Gratis banken: Argenta, Keytrade

Keytrade klanten met visakaart: kunnen jullie je limiet tijdelijk verhogen en wat komt daarbij kijken?
Ik weet dat je die kan verlagen in de app tussen 0 en wat contractueel vastgelegd werd, maar ik vind niets over verhogen; bv om snel een vliegtuigticket te kunnen boeken, of een paar weken verhogen terwijl je op reis bent.

Ik zit nu bij Beobank en daar stort je gewoon wanneer je wil geld naartoe en je limiet stijgt overeenkomstig.
 
Keytrade klanten met visakaart: kunnen jullie je limiet tijdelijk verhogen en wat komt daarbij kijken?
Ik weet dat je die kan verlagen in de app tussen 0 en wat contractueel vastgelegd werd, maar ik vind niets over verhogen; bv om snel een vliegtuigticket te kunnen boeken, of een paar weken verhogen terwijl je op reis bent.

Ik zit nu bij Beobank en daar stort je gewoon wanneer je wil geld naartoe en je limiet stijgt overeenkomstig.
Je moet een ondertekende brief opstellen met de nieuwe limiet, laatste 4 cijfers van de kaart, de termijn, je naam, alsook een recto verso scan van je ID en je drie laatste loonfiches en mailen naar [email protected].
 
Bij Argenta is de tijdelijke verhoging van de kredietkaart maximaal een verdubbeling van het standaard bedrag. Heb ik nergens kunnen lezen bij het kiezen van hun silver of gold pakket. Stond ik daar mooi als ik mijn 2500€ limiet een dag naar 10000€ wou verzetten :sop:

Ik ga dus naar green aangezien dit slechte communicatie is van hen. 3,35€ per maand voor niets, want andere voordelen gebruik ik niet of amper.
 
Bij Argenta is de tijdelijke verhoging van de kredietkaart maximaal een verdubbeling van het standaard bedrag. Heb ik nergens kunnen lezen bij het kiezen van hun silver of gold pakket. Stond ik daar mooi als ik mijn 2500€ limiet een dag naar 10000€ wou verzetten :sop:

Ik ga dus naar green aangezien dit slechte communicatie is van hen. 3,35€ per maand voor niets, want andere voordelen gebruik ik niet of amper.
Op de site staat dat je de Gold naar 12,5K tijdelijk kunt zetten
 
Bij Argenta is de tijdelijke verhoging van de kredietkaart maximaal een verdubbeling van het standaard bedrag. Heb ik nergens kunnen lezen bij het kiezen van hun silver of gold pakket. Stond ik daar mooi als ik mijn 2500€ limiet een dag naar 10000€ wou verzetten :sop:

Ik ga dus naar green aangezien dit slechte communicatie is van hen. 3,35€ per maand voor niets, want andere voordelen gebruik ik niet of amper.
Ik vind Silver in verhouding het minst goeie. OK de limiet is 2500€ ipv 1250€ tov Green. Wauw!!!! En shit je kan dan 2 ipv 1 kredietkaart aanvragen! Sjiek! :tongue:

Voor amper 2€ meer per maand tov Silver (5.35€) heb je Gold met een limiet van 5000€, een tijdelijke verhoging tot 12500€ en ook nog eens een hoop extra verzekeringen erbij.

Green is dan weer gratis en met de limiet van 1250€ kom je normaal wel toe.
 
Ik zie online gewoon staan

Silver : Max 5000€ tijdelijke limietverhoging. Dus inderdaad max een verdubbeling.
Bij Gold is dat inderdaad 12500€ wat iets meer is dan een verdubbeling.

Tijdelijke limietverhoging tot 5.000 euro per maand
Tijdelijke limietverhoging tot 12.500 euro per maand

Er worden wel een controlecheck gedaan. Volgens mij moet je minstens 25k spaarcentjes hebben om automatisch te kunnen verhogen naar 12.5k.
Ja als je gaat zoeken vind je het. Maar bij de uitleg van de pakketten staat er niets van. De uitleg destijds bij introductie was niet meer dan dit



IMG-4234.jpg


Anyway, mij zijn ze na 15 jaar vaste klant kwijt. Over een hypothecair krediet was er ook geen onderhandelingsmarge en die limiet verhoging heb ik ook niet meer nodig. Weggesmeten geld dus…
 
Laatst bewerkt:
Wij willen voor onze minivoetbal club een nieuwe bankrekening opstarten. Ik zit reeds bij KeyTrade met 2 accounts, en het lijkt niet te lukken om nog één extra aan te maken. Welke gratis bank zouden jullie adviseren hiervoor?
 
Wij willen voor onze minivoetbal club een nieuwe bankrekening opstarten. Ik zit reeds bij KeyTrade met 2 accounts, en het lijkt niet te lukken om nog één extra aan te maken. Welke gratis bank zouden jullie adviseren hiervoor?
Vzw dan? Voor zover ik heb ervaren is het niet mogelijk om voor verenigingen en vennootschappen een rekening te openen. Enkel als natuurlijk - zelfstandige persoon.

Destijds gekeken voor een VME, Crelan en Argenta zijn de goedkoopste hiervoor.
 
