Darts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Baetens makkelijk door naar de volgende ronde, Bialecki was nochtans niet de makkelijkste loting. Scoring en dubbels waren on point, als ie zo blijft spelen dan is de titel zeker mogelijk.

Een vraag.

Mario verdiende op 2 seizoenen 75000€ (WK exclusief) - maar dit is bruto
Netto = +-45% belastingen als vrouw ook nog werkt?
= 1718€ netto per maand. (Exclusief onkosten)

Dat is toch twee keer niks? Zeker als je alle kosten er nog bij neemt voor op de Tour te gaan spelen.

Of moeten sporters minder belastingen betalen omdat ze onder het statuut '(top)sporter' vallen? :support:

Een vraag.

Mario verdiende op 2 seizoenen 75000€ (WK exclusief) - maar dit is bruto
Netto = +-45% belastingen als vrouw ook nog werkt?
= 1718€ netto per maand. (Exclusief onkosten)

Dat is toch twee keer niks? Zeker als je alle kosten er nog bij neemt voor op de Tour te gaan spelen.

Of moeten sporters minder belastingen betalen omdat ze onder het statuut '(top)sporter' vallen? :support:
Ik heb geen idee hoe het zit met de belastingen. Ik weet wel dat sommige spelers een deel van hun prijzengeld moeten afstaan aan hun manager. Sommige spelers hebben wel een familielid als manager zoals Peter Wright waar zijn vrouw zijn manager is.

Matthew Edgar is een voormalig tourkaarhouder die ook een youtube kanaal heeft en daar heeft hij enkele video's over dit onderwerp. Dit is 1 over de kosten van het WK die hij gespeeld heeft.

Deze gaat over nog inkomsten naast prijzengeld die er zijn

Andy Baetens is ondertussen door naar de kwartfinale na een zege tegen Gary Stone. Tegenstander daarin is Jonny Tata of Jim Widmayer. Beide schat ik zwakker in dan zijn 2 voorbije tegenstanders.

En voor wie wil kan hier een simulatie doen van het PDC WK
https://wc2024.prediction.mydartcoach.com/

Toch weer ironisch dat als ddn Dimi de eerste rondes overleeft dan is de eerste echte topper die hij (alweer) tegenkomt .. MVG! :rofl:

Andy Baetens is ondertussen door naar de kwartfinale na een zege tegen Gary Stone. Tegenstander daarin is Jonny Tata of Jim Widmayer. Beide schat ik zwakker in dan zijn 2 voorbije tegenstanders.
Het zal moeilijk worden hem van de wereldtitel te houden want er staat een goeie mentale kop op. Hij won 17 van zijn 20 laatste matchen (waaronder oa verlies tegen Humphies) en hij straalt veel vertrouwen uit. Hij zei ook: Ik ben de beste de rest moet schrik van mij hebben. :tongue:

Zijn tegenstanders moeten al een topdag hebben en Baetens een iets mindere dag.

Ik zie dat Stone zelfs het hoogste gemiddelde gooide van alle darters in de 1/8ste finales. (bijna 95 gemiddeld)
Maar tegen Baetens was het niet genoeg. (die zelf ook 94 gemiddeld gooide)

Laatst bewerkt:
En voila de finale is daar al voor de Beast from the East! Solide gemiddelde weer ondanks voor zijn veel gemiste dubbels. Morgen is de titel zeker mogelijk al heeft een Klaassen veel meer ervaring op het grote podium al. Jelle geef ik ook de meeste kans om de finale te halen ook.

Waarom doen er alleen maar "mindere" goden mee aan het WDF WK?
Andy is naar mijn mening te goed voor de WDF. In vorm zou die toch een PDC tourkaart moeten kunnen grijpen.
Maar zo zie je toch dat het niet zo gemakkelijk is. De concurrentie is groot en even wat minder en je geraakt gewoon niet door de Q-school.

En voila de finale is daar al voor de Beast from the East! Solide gemiddelde weer ondanks voor zijn veel gemiste dubbels. Morgen is de titel zeker mogelijk al heeft een Klaassen veel meer ervaring op het grote podium al. Jelle geef ik ook de meeste kans om de finale te halen ook.
Jelle heeft verloren. Zo zie je weer dat elke match nog altijd eerst gespeeld moet worden. De finale is tegen Chris Landman.

Laatst bewerkt:
Baetens is qua mentaliteit ook eerder een MvG dan een Dimi type. :tongue:

Hij zie tijdens een interview toch gewoon: 'Stress? Ja een beetje maar ik ben de beste. De rest moet schrik van mij hebben. Ik wil gewoon die titel.'
Een weekje later en de titel is binnen. Zo moet dat dus. Heb je dit gezien Dimi? :oi22:

Vooral 'geloven in uzelf' én je eigen ding doen brengt je al héél ver.

Stats finale
Gemiddeldes/Dubbelpercentages:
Andy Baetens: 93,69 / 41%
Chris Landman: 86,47 / 27%

Voornamelijk 27% op de dubbels is te weinig. Daarmee doe je Baetens gewoon onvoldoende pijn mee.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan