De grote MotoGP-thread

Jonas89

Crew Member
Crowdfunder
Platinum Trophy
1280px-Moto_Gp_logo.svg.png

Kalender

Vorige thread:

Laatst bewerkt:

WimJ

Member
Als hij echt 100% herstelt van die blessure, zie ik hem wel op zijn oude niveau terugkeren. Maar mist hij sowieso de start niet?

eniac

Active member
Crowdfunder
Als hij echt 100% herstelt van die blessure, zie ik hem wel op zijn oude niveau terugkeren. Maar mist hij sowieso de start niet?
Laatste nieuws was, dacht ik, dat hij de start waarschijnlijk zou missen. Na zijn eerste te vroege terugkeer van vorig jaar denk ik dat er dit keer geen risico zal genomen worden.

Laatste dagen wel gelezen dat het serieus zou rommelen intern doordat dit seizoen mogelijk ook om zeep zal zijn. Honda zou vorig jaar veel geïnvesteerd hebben om hem 4 jaar vast te leggen en die dreigen nu een kwart tot de helft van die investering in rook zien opgaan. Komt er nog bij dat er geruchten zijn dat de breuk die hem liet hervallen op een "geheime" training zou zijn gebeurd en niet bij het sluiten van een deur thuis.

Maar dat zijn natuurlijk allemaal wel geruchten, dus korreltje zout is hier ook nodig.

hjs666

Active member
Ook al paar presentaties geweest.

Ducati

"Nieuwe" line-up voor het fabrieksteam,beiden zijn gepromoveerd uit het satellietteam waar ze vorig seizoen toch mooie zaken lieten zien.
Kan een van hen opvolger van Stoner worden en de titel naar het Italiaanse merk brengen?

KTM
satelietteam KTM Tech 3 wordt niet langer gesponsord door Red Bull maar dragen hun eigen naam.
Gaan wel opvallen met dat oranje.
Vind het wel geslaagd.

Vorig jaar serieuze stappen gemaakt,kunnen ze dit jaar evolutie voortzetten en bevestigen?
Pol Espargaro zijn ze wel kwijt aan Honda,maar met Binder en Oliveira hebben ze toch zeker en vast getalenteerde jonge gasten aan boord.
Petrucci komt vanuit Ducati het satellietteam versterken,Lecuena mag zich verder ontwikkelen.

Yamaha

Kunnen ze het tij keren en terug constante topresultaten behalen?
Next big thing FQ20 krijgt kans op fabrieksmateriaal om zijn evolutie door te zetten.
Vinales zal zich toch ook stilaan moeten bewijzen en constanter worden.
Vooral zijn slechte starts waren probleem,hopelijk voor hem kan hij daar iets aan doen.

Honda Repsol zal nauwelijks of niks veranderen qua livery,vraag me gewoon af wie MM93 gaat vervangen.
Bradl (meest logische) of toveren ze nog wit konijn uit de hoed (Dovi,al lijkt die kans niet echt groot).
Wat gaat Pol presteren bij hun?

hjs666

Active member
LCR heeft ook al een van zijn liveries bekend gemaakt.
Alex Marquez vervangt Crutchlow die nu tegenwoordig als testrijder bij Yamaha onder contract staat.

Hij maakte vorig jaar zijn debuut bij Repsol Honda in de schaduw van zijn broer.
Toen zijn broer geblesseerd uitviel moest hij al snel uit die schaduw tevoorschijn komen.
Echter AM73 had een heel moeilijk seizoensbegin maar naar het einde van het seizoen toe kwam hij er toch door met 2 podia.
Kan hij deze tendens voortzetten?
Mogelijk helpt het wel dat hij nu bij een iets "rustiger" team aan de slag kan.
Ik kijk er toch naar uit.

ook ff minder goed nieuws.

hjs666

Active member
Spannend is het wel aan't begin van't seizoen.
Precies Moto3 races,grote groep dat aan elkaar gewaagd is.
Hoop wel dat het niet verkeerd gaat aflopen,Miller en Mir toch al op't randje.

eniac

Active member
Crowdfunder
MotoGP inderdaad spannend gestart, mooie races ook wel.

Maar de Moto3 race van vandaag was toch wel nog iets anders, amai. Binder won ooit eens van laatste plaats op de grid in Moto3, dan deed Acosta daar vandaag toch een serieus schepje bovenop door vanuit de pits te starten (met direct al 8-9 seconden achterstand) en toch nog te winnen. In een reeks als Moto3 waarin de tijdsverschillen doorgaans klein zijn en een gat dichten op een groep voorop niet eenvoudig is, was dit echt wel een serieus staaltje rijden.

En die jongen is een rookie... One to watch 🙂

• Leuk
Waarderingen: WimJ
Bovenaan