Maakt niet uit, ik bedoelde vooral de spaarformules van Santander, en dan zeker hun dienstverlening en hoe makkelijk je aan je geld terug komt.... Lees nogal wat over login problemen etc, dat houdt me wat tegen...
De app en online omgeving trekken op niks, maar ik heb nog geen problemen gehad. Al 2x geld afgehaald en stond de volgende dag op de tegenrekening.

De app staat bij mij ook altijd in het Frans, maakt niet uit of je andere taal selecteert. Altijd in het Frans. Maarja, erg is dat ook niet natuurlijk als het vooral is om geld te parkeren.
 
Vzw dan? Voor zover ik heb ervaren is het niet mogelijk om voor verenigingen en vennootschappen een rekening te openen. Enkel als natuurlijk - zelfstandige persoon.

Destijds gekeken voor een VME, Crelan en Argenta zijn de goedkoopste hiervoor.
Ik lees bij Argenta 5 euro per maand voor rechtspersonen? Bij BNP 24euro/jaar. (Enkel zichtrekening.)
 
Ik lees bij Argenta 5 euro per maand voor rechtspersonen? Bij BNP 24euro/jaar. (Enkel zichtrekening.)
Ja maar dat is voornamelijk à la carte, als je er dan een kaart + visa bij wil en coda betaal je net wat meer. Kaart sowieso nodig als je online wilt betalen ipv overschrijving. Tegenwoordig kan coda afhankelijk van je software en deze van je boekhouder wel vervangen worden door PSD2.
Voor een vzw toch wel aan te raden...
 
De app en online omgeving trekken op niks, maar ik heb nog geen problemen gehad. Al 2x geld afgehaald en stond de volgende dag op de tegenrekening.

De app staat bij mij ook altijd in het Frans, maakt niet uit of je andere taal selecteert. Altijd in het Frans. Maarja, erg is dat ook niet natuurlijk als het vooral is om geld te parkeren.
Wat ik bij de aanvraag allemaal heb gezien van hun IT-(on)kunde, gaf mij heel weinig vertrouwen om daar grote sommen geld te parkeren. Laat staan met alleen een database met user/wachtwoord/referentierekening/gsm nummer om code naar te sturen... Ik vond echt niets terug van extra lagen van beveiliging... Euhhhhh nee dank u.

Ook het sluiten van de aanvraag was bijzonder. Kan een grote bank zijn, maar professioneel komt het niet over.
 
Lap Medirect verhoogt nu ook hun rente, hoe zou ik daar makkelijk gebruik van kunnen maken? Al mijn geld verzetten naar een andere bank en dan terugzetten? Of kan dat eenvoudiger?
 
Lap Medirect verhoogt nu ook hun rente, hoe zou ik daar makkelijk gebruik van kunnen maken? Al mijn geld verzetten naar een andere bank en dan terugzetten? Of kan dat eenvoudiger?

Je bent dus al klant bij medirect?

Je kan tot 3 keer per jaar geld overschrijven naar een andere spaarrekening bij dezelfde bank zonder getrouwheidspremie te verliezen. Bedrag moet wel groter zijn dan 500 euro.

Als je eerst naar een rekening bij een andere bank overschrijft (of naar een zichtrekening) zal je de reeds opgebouwd getrouwheidspremie verliezen.

Makkelijkste is om een 2de spaarrekening te openen bij Medirect. Dan geld rechtstreeks van spaarrekening 1 naar spaarrekening 2 overzetten. Op die manier behoud je de reeds opgebouwde getrouwheidspremie.
 
Geldt zo'n regeling (verhoging enkel van toepassing op "nieuw" geld) eigenlijk ook voor de basisrente?
 
Je kan tot 3 keer per jaar geld overschrijven naar een andere spaarrekening bij dezelfde bank zonder getrouwheidspremie te verliezen. Bedrag moet wel groter zijn dan 500 euro.
Is dat iets specifieks van MeDirect of geldt dat voor elke bank? Ik zit met hetzelfde bij Santander. Net (beetje) verhoogd, maar ik zat er al.
 
Dat geldt voor elke bank.



Wie niet van bank wil veranderen, of vastgeketend zit aan zijn bank door de hypothecaire lening, kan dus ook hogere spaarrentes bekomen door bij dezelfde bank te kiezen voor een hoogrentend spaarboekje. Het bijkomende voordeel is dat u bij een overstap naar een ander spaarboekje bij dezelfde bank uw getrouwheidspremie niet verliest, ook al is de periode van twaalf maanden nog niet verstreken.
Het behoud van de getrouwheidspremie is wel aan voorwaarden onderworpen. Zo moet het gaan om een overschrijving van minstens 500 euro van de oude naar de nieuwe spaarrekening. De beide spaarrekeningen moeten ook één gemeenschappelijke rekeninghouder hebben. Verder mag u maximaal drie overboekingen per jaar doen. Ten slotte mag het niet gaan om een doorlopende opdracht. Een maandelijkse vaste overschrijving van het ene naar het andere spaarboekje levert geen behoud van premie op.
 
Terug
Bovenaan