Engels Voetbal 2023-2024 (& Fantasy PL)

Komaan Everton, nog één keer winnen en het behoud is binnen :)

Ergens wel straf, we zijn zo slecht + de afgetrokken punten en dan nog (hoogstwaarschijnlijk) overleven. Zegt veel van het niveau van de onderste tbh :unsure:
Idd. Op 20/21 na, is (terugkijkend tot seizoen 10/11) altijd een ploeg gedegradeerd met +30 punten. Dat kan nu ook nog wel gebeuren, maar de kans is klein. Is geen topseizoen onderin in ieder geval.
 
Als we het dan toch over corruptie hebben... what the fuck was dat zonet bij Villa-chelsea. Chelsea scoort de winning goal in de 94ste minuut, om dan toch afgekeurd te worden door de VAR. voor wat??? een schouderduw??? degoutant.

Ik ben de laatste tijd niet vaak positief over de ploeg maar deze 2de helft van Chelsea was echt wel heel erg sterk, van 2-0 down naar 2-3, Villa volledig weggespeeld... schande dat een (foute) scheidsrechterlijke beslissing ons die winning goal ontneemt.

Caicedo trouwens motm, sterke partij gespeeld. Ik zei het in een post hierboven al, en misschien is het toeval, maar het lijkt beter te gaan zonder Enzo. Dat middenveld met én Enzo én Caicedo én Gallagher werkt niet. Enzo is voor mij ook veel te traag.
 
Laatst bewerkt:
Als we het dan toch over corruptie hebben... what the fuck was dat zonet bij Villa-chelsea. Chelsea scoort de winning goal in de 94ste minuut, om dan toch afgekeurd te worden door de VAR. voor wat??? een schouderduw??? degoutant.

Ik ben de laatste tijd niet vaak positief over de ploeg maar deze 2de helft van Chelsea was echt wel heel erg sterk, van 2-0 down naar 2-3, Villa volledig weggespeeld... schande dat een (foute) scheidsrechterlijke beslissing ons die winning goal ontneemt.

Caicedo trouwens motm, sterke partij gespeeld. Ik zei het in een post hierboven al, en misschien is het toeval, maar het lijkt beter te gaan zonder Enzo. Dat middenveld met én Enzo én Caicedo én Gallagher werkt niet. Enzo is voor mij ook veel te traag.
Chelsea overklaste Villa. Zeer sterke prestatie. De corner die leidde tot het afgekeurde doelpunt kwam uit een 1 op 1 van Palmer met de keeper.
Ik vind het ook geen strafschop want de verdediger is even breed en groot en laat zich wegzetten als een preminiem (en doet er nog wat show bij).
 

Corrupt tot en met. Het is altijd hetzelfde met diene Taylor.
Areola had duidelijk wel wat last maar taylor had toen moeten signaliseren. Niet erna.

Nu wss eerste keer dat de fout in ons voordeel gebeurt tegen Liverpool. Al enkele keren de 3 punten meegegritst na duidelijk buitenspel die niet gegeven werd.

Maar akkoord, dit is fout van taylor en gakpo had moeten scoren.

Mijne zondag is echter wel cava tot nu toe 😊
 
Areola had duidelijk wel wat last maar taylor had toen moeten signaliseren. Niet erna.

Nu wss eerste keer dat de fout in ons voordeel gebeurt tegen Liverpool. Al enkele keren de 3 punten meegegritst na duidelijk buitenspel die niet gegeven werd.

Maar akkoord, dit is fout van taylor en gakpo had moeten scoren.

Mijne zondag is echter wel cava tot nu toe 😊
Areola had van niets last buiten dat zijn kousen niet goed zaten. Je ziet duidelijk dat hij helemaal de fysio niet moet hebben.

De fase ervoor staat ook op Twitter. Taylor geeft duidelijk aan dat het spel door moet gaan en geeft dat dan nog eens extra aan aan Areola. Wanneer Areola de bal laat vallen en Gakpo hem heeft fluit hij opeens. Er is geen enkele reden daar om te fluiten.

Mijn zondag leid er ook niet om, seizoen was 2 weken geleden al gedaan maar heel dit seizoen heeft begint me een serieuze afkeer van voetbal te doen krijgen. Het amateurisme is gewoon niet meer om aan te zien en de bescherming die de PGMOL krijgt van de premier league terwijl ze duidelijk gewoon niet fit for purpose zijn is niet meer om aan te zien. Je kan zo goed zijn als je wil, op het einde van de rit zijn het de refs die beslissen hoe de puzzelstukken vallen. En dat kan je dit jaar van zowel de titel als de degradatie zeggen.
 
Ik volg het buitenlands voetbal te weinig, en al zeker niet genoeg om het rapport van de refs daar te kunnen maken.
Maar veel supporters van Belgische ploegen dweepen altijd maar met het feit dat refs in het buitenland zoveel beter zijn ... terwijl twee van de grootste competities ter wereld, Spanje & Engeland, duidelijk ook een gelijkaardig issue hebben.

We eisen consequente beslissingen, die gefundeerd zijn op duidelijke regelgeving, maar toch gaan we moeten leren leven met fouten denk ik. Bij de handsregel worden nu terecht veel vragen gesteld inzake de "geest van het spel", volledig terecht imo want het slaat op niets meer, maar die balans vind is toch ontiegelijk moeilijk, niet?
Duidelijke communicatie lijkt me een must ... waarom Taylor deze beslissing genomen heeft bijvoorbeeld. Er mag een soort van bescherming zijn vind ik omdat ze altijd een pispaal zullen zijn, maar tegelijk moet je ze ook echt wel vragen kunnen stellen zodat ze hun redenering kunnen aangeven.
Perfect zal het nooit worden, het blijven mensen, die net zoals voetballers, ook de toppers, (domme) fouten maken, simpel.
Ik blijf er bij dat ze onder een te groot vergrootglas liggen wel alsof zij de enige zijn die matchen beslissen, dat is gewoon zever, want spelers doen dat even goed (in voor- en nadeel), met veel grotere gevolgen doorgaans.
 
Bij elk team moet er iemand van de staf alle communicatie tussen de refs kunnen volgen zodat ze het niet meer kunnen onder de mat schuiven.

In Engeland specifiek moet heel het PGMOL vriendenclubje opzij geschoven worden en moeten er professionals aangenomen worden. Er zit zoveel geld daar, spendeer er wat aan de beste scheidsrechters te gaan halen. Elk jaar een evaluatie, als het niet goed is -> buiten. Moeilijk moet het niet zijn, maar de oude garde daar in Engeland uit hun comfortabele positie halen willen ze daar niet.
 
Terug
Bovenaan