Als je ziet dat Wales al zijn matchen vlotjes won en in de finale ook Schotland opzij zet met 10-2 ..
België was het enige land dat Wales kon doen zweten he. Dat was de echte finale. De loting was gewoon *klote* voor België.
 
Wat deed ie mis?
In se niks natuurlijk, maar ik vond die weer zo vocaal en zo "patserig", dat ik nog wel kan volgen waarom die niet de meest geliefde speler is, ofwel vind je dat heerlijk ofwel vind je dat niks, ik zit eerder in categorie twee (nu ben ik de eerste om toe te geven bij een Aubergenius kan ik dat dan weer wel hebben bv).
 
Via een account dat ik volg op Twitter heb ik alle individuele gemiddeldes van alle wedstrijden gevonden. Ik zal hier enkel die van de Belgen en hun tegenstanders zetten

België - Finland : Dimitri (104.7) , Kim (73.8) ; Kantele (91.0) , Myller (55.3)
België - China : Dimitri (97.6) , Kim (90.6) ; Zong (85.9) , Wen (74.3)
België - Nederland : Dimitri (97.3) , Kim (85.7) ; van Duijvenbode (97.3) , Noppert (88.0)
België - Australië : Kim (96.5) , Dimitri (89.5) ; Whitlock (100.8) , Heta (90.3)
België - Wales : Dimitri (93.1) , Kim (91.2) ; Price (96.5) , Clayton (95.1)

Het nieuwe format vind ik veel beter dan vorig jaar. Al stel ik me vragen bij de selectie van sommige landen. Oekraïne pakte geen enkele leg en bij Bahrein was er een duidelijk niveau verschil. De ene had 84 en 99 als gemiddelde , zijn ploegmaat 39 en 36.
 
Interessant! Heb je toevallig ook het individuele checkout percentage?
Dat twitter account heeft ze telkens per wedstrijd opgezet en ik ben iemand die alles van darts bijhoudt in excel van toernooien ( iets teveel tijd soms :ROFLMAO:) dus ik kan met die gegevens alles berekenen

Zijn er die je specifiek wil weten of iedereen ?
 
Hier heb ik alvast de checkouts van de Belgen en hun tegenstanders in die matchen

België - Finland : Dimitri (3/6; 50%) , Kim (1/4 ; 25%) ; Kantele (0/0) , Myller (0/0)
België - China : Dimitri (1/3 ; 33%) , Kim (3/7 ; 43%) ; Zong (2/3 ; 67%) , Wen (1/4 ; 25%)
België - Nederland : Dimitri (4/8 ; 50%) , Kim (4/8 ; 50%) ; van Duijvenbode (5/9 ; 56%) , Noppert (2/7 ; 29%)
België - Australië : Kim (3/6 ; 50%) , Dimitri (5/9 ; 56%) ; Whitlock (5/12 ; 42%) , Heta (2/13 ; 15%)
België - Wales : Dimitri (2/10 ; 20%) , Kim (5/14 ; 36%) ; Price (4/13 ; 31%) , Clayton (4/12 ; 33%)

Voor het toernooi : Dimitri : 15/36 ; 42% en Kim : 16/39 ; 41%
 
Als ik die statistieken bekijk, een zeer goed toernooi zoals reeds was bevestigd.

Alleen tegen Wales was het niveau iets minder bij de checkouts, MAAR ze hadden diezelfde dag ook al tegen Australië moeten spelen, dus ze waren gewoon pieredood (bij wijze van spreken)

Wales had toch geluk daarmee, hadden den Dimi en Kim echt fris aan de start verschenen dan hadden onze Belgen toch echt het toernooi gewonnen?
 
Vandaag 2e tornooi meegedaan.
Alle matchen gingen gelijk op.
B poule ging ook gelijk op maar toch verloren.

Eigenlijk te kort format "best of 3"

Toch content want in de laatste match mijn allereerste 180 op tornooi gegooid

Note to myself
Meer op bull trainen want met zo een kort format begin je best
 
Eigenlijk te kort format "best of 3"
Bij zo'n kort format is het niet altijd de beste die wint denk ik?
Terwijl bij een wat langer format, de kans dat de beste niet wint, snel exponentieel afneemt.

Dus amper 3 frames --> De kans dat iemand die 2x zo sterk is verliest, is door wat tegenslag nog steeds redelijk groot (laten we zeggen 10%?)
Bij 11 frames of zo? --> Bijna nihil of je moet al de euromillions in geluk winnen.

Of denk ik nu zo verkeerd?
 
Crazy niveau daarstraks tss Van Gerwen en Humphries. Die laatste gooide gemiddeld 104 en kreeg amper 2 kansen om uit te gooien, pakt beide kansen (dus 100% uitgooien) en verloor toch gewoon met 6-2. :crazy:

Van Gerwen was echt machtig. 110 gemiddeld en 7 van de 8 dubbels erin.

Update Poland Darts Masters: Finale VDB (zijn verjaardag geeft hem vleugels) vs Van Gerwen.
Zoals altijd is die laatste torenhoog favoriet. Zeker in de vorm waarin hij steekt.
 
Laatst bewerkt:
En MvG die onspeelbaar was met een kapot gebit wint het van Dimi die ook een goed niveau had in de finale.
Ja inderdaad, ditmaal geen oneer op zijn verjaardag.

Ik heb met herhaling de finale bekeken (ik ben gaan slapen).

Den Dimi speelde goed, maar Van Gerwen was gisteren echt subliem. En dan is hij gewoon onklopbaar.
Je zag ditmaal ook op het einde van de match dat Van Gerwen 'deze Dimi' wel kon apprecieren.

Hij was gewoon te goed en dan moet je u er bij kunnen neerleggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: zino
Ja inderdaad, ditmaal geen oneer op zijn verjaardag.

Ik heb met herhaling de finale bekeken (ik ben gaan slapen).

Den Dimi speelde goed, maar Van Gerwen was gisteren echt subliem. En dan is hij gewoon onklopbaar.
Je zag ditmaal ook op het einde van de match dat Van Gerwen 'deze Dimi' wel kon apprecieren.

Hij was gewoon te goed en dan moet je u er bij kunnen neerleggen.
Inderdaad, viel me ook op dat MvG bij de handshake zoiets had van :"goed gespeeld Dimi ,maar vandaag was ik niet te kloppen".En dit zonder arrogant over te komen.

Ik ben al blij dat Dimi zijn bizar glimlachje en het wijzen naar zijn hoofd wat achterwege laat. Hij speelt geconcentreerd en doet toch maar goed mee met de wereldtop. Het blijft nen specialen maar zoals hij gisteren speelde en zich gedroeg op het podium kan ik hem wel appreciëren.
 
Moet zeggen die reportage van achter de schermen van de PDC die deze keer vooral focuste op Dimi, daar kwam hij wel goed uit vond ik.. Niet overdreven enthousiast, raar doen en dergelijke.. Aanrader om eens te bekijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: zino
zouden dit goede pijlen zijn?

Ik zou altijd voor minimun 90% tungsten gaan. Daarom niet van een bekende darter want daarmee ga je niet automatisch beter spelen. Ik zou eens binnenspringen in een dartshop en je laten informeren. Deftige pijlen gaan iets meer kosten maar nu ook geen fortuin.
 
Thanks!
Momenteel speel ik met dit bord uit den Decathlon, gekocht als beginner om kennis te maken met darts, en moet zeggen dat ik het leuk vind. :)
Enige wat ik niet zo fijn vind is dat ik redelijk veel bounchers heb, wellicht door de dikke ijzeren draden op dit goedkopere bord?;(30€)

En speel met deze pijltjes, welke bijna versleten zijn.

Wellicht te goedkope rommel, maar zoals ik zei was om kennis te maken ☺️


MDD ook goed gespeeld
 
Terug
Bovenaan