De grote Wandel/Hiking-thread (apps, routes, tips, etc.)

Heeft er iemand ervaring met volgende rugzak van decathlon MH500 40l ? Lijkt op het eerste zicht wel deftig, zou veelal gebruikt worden voor dagtochten of meerdaagse tocht van max 2 nachten. Dat zowel hier in België als in Taiwan, waar het iets ruwer en ruiger is qua terrein. Dus het draag comfort moet wel iets of wat goed zijn.
Ja, ik heb die iets meer dan een jaar geleden gekocht.
Ik ben daar content van, draagt gemakkelijk en ik vind dat er leuke features zijn. Veel "ruige" dingen nog niet mee gedaan, owv corona vooral tochten in Belgie, recentst bv Entre Lesse et Lomme. Als je specifiekere vragen hebt, vraag maar.

Deze rugzak (Vaude Solano 35) ben ik niet tegengekomen toen ik een nieuwe rugzak zocht, maar mijn vriend gebruikt deze nu en deze is ook wel interessant.
 
Ja, ik heb die iets meer dan een jaar geleden gekocht.
Ik ben daar content van, draagt gemakkelijk en ik vind dat er leuke features zijn. Veel "ruige" dingen nog niet mee gedaan, owv corona vooral tochten in Belgie, recentst bv Entre Lesse et Lomme. Als je specifiekere vragen hebt, vraag maar.

Deze rugzak (Vaude Solano 35) ben ik niet tegengekomen toen ik een nieuwe rugzak zocht, maar mijn vriend gebruikt deze nu en deze is ook wel interessant.

Ik ben ook op zoek naar een wandelrugzak voor dagtochten. Enig idee waarom je de 40l versie hebt gekocht? Ik heb deze vorig weekend getest in de winkel en deze voelde vrij groot aan. De 20l versie lijkt mij aangenamer voor dagtochten? Mijn inziens lijkt deze groot genoeg voor wat extra kleren, lunchpakket en voldoende water.
 
Ik ben ook op zoek naar een wandelrugzak voor dagtochten. Enig idee waarom je de 40l versie hebt gekocht? Ik heb deze vorig weekend getest in de winkel en deze voelde vrij groot aan. De 20l versie lijkt mij aangenamer voor dagtochten? Mijn inziens lijkt deze groot genoeg voor wat extra kleren, lunchpakket en voldoende water.

Voor dagtochten gebruik ik die inderdaad niet, meestal heeft 1 persoon dan deze rugzak mee.
Die mh400 en die Vaude Solano worden gebruikt voor meerdaagse wandeltochten met overnachting in tent en max een dag of 4/5 eten mee.

Sowieso is het de moeite om het gerief wat je meeneemt op zo'n (dag)tocht eens te passen in de rugzak voor je hem koopt, die liter aanduidingen zijn niet altijd vergelijkbaar over merken heen.
En als je dagtochten in heel afgelegen gebieden maakt heb je best wel wat materiaal mee voor het geval er iets gebeurt en kan 20l te weinig zijn.
 
Voor een dagtocht neem ik een 38l rugzak mee.
Die zit altijd goed vol (2 personen). Vriendin neemt geen rugzak, we wisselen tussendoor af.

Afhankelijk van de weersvoorspelling altijd een regenjas mee. Daarnaast afhankelijk van de situatie en het terrein andere bijkomende "reddings" zaken. Tussen de 30 en 35l lijkt me ideaal voor een flinke dagtocht.

Paar weken geleden de 38l ook gebruikt voor een 2 daagse met tent.
Was nipt, maar het ging.
 
In mijn zoektocht naar een trekkingrugzak, heb ik er verschillende getest. Uiteindelijk voor een Osprey Aether gegaan. Nu testen in de winkel is niet testen in real life. Ik had hem dus geladen voor ongeveer 10 kg in totaal. Na een uur wandelen kreeg ik pijn aan mijn bekken, de schuring was te groot vermoed ik want mijn bekken zag dus rood waar de padding contact maakte met mijn bekken.

Hiervoor had ik een rugzak van mijn vader, 40 jaar oud. Ideaal was die niet maar dit probleem had ik toch niet. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Verkeerd afgesteld? andere rugzak nodig?

On a sidenote: Ben echt een magere Hein met ondergewicht.
 
Iemand nog wandeltips in de regio spa (max. 30. min rijden) ?
(Hoge venen en ninglinspo buiten beschouwing gelaten - mogen korte en langere (halve dag) wandelingen zijn
 
Een wandeling langs de Statte en Hoëgne in de omgeving van Solwaster kan ik echt wel aanbevelen. Is redelijk bekend, maar het heeft niet de toeristische overrompeling van de Ninglinspo. Op Routeyou en Wikiloc vind je wel een aantal wandelingen die variëren in lengte. Ik geloof dat ik twee jaar geleden veertien kilometer wandelde.
 
Een wandeling langs de Statte en Hoëgne in de omgeving van Solwaster kan ik echt wel aanbevelen. Is redelijk bekend, maar het heeft niet de toeristische overrompeling van de Ninglinspo. Op Routeyou en Wikiloc vind je wel een aantal wandelingen die variëren in lengte. Ik geloof dat ik twee jaar geleden veertien kilometer wandelde.
Is dat die wandeling waar je de hele tijd langs dat riviertje loopt en dat je die af en toe moet oversteken over zo van die houten brugjes? Als het die wandeling is dan is dat idd wel de moeite, al kan het er soms wel druk zijn met wandelaars.
 
Ik ben ook op zoek naar een wandelrugzak voor dagtochten. Enig idee waarom je de 40l versie hebt gekocht? Ik heb deze vorig weekend getest in de winkel en deze voelde vrij groot aan. De 20l versie lijkt mij aangenamer voor dagtochten? Mijn inziens lijkt deze groot genoeg voor wat extra kleren, lunchpakket en voldoende water.
Hangt er van af waar je dagtochten zich afspelen natuurlijk. Voor dagtochten in België is 20l voldoende. Voor dagtochten in de Alpen is 20l dan wel weer heel krap/te krap imo. Je hebt daar altijd al extra kledij mee omdat het weer soms snel kan omslaan en ook als je een hike van een uur of 5-6 gaat doen zonder iets van hut tegen te komen is pakweg 1,5l water ook ruim onvoldoende.
 
Crosspost van Normandië-topic:

Iemand een site/idee waar je bepijlde wandelingen kan vinden. Zoek iets van een 10-15km (gemiddelde moeilijkheid). Liefst in een bos/natuur. Geen stadswandeling en ook niet langs de kust (tenzij deze zeer de moeite is en geen rekening moet houden met eb en vloed). Tussen Bayeux-Carentan-SaintLo-Falaise-Caen.
Met GPS moet het misschien ook wel lukken (heb een fietsGPS die je kan instellen op "wandelen", maar nog nooit zo gebruikt).
 
Crosspost van Normandië-topic:

Iemand een site/idee waar je bepijlde wandelingen kan vinden. Zoek iets van een 10-15km (gemiddelde moeilijkheid). Liefst in een bos/natuur. Geen stadswandeling en ook niet langs de kust (tenzij deze zeer de moeite is en geen rekening moet houden met eb en vloed). Tussen Bayeux-Carentan-SaintLo-Falaise-Caen.
Met GPS moet het misschien ook wel lukken (heb een fietsGPS die je kan instellen op "wandelen", maar nog nooit zo gebruikt).

Is geen website maar misschien hebben ze bij Rother wel een gids met enkele wandelingen. Reeds van meerdere landen zo een gids gekocht, maar Normandië heb ik niet liggen.
 
Ik ben op zoek naar een deftige rugzak om dagtochten mee te doen.
Bij mijn eerste Google werk kwam de Osprey Talon 22L vaak naar boven.

Waar kan ik die best aankopen? Ik zie deze via Bol & Amazon te koop staan aan veel lagere prijzen waardoor ik vermoed dat het niet de officiële rugzak of een replica is?

Iemand ervaring met campz.be?
 
Hier ook, goede website.
Verzending kan soms wel iets langer duren heb ik al een aantal keer gehad.
 
Ik ben op zoek naar een deftige rugzak om dagtochten mee te doen.
Bij mijn eerste Google werk kwam de Osprey Talon 22L vaak naar boven.

Waar kan ik die best aankopen? Ik zie deze via Bol & Amazon te koop staan aan veel lagere prijzen waardoor ik vermoed dat het niet de officiële rugzak of een replica is?

Iemand ervaring met campz.be?
Ik betwijfel wel dat je via Amzon fake producten zou krijgen (en al zeker als zij zelf de aanbieder zijn).
 
Ik betwijfel wel dat je via Amzon fake producten zou krijgen (en al zeker als zij zelf de aanbieder zijn).
Het is wel degelijk mogelijk, ik heb daar eens ne skaterugzak gekocht voor een van mijn jongens. Die was goedkoop, maar niet zo goedkoop dat het verdacht was (15% goedkoper dan fysieke winkels). De bleek ook een valse te zijn.
Ik heb wel redelijk snel mijn geld terug gekregen.
 
  • Wow
Waarderingen: 515
Een rugzak koop ik wel altijd in een winkel waar ik hem kan passen. Net zoals schoenen is de pasvorm heel persoonlijk.
Nu ja, met een dagrugzak kan je dat risico wel nemen misschien, met een trekrugzak zou ik dat nooit doen. Zowel mijn dag- als trekrugzak zijn van Osprey trouwens.
 
Terug
Bovenaan