Engels voetbal 2021-2022 (& Fantasy PL)

  • Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij heeft ergens wel een punt he, kijk naar Chelsea vorig jaar. In de CL kan je ook wat meeval hebben met loting en moet je pieken in bepaalde wedstrijden. Komt natuurlijk wat vreemd over dat net hij dat zegt na zijn falen in de CL met City.

Daarom net is de CL moeilijker. Tijdens de knock outs moet je er letterlijk elke wedstrijd staan of het kan gedaan zijn. In de PL kan je al eens een reeks van 3/15 neerzetten en het overleven. Enkel misschien dit jaar niet met zo'n sterk Liverpool.
 
https://sporza.be/nl/2022/05/23/pep...er-dan-champions-league-winnen~1653302342240/

Neemt die man zichzelf nog serieus? Jeetje.

Je hebt in 13 jaar 10 landstitels gepakt en slechts 2 CL's, waarvan de laatste al elf jaar geleden is. Maar 'de PL winnen is moeilijker dan de CL' hoor. :wtf: Qua eigen falen verbloemen kan dit wel tellen.

Een competitie winnen is consistent zijn, een CL winnen is kwaliteit hebben en vooral met de druk om kunnen. Bij allebei zal een tikkeltje geluk aan te pas komen.

Consistent zijn is 1 van de moeilijkste dingen in het voetbal, dus ik ben ergens akkoord met hem. Maar niet in zijn geval. Statistisch gezien is in de premier league de positie op het einde van de competitie evenredig met het loonbudget. City heeft het hoogste dus voor hun is de league winnen default. Als zij dit niet doen hebben ze underperformed. Er is niets moeilijk aan titelwinnaars krijgen als hij bij City aankomt, 1 miljard+ spenderen en nog wat titels extra winnen.

En aan zijn uitspraken van de laatste weken zie je ook duidelijk dat hij dat beseft. Het vreet aan hem dat zijn succes niet gewaardeerd wordt. Het boeit absoluut niemand dat City de titel wint omdat dat de minimum is voor hun gezien hun budget.

Er was een interview met Gary Neville en Pique en daar ging het over dagen dagen Pep - Mourinho in Spanje. Hij is er daar ook helemaal aan onderdoor gegaan. Hier is iets vergelijkbaar aan het gebeuren maar dan om een andere reden.
 
Het was een spannend seizoen, proficiat! Zeer sterke rank.

Ik heb, inderdaad onder voorbehoud dat dat hier wel mag, zeker interesse.
Ik lanceer het wel even als de website opnieuw live gaat, ALS het mag uiteraard. Blijft ergens gokken natuurlijk wat niet overal mag.

In onze mini-league werken we met een deelnameprijs/seizoen en een wekelijkse winnaar/verliezer. Op die manier blijft iedereen ook spelen en vermijd je early drop-offs.
38€ (1€ per speeldag) als algemene prijzenpot, te verdelen over de top 3. Wekelijks schrijft de laatste van de week 5€ over naar de winnaar van de week (dat levert typisch geen al te groot verlies meer op, tenzij iemand beslist om na 2 GWs te stoppen met spelen natuurlijk..).
Kan uiteraard veel simpeler en gewoon 5/10€ per persoon, winner takes it all. Veel opties. ALS HET MAG HE :unsure:
 
7de plaats. Op zich tevreden maar wat een snertpartij gisteren en de kans op de 6de plaats vergooid.

Nu bon ik val in herhaling maar deze zomer toch serieuze investering nodig.
 
Dit dus.

Positie per positie vergelijken is sowieso al een beetje onnozel vind ik. Het is altijd makkelijker om zoiets te zeggen over twee ploegen die een heel seizoen erg goed staan te spelen ten opzichte van een ploeg die matig voetbal brengt. Dan is er een logisch verschil in de statistieken/vorm van de topspelers.

Je kan het ook omdraaien natuurlijk hè. Zou een City of Liverpool minder goed zijn als daar nu Havertz staat in plaats van Foden/Firmino? Of Thiago Silva ipv Ruben Dias/Van Dijk? Of zou Chelsea meegedaan hebben om de titel als men pakweg Bernardo Silva/Thiago had ipv Mount.

Daarnaast ben ik het ook gewoon eens met chomo. Dat enkel Kanté aanspraak zou maken op een basisplek vind ik niet correct. Indien iedereen beschikbaar is de defensie van Chelsea zelfs de beste van de drie.

Guardiola en Klopp zijn al jarenlang aan hun team aan het bouwen, Tuchel zit er net anderhalf jaar. Of Tuchel trouwens de juiste man op de juist plaats is laat ik in het midden, maar ergens is het wel logisch dat die eerste hun ploegen beter voetbal brengen.
Is sowieso inderdaad onnozel, systeem, lang samen spelen, andere manier van spelen, ... dat telt allemaal mee. Je kan een topvoetballer in een team zetten waar hij niet in past en dat draait niet. Zie maar naar bepaalde spitsen die bv. super renderen in een 2 spitsen systeem of valse 9 systeem en dan falen in een ander systeem.
Zelfde voor verdedigers die gewend zijn van met 5 achteraan te spelen en dan naar een 4 of 3 mans verdediging moeten schakelen.
You nearly won the league. :music:
Klopt, we hebben ook 2 bekers op zak en spelen nog voor de grootste van allemaal. Het is best een compliment als de supporters van een heleboel andere ploegen met uw ploeg lachen omdat ze met 92 punten op 1 punt van de titel gestrand zijn en dus nog voor de CL overwinning spelen. Geen idee voor welke ploeg je zelf supportert, maar ik zou eerst daar eens naar kijken.
En aan zijn uitspraken van de laatste weken zie je ook duidelijk dat hij dat beseft. Het vreet aan hem dat zijn succes niet gewaardeerd wordt. Het boeit absoluut niemand dat City de titel wint omdat dat de minimum is voor hun gezien hun budget.
Dit. Mancini en Pellegrini hebben ook de league gewonnen bij City, met wat die nu uitgeven is inderdaad alles minder dan minstens de league een "blamage".

Die beelden van de "trophy parade" trouwens, een Kevin De Bruyne moet toch ook beseffen dat hij eigenlijk voor kleine club speelt die gewoon veel geld heeft? Triest. City zal nooit de beleving hebben die er bij heel wat andere clubs is.
 
Een kleine ploeg je moet hier toch soms wat lezen :)
Wat zwart/wit uitgedrukt? Heel zeker, ontbreken er wat nuances? Ook heel zeker.
Maar City heeft nooit een grote achterban gehad. Een weliswaar hevige achterban vroeger (iedereen had toch wat schrik om naar Maine Road te gaan).
Natuurlijk een parade op een maandag te midden de dag zal altijd minder volk lokken. Mensen moeten nu eenmaal werken. Zou in Liverpool misschien anders zijn :tongue: (sorry kon die niet laten liggen)

Maar als je dat stadion soms zag doorheen het seizoen, toch soms triestig voor een ploeg met succes. Al zie je het meer en meer dat er mensen zijn met een abonnement bij een grote club gewoon om zeker naar die paar toppers te kunnen gaan maar verder interesseert het hen geen moer.
Ik wil alvast geen eten geven aan de abonneehouders bij bv Barca die gewoon gaan voor barca - real en om de gsm boven te halen als Messi op 50m van hen passeert. Dat laatste kunnen ze al niet meer en voila, nog de topper blijft over. Toonvoorbeeld is hoe Frankfurt er met zoveel is kunnen binnengaan, gewoon abonneeskaarten (om het ook wat simplistisch te zeggen).

Hell, ik zie het zelfs al bij West Ham tegenwoordig, voetbaltoeristen met enkel interesse in de grote matchen.
En dat is geen steek naar groundhoppers want groundhoppers kiezen er net meestal die "mindere" match uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sond
Jup idd. mooi zo, kunnen we beginnen vooruitkijken naar volgend jaar.
Koundé loopt al in Londen rond, gewoon wel als toerist blijkbaar maar precies een voorteken :p (of hij is op weg naar een andere Londense ploeg)
 
Koundé loopt al in Londen rond, gewoon wel als toerist blijkbaar maar precies een voorteken :p (of hij is op weg naar een andere Londense ploeg)
Is die zo goed? Heb de naam al enkele keren horen vallen maar volg de Spaanse competitie eigenlijk niet (op de occasionele classico na), herinner me wel dat die vorig jaar in het nieuws kwam voor een rode kaart...
 
benieuwd en ook wel wat "schrik" wat ze gaan doen. Die zal een statement willen maken en dus de portefeuille open trekken.
Afwachten, superveel gaan ze niet doen denk ik, 2 verdedigers denk ik wel.
Maar voor de rest zullen ze achter staan op de andere clubs in onderhandelingen
 
Ik heb sinds een week geen Telenet meer voor TV. Enkel nog voor het internet. Is er een manier (liefst beetje budget vriendelijk) om toch nog de Prem en Bundes matchen te kijken? Bv voor F1 kan je een abbo kopen bij F1 zelf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan