En nog tig andere spelers zoals Dobey, MvG, Sherrock etc..

Rudi en Erik die nog niet door hadden na verschillende wedstrijden van Price dat zijn shirt al veranderd is.. En nu waarschijnlijk eenmalig in het rood van Wales aan het spelen. Leuk om Price nog eens te zien genieten, gun het hem echt.
 
Vond het ook wel ok match van Dimi en MvG.
Niet super hoogstaand,maar toch ook verre van belabberd.
Dimi laat wel kans liggen om MvG te verslaan,dat wel.
Ik had graag ook een decider gezien.

Aspinall ook wel sterk vandaag.
Bully boy niet echt hoog scorend vermogen maar wat een check outs in die 2 matchen.
 
Ik vond vooral een groot verschil tussen de 180s gooien en de checkouts. Paar mooie 3-dart checkouts van Dimi ook, maar hoe vaak hebben beide niet in de 5 of 1 gegooid ?! Ben verbaasd dat ze blijkbaar nog een 95 avg haalden.
 
Geen megahoge scores door id wat schoonheidsfoutjes .. dat klopt, (sorry ik heb het niet live gezien maar wel achteraf) maar allebei heel goed op de dubbels. Dit was toch gewoon een goeie match?

Enig kritiek puntje:
Den Dimi moet wel mentaal de spelletjes van Van Gerwen opzij durven en moeten zetten in de toekomst, want dit kruipt in zijn hoofd, waardoor hij keer op keer toch weer aan het korste eind trekt en zo wordt het al snel 20-1 op deze manier he.

Kijk maar eens naar Price. Die wint dus wel van Van Gerwen (ondanks een gemiddeld van 105 voor die laatste), en wint het (mini) toernooi gewoon.
En dan Van Gerwen: Price van mij gewonnen? Ik heb van mijzelf verloren, ik liet zelf alle kansen liggen :tongue:

idd, als Dimi het hiet niet pakt tegen MvG dan vraag ik me af wanneer wel
Hier geef ik u voorlopig gelijk. Van Gerwen heeft iemand gevonden bij wie zijn mentale spelletjes maximaal lukt. En daar geniet hij van.
 
Laatst bewerkt:
Vandenbogaerde sterk bezig tijdens PC1. Hij klopt eerst nipt Raymond Smith en doet het daarna nog eens over tegen den Dimi en hij zit nu bij de laatste 16.
Ook Huybrechts is goed bezig en zit bij de laatste 16. Hij klopte daarnet Rob Cross.

Nu helaas wel allebei er uit ..

Voor de grote namen, zijn deze toernooien goed om wat te trainen en hier en daar een toernooike te winnen, maar vooral voor spelers buiten de top-64 zijn de punten nog veel belangrijker om in de top-64 te geraken.
 
Laatst bewerkt:
Vlotjes finale voor Dimi, is tot op heden toch echt wel een deftige premier league aan het spelen, bewijst dat hij niet onderdoet in die competitie (ook al zouden er anderen ook hun plek gehad hebben) :thumb: .
 
Hij heeft natuurlijk ook wel de HF gehaald op het WK. Het is gene prullenvent natuurlijk, hij kan een aardig stukje gooien -als hij in vorm is.
Ik ben wel blij voor hem dat hij daar redelijk presteert anders bleven mensen zagen over dat wel of niet spelletje, nu is het vrij stilletjes.

Dit wil niet zeggen dat hij 100% terecht daar staat, maar hij staat er nu, en de discussie wel of niet terecht kan hiermee afgesloten worden. (gewoon omdat die discussie verder ook geen zin meer heeft, de klok terug draaien gaat niet)

Er waren een 5-tal darters die recht hadden om hier deel te nemen, die er niet bij zijn, en die allemaal hun mannetjes zouden gestaan hebben, maar in dit format, zijn er helaas maar 4 wildcards om uit de delen. Misschien moeten ze dit format toch eens opnieuw herzien.
 
is dit een goed bord om op te beginnen ?

Nee. Geef een klein beetje meer uit en koop dit:

 
Het was alweer ruim 7 jaar geleden maar Kim heeft zonet nog eens een toernooi gewonnen.
Hij wint PC 3 na een heel sterke dag :tongue:

Hij is soms nog een beetje wisselvallig, maar hij speelt de laatste tijd toch weer beter.
Ergens wel jammer dat hij veel heeft afgezien van de dood van zijn ouders, want het is en blijft een grootse dartspeler.
 
Ben sinds nieuwjaar ook begonnen met zelf af en toe eens te darten.
Vandaag dan mijn eerste 180 gegooid .

Bs6f1s9.jpg



Is zeldzaamheid dat mijn pijlen bij elkaar steken,meestal steken ze verspreid over het bord.

Ik heb vandaag wat nuttige tips gekregen om mijn worp aan te passen,maar het lukt niet echt.
Bij momenten heb ik de "juiste" techniek maar kan het niet 3 keer na elkaar doen of toch te weinig.

Krijg geen constante in mijn worp,werp praktisch elke keer anders.
Verschillende techniek,soms laat ik mijn pijl te laat los,soms te vroeg.
Ook de kracht van de worp verschilt praktisch altijd.
Ik gooi vooral uit mijn schouder zoals Aspinall en Chisnall doen bvb.
Ook gooi ik van naast mijn hoofd zoals Cullen doet en niet vanuit mijn gezichtsveld.
Kan dat ook niet aanpassen al vaak geprobeerd maar doe het toch snel terug van naast mijn hoofd.
Ik hou mijn pijltjes blijkbaar ook te stevig vast,zou een lossere grip moeten hebben.

Ik hou me te vaak in,heb geen volledige follow-through zoals ze het zeggen.
Raak ook zelden het vlak waar ik op mik.
Nog veel werk aan de winkel.
Ga wel eens afspraak maken met dartshop in de buurt,hoor daar toch goede kritieken over.





Ik gebruik 24 gram Target Bolide darts met korte shaft.
Ik vermoed dat ik mogelijk met een te laag gewicht gooi maar de meesten zeggen dat 24 gram ideaal is.


Helaas kan ik bij mij zelf geen dartbord hangen om meer te oefenen.
Bij mijn ouders hangt er wel ene in het tuinkot maar is verre van ideale trainingsplaats vanwege het te lage plafond.
Steunbalken hangen echt in de weg.
Ik zou het graag in een kamer binnenshuis hebben maar mijn moeder laat dat niet toe helaas.
 
Terug
Bovenaan