Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leg dat maar uit aan iemand die volgende week een feest gepland had omdat hij 18, 20 of 30 of whatever wordt.

Zelfde mensen, zelfde zaal, verschil in behandeling.
Dan geef je gewoon een verjaardagsfeest onder het mom van een huwelijk he, geen kat die het zal komen controleren.
Ik heb het net uitgelegd. Uiteraard is dat waarschijnlijk iets dat mensen niet willen aanvaarden, maar zo is het met alles. Eigenbelang over maatschappelijk belang. Voor mijn part komt de politie eens langs om de organisatoren én uitbater van de feestzaal een boete te geven van de grootte-orde dat ze het geen 2de keer proberen.
 
Nu beeld ik mij u beide in met constant het mondmasker onder de neus. Als ge er al 1 zou dragen.
Want "Het is een mondmasker dus waarom zou ik het ook over de neus dragen?!?"
Eerlijk, als ik op het werk naar de wc moet en door de gang moet lopen vergeet ik al de helft van de keren het masker aan te doen. Als ik het aanheb gaat het wel boven mijn neus aan :wink:.
On topic: gisteren ben ik het outletcenter van Roermond gaan winkelen. In die smalle straten was het koppenlopen met Black Friday en er was gemakkelijk +1000 personen op minder dan 1,5 meter. Zijn dat nu ook allemaal "knuffelcontacten"?
 
Kan er mij iemand uitleggen wat de gedachtegang is om kinderen met een leeftijd van 5+ te gaan vaccineren tegen een virus waar ze over het algemeen weinig last van hebben met een vaccin dat niet of amper beschermt tegen overdracht?

Wel zo denk ik er eerlijk gezegd ook over. Het zal hoogstens de overdracht wat beperken, maar om daarvoor zo een jonge kinderen al te gaan vaccineren.
 
Ach dat is dezelfde poster die persé in Luxemburg wou gaan eten op restaurant omdat alle horeca hier dicht was in begin 2020.
Ik ben in 2020 verschillende keren in Luxemburg gaan eten toen de horeca hier dicht was. De restaurants daar zaten vol met Belgen en Nederlanders die hetzelfde deden. Kudo's wel dat je mijn posts van begin 2020 nog onthouden hebt :tongue:
 
Tja aan wie ligt dat dan ?

Als de mensen zelf niet slimmer zijn dan dat.
Dan ook niet komen wenen als de overheid terug een lockdown moet afkondigen voor maatschappelijk belang en dictatuur roepen

Eigenlijk moet de overheid gewoon strenger en strenger worden omdat de mensen meer en meer van slechte wil zijn in dat geval, maar dat zien ze natuurlijk niet

De overheid staat ten dienste van de burger en niet omgekeerd. En beleid gaat verder dan enkel volksgezondheid. Als uw bevolking begint te mekkeren of rebelleren, dan is het misschien ook eens tijd de ogen te openen dat mensen het niet gaan blijven slikken jaar na jaar die zever van 'Kerstmis redden' en golf X en Y zonder doortastend beleid. Mogen leven gaat in twee richtingen, niet enkel overleven.

Is er bv al een plan om de zorg te versterken tegen 2023 of 2025? De ICU op te schalen met reservacapaciteit die snel ingezet kan worden? Gaan we zo stilaan de vaccinatie verplichten? Of gaan we nog 5 jaar golf na golf blijven afvaren met het sluiten van sectoren en verbieden van x,y en z omdat we niet beter kunne, willen of durven?
 
Ik heb het net uitgelegd. Uiteraard is dat waarschijnlijk iets dat mensen niet willen aanvaarden, maar zo is het met alles. Eigenbelang over maatschappelijk belang. Voor mijn part komt de politie eens langs om de organisatoren én uitbater van de feestzaal een boete te geven van de grootte-orde dat ze het geen 2de keer proberen.

Repressie, dat is uw oplossing voor alles. Dat de politie maar binnenvalt, ik zorg wel dat er een trouwkleed aan de kant ligt dat we dan net toevallig uitgetrokken hebben. Dat ze maar eens bewijzen dat ik daar een verjaardagsfeestje geef.

Als ze kafka willen, zullen ze er krijgen.
 
Ik ben in 2020 verschillende keren in Luxemburg gaan eten toen de horeca hier dicht was. De restaurants daar zaten vol met Belgen en Nederlanders die hetzelfde deden. Kudo's wel dat je mijn posts van begin 2020 nog onthouden hebt :tongue:
Man wat win je erbij met hier online wat uw spierballen te komen aanspannen :sarcastic:. Heb je enig idee hoe zielig dat net wel overkomt?

Dat iedereen eens doet wat men wil. Wij hebben in de lockdowns meer dan ooit aan huis een brunchpakket laten leveren terwijl wij anders amper gaan brunchen, vaker een goei fles wijn thuis opengetrokken, iedereen heeft op zijn manier er het beste van gemaakt hoor. Heb gisteren weer een pakketje sportmateriaal voor thuis laten leveren om de fitness te kunnen mijden. Wij gaan binnen ons gezin steeds uit wat het veiligste en het beste is voor ons gezin, wat de rest zichzelf aandoet boeit mij eerlijk gezegd niet.
 
De overheid staat ten dienste van de burger en niet omgekeerd. En beleid gaat verder dan enkel volksgezondheid. Als uw bevolking begint te mekkeren of rebelleren, dan is het misschien ook eens tijd de ogen te openen dat mensen het niet gaan blijven slikken jaar na jaar die zever van 'Kerstmis redden' en golf X en Y zonder doortastend beleid. Mogen leven gaat in twee richtingen, niet enkel overleven.

Is er bv al een plan om de zorg te versterken tegen 2023 of 2025? De ICU op te schalen met reservacapaciteit die snel ingezet kan worden? Gaan we zo stilaan de vaccinatie verplichten? Of gaan we nog 5 jaar golf na golf blijven afvaren met het sluiten van sectoren en verbieden van x,y en z omdat we niet beter kunne, willen of durven?
Een beleid is idealiter opgesteld om op lange termijn voor een verbetering te zorgen, daar waar veel mensen enkel aan hun eigen situatie op dit moment denken. Dat ze evengoed de feiten achterna lopen, is natuurlijk omdat onze heren politici, in tegenstelling tot experts met enige kennis van zaken, moeten herverkozen raken.
Dezelfde elementen die al sinds dag 1 mekkeren en "rebelleren" (als het niet teveel moeite kost en ze vooral geen nadeel ondevinden van hun rebellie) doen dat nog altijd ja, meestal uit achterlijkheid of egoïsme. En ja, die groep groeit, maar dat is nog altijd een kleine minderheid én een bont allegaartje.
Repressie, dat is uw oplossing voor alles. Dat de politie maar binnenvalt, ik zorg wel dat er een trouwkleed aan de kant ligt dat we dan net toevallig uitgetrokken hebben. Dat ze maar eens bewijzen dat ik daar een verjaardagsfeestje geef.

Als ze kafka willen, zullen ze er krijgen.
Neen, mijn oplossing voor alles is verantwoordelijkheidszin, die wordt aan de dag gelegd nadat mensen beseffen waarvoor dit nodig is. Een fractie van de mensen weigert echter daarin mee te gaan, wegens te lomp, te egoïstisch, te (bij)gelovig, enz.

Zie ook jouw uitspraak, we vinden wel een omweg om onze goesting te doen. Waarmee je gewoon aantoont dat repressie nodig is. Ik begin het een beetje beu te worden altijd persoonlijk nadeel te ondervinden omdat mensen geen volwassenheid aan de dag kunnen leggen.
 
Of je kan ook gewoon eens pragmatisch zijn: de niet-gevaccineerden in lockdown zetten en wanneer er maar 1 bed is voor een niet-gevaccineerde en iemand anders, de niet-gevaccineerde automatisch weigeren.
Een heel kleine minderheid van de gevaccineerden wordt ernstig ziek, dus vooraleer de ICU vol ligt met gevaccineerden moet het nog lange tijd op dit tempo woekeren. En tegen dan is de curve sowieso al lang geknikt.

Die ethische discussies over "jamaar, mensen met longkanker na 50 jaar smoren worden ook niet geweigerd" kan mij geen reet schelen.
Er is dan ook geen overwoekering van longkankers op de spoed.
Moest ik de bedden verdelen in de ziekenhuizen, dan zou ik toch geen niet-gevaccineerden voortrekken op kankerpatiënten die een behandeling nodig hebben. Dan zou ge als niet-gevaccineerde gewoon pech hebben.
Ge hebt de kans gehad op een vaccin, en ge hebt ze niet genomen , wel pech dan. Eigen keuze.

Om te beginnen kunnen ze een deadline stellen: tegen 1 januari niet gevaccineerd: geen plaats meer in het ziekenhuis als ge covid krijgt. Of minstens alle kosten zelf betalen.

Dat zal dan ook weer niet ethisch zijn, maar kankerpatiënten hun behandeling uitstellen om bedden te reserveren voor covid-patiënten (waarvan de helft waarschijnlijk niet-gevaccineerd is), dat vind ik ook niet ethisch verantwoord.
 
De overheid staat ten dienste van de burger en niet omgekeerd. En beleid gaat verder dan enkel volksgezondheid. Als uw bevolking begint te mekkeren of rebelleren, dan is het misschien ook eens tijd de ogen te openen dat mensen het niet gaan blijven slikken jaar na jaar die zever van 'Kerstmis redden' en golf X en Y zonder doortastend beleid. Mogen leven gaat in twee richtingen, niet enkel overleven.

Is er bv al een plan om de zorg te versterken tegen 2023 of 2025? De ICU op te schalen met reservacapaciteit die snel ingezet kan worden? Gaan we zo stilaan de vaccinatie verplichten? Of gaan we nog 5 jaar golf na golf blijven afvaren met het sluiten van sectoren en verbieden van x,y en z omdat we niet beter kunne, willen of durven?
Ik begin het eigenlijk wel stilaan gehad te hebben met mensen die het allemaal beter lijken te weten, maar in praktijk gewoon het tegenovergestelde doen en dwars liggen.
Of het slechte wil is of domheid weet ik niet, ik weet enkel dat we zo nog langer bezig blijven
Als ge niet flagrant tegen alles zijt, moet ge wel voor zijn precies. Er zijn veel mensen die het ook liever anders zagen hoor en terug naar het pre-covid leven willen, maar die maken er minder spel van.

Vaccinatie verplichten zou al een goede stap zijn ja, de ICU discussie is hier al een paar keer geweest denk ik en waarom het zo is.
Repressie, dat is uw oplossing voor alles. Dat de politie maar binnenvalt, ik zorg wel dat er een trouwkleed aan de kant ligt dat we dan net toevallig uitgetrokken hebben. Dat ze maar eens bewijzen dat ik daar een verjaardagsfeestje geef.

Als ze kafka willen, zullen ze er krijgen.
De politie moet niet bewijzen dat het geen trouwfeest is hé
Gij moet bewijzen dat het een trouwfeest is
Ge zult sowieso iemand moeten aanduiden als gehuwd koppel en geef dan uw trouwboekje maar af..

Voila meteen uw plan doorprikt, makkelijk hé
 
Een beleid is idealiter opgesteld om op lange termijn voor een verbetering te zorgen, daar waar veel mensen enkel aan hun eigen situatie op dit moment denken. Dat ze evengoed de feiten achterna lopen, is natuurlijk omdat onze heren politici, in tegenstelling tot experts met enige kennis van zaken, moeten herverkozen raken.
Dezelfde elementen die al sinds dag 1 mekkeren en "rebelleren" (als het niet teveel moeite kost en ze vooral geen nadeel ondevinden van hun rebellie) doen dat nog altijd ja, meestal uit achterlijkheid of egoïsme. En ja, die groep groeit, maar dat is nog altijd een kleine minderheid én een bont allegaartje.

Neen, mijn oplossing voor alles is verantwoordelijkheidszin, die wordt aan de dag gelegd nadat mensen beseffen waarvoor dit nodig is. Een fractie van de mensen weigert echter daarin mee te gaan, wegens te lomp, te egoïstisch, te (bij)gelovig, enz.

Zie ook jouw uitspraak, we vinden wel een omweg om onze goesting te doen. Waarmee je gewoon aantoont dat repressie nodig is. Ik begin het een beetje beu te worden altijd persoonlijk nadeel te ondervinden omdat mensen geen volwassenheid aan de dag kunnen leggen.

Verantwoordelijkheidszin? Ik deed m'n deel: ging quasi een jaar als kluizenaar leven, liet me vaccineren, etc. Het is gewoon genoeg geweest met dat half leven. Ik stelde me solidair op, je kan niet oneindig blijven vragen om "even" solidair te zijn zodat we de zorg kunnen ontzien, onze grootouders kunnen beschermen, kerst kunnen redden, etc. En een fractie? kom eens buiten man...

Begin al eens met de vaccinatie te verplichten. Maar neen, daar moet nu eerst nog 6 weken over gepalaverd worden in commissies en parlementen. Want de urgentie is niet hoog genoeg. Liever de hele samenleving weer straffen.
 
o3xtYDe.jpg
 
Ik begin het eigenlijk wel stilaan gehad te hebben met mensen die het allemaal beter lijken te weten, maar in praktijk gewoon het tegenovergestelde doen en dwars liggen.
Of het slechte wil is of domheid weet ik niet, ik weet enkel dat we zo nog langer bezig blijven
Als ge niet flagrant tegen alles zijt, moet ge wel voor zijn precies. Er zijn veel mensen die het ook liever anders zagen hoor en terug naar het pre-covid leven willen, maar die maken er minder spel van.

Vaccinatie verplichten zou al een goede stap zijn ja, de ICU discussie is hier al een paar keer geweest denk ik en waarom