Gratis banken: Argenta, Keytrade

Net nog eens opnieuw geprobeerd, zowel kaart toevoegen als een bankrekening koppelen. Iedere keer foutmelding (bij kaart toevoegen) of een melding dat de app van Keytrade zogezegd niet geïnstalleerd is op mijn gsm (bij bankrekening koppelen).

Ik vermoed wel dat je hun "nieuwere" bankkaart moet hebben (Niet de pure kredietkaart, maar hun bancontact/VISA Debit kaart.)

Je kan waarschijnlijk in je ebanking de nieuwe bancontact vragen.
 
Iemand die toevallig weet of men een USD compartiment op de zichtrekening kan hebben bij Keytrade? Dus niet de trading rekening, daar kan dit inderdaad, maar dus gelinkt aan de zichtrekening.

Is het ook mogelijk cash USD te storten door die te brengen (na afspraak welliswaar) naar Keytrade hun zetel zodat ze die op de zicht of trading rekening zetten?
 
Bij mij lukt dat... mijn vriendin krijgt KT ook niet gekoppeld aan het Payconiq (ligt niet aan haar, ik heb ook al een poging gedaan).

Het enige wat wel súper irritant is dat Payconiq zélf kiest welke rekening er gebruikt wordt:
* Bij een algemene QR code waar je zelf het bedrag nog moet ingeven neemt PC zelf mijn eigen rekening.
* Bij een "QR code op maat" waar je enkel nog moet tekenen (en het bedrag dus al ingevuld is) neemt hij standaard onze KT rekening.
Ivm QR codes,
die vaste qrs zijn effectief payconiq en gebruiken altijd en alleen de rekening/iban die toegevoegd is aan je account.
De andere qr codes zijn van Bancontact zelf en kunt ge u kaart (niet rekening) bij het betaling nog kiezen.
 
Ik vermoed wel dat je hun "nieuwere" bankkaart moet hebben (Niet de pure kredietkaart, maar hun bancontact/VISA Debit kaart.)

Je kan waarschijnlijk in je ebanking de nieuwe bancontact vragen.

Ah, dat gaat het inderdaad kunnen zijn! Ik heb nog een bankkaart zonder dat Visatekentje, maar enkel dat van Maestro. Bedankt om mee te denken alleszins. :clap:
 
Iemand die toevallig weet of men een USD compartiment op de zichtrekening kan hebben bij Keytrade? Dus niet de trading rekening, daar kan dit inderdaad, maar dus gelinkt aan de zichtrekening.

Is het ook mogelijk cash USD te storten door die te brengen (na afspraak welliswaar) naar Keytrade hun zetel zodat ze die op de zicht of trading rekening zetten?

Kan alleen op de effectenrekening, denk ik. Is ook ergens logisch, want wat is het nut van een zichtrekening: direct betalen en/of fysiek geld afhalen. En dat gaat niet, want ATMs hebben hier alleen euro's in hun systeem zitten.

Wil je echt vreemde valuta op je (betaal)rekening, dan moet je gaan kijken bij een Wise of Revolut ofzo. Weet wel dat als je geld aanhoudt op zo'n buitenlandse rekening, je die moet aangeven bij de NBB.
 
Kan alleen op de effectenrekening, denk ik. Is ook ergens logisch, want wat is het nut van een zichtrekening: direct betalen en/of fysiek geld afhalen. En dat gaat niet, want ATMs hebben hier alleen euro's in hun systeem zitten.

Wil je echt vreemde valuta op je (betaal)rekening, dan moet je gaan kijken bij een Wise of Revolut ofzo. Weet wel dat als je geld aanhoudt op zo'n buitenlandse rekening, je die moet aangeven bij de NBB.

Andere Belgische banken bieden weldegelijk zichtrekeningen aan genoteerd in vreemde munten.

Als je geld gaat afhalen in België met zo'n rekening, betaal je natuurlijk wisselkoerskosten. :p

Ik ben nu wel vrij zeker van dat je niet rechtstreeks cash geld kan storten bij Keytrade. Alleszins niet zonder tussenstap: andere bank of Bpost. Ik ben niet zeker of BPost iets anders dan euro's accepteert.
 
Andere Belgische banken bieden weldegelijk zichtrekeningen aan genoteerd in vreemde munten.

Zeker dat dit zichtrekeningen zijn? Heb het een paar jaar terug eens gevraagd aan Hello Bank/Fortis, en daar kon het niet. Geen idee of dat bij andere banken ook zo is.

Als je geld gaat afhalen in België met zo'n rekening, betaal je natuurlijk wisselkoerskosten. :p

Afhalen aan eender welke ATM? Wisselkoerskosten betaal je alleen als het geld omgezet moet worden, niet als je zoals al zegt vreemde valuta op je zichtrekening hebt. Geen idee of ze voor afhalingen in vreemde valuta ook geen vaste 'ATM fee' vragen. Is soms zo in het buitenland.

Ik ben nu wel vrij zeker van dat je niet rechtstreeks cash geld kan storten bij Keytrade. Alleszins niet zonder tussenstap: andere bank of Bpost. Ik ben niet zeker of BPost iets anders dan euro's accepteert.

Je kan alleen geld opsturen (met de post), dacht ik. Gemakkelijker is natuurlijk een basiszichtrekening bij KBC ofzo hebben (= gratis), daar storten en dan overschrijven. Bij Argenta kan ook, maar daar kan je alleen storten aan het loket (en dan doen ze voor hogere bedragen vaak moeilijk).
 
Met de Visa debet kaarten van Keytrade kan je enkel professionele Payconiq/bancontact QR codes gebruiken.
Peer to peer "ik betaal even mijn vriend/collega met payconiq" gaat NIET.
Ze hebben voor zover ik kan loskrijgen ook geen plannen noch haast om dat wel te gaan implementeren.

Voor het verhaal van kiezen van welke rekening/kaart het gaat, hier mijn ervaring: ik wilde de maaltijdcheques toevoegen aan Payconiq, want ik dacht, handig, een kaart minder die ik kan vergeten.
Maar je moet dus je bankrekening dan koppelen aan Payconiq. Nadat ik dit had gedaan, kon ik schijnbaar nooit meer kiezen welke kaart ik wilde gebruiken om te betalen (professioneel alsook peer to peer voor zover ik mij herinner).
Dus heb ik de rekening maar ontkoppeld en nu kan ik altijd kiezen welke kaart ik wil gebruiken om een betaling te doen.

Ik twijfel om mijn zichtrekening naar Argenta over te hevelen, maar dat is ook lastig omdat je dan bij een online betaling (die niet via payconiq gaat) altijd je kaart en kastje nodig hebt. Keytrade's gekleurde QR codes en dus hun SoftKey is op dat vlak echt ongezien handig.
Hoewel de grootbanken tegenwoordig gewoon hun app de betaling laten uitvoeren als je op je GSM iets koopt. Da's natuurlijk nog handiger.
 
Kan alleen op de effectenrekening, denk ik. Is ook ergens logisch, want wat is het nut van een zichtrekening: direct betalen en/of fysiek geld afhalen. En dat gaat niet, want ATMs hebben hier alleen euro's in hun systeem zitten.

Wil je echt vreemde valuta op je (betaal)rekening, dan moet je gaan kijken bij een Wise of Revolut ofzo. Weet wel dat als je geld aanhoudt op zo'n buitenlandse rekening, je die moet aangeven bij de NBB.
Hebben we inderdaad al, maar vroeg me af of men geld deposito's kon doen, niet dus... https://www.keytradebank.be/nl/hulp/basisbankdienst

Ik ben nu wel vrij zeker van dat je niet rechtstreeks cash geld kan storten bij Keytrade. Alleszins niet zonder tussenstap: andere bank of Bpost. Ik ben niet zeker of BPost iets anders dan euro's accepteert.
Inderdaad, Bpost ook niet, die gebruiken een dienst als RIA, maar die wisselen aan zotte prijzen, gangsters dat het zijn.
Zal eens wat rondbellen bij banken...


Met de Visa debet kaarten van Keytrade kan je enkel professionele Payconiq/bancontact QR codes gebruiken.
Peer to peer "ik betaal even mijn vriend/collega met payconiq" gaat NIET.
Ze hebben voor zover ik kan loskrijgen ook geen plannen noch haast om dat wel te gaan implementeren.
Dat is inderdaad wel jammer dat sommige banken dit niet ondersteunen.

Ik twijfel om mijn zichtrekening naar Argenta over te hevelen, maar dat is ook lastig omdat je dan bij een online betaling (die niet via payconiq gaat) altijd je kaart en kastje nodig hebt. Keytrade's gekleurde QR codes en dus hun SoftKey is op dat vlak echt ongezien handig.
Hoewel de grootbanken tegenwoordig gewoon hun app de betaling laten uitvoeren als je op je GSM iets koopt. Da's natuurlijk nog handiger.
Softkey is inderdaad wel handig totdat je met je smartphone zelf iets koopt en dan de softkey op je smartphone moet scannen... Dan heb je best een 2de smartphone of neem je een screenshot van de QR die je op een computer zet, en scan je die... Vervelend is dat ik al gehad heb dat de hardkey dan niet eens selecteerbaar is.
Maar bij KBC heb ik het ook al voorgehad, vooral als ik in het buitenland (in Europa) ben, dat de betalingslinks (soort van embedded pagina) niet werken door één of andere blokkering bij KBC zelf... Dan sta je daar te blinken als je een ticket wilt kopen voor een festivalleke of zelfs voor openbaar vervoer. Op Tenerife was het onmogelijk online tickets te kopen. Sindsdien ligt KBC hier buiten, en heb ik in feite nog geen problemen gehad door terug te werken met Keytrade.
 
Softkey is inderdaad wel handig totdat je met je smartphone zelf iets koopt en dan de softkey op je smartphone moet scannen... Dan heb je best een 2de smartphone of neem je een screenshot van de QR die je op een computer zet, en scan je die... Vervelend is dat ik al gehad heb dat de hardkey dan niet eens selecteerbaar is.
Maar bij KBC heb ik het ook al voorgehad, vooral als ik in het buitenland (in Europa) ben, dat de betalingslinks (soort van embedded pagina) niet werken door één of andere blokkering bij KBC zelf... Dan sta je daar te blinken als je een ticket wilt kopen voor een festivalleke of zelfs voor openbaar vervoer. Op Tenerife was het onmogelijk online tickets te kopen. Sindsdien ligt KBC hier buiten, en heb ik in feite nog geen problemen gehad door terug te werken met Keytrade.

Je bent toch zeker dat je geen payconiq hebt gebruikt? Want dat werkt alleen maar in België en Luxemburg. Dus je gaat in Tenerife lang hebben mogen proberen. 😂
 
Je bent toch zeker dat je geen payconiq hebt gebruikt? Want dat werkt alleen maar in België en Luxemburg. Dus je gaat in Tenerife lang hebben mogen proberen. 😂
Heel zeker ja, ik zet trouwens soms online betalingssytemen op en lever betaalterminals aan klanten, dus ik weet goed wat ik doe 😂
 
Even aan het kijken via spaargids naar spaarrekeningen zonder minimum / maximum inleg en geen (verborgen) kosten.

Kwam uit bij
Medirect Fidelity Sparen 2,30% (0,60 + 1,70)
vs
Keytrade Bank High Fidelity 2,10% (0,75 + 1,35)

Zijn er ergens addertjes onder het gras bij deze 2?

Maakt het land van de groep / beschermingsfond een verschil als er iets zou mislopen?

Medirect groep uit Malta met beschermingsfonds in België
Keytrade groep uit België met beschermingsfonds in Frankrijk
 
Net terug klant geworden bij Argenta.

hun 2,25 % op de groeirekening spreekt mij gewoon aan. max 500 euro per maand is goed genoeg voor mij.
De rest zet ik wel op een andere bank aan de kant.
 
Vanaf 100K is die zeker? Daar zit ik nu nog niet aan :p
Ik heb wel vision+.
Maakt niet uit, ik bedoelde vooral de spaarformules van Santander, en dan zeker hun dienstverlening en hoe makkelijk je aan je geld terug komt.... Lees nogal wat over login problemen etc, dat houdt me wat tegen...
 
Met de Visa debet kaarten van Keytrade kan je enkel professionele Payconiq/bancontact QR codes gebruiken.
Peer to peer "ik betaal even mijn vriend/collega met payconiq" gaat NIET.
Ze hebben voor zover ik kan loskrijgen ook geen plannen noch haast om dat wel te gaan implementeren.

Peer to peer lukt wèl, maar niet via QR-codes. En het is vreemd waarom Keytrade beweert uberhaupt iets met die implementatie te maken te hebben. Want QR codes genereren gaat dan wel niet, je kan wèl gewoon een "betaalverzoek" starten, wat dan een link genereert die je nog manueel via Whatsapp oid moet versturen. Iets omslachtiger, maar werkt evengoed met Keytrade.
Een QR code is in wezen hetzelfde: tekst of een URL., dus waarom dat dan niet kan werken, is me een raadsel... :/
 
Terug
Bovenaan