FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?


  • Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Hééél blij voor Charles dat ie eindelijk zijn homewin te pakken heeft en dat die vloek verbroken is. Ferrari ook de goeie keuze gemaakt met Vasseur en ik ben ook wel fan van Charles zijn nieuwe engineer. Enfin, Monaco mag wel effectief van de kalender. Maar goed, dat blijft een polariserend iets. De ene vindt het een heilige race, de andere vindt het niks. Verder vind ik het dus ook ironisch dat iedereen zo zit te zagen over dat de races algemeen soms zo saai zijn (degene op de traditionele circuits) maar dat er veel mensen het dan wel door de vingers zien dat Monaco dat ook is...
 
Magnussen echt hoerechance dat ze dat incident niet verder onderzoeken.
Toch duidelijk zijn fout.
Ik snap die kerel trouwens niet. Het is niet de eerste keer dat hij zo'n idiote actie doet. En nu, op het puntje van raceban, doet hij het alsnog.
Dat getuigd toch van niet bijzonder veel verstand. En bovendien zorgt die ervoor dat de andere Haas er ook uit ligt.
Maarja, magnussen kennende zal die zich niks aantrekken van de preek die hij gaat krijgen bij Haas.
 
eigenlijk belachelijk dat hij zo dicht bij een raceban zit door track-limits, maar dat hij voor dit dan niks krijgt.
 
Ik dacht dat er nog niets gebeuren bij de pitstops, maar op lap 60 viel mijne frank dat de banden wissel tijdens de rode vlag ook telt. Wat een saaie race pffft.
 
Ik begreep wel niet goed waarom ze HAM naar binnen riepen voor een pitstop toen hij 1.6s achter Verstappen reed. Die had toch makkelijk het gat kunnen dichtrijden en dan proberen te undercutten?
 
Ik begreep wel niet goed waarom ze HAM naar binnen riepen voor een pitstop toen hij 1.6s achter Verstappen reed. Die had toch makkelijk het gat kunnen dichtrijden en dan proberen te undercutten?
Op Monaco is de overcut meestal beter dan de undercut :)
 
Op Monaco is de overcut meestal beter dan de undercut :)
Niet als Verstappen vast zit achter Russel he. Met wat teamwork zou Hamilton dan uit de pits komen voor Russel en Verstappen. Maar dat is dan weer verre van ideaal voor Russel dus er waren idd niet echt andere opties.
 
Niet als Verstappen vast zit achter Russel he. Met wat teamwork zou Hamilton dan uit de pits komen voor Russel en Verstappen. Maar dat is dan weer verre van ideaal voor Russel dus er waren idd niet echt andere opties.

Hamilton eerst pitten maar wel voor undercut laten gaan. Als Verstappen achter Hamilton uit pit was gekomen had Hamilton hem kunnen vertragen zodat Russel alsnog veilig kon pitten. Net gain voor het team van 1 positie zonder het risico dat Russel nu kort liep met Verstappen achter hem.

Gezien het snelheidsverschil voor vs na de pit moet Hamilton toch wel sneller gekund hebben in zijn outlap lijkt me…
 
Niet als Verstappen vast zit achter Russel he. Met wat teamwork zou Hamilton dan uit de pits komen voor Russel en Verstappen. Maar dat is dan weer verre van ideaal voor Russel dus er waren idd niet echt andere opties.
Toegegeven, ik vond het eigenlijk ook wel bizar dat Russell niet inhield van zodra Hamilton ging pitten, want ik zat het nog tijdens de race te denken. Als Russell Verstappen 2 seconden had opgehouden, en dat is echt niet moeilijk in Monaco, dan was het prijs.
 
Ik heb de race niet heel aandachtig gevolgd, maar had Red Bull dan niet gewoon Max de race kunnen laten uitrijden op zijn huidige banden? Of hadden ze geen andere compound gelegd na tijdens de rode vlag?
 
Ik heb de race niet heel aandachtig gevolgd, maar had Red Bull dan niet gewoon Max de race kunnen laten uitrijden op zijn huidige banden? Of hadden ze geen andere compound gelegd na tijdens de rode vlag?
Idd, Red Bull zal de sector tijden van Hamilton wel in het oog gehouden hebben. Pitstop was niet nodig maar ze zagen een kans
 
Ik heb de race niet heel aandachtig gevolgd, maar had Red Bull dan niet gewoon Max de race kunnen laten uitrijden op zijn huidige banden? Of hadden ze geen andere compound gelegd na tijdens de rode vlag?
Mogelijk, maar dan hadden ze wel een soort druk gelegd bij Max doordat hij op oude banden had gezeten met Lewis op verse banden erachter.

Had uiteindelijk weinig uitgemaakt maar konden ze misschien toch even laten schrikken.
 
uiteindelijk maakt het toch allemaal niks uit? zelfs bij de wagens op verse banden vs oude banden zijn er in totaal 4 overtakes geweest. track position was àlles.
 
Ben naar Palmer zijn analyse aan het kijken. Er is toch een inhaalactie geweest. Zhou is ingehaald door de medical car in de eerste ronde. :biglaugh:
 
Terug
Bovenaan