Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 03/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Minder volk opeengepropt in een minder goed verluchte ruimte? Het is één van de grote pijnpunten voor alle evenementen/shopping etc, namelijk dat je tijdens die activiteiten wel kan inzetten op verluchting, capaciteitsbeperking,.. maar na het evenement ga je 500man bijeen stampen op een bus. Het is iets wat al langer had gekund imo.
Het probleem lijkt me: KAN je dit wel praktisch organiseren? Wie zal mensen weigeren te laten opstappen?

Het probleem lijkt me: KAN je dit wel praktisch organiseren? Wie zal mensen weigeren te laten opstappen?
Ik maak de maatregels niet éh. Van regels uit te vaardigen die niet praktisch zijn is er nog nooit iemand doodgevallen in Coronatijden :unsure: Het lijkt me ook niet haalbaar iig.

Minder volk opeengepropt in een minder goed verluchte ruimte? Het is één van de grote pijnpunten voor alle evenementen/shopping etc, namelijk dat je tijdens die activiteiten wel kan inzetten op verluchting, capaciteitsbeperking,.. maar na het evenement ga je 500man bijeen stampen op een bus. Het is iets wat al langer had gekund imo.
Ik had erin gelezen dat ze minder bussen en trams gingen inzetten. :laugh: Maar als we met minder op de bus geraken moeten we net meer bussen inleggen om iedereen op bestemming te krijgen, al zal de vraag naar openbaar vervoer de komende tijd wel een stuk lager liggen nu het kerstverlof al is begonnen.

Wat ik mis in de maatregelen zijn zaken die echt werken, zoals boosteren als maniakken.

Hoe kan het dat er geen oplossing gezocht werd voor vaccinatiecentra die een volle week zullen sluiten, terwijl het zogezegd alle hens aan dek zal zijn binnen 2 weken?
(en nee begin niet over vrijwilligers, Pallieterland is geen eiland waar plots geen vrijwilligers te vinden zouden zijn in vgl met andere steden/gemeenten).

Dat snap ik ook niet, in Leuven zijn ze net versneld aan het vaccineren. Ik had normaal pas ten vroegste op 09/01/2022 mogen gaan, nu ga ik al op 23/12/2021. Kennissen van mij van onder de 30 mogen volgende week gaan.

En die druk is nog steeds enorm hoog. Vergeet niet dat die mensen al bijna 2 jaar constant in overdrive werken en er op dit moment ook daar veel uitval is.
Om even ook de andere kant van de medaile te belichten.

Anderzijds willen sommige werknemers in de ziekenzorg, nu ook even rustig kerst en nieuwjaar vieren omdat ze al 2 jaar in overdrive zitten en ze hebben die verlofperiodes echt nodig. Dus als ze straks zeggen: Kerst en nieuw wordt afgeschaft! Dan straf je daar ook een déél van die werknemers mee. En OK ze moeten dan mogelijks na de feestdagen IETS minder hard werken .. NOT.

Dus ik weet niet of de werknemers (niet de werkgever zelf hé) van een ziekenhuis nu zelf vragende partij zijn voor extreem strenge maatregelen. Als ik zo rond mij hoor (ik ken er een paar die werken in een ziekenhuis) is het antwoord daarop: Neen.

Ze zijn niet alleen overwerkt, nu tijdens de feestdagen zouden ze dan ook niet mogen vieren en mogen ze in hunne zetel liggen.
Géén wonder dat die mensen nog eens extra ziek vallen.

---

Ik hoop gewoon, dat ze woensdag wél strenge MAAR verstandige maatregelen treffen en dat ze niet zomaar alles dichtgooien (want dat leidt alleen maar tot frustraties bij iedereen, inclusief de reeds overwerkte verpleegster).

Wa had men toen moeten doen? Scholen sluiten?

Beter de adviezen volgen van de experts.
Over specifieke maatregelen spreek ik me niet uit, maar ik weet wel dat iedere keer het voor expert, ziekenhuizen,... het duidelijk was dat het meer dan een maat te weinig was.

Beter de adviezen volgen van de experts.
Over specifieke maatregelen spreek ik me niet uit, maar ik weet wel dat iedere keer het voor expert, ziekenhuizen,... het duidelijk was dat het meer dan een maat te weinig was.
Politieke beleidsvoering wordt ironisch genoeg wel eens gehinderd door politieke belangen. Daar zit het probleem.

Is dat weer je godcomplex dat jij je ongelijk niet kunt toegeven als je nu naar vorige threads verwijst
Wat ben jij vreselijk goed in anderen verwijten te zijn wat je eigenlijk zelf perfect belichaamt.

Uw posts staan vol van "ik weet", "ik garandeer", en "het is gewoon zo", gebaseerd op weinig tastbare bewijzen.

Op zich zou ik dat niet erg vinden aangezien ik zelf ook durf zulke beweringen maken. Maar houd toch in godsnaam op met het verwijten van anderen terwijl je zelf geen haar beter bent!

Mag een niet-gevaccineerde op restaurant met een herstelcertificaat?

Yep, zelfs in landen waar ze 2G gebruiken staat die tweede G voor "genezen" en niet voor "getest." Een herstelcertificaat krijgt dus voorrang op een negatieve test.

Iemand die zich niet laat vaccineren, zich niets van de maatregelen aantrekt en dus al besmet is geweest, ondervindt eigenlijk geen enkel nadeel meer aan zijn keuze.

Dus aan kerstfeesten thuis, daar gaan ze met deze uitgelekte maatregelen eigenlijk niet echt aan raken dan. Ook traiteurs mogen nog naar jou thuis komen leveren.

Maar voor het overige best een stevig pakketje maatregelen als dit uitgelekte rapport waar is.

De adviezen zijn (alweer) gelekt :woohoo: Hieronder hetgeen Facon heeft doorgestuurd naar de regering volgens het Nieuwsblad (dit is dus al de afgezwakte versie van wat het Gems voorstelde)

Telewerk:

1) maximaal 1 terugkomdag per week

2) volledig telewerk waar mogelijk

Evenementen: Volledig annuleren van binnen en buiten evenementen, cultuurwereld, binnensport en georganiseerde bijeenkomsten buiten de thuisomgeving. Er kan een uitzondering komen voor jongeren tot 17 jaar.

Horeca:

1) annulatie alcoholverkoop, eventueel vanaf bepaald uur.

2) avondsluitingen vanaf 20 uur

3) volledige sluitingen voorzien

Openbaar vervoer: capaciteitsreductie met 50 procent

Winkelen en contactberoepen:

1) alleen winkelen of in sommige gevallen +1 (met kind, oudere).

2) regels inzake densiteit

3) niet-essentiële winkels sluiten en niet-medische contactberoepen sluiten

Thuisomgeving: advies tot beperken van bezoek thuis met maximaal 2 à 3 huishoudens samen
Valt fitness ook onder binnensport? Ben het letterlijk grondig beu aan't worden.
Wat ben jij vreselijk goed in anderen verwijten te zijn wat je eigenlijk zelf perfect belichaamt.
👏👏👏

Valt fitness ook onder binnensport? Ben het letterlijk grondig beu aan't worden.
Zo lijkt het wel. Al zal men wel proberen onderhandelen dat sporten essentieel is in deze pandemie.
Als ze echt willen zijn er tussenoplossingen, vb kleinere groepen - verplichte zelftests etc.
Maar imo zijn het bij ons voor zichzelf aan het verpesten, door de sluiting met de feestdagen zelf (24-26 dec) was het gisteren bijvoorbeeld full-house. Ik ben bewust op een rustiger tijdstip gegaan (les in grote ruimte met 6 personen incl de trainer). Maar dan post men fier op facebook een filmpje over het succes met groepen van 30 personen kort op elkaar in een zaaltje. Dan schreeuw je in deze tijden imo om een sluiting :mad:. Organiseer uzelf om dit te voorkomen.

Ik lees dat ook als dat er 50% minder mensen op het OV mogen? Omgekeerd zou nergens op slaan.
En dat is ook mijn belangrijkste bemerking rond voetbalmatchen. Op zich lijkt me dat allemaal nog best veilig, je zit in open lucht, op een vaste gekende plaats, je draagt een mondmasker. Togen zijn dicht dus tijdens de pauze ga je allemaal naar buiten. Maar om naar het stadion te geraken moet (allez moeten niet maar het is een van dé manieren om er te geraken) je (op Anderlecht toch) een pendelbus nemen en dat is echt totaal onverantwoord. Zit daar als haringen in een ton, makkelijk 15 tot 20 minuten, in een potdichte bus. Kan niet veilig zijn.

Fitness dicht zou wel echt zwaar sucken.
Enfin ik versta dat wel, je kan dat moeilijk overal controleren.

Maar onze gym is zo huge en er loopt amper volk rond. Heb zelf al 3-4 weken geleden besloten niet te boksen vanwege het risico en in de gym kon ik dan wel nog met voldoende afstand en verluchting (+ CO2-meters) gaan sporten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan