Darts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand enige tips voor een staander voor een dartsbord? Heb niet de mogelijkheid om deze binnen tegen een muur te monteren maar zou graag eentje willen die ik eventueel wat kan opbergen.

Iemand enige tips voor een staander voor een dartsbord? Heb niet de mogelijkheid om deze binnen tegen een muur te monteren maar zou graag eentje willen die ik eventueel wat kan opbergen.
Zou wel handig zijn te weten welk budget we mee werken, want staanders gaan van 40 euro tot 100+ euro.

KOTO Heavy Duty Multi Dartbord Standaard - Voor Sisal Dartborden en Elektronische Dartborden

Wel rekening houden, een staander zal altijd wat wiebelen.
Voor die prijs kan je niet sukkelen die KOTO.

Is eigenlijk enorm goed merk, smijt al maanden met een set van hun.
Heb nu ook al half jaar een bord, krijg ik gewoon niet kapot.
Zelf paar maand op een Grand Slam staander gespeeld, maar was daar niet wild van.

Je kan er ook een surround aan hangen en dan kan er nog perfect een Target Corona licht op.
Of zoals mij, je eigen led ring 3D printen.

Zou wel handig zijn te weten welk budget we mee werken, want staanders gaan van 40 euro tot 100+ euro.

KOTO Heavy Duty Multi Dartbord Standaard - Voor Sisal Dartborden en Elektronische Dartborden

Wel rekening houden, een staander zal altijd wat wiebelen.
Voor die prijs kan je niet sukkelen die KOTO.

Is eigenlijk enorm goed merk, smijt al maanden met een set van hun.
Heb nu ook al half jaar een bord, krijg ik gewoon niet kapot.
Zelf paar maand op een Grand Slam staander gespeeld, maar was daar niet wild van.

Je kan er ook een surround aan hangen en dan kan er nog perfect een Target Corona licht op.
Of zoals mij, je eigen led ring 3D printen.
Bedankt ! Hier ben ik al wat mee. Welk bord zou je aanraden ? Wil gewoon casual beginnen. Bij een vriend al paar keer gespeeld en heb de smaak te pakken waardoor ik hier thuis ook wil oefenen.

Bedankt ! Hier ben ik al wat mee. Welk bord zou je aanraden ? Wil gewoon casual beginnen. Bij een vriend al paar keer gespeeld en heb de smaak te pakken waardoor ik hier thuis ook wil oefenen.
Ben eigenlijk een enorm grote voorstander van Winmau hun borden.
Als je om de week hem draait ( met de klok mee ) Dan kan je er heel lang plezier aan beleven.
Ik doe meestal 1 segment, dus 20 gaat dan 18 worden. En 12 gaat dan 20 worden.
Zo gaat je bord gelijk verslijten en gaat hij enorm lang mee.
Op een staander is dat zo gepiept, de enige 2 aankopen dat echt een must zijn in mijn ogen.

Oche Tape

Spirit Master

De borden zijn ook enorm zacht, dus zijn iets stiller voor op te gooien.
Gewoon zorgen dat je punten er uit draait en niet uit trekt, en dat er geen bramen zitten op je punten.
Al zeker geen zotte punten laten steken met extra grip, speel daarmee later op comp.
Maar doe dit aub nooit thuis, tenzij je bord echt zo goed als versleten is.

Je gaat er enorm lang geniet van hebben.
Moest je nog vragen hebben, laat maar weten.

Handige tips waar ik al verder mee kan. Zo een target Corona light, wat doet dat juist ?

Welke pijltjes raad je aan ? Ik merk dat ik liever met wat dunnere pijltjes gooi bv.

Handige tips waar ik al verder mee kan. Zo een target Corona light, wat doet dat juist ?

Welke pijltjes raad je aan ? Ik merk dat ik liever met wat dunnere pijltjes gooi bv.
Dat is een ring met led strip in, dat is 360 graden. Dus dat licht heel je bord op zonder schaduwen, niets hatelijker dan te moeten spelen als je niet goed ziet waar je pijlen in zitten.

Voor pijlen kan je echt best eens naar een shop gaan, daar verschillende setjes testen en gewichten.
Meeste deftige shops kunnen meteen zien aan je worp wat er voor jou nodig is.
Maar mocht je dat echt niet willen, een straight barrel is altijd goeie basis.
Meeste starten met 24 gram en zien dan voor hoger en lager te gaan.

Er zal in het begin wel wat geld in kruipen, vandaar als je naar een shop gaat.
Dan kan je meerdere sets voelen en mee gooien. Later ga je voelen dat er bepaalde dingen zijn dat je wil op die barrel.
Misschien beetje meer grip op de voorkant, iedereen voelt een pijl anders.

Wat voor mij goed is, kan voor jou enorm slecht tegen vallen.
Je zal snel zien hoe je een pijl vast houd, meer naar achter of echt meer naar voor.
Fijne pijlen hebben 1 voordeel, je hebt een zee van ruimte in die trippel.
Het nadeel, een fijne pijl vergt iets meer techniek voor goed vast te houden en mee te gooien.
Durven al snel eens zwabberen als je ze verkeerd houd en los laat.

Trail and error, vandaag start je met fijne.
Binnen 2 maand gooi je misschien met bommetjes ( Zijn echt dikke pijlen )

Ne zekere Ricardo Pietreczko wint de German Darts Championship. :eek:
78% op de dubbels in de HF tegen (een welliswaar grieperige) Van Gerwen (die de kansen liet liggen) en 100% (!) in de finale tegen Wright.

Toch wel zeldzaam dat iemand die nog niet eens 100% zeker was van zijn tourkaart te kunnen verlengen een toernooi wint op dat niveau.
Maar heel goed gespeeld en goed voor hem hé!

Daarmee is die gast ook quasi zeker van zijn tourkaart volgend jaar en dat neemt toch wel wat stress weg denk ik. :D

Ook wel ergens pijnlijk voor den Dimi: Van Gerwen geklopt door ..

Laatst bewerkt:
Ook wel ergens pijnlijk voor den Dimi: Van Gerwen geklopt door ..

Mja, als je ziet hoe Pikachu bij 6-6 het uitmaakt met een 10-darter, nadat MVG van 6-3 terugkwam... Dat zie ik Dimi nooit te doen, hij zou daar gewoon met daverende knieën en zijn nerveus lachje het gewoon weggeven.

Spelen hier mensen op online op nakka?

Vandaag voor het eerst gedaan omdat ik pas 2 maand speel. Echt wel tof om te doen.
Ik gebruik de iPhone maar zit te kijken of ik een externe webcam zou gebruiken.

En welke webcam dan?

Ben ook lichtjes terug wat meer aan het spelen, de switch gemaakt naar 26 gram.
Voelen iets beter voor te grippen omdat ze wat dikker zijn.
Had die ooit eens gekocht 2 jaar terug.

Gisteren beetje zitten werken aan mijn grip, dat is voor mij et grootste pijn punt.
Eens ik mijn pijlen constant zo kan vast grippen, dan gaat de avg enorm omhoog.
Ben eens op zoek naar een deftige shop dat ik kan langs gaan, die mij zou kunnen helpen met pijlen dat ik constant in de zelde grip kan houden.
Heb gemaild naar die shop in Aalter, maar nooit iets van vernomen.

Vanhee heb ik mijn eerste pijlen gekocht, maar daar ga ik ook niet meer naar toe.
Heel slechte advies gehad toen van die kerel. Pijlen zwabberden zo hard in de lucht, maar ze '' zaten '' goed volgens hem.
Had toen ook geen clue hoe darts echt werkte.

Als ik zo moest spelen op comp, de schrijver is een oog kwijt als ik moet stacken als ze zo vliegen.
Hoeveel keer mijn pijl los het huis rond vloog daardoor, kan ze niet op 1 hand tellen.

Die Marving Kings pijlen en van Raman, zo iets zou ik moeten hebben. Die vingers rusten daar altijd heel mooi in.

Gisteren wat zitten oefenen op scoring, en zat op gegeven moment toch dicht tegen de 90 avg.
Ja ik weet het, zit geen druk op en op training maakt dat niet uit.

Eens alles goed aan voelt, dan gooi je gewoon zonder je te forceren.
Maar als ik heel tijd moet vechten tegen die grip, dan zakt mijn goesting en gooi ik geen hol meer.

Gisteren was zo uitzonderig dat ik hem keer goed nam altijd op de zelfde plaats.
Het probleem van mijn pijl, straight barrel met ring grip. Nergens een indicatie op de pijl hier moet die vinger altijd liggen.
Paar mm naar achter of van voor, maakt al groot verschil.

Zal nog eens moeten verder zoeken voor een degelijk shop, maar ga ook geen 200km rijden ervoor.

Allee, onderweg met zes venten richting Dortmund voor straks de HF en finale te zien van’t EK. Eerste keer dat ik live ga kijken. Ben benieuwd 🤩

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan