Ben sinds nieuwjaar ook begonnen met zelf af en toe eens te darten.
Vandaag dan mijn eerste 180 gegooid .

Bs6f1s9.jpg



Is zeldzaamheid dat mijn pijlen bij elkaar steken,meestal steken ze verspreid over het bord.

Ik heb vandaag wat nuttige tips gekregen om mijn worp aan te passen,maar het lukt niet echt.
Bij momenten heb ik de "juiste" techniek maar kan het niet 3 keer na elkaar doen of toch te weinig.

Krijg geen constante in mijn worp,werp praktisch elke keer anders.
Verschillende techniek,soms laat ik mijn pijl te laat los,soms te vroeg.
Ook de kracht van de worp verschilt praktisch altijd.
Ik gooi vooral uit mijn schouder zoals Aspinall en Chisnall doen bvb.
Ook gooi ik van naast mijn hoofd zoals Cullen doet en niet vanuit mijn gezichtsveld.
Kan dat ook niet aanpassen al vaak geprobeerd maar doe het toch snel terug van naast mijn hoofd.
Ik hou mijn pijltjes blijkbaar ook te stevig vast,zou een lossere grip moeten hebben.

Ik hou me te vaak in,heb geen volledige follow-through zoals ze het zeggen.
Raak ook zelden het vlak waar ik op mik.
Nog veel werk aan de winkel.
Ga wel eens afspraak maken met dartshop in de buurt,hoor daar toch goede kritieken over.





Ik gebruik 24 gram Target Bolide darts met korte shaft.
Ik vermoed dat ik mogelijk met een te laag gewicht gooi maar de meesten zeggen dat 24 gram ideaal is.


Helaas kan ik bij mij zelf geen dartbord hangen om meer te oefenen.
Bij mijn ouders hangt er wel ene in het tuinkot maar is verre van ideale trainingsplaats vanwege het te lage plafond.
Steunbalken hangen echt in de weg.
Ik zou het graag in een kamer binnenshuis hebben maar mijn moeder laat dat niet toe helaas.
Waarom niet binnenshuis? Voor het getok op de muur? Je kan misschien een pekkel kopen om bv in uw kamer te zetten.

Verder zou ik proberen om altijd op dezelfde manier te gaan staan voor uw bord . Ook als het natuurlijk voelt om die pijl naast uw hoofd te brengen zou ik da nie zitten forceren om die toch in uw gezichtsveld te krijgen. Probeer verder ook zo stil mogelijk te staan.

Oefenen ,oefenen,oefenen en niet altijd enkel naar die T20 mikken. Heel uw bord trainen.
 
Waarom niet binnenshuis? Voor het getok op de muur? Je kan misschien een pekkel kopen om bv in uw kamer te zetten.

Verder zou ik proberen om altijd op dezelfde manier te gaan staan voor uw bord . Ook als het natuurlijk voelt om die pijl naast uw hoofd te brengen zou ik da nie zitten forceren om die toch in uw gezichtsveld te krijgen. Probeer verder ook zo stil mogelijk te staan.

Oefenen ,oefenen,oefenen en niet altijd enkel naar die T20 mikken. Heel uw bord trainen.

Ik woon idd op appartement,het kan hinderlijk zijn voor de buren,maar ik heb zelf sowieso geen geschikte plaats in het appartement om bord op te hangen of staander te zetten.
Bij mijn ouders is er wel een kamer met geschikte plaats.
Mijn moeder heeft niet graag dat de pijltjes als ze eruit bouncen of we naast het bord gooien dat er iets beschadigd kan raken,gaten in laminaat bvb of krassen in de kasten,etc...je kan wel bescherming voorzien maar toch zal ze niet goedgezind zijn als er toch een pijltje ergens een gaatje in maakt.

BTW: vandaag ook nog paar uurtjes pijltjes gegooid,het was echt niet om aan te zien,pijltjes gingen alle kanten uit,van de misschien wel 500 worpen,zaten mijn darts max 3 of 4 keer bij elkaar in de buurt.

Ik mik niet zozeer op die triple,probeer gewoon pijltjes te groeperen maar dat is totaal niet aan de orde.
BVb ik gooi single 14 ,tweede pijl vliegt naar de 3 en derde pijl naar de 12 of 18 ofzo en dat terwijl ik echt wel probeer om de eerste pijl te benaderen.
Enfin er zijn toch ook wel regelmatig worpen bij waarbij de tweede pijl niet in de buurt van de eerste dart komt,maar de derde dan terug wel.
BVb single 1,tweede vliegt naar de 15 of zelfs buiten het bord en dan de derde terug in de single 1 en op een kleine afstand van de eerste pijl.
Het is vaak mijn tweede dart die afzwaait.
Ook al vanalles geprobeerd,sneller/trager ritme,lange/korte shafts,dart vooraan of achteraan vastpakken,losse/vaste grip
Het maakt momenteel niet uit.


Scores,gemiddelden boeien me niet want zolang je geen constante worp heb is het imo onnuttig om u daarmee bezig te houden.
Heb wel al een paar keer het format genaamd cricket gespeeld dat is me aangeraden geweest om uw darts te leren groeperen.
Dat is echter tot op heden ook niet echt succes.
Maar bon zal moeten blijven oefenen.
Het grote probleem is mijn techniek,die ga ik moeten aanpassen,maar dat is geen evidentie.
 
Ik zit ongeveer met 2 dingen ongeveer zoals bij u.
Als ik uit gevoel speel van nature uit wat goed lukt dan houd ik mijn pijlen wat meer vooraan vast en wat schuin.

Maar heb nu ondervonden voor speciefiek naar mijn tripple 20 te gooien dat ik ze beter kan groeperen als ik mijn pijlen meer achteraan de barrel vastpak en recht, het beter is voor naar mn 20 te spelen
 
Die tip heb ik ook gekregen,nu nog in de praktijk kunnen brengen maar dat is het moeilijkste deel.


Humphries tegen DVD was alvast high quality match.
Luke wint en gaat dus door naar SF.

Searle ook in goede vorm.
Maakt brandhout van Keegan Brown.

Clayton ook sterk tegen Beaton.

Chisnall tegen Schindler was maar matige partij,Chizzy sleept er zich door.

SF 1:
Humphries tegen Searle,zeer leuek en hoogstaande match.
Luke wint in een deciding leg.

SF2:
Chisnall 2-0 voor,Clayton wint 5 legs op rij,mist zeven darts om 6-2 voor te komen.
Clayton kon er mee lachen,weet niet of hij nu nog lacht,want het was een keerpunt in de match.
Chizzy wint ook 5 legs op rij met een 100% dubbel percentage (had in die vijf legs dus maar een pijl nodig om te finishen) 👏
Daardoor komt Chisnall de top 16 terug binnen.

Chisnall liet wel een spoor achter op het bord,de verf van zijn flights vloog er regelmatig vanaf en kwam op het bord terecht.

Chizzy wint de finale en zijn 4de eurotour evenement.
 
Laatst bewerkt:
Vrijdag start met de UK Open de eerste ranking major van het jaar en alle tourcards en een aantal qualifiers doen mee. Dit toernooi wordt meestal de FA cup van darts genoemd omdat het met een open loting is.

Wel begint de top 32 op de ranking pas vanaf de 4de ronde maar ze kunnen wel elkaar loten in die ronde
1-32 : vanaf 4de ronde
33-64 : vanaf 3de ronde
65-96 : vanaf 2de ronde
96-128 + 16 via challenge tour en development tour + 16 qualifiers: 1ste ronde

Winnaar : £110,000
Runner-Up : £50,000
Halve finale : £30,000
Kwartfinale : £15,000
6de ronde : £10,000
5de ronde : £5,000
4de ronde : £2,500
3de ronde : £1,500
2de ronde : £1,000

De eerste 4 ronden worden vrijdag gespeeld. Er zijn altijd 8 matchen tegelijk. Meestal tonen ze enkel het hoofdpodium en op de betalende stream van de organisatie ook de 2de podium maar dit jaar streamen ze voor het eerst alle matchen op die stream.

Loting van de belgen :
Robbie Knops - Callum Goffin
Kenny Neyens - Jim Moston

Ronde 2
Brian Raman - Dan Read / Callum Loose
Ronny Huybrechts (rechtstreeks in ronde 2 door een afzegging) - Jurjen van der Velde / Brett Claydon
Mario Vandenbogaerde - Jacques Labre / Daniel Klose

Ronde 3
Mike De Decker - Ryan Joyce

Loting voor ronde 4 met oa Kim Huybrechts en Dimitri gebeurt pas nadat de laatste wedstrijd van ronde 3 is afgelopen. Loting is ook altijd live te zien op de stream van de pdc.
 
Me deze week samen met twee vrienden ingeschreven in een nieuwe club om wat competitie te spelen met anderen. Heb er zin in.
Op de openingsavond redelijk goed gespeeld en denk als ik zo rondkijk dat ik de meeste andere spelers wel a run for their money kan geven.
Toch al 2,5 jaar aan het spelen dus benieuwd wat ik kan tegen meer ervaren spelers.

Veel andere mensen hier die bij een club spelen?
 
Niet te doen dat de spelers al in hun handen moeten blazen om het warm te krijgen.
Doet me denken aan mijn tienerjaren en bij ons thuis in de veranda darts speelde, waar het buiten de zomer ook wel wat frisjes kon zijn :p. Maar zoiets verwacht je wel niet op dit niveau.
 
Voorlopige update Belgen UK Open Darts

R1
Neyens : Meteen Out in R1
R2
Raman: Meteen Out in R2
R. Huybrechts: Meteen Out in R2
R3
Knops : Out in R3
Vandenbogaerde : Out in R3
R4
De Decker: Naar R4
R5
Den Dimi: Naar R5

3 Belgen zitten aldus nog in het toernooi
De Decker, K. Huybrechts en VdB
 
Laatst bewerkt:
Loting ronde 4 :

Main Stage
Gerwyn Price v Thomas Banks
Michael van Gerwen v Dave Chisnall
Michael Smith v Ian White
James Wade v Gary Anderson

Stage Two
Dimitri Van den Bergh v Gabriel Clemens
Raymond van Barneveld v Rob Cross
Ross Smith v Jonny Clayton
Stephen Bunting v Peter Wright

Stage Three
Darius Labanauskas v Jose de Sousa
Luke Woodhouse v Jelle Klaasen
George Killington v Martijn Kleermaker
Mensur Suljovic v Karel Sedlacek

Stage Four
Adam Gawlas v Luke Littler
Matt Campbell v Adrian Lewis
William O’Connor v Jermaine Wattimena
Krzysztof Ratajski v Dirk van Duijvenbode

Stage Five
Jeffrey de Zwaan v Danny Jansen
Mervyn King v Keane Barry
Nathan Rafferty v Ted Evetts
Danny Noppert v Jim Williams

Stage Six
Dylan Slevin v Joe Cullen
Martin Schindler v Simon Whitlock
Callan Rydz v Daryl Gurney
Kim Huybrechts v Mike De Decker

Stage Seven
Kevin Doets v Martin Lukeman
Richie Burnett v Florian Hempel
Rowby-John Rodriguez v Steve Beaton
Vincent van der Voort v Brendan Dolan

Stage Eight
Ryan Searle v Chris Dobey
Ricky Evans v Andrew Gilding
Alan Soutar v Nathan Aspinall
Luke Humphries v Damon Heta

Luke Littler en Thomas Banks zijn de enige 2 qualifiers die er nog inzitten en ze zijn allebei maar 16 jaar
 
Luke Littler en Thomas Banks zijn de enige 2 qualifiers die er nog inzitten en ze zijn allebei maar 16 jaar
Ondertss beiden onderuit (niet abnormaal).

Ik wilde eerst nog zeggen: Den Dimi heeft geen goeie loting, moest meteen tegen Clemens, maar hij was bij de les, speelde gewoon goed, en won al bij al, toch vrij vlotjes. Dus ik moet eerder zeggen dat het voor Clemens een slechte loting was. :tongue:

Michael van Gerwen v Dave Chisnall --> Dat is toch echt ook geen cadeau voor Van Gerwen.
Ik begrijp de loting niet goed? Top 16 spelers tegen elkaar in R4? Hoe kan dit?
 
Laatst bewerkt:
Ondertss beiden onderuit (niet abnormaal).

Ik wilde eerst nog zeggen: Den Dimi heeft geen goeie loting, moest meteen tegen Clemens, maar hij was bij de les, speelde gewoon goed, en won al bij al, toch vrij vlotjes. Dus ik moet eerder zeggen dat het voor Clemens een slechte loting was. :tongue:

Michael van Gerwen v Dave Chisnall --> Dat is toch echt ook geen cadeau voor Van Gerwen.
Ik begrijp de loting niet goed? Top 16 spelers tegen elkaar in R4? Hoe kan dit?

Toffe aan UK open is dat er direct na afloop van een ronde geloot wordt voor de volgende. Iedereen kan dus tegen iedereen uitkomen
 
Ik begrijp de loting niet goed? Top 16 spelers tegen elkaar in R4? Hoe kan dit?

Dit is het enige toernooi waar iedereen tegen iedereen kan uitkomen. Alle spelers die er nog inzitten zitten in dezelfde pot. Daarom dat dit toernooi altijd vergeleken word met de FA cup en daardoor krijg je dikwijls wel eens onverwachte namen die heel ver geraken. Vorig jaar zaten Keane Barry en William O'Connor daardoor in de halve finale

De volgorde van de nummers tijdens de komende loting wordt bepaald door het eindigen van de matchen. De eerste die wint in ronde 4 krijgt dus nr 1 in de loting
 
Fifth Round Draw
Michael Smith v Luke Humphries
Kim Huybrechts v Gary Anderson
William O’Connor v Danny Noppert
Richie Burnett v Ted Evetts
Gerwyn Price v Jeffrey de Zwaan
Peter Wright v Callan Rydz
Joe Cullen v Karel Sedlacek
Chris Dobey v Brendan Dolan
Adrian Lewis v Martin Schindler
Jonny Clayton v Jose de Sousa
Steve Beaton v Rob Cross
Adam Gawlas v Kevin Doets
Dirk van Duijvenbode v Nathan Aspinall
Mervyn King v Dimitri Van den Bergh
Luke Woodhouse v Andrew Gilding
Martijn Kleermaker v Michael van Gerwen
 
Price out... :eek2:

Jdz stond lekkertjes te gooien, amaai
Ook Wereldkampioen Smith eruit (wel slecht geloot, hij moest tegen Humphries, toch ook de nummer 6 van de wereld he)

Daarnet een wat mindere Dimi gezien, maar het was 'voldoende' en door naar de volgende ronde (laatste 16). Tegen Anderson zal het wel heel wat beter moeten.

Kim eruit tegen diezelfde Anderson, dus van de Belgen blijft alleen nog den Dimi over.

Jdz stond lekkertjes te gooien, amaai
Verdient de top-100 binnen .. hij staat echt goed te spelen de laatste tijd.
 
Terug
Bovenaan