FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?


  • Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
in het geval van Melbourne is het ook gewoon zo dat ze rond de GP zouden beginnen plannen en voorbereiden zijn. omdat het dan niet zeker is dat hij in maart zou doorgaan, kiezen ze er sneller voor om hem uit te stellen. als ze die voorbereiding nu starten, en in maart lukt het uiteindelijk niet, zouden ze moeten aflasten, en zijn al die kosten (voor een 2de jaar op rij) voor niks geweest.

ondertussen heeft het gemeentebestuur van Sao Paolo de licentie om F1 te organiseren tijdelijk opgeschort. de organisatoren hebben daar 5 dagen om aan te tonen dat de aanbesteding wel eerlijk verlopen is. natuurlijk is de vraag nog maar wat eerlijk is, in de Braziliaanse politiek.
 
ondertussen heeft het gemeentebestuur van Sao Paolo de licentie om F1 te organiseren tijdelijk opgeschort. de organisatoren hebben daar 5 dagen om aan te tonen dat de aanbesteding wel eerlijk verlopen is. natuurlijk is de vraag nog maar wat eerlijk is, in de Braziliaanse politiek.
Het gemeentebestuur van Sao Paolo wil misschien zelf wat meer geld onder tafel? :unsure:
 
Toch vreemd dat in het Corona getroffen Europa GP's geen al te groot probleem blijken te zijn. Terwijl in de (momenteel) toch relatief weinig getroffen regio's China en Australie meteen GP's worden uitgesteld en/of geschrapt.
Maar snap wel dat ze hun eigen regio's willen beschermen op dit moment. En toch zou F1 in zijn eigen biosfeer moeten zitten (of hoe noemen ze het?) :)
Heeft het niet meer te maken met het logistieke? Was vorige keer denk ik de redenering. Als je 2 weken in quarantaine moet, moeten ze veel te vroeg naar Melbourne vertrekken/shippen etc.


wel verrassend dat ze China meteen schrappen, terwijl Melbourne verplaatst wordt. Ik had zelf liever Mugello terug gezien, maar een extra GP in Europa is altijd leuk.

...
Staat in het artikel dat hij misschien later nog komt, zijn nog in gesprek.
 
Volgens de Twitter van Alpine, is dit de nieuwe wagen, maar met een tijdelijke winter livery.
Nuja, aan de wagens mocht toch niet veel veranderen dit jaar, dus quasi alle wagens zullen er wel min of meer hetzelfde uitzien

bWmZKCx.jpg

MBKBVue.jpg

4OhL8E5.jpg
 
eigenlijk nutteloos he. da's een livery die ze 3 dagen gaan gebruiken, op een wagen die 99% onveranderd is. maar goed, franse vlag en al.
 
Heel wsl volgt er ook nog een afgelasting van Monaco, Azerbeidzjan en Canada omdat het stratencircuits zijn die ruim op voorhand alles moeten kunnen plannen.
De lege plaats op de kalender van de uitgestelde gp van China wordt ingenomen door Imola en de lege plaats daarna zou ingenomen worden door Portimao, en vervanging van de 3 bovenstaande gp's zou opnieuw Istanbul, Mugello en Nurburgring worden :)
 
Inderdaad jammer dat Canada dan 2 jaar na mekaar wegvalt. Vraag mij wel af wat ze later op het jaar met Singapore en Jeddah gaan doen. En in feite Australië ook want daar is ook redelijk wat voorbereiding aan. Ik zie die ook wel nog wegvallen.
Lege plek voor Portimao is ook logisch, week erna volgt Barcelona dus logistiek is dat het makkelijkste.
 
Heel wsl volgt er ook nog een afgelasting van Monaco, Azerbeidzjan en Canada omdat het stratencircuits zijn die ruim op voorhand alles moeten kunnen plannen.
De lege plaats op de kalender van de uitgestelde gp van China wordt ingenomen door Imola en de lege plaats daarna zou ingenomen worden door Portimao, en vervanging van de 3 bovenstaande gp's zou opnieuw Istanbul, Mugello en Nurburgring worden :)
Dat Melbourne een stratencircuit is, is niet het enige probleem voor de Ozzie GP he. Vooral het inreisverbod speelt daar een issue. Je kan daar nu dat circuit beginnen opstellen, als je over een maand nog steeds die verplichte quarantaine hebt (zoals voor het tennis nu), dan kan je geen GP organiseren.

dat probleem heb je minder in Monaco.
 
Het stratencircuit in Jeddah zou maar een tijdelijke oplossing zijn, ze willen in 2024 (of tegen 2024) een nieuw permanent circuit bouwen (volgens mij zijn er vorig jaar daarvan al renders opgedoken. zou die eens moeten opzoeken :) )
Het stratencircuit zal dus geen lang leven beschoren zijn, maar ze zouden er het 'snelste' stratencircuit van willen maken. Sneller als Baku? zou sterk zijn, hoop dat het waar is :)
 
Ik begin meer en meer te denken dat we géén Hamilton zullen zien dit jaar.
 
Ik hoop toch dat ze eruit geraken. Blijft al jaren mijn favoriet en zou het zonde vinden moest hij er niet meer bij zijn.
 
ZALIG, ik blijf hopen
ik blijf dit soort shit toch maar bizar vinden. omwille van de dominantie is het niet, want zelfs zónder Hamilton ligt Mercedes enorm voor op de rest. voor ze beginnen blunderen zijn in Sakhir, lagen ze na een derde van de GP een halve ronde voor.
dus wil je een 7-voudig wereldkampioen die alle records breekt niet meer zien omwille van wat? omdat hij een mening heeft?
 
Omdat ie gortige salariseisen heeft terwijl iedereen, ook Mercedes, mensen moet ontslaan of transfereren omwille van de budgetlimiet en besparingen omwille van Corona.
Omdat ie een meerjarig contract wil en niemand anders buiten Bottas naast zich wil, wat wil zeggen dat ze wsl in dat geval Russel zullen moeten laten gaan terwijl ze er heel veel hebben in geïnvesteerd, en ze weten dat ie goed genoeg is om Hamilton op te volgen. Maar die laatste blokkeert dat in principe.
Omdat ie een meer invloedrijke rol wil binnen het team, nu én in de toekomst. Denk niet dat Mercedes zit te wachten op nog meer gedoe.
Anyway, die 8ste titel voor Hamilton zou dit jaar voor mij nul glans hebben als dat tegen een slappe Bottas is, en Verstappen kan in de RB alweer geen vuist maken.
Nee, als dat tegen Verstappen of Russel naast hem in de Merc zou zijn dit jaar, dan zou dat top zijn. Of een sabbatical nemen en in '22 met de nieuwe wagens WK worden. Zou ook veel meer glans geven aan een 8ste titel
 
Omdat ie gortige salariseisen heeft terwijl iedereen, ook Mercedes, mensen moet ontslaan of transfereren omwille van de budgetlimiet en besparingen omwille van Corona.
Omdat ie een meerjarig contract wil en niemand anders buiten Bottas naast zich wil, wat wil zeggen dat ze wsl in dat geval Russel zullen moeten laten gaan terwijl ze er heel veel hebben in geïnvesteerd, en ze weten dat ie goed genoeg is om Hamilton op te volgen. Maar die laatste blokkeert dat in principe.
Omdat ie een meer invloedrijke rol wil binnen het team, nu én in de toekomst. Denk niet dat Mercedes zit te wachten op nog meer gedoe.
Anyway, die 8ste titel voor Hamilton zou dit jaar voor mij nul glans hebben als dat tegen een slappe Bottas is, en Verstappen kan in de RB alweer geen vuist maken.
Nee, als dat tegen Verstappen of Russel naast hem in de Merc zou zijn dit jaar, dan zou dat top zijn. Of een sabbatical nemen en in '22 met de nieuwe wagens WK worden. Zou ook veel meer glans geven aan een 8ste titel
Waar vind ik al die eisen die hamilton stelt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan