De grote Wandel/Hiking-thread (apps, routes, tips, etc.)

Iemand tips voor Noord Frankrijk? Ik ben dit weekend 1 jaar samen met mijn vriendin, we hebben elkaar leren kennen tijdens het wandelen. Leek mij leuk om na 1 jaar terug een gelijkaardige activiteit te doen eventueel gepaard met sauna/welness om af te sluiten.
Opaalkust is prachtig om te wandelen... leuke dorpjes onderweg, lekkere resaturantjes en goede overnachtingsmogelijkheden. Deed er zelf enkele jaren geleden een tweedaagse.
 
Dit weekend de Pines and Dunes trail gedaan in Gruitrode. Een mooie trail van 100km bij ons in Limburg.
Nu ben ik opzoek naar een nieuwe, degelijke, lichte dagrugzak. Iemand tips? Zou zeker een waterzak in moeten.
Had gedacht aan De osprey Tallon 22?
 
Dit weekend de Pines and Dunes trail gedaan in Gruitrode. Een mooie trail van 100km bij ons in Limburg.
Nu ben ik opzoek naar een nieuwe, degelijke, lichte dagrugzak. Iemand tips? Zou zeker een waterzak in moeten.
Had gedacht aan De osprey Tallon 22?
Ik zou naar een speciaalzaak (niet as adventure) gaan en passen. Te belangrijk dat die tas ook goed zit en er zijn grote verschillen tussen de merken.
 
Ik zou naar een speciaalzaak (niet as adventure) gaan en passen. Te belangrijk dat die tas ook goed zit en er zijn grote verschillen tussen de merken.
Heb je dan een advies qua zaak? Koop eigenlijk vrij veel bij AS. (wel enkel nog basis). Bever, lijkt me ook interessant.
 
niet meteen een route, maar volgende maand heb ik een verlengd weekend, en gaan wij met de fietsen naar MIDDELBURG
hartje "walcheren" kind of eiland.....

van daaruit naar veere, vlissingen, zoutelande, natuurgebied Oranjezon.
alles ligt op een 10 km vanuit middelburg (waar we gaan slapen), dus ook perfect te doen als wandelaar.

we hebben maar 3 dagen, dus is niet de moeite het vliegtuig te nemen. enkel hopen op wat goed weer, (eerste weekend maart)
 
Gisteren als voorbereiding op een meerdaagse tocht er nog eens op uit getrokken naar Freyr - Waulsort. (https://www.alltrails.com/trail/belgium/namur/freyr-waulsort)
Door de regen van afgelopen week lag het daar redelijk modderig/glad bij. Voor ons was dit een eerste ervaring met smallere paden langs de rotswanden), en een persoonlijke "overwinning" omdat we beide wat hoogtevrees hebben (die we geleidelijk aan willen overwinnen). => wie tips heeft mag ze altijd meegeven.
Wij hebben de route als vrij pittig ervaren, maar wel enorm genoten van het uitzicht. Het was ook onze eerste ervaring met wandelstokken, die ons wat meer vertrouwen gaven op de smalle gladde stukken. Stokken waren we gaan halen in decathlon (mh500), als eerste stok, naar mijn mening een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Heeft er hier iemand nog wat aanraders in eigen land die goed zijn om ervaring op te doen? Naar het schijnt is de "laddertjeswandeling"
(https://www.alltrails.com/trail/belgium/luxembourg/rochehaut-les-echelles-et-cretes-de-frahan) ook de moeite om in eigen land gedaan te hebben. Of is deze af te raden als je nog niet helemaal vertrouwd bent met hoogtes?
 
Gisteren als voorbereiding op een meerdaagse tocht er nog eens op uit getrokken naar Freyr - Waulsort. (https://www.alltrails.com/trail/belgium/namur/freyr-waulsort)
Door de regen van afgelopen week lag het daar redelijk modderig/glad bij. Voor ons was dit een eerste ervaring met smallere paden langs de rotswanden), en een persoonlijke "overwinning" omdat we beide wat hoogtevrees hebben (die we geleidelijk aan willen overwinnen). => wie tips heeft mag ze altijd meegeven.
Wij hebben de route als vrij pittig ervaren, maar wel enorm genoten van het uitzicht. Het was ook onze eerste ervaring met wandelstokken, die ons wat meer vertrouwen gaven op de smalle gladde stukken. Stokken waren we gaan halen in decathlon (mh500), als eerste stok, naar mijn mening een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Heeft er hier iemand nog wat aanraders in eigen land die goed zijn om ervaring op te doen? Naar het schijnt is de "laddertjeswandeling"
(https://www.alltrails.com/trail/belgium/luxembourg/rochehaut-les-echelles-et-cretes-de-frahan) ook de moeite om in eigen land gedaan te hebben. Of is deze af te raden als je nog niet helemaal vertrouwd bent met hoogtes?
Laddertjes wandeling afgelopen zomer gedaan.
Zeer mooie wandeling die ik je alleen maar kan aanraden. De hoogtes vallen mee hoor. Wordt nergens echt gevaarlijk.
 
Uit interesse, geen te smalle paden met verticale afgrond?
Nee hoor. Er is voldoende ruimte overal. Wel redelijk steile beklimmingen en afdalingen, maar die maak je zo gevaarlijk als je zelf wil.

Ander vraagje voor jou, die wandeling die jij gedaan hebt, hoe is die bewegwijzerd? Of is deze enkel via GPX?
 
Nee hoor. Er is voldoende ruimte overal. Wel redelijk steile beklimmingen en afdalingen, maar die maak je zo gevaarlijk als je zelf wil.

Ander vraagje voor jou, die wandeling die jij gedaan hebt, hoe is die bewegwijzerd? Of is deze enkel via GPX?
Ik heb er voornamelijk men alltrails bijgenomen maar hij was vrij goed aangeduid met een blauwe ruit.
Denk dat het 90% gelijk loopt met deze
 
Naar het schijnt is de "laddertjeswandeling"
(https://www.alltrails.com/trail/belgium/luxembourg/rochehaut-les-echelles-et-cretes-de-frahan) ook de moeite om in eigen land gedaan te hebben. Of is deze af te raden als je nog niet helemaal vertrouwd bent met hoogtes?
Inderdaad echt een leuke wandeling. Maar nergens gevaarlijk hoor (alle, als je oplet he). Wij deden die met onze zonen van toen 10 en 7, we lieten ze wel niet vooraan lopen zodat we het zelf overal konden inschatten.
Zeker een aanrader!
In dezelfde categorie zou ik Tros-Marets aanraden, ook avontuurlijk. Je kan er lange of korte varianten van doen.

Op RouteYou kan je ook routes vinden van deze wandelingen en dan zo de route volgen op je gsm (Wel een heel onhandige app vind ik zelf maar ja)
 
Terug
Bovenaan