Price is toch echt in topvorm de laatste week. Hij liet wel de kans liggen in set 1 waardoor Van Gerwen met een gemiddelde van maar liefst 120(!) na 2 sets 0-2 voorkwam. Maar dan haperde de machine wat, liet hij de kansen liggen en .. tegen deze Price is dat dodelijk.

Price zegt dank u wel, gaat gewoon op en over Van Gerwen en laat echt niks liggen. 6-4 winst.

Mentaal Price beter? Het zal alleszins niet op het WK zo geweest zijn
Daar had hij inderdaad een zwak moment en liet hij zich te veel mee slepen met het publiek.
Maar gemiddeld genomen vind ik hem mentaal toch echt niet minder van Van Gerwen.

Het is moeilijk te zeggen, want ik vind ze beiden mentaal wel goed bij de les.
 
Laatst bewerkt:
Price toch echt wel weer als vanouds de laatste weken.

Zou nu wel typisch Price zijn om nu de volgende ronde te verliezen. Het moeilijkste lijkt gedaan...
 
Price toch echt wel weer als vanouds de laatste weken.

Zou nu wel typisch Price zijn om nu de volgende ronde te verliezen. Het moeilijkste lijkt gedaan...
Haha ik zien het al gebeuren.

Noppert heeft al veel geluk gehad dit toernooi. Eerst tegen een zwaar ondermaatse Dobey en dan tegen een al even ondermaatse Chisnall. Dan 'ok' spelen tegen Heta maar niet echt bijzonder, en zonder echt uw best te moeten doen, gewoon in de semi's staan.

En zoals je zegt, straks nog Price met een non match en dan staat ie zonder echt goed te spelen, in de finale. :rofl:
 
Niet gekeken maar toen ik flashscore doorkeek en DVD zag doorgaan richting finale hoopte ik dat hij won. Uiteindelijk wel nipt verloren...

Vandeweek trouwens bericht gehad van de vriend van nicht dat hij tickets heeft voor de zondag European Championship in Dortmund :cool: Heb ik geen nee tegen gezegd :p
 
Jammer dat Mike zich niet meer heeft kunnen kwalificeren voor ET's. Denk maar een stuk of 2-3. Want hij maakt nog kans op de Matchplay via de Protour Order of Merkt. Mario is trouwens ook goed bezig om zijn tour card te verlengen. Brian Raman daarentegen zal uit een ander vatje mogen tappen..
Op basis van zijn ranking nog niet, maar hij doet het inderdaad goed op de ProTour OoM rankings.
Dus de kans is groot dat hij tegen het einde van dit seizoen zijn tourkaart inderdaad verlengd ziet. :)

Raman moet inderdaad nog serieus gas geven. Hij heeft wel erg veel pech gehad met de loting of bijvoorbeeld vorig jaar tegen een super Burnett moeten spelen (gemiddeld 105 gehaald en goed op de dubbels en toch gewoon verloren), maar ja dat maakt allemaal niet uit. De wereld is hard en er zijn nu éénmaal een beperkt aantal tourkaarten.

Mario trouwens straks tegen Aspinall, Raman tegen Clayton en Mike tegen Smith. :tongue:
 
Den Dimi is moe van de vele matchen achter elkaar denk ik? :unsure: Hij kwam erg zwak voor de dag in de PL donderdag en vandaag was het zowaar nog slechter. Amper 82 gemiddeld, en 7% (!) op de dubbels. :eek:

Van Gerwen lijkt er ook wel wat last van te hebben. Die speelde donderdag, tegen Clayton ook erg slecht, al kwam hij mentaal nog sterk terug (om finaal met 5-6 te verliezen). Het aantal matchen zo dicht achter elkaar begint precies toch wat te wegen bij sommige van de PL spelers. Al kunnen sommigen er beter mee om, dan anderen.

Nu hopen dat Smith ook moe is en dat De Decker straks voor de stunt kan zorgen. :tongue: :tongue: :tongue:

Mario had geen kans
Inderdaad Aspinall vandaag veel te sterk. Raman daarentegen had toch wel wat kansjes tegen Clayton maar hij pakte ze niet. Op deze manier lukt het dus niet he.
 
Laatst bewerkt:
En De Decker doet het dan ook met een 6-1 overwinning tegen de Wereldkampioen en nummer 1! Maar morgen tegen iemand die juist beter word door de vele wedstrijden, Gerwyn Price, verre van evident..

En Dimi zijn programma verbeterd er niet op met die World Series events die er nog bij komen..
 
Van Gerwen ook met de hakken over de sloot, al speelde hij wel goed. Zijn tegenspeler was gewoon bovengemiddeld. (tov zijn normale niveau)
Voornamelijk op karakter alsnog gewonnen.

En De Decker, de match niet meer gezien want het was al erg laat, maar aan de statistieken te zijn was Smith niet heel slecht maar ook niet op zijn best (veel dubbels gemist zie ik), en De Decker zijn kansen gegrepen. Toch sterk van hem.
En ja nu tegen Price, maar ja wil je ver geraken in toernooien dan kom je sowieso alle toppers tegen he :)
 
Nog 1 weekje en dan begint mijn eerste darts(paas)tornooi

Ben benieuwd kon tot 128 man inschrijven.

En voor hetzelfde geld (geen idee) komt stadsgenoot andy baetens meedoen🙈
 
Mike verliest nipt van Price, lijkt zoals ie al zei veel meer de druk te weerstaan op het podium! Price was weer op niveau, maar Mike kon hem goed volgen. Nog wat grinden en dan zit misschien de World Matchplay wel erin voor hem.
 
Wat is jullie manier om de check-outs vlotter te laten gaan eigenlijk? Telkens rekenen? Vanbuiten leren door ze te oefenen? Blad onder het bord hangen?

Op de club hangt overal een blad maar ik wil niet heel de tijd staan gapen zoals sommigen. Wel al gemerkt dat als ik telkens moet rekenen het meestal veel te traag gaat en het heel mijn ritme van mijn worp breekt. Negatieve effect van 2,5 jaar met een app te gooien ipv zelf te tellen...

Ik speel sinds kort thuis wel met een Dartsmate Elite waardoor het al iets beter gaat maar door de stress tijdens wedstrijden in onze competitie durf ik soms nogal strugglen om mijn check-out te vinden. Online vind je veel verschillende methodes terug maar geen idee wat het beste is.
 
Ik moet dit ook nog leren.
Ik reken me nu uit het hoofd altijd naar 40
Heb ik bvb 96 dan reken ik 40 af = dus 56 over .
Dan denk ik snel hoe ik best die 56 uitspeel .
Oke slecht voorbeeld hier zou best tripple 20 zijn om op 36 te komen🙈
Pakt 97 dus tripple 19 proberen🤣
 
Ik moet dit ook nog leren.
Ik reken me nu uit het hoofd altijd naar 40
Heb ik bvb 96 dan reken ik 40 af = dus 56 over .
Dan denk ik snel hoe ik best die 56 uitspeel .
Oke slecht voorbeeld hier zou best tripple 20 zijn om op 36 te komen🙈
Pakt 97 dus tripple 19 proberen🤣
De Sousa ben jij dit? :tongue:
 
Het is eerste dat ik zou van buiten leren zijn alle triple´s. Als je die weet kan je jouw route´s berekenen.

Ik heb ooit eens een lijst gemaakt tot 100 en daar zelf mijn route´s bijgeschreven. Gewoon al door dat te doen en zelf te rekenen heb ik er al veel onthouden. Als ik het echt niet vond keek ik even via de vele website´s waar de routes op te vinden zijn.

Met nog 3 pijlen in de hand of nog 2 pijlen in de hand kan ook nog een verschil geven in route. Ook je dubbels waar je wil op uitkomen kan een verschil geven alsook of je tegenspeler op een doenbare finish staat.

-68 met 2 pijlen over en de andere nog ver achter ga ik altijd voor T20, D4. Mis ik T20 en heb ik S20 kom ik op 48. Dan gooi ik S16 en sta ik klaar om met de volgende 3 pijlen direct naar de dubbel te kunnen gooien.
-Met 68 over , 2 pijlen in de hand en de tegenstander op een makkelijke finish ga ik voor S18 om toch een shot te hebben op de dubbel(bull).

3/4 van de checkouts zijn makkelijk. De rest heb ik van buiten geleerd. Als ik thuis speel met app dan schakel ik de functie uit die de route toont. Dan moet je zelf rekenen. Wist ik het echt niet spiekte ik even op dat blad. Met tijd moet je minder en minder spieken.
 
Laatst bewerkt:
Wat is jullie manier om de check-outs vlotter te laten gaan eigenlijk? Telkens rekenen? Vanbuiten leren door ze te oefenen? Blad onder het bord hangen?

Op de club hangt overal een blad maar ik wil niet heel de tijd staan gapen zoals sommigen. Wel al gemerkt dat als ik telkens moet rekenen het meestal veel te traag gaat en het heel mijn ritme van mijn worp breekt. Negatieve effect van 2,5 jaar met een app te gooien ipv zelf te tellen...

Ik speel sinds kort thuis wel met een Dartsmate Elite waardoor het al iets beter gaat maar door de stress tijdens wedstrijden in onze competitie durf ik soms nogal strugglen om mijn check-out te vinden. Online vind je veel verschillende methodes terug maar geen idee wat het beste is.
Zelf tellen helpt enorm, maar elke potentiële finish heeft ook een beperkt aantal mogelijke/optimale finishes. Als ge ze vaak tegenkomt leer je ze vanzelf wel denk ik. Ik weet nu wel niet van hoeveel je verwacht uit te smijten in 3 pijlen, maar 74 bijvoorbeeld is T14-D16, en als ge S14 hebt met uw eerste pijl dan S20-D20. En 86 is T18-D16, en als ge S18 hebt met uw eerste pijl dan S18-Bull. Als ge die direct in je hoofd hebt gaat ge de meeste scenario's al coveren, maar als ge uw eerste pijl volledig mist dan wordt het moeilijk, maar dan ziet ge zelfs de topprofs al eens een stapke terug doen.
 
Zelf tellen helpt enorm, maar elke potentiële finish heeft ook een beperkt aantal mogelijke/optimale finishes. Als ge ze vaak tegenkomt leer je ze vanzelf wel denk ik. Ik weet nu wel niet van hoeveel je verwacht uit te smijten in 3 pijlen, maar 74 bijvoorbeeld is T14-D16, en als ge S14 hebt met uw eerste pijl dan S20-D20. En 86 is T18-D16, en als ge S18 hebt met uw eerste pijl dan S18-Bull. Als ge die direct in je hoofd hebt gaat ge de meeste scenario's al coveren, maar als ge uw eerste pijl volledig mist dan wordt het moeilijk, maar dan ziet ge zelfs de topprofs al eens een stapke terug doen.
Gooi wel af en toe eens een ton+ uit maar op de club hangen de routes onder het bord. Heb nu zelf wel een sheet gemaakt met two-dart finishes en dan daarnaast de route voor als de triple niet gevonden wordt. Maar gewoon zoveel combinaties onthouden is echt moeilijk vind ik.
 
Terug
Bovenaan