Darts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Loting voor de Players Championship Finals

Winner £120,000
Runner-Up £60,000
Semi-Finalists £30,000
Quarter-Finalists £20,000
Third Round Losers £10,000
Second Round Losers £6,500
First Round Losers £3,000

2OPouTU.jpg]

Vandaag zijn er ook de qualifiers voor de Grand Slam.

Deze 16 waren al geplaatst : M Smith , MvG , Aspinall , Humphries , Dobey ,Gilding , Price , Clayton , Cross , Wright , Anderson , Wade, Chisnall , Pietreczko , Ratajski en van Duijvenbode

8 die vandaag een qualifier wonnen : Bunting , Lennon , Dolan , Heta , Noppert , Searle , Rafferty en Kleermaker

Kleermaker versloeg in de finale Huybrechts en de ronde ervoor Dimitri die 9 matchpijlen miste

En dan zijn er nog 8 via de challenge tour , development tour , CDC , Asian en Womens tour
Die 8 zijn Rock , Girvan , van Peer , van Veen , Greaves , Sherrock , Muramatsu en Buntz

Deze 32 worden 1 van de komende dagen in 8 groepen geloot

Het moet nu toch al serieus foutlopen wil Vandenbogaerde zijn tourkaart niet behouden. Of is hij nu al 100% zeker? Iemand?
Hij staat nu net in de top-64 (net voldoende) maar door zich de kwalificeren voor het WK ziet het er wel goed uit.

Lennon en Rafferty hebben zich zojuist gekwalificeerd voor de Grand Slam en komen nu op plaatsen 65 en 66. Lennon heeft slechts 1k minder maar is voor alle 3 geplaatst , Rafferty heeft 1,75k minder maar is enkel voor 1 geplaatst voorlopig.

Paar leuke affiches bij.
Kim gaat het wel niet makkelijk hebben tegen Schindler.
Dobey vs Barney vind ik ook wel mooie.
Belgen tegen elkaar vind ik wel jammer, maar heeft ook het voordeel dat er sowieso ene naar volgende ronde is.

Oei oei pikachu boos😅
Toch eens leuk zo een beau greaves erbij (en fallon sherrock)
Aspinall zwaar laten zweten (4-5 verlies al was die eerste niet top voor zijn kunnen) en vandaag kipkap gemaakt van Peitreczko.
Die arme gast kreeg een zwaar pakske slaag. :frown:

Ze staat toch haar mannetje. :tongue:

Sherrock zonet nipt gewonnen van Kleermaker. Die laatste was echt niet goed maar ze maakt het wel af.

Dwz dat twee vrouwen na het weekend nog altijd in het toernooi zitten. Leuk. :tongue: Tot morgen!

Laatst bewerkt:
vandaag was het eindelijk zover 🙏
Tijdens een online matchke op nakka open ik mijn eerste beurt met een 180.
Ik riep gelijk mijn zoon die in de living zat en mijn tegenstander applaudisseerde voor zijn camera.

Ik was zo uitzinnig dat ik zelfs een foto vergeten nemen ben.

Volgende beurt gooide ik een totaal van 7 🤷‍♂️

Ah Jammer Greaves 2x met 4-5 verloren. Ook een matchdart gemist voor de volgende ronde tegen Heta en Heta miste zijn enige 'kans' dus niet.
Ze stond zelfs op een bepaald moment 1-3 voor maar kreeg dan last van de zenuwen denk ik. Een gemiste kans.
(ik heb de match in herhaling / opgenomen gezien)

Dit is toch gewoon een gebrek aan ervaring op dit niveau? Ze gaat vroeg of laat toch gewoon ver geraken op een voornamelijk mannentoernooi?

Sherrock is ook niet slecht maar gemiddeld genomen te plat vrees ik. Maar Greaves? Die kan toch gewoon mee (in het voornamelijk mannen circuit)? Op voorwaarde dat ze dit natuurlijk zelf zou willen.

Laatst bewerkt:
Nooit niet gehoord van die Buntz maar aangename kennismaking.
Al hele toernooi indruk aan't maken.
Doet die mee aan't WK eigenlijk?
Ik zou er een gek gokje op durven maken om die in QF te zien geraken of zo.

Gisteravond ook nog 2 fantastische partijen gezien:
Price vs Anderson en Humphries vs Searle.

Dit is toch gewoon een gebrek aan ervaring op dit niveau? Ze gaat vroeg of laat toch gewoon ver geraken op een voornamelijk mannentoernooi?
Ze heeft ook niet echt geluk gehad met de loting. Heta kon om met de druk en gooide 3x een checkout van boven de 100. In een andere groep was ze zeker door naar de volgende ronde.
Sherrock is ook niet slecht maar gemiddeld genomen te plat vrees ik. Maar Greaves? Die kan toch gewoon mee (in het voornamelijk mannen circuit)? Op voorwaarde dat ze dit natuurlijk zelf zou willen.
Ze moest van de PDC kiezen tussen het WK van de PDC of het vrouwen WK van de WDF (vroegere BDO) . En ze koos voor het laatste want ze wil haar titel verdedigen en die brengt haar evenveel op als de 3de ronde op het PDC WK. Ze zei ook dat ze meer plezier haalt uit het spelen tegen vrouwen.

Doet die mee aan't WK eigenlijk?

Ja hij is 1 van de 32 internationale qualifiers dus moet hij in ronde 1 tegen iemand van de top 32 van de 1-jaar ranking. Daar zitten goeie spelers tussen (oa Van Veen) maar ook mindere spelers en spelers die nog ver moeten geraken op WK om hun tourcard te behouden. De loting voor het WK gebeurt op 27 november en is zoals elke loting live te volgen op het youtube kanaal van de PDC.

Op deze site kan je zien wie er voorlopig de top 32 is die rechtstreeks begint in ronde 2 op WK en de rechterkolom zijn degene die spelen in ronde 1 tegen de internationale qualifiers
https://www.dartsrankings.com/wch

Ze heeft ook niet echt geluk gehad met de loting. Heta kon om met de druk en gooide 3x een checkout van boven de 100. In een andere groep was ze zeker door naar de volgende ronde.
Van Gerwen heeft geluk dat ze niet geplaatst was. Met het belabberde niveau van hem gisteren (zijn dubbels gingen er amper in) had Greaves hem misschien wel geklopt.

Jammer want dat had de max geweest. Dan had Van Gerwen kunnen zeggen dat een vrouw hem kan kloppen maar den Dimi niet. :rofl:
Sorry Dimi maar ik kon het niet laten. :tongue:

Wat een niveau deze week :eek:

Rock chokede dan toch,de hele match dubbel 20 blindelings uitchecken maar wanneer het moest.........
Wade met rug tegen muur toch niveau kunnen opkrikken,begon terug triples te vinden en alles uit te checken.

Humpries vs Anderson was ook dollemansrit,180's a volonté ,hoge checkouts.
Ook zelden gezien dat Anderson naar entourage reageerde .

Hopelijk morgen van hetzelfde.
Kijk wel uit naar die Buntz in een langere partij.

Mario Vandenbogaerde heeft zojuist in ronde 1 gewonnen van Mike De Decker en staat daardoor opnieuw op plaats 64 in de tour card race met 71500£. Morgen speelt hij tegen Slevin ( vervanger van Noppert) of Campbell. Allebei zijn zeker haalbare kaarten en bij winst gaat hij naar 75000£
Zijn voorsprong op nummer 65 is 2250£

Mario Vandenbogaerde heeft zojuist in ronde 1 gewonnen van Mike De Decker en staat daardoor opnieuw op plaats 64 in de tour card race met 71500£. Morgen speelt hij tegen Slevin ( vervanger van Noppert) of Campbell. Allebei zijn zeker haalbare kaarten en bij winst gaat hij naar 75000£
Zijn voorsprong op nummer 65 is 2250£
De Decker vond ik persoonlijk géén goeie loting voor Mario. Ik had gehoopt dat Mario zou winnen want hij verdient die verlenging van zijn tourkaart wel. Maar ik dacht eerlijkheidshalve dat De Decker zou winnen.

Mario was blijkbaar héél gemotiveerd (Vermoedelijk omdat dit een match voor hem was op leven en dood hé - het was van moeten :D).
93% gemiddeld maar vooral de dubbels waren goed (60%).

Dit gezicht spreekt boekdelen
VDB.jpg

Het zag er voor dit toernooi eventjes niet meer zo goed uit maar deze "must win" zorgt ervoor dat hij opnieuw in poleposition ligt voor plaats 64. Het is wel nog niet binnen. Er zijn nog een paar kandidaten voor "de laatste plekjes".

En ja we hebben ook nog het WK dat weet ik wel ..

--

Ivm Raman. Ik was niet verrast dat hij zijn tourkaart niet kon verlengen maar ik was wel verrast dat hij de laatste maanden een 'wel héél laag niveau' haalde voor zijn doen. Maar blijkbaar is zijn zoontje 3x bijna overleden? Gelukkig is alles goed gekomen en is zijn zoontje er door gekomen (zo verklaarde hij in de media) maar op zo'n akelige momenten komt uw familie eerst hé. :headshake:

Laatst bewerkt:
De Decker vond ik persoonlijk géén goeie loting voor Mario. Ik had gehoopt dat Mario zou winnen want hij verdient die verlenging van zijn tourkaart wel. Maar ik dacht eerlijkheidshalve dat De Decker zou winnen.
Mario speelt ook al een heel jaar redelijk constant qua gemiddeldes en op die vloertoernooien toch heel vaak ronde 2 en verder gehaald.

Ik hou heel veel resultaten bij op excel (iets teveel tijd soms 😅) en Mario ging er slechts 7 keer uit in ronde 1 op de 30 vloertoernooien. Enkel de grote namen deden beter maar die speelden niet altijd alle toernooien.

Er zijn nog een paar kandidaten voor "de laatste plekjes".
Rafferty volgt op 2250£ , Lennon op 1000£ , Szaganski op 5000£ , Scutt op 8750£ en Hempel op 9750£. Enkel Rafferty en Hempel zijn niet geplaatst voor het WK

Kleermaker die nu op nr 61 staat zou zijn tourkaart ingeven vanwege de gezinssituatie dus zou het kunnen dat ook de nr 65 een tourkaart zal hebben.

Ivm Raman. Ik was niet verrast dat hij zijn tourkaart niet kon verlengen maar ik was wel verrast dat hij de laatste maanden een 'wel héél laag niveau' haalde voor zijn doen. Maar blijkbaar is zijn zoontje 3x bijna overleden? Gelukkig is alles goed gekomen en is zijn zoontje er door gekomen (zo verklaarde hij in de media) maar op zo'n akelige momenten komt uw familie eerst hé. :headshake:
Begrijpelijk dat het dan minder gaat. Hij heeft ook redelijk wat matchen gehad die op 6-5 zijn geëindigd in zijn nadeel. Hij kan zijn tourkaart nog redden maar dan moet hij zich maandag plaatsen voor het WK en minstens de 4de ronde halen.

Er zijn maandag nog 4 plaatsen te verdelen voor het WK. Mogelijk komt daar nog een 5de bij want de Indische qualifier is momenteel geschorst
https://www.hln.be/darts/kijk-match...horsingen-voor-onder-meer-wk-ganger~a600939e/

Laatst bewerkt:
Mvg vs Smith, Mvg effe 120 average, wat was dat voor een non-match...
En dan was Smith ook zeer degelijk aan t smijten, kwam er niet aan te pas.

Edit 118,wat ook niet zo slecht is :eek:

Mvg vs Smith, Mvg effe 120 average, wat was dat voor een non-match...
En dan was Smith ook zeer degelijk aan t smijten, kwam er niet aan te pas.

Edit 118,wat ook niet zo slecht is :eek:
De Belgen hebben het goed gedaan deze namiddagsessie. Den Dimi won van Anderson, Kim versloeg Price (die welliswaar een offday had) en Mario won vlotjes van Campbell.

Straks Mario tegen Mvg. Dat zal vermoedelijk einde verhaal worden. Maar Mario mag sowieso tevreden zijn van dit toerrnooi. Toch weer netjes naar de laatste 16. En hij had eerlijkheidshalve niet de beste loting hé. Dus sterk bezig! In deze vorm is hij toch favoriet om zijn tourkaart te verlengen.

Update: Clayton verloor verrassend van Zonneveld. Die laatste is de enige die nog op en over Mario kan gaan maar dan moet die laatste minstens de finale halen. En dan blijft alleen nog het WK over.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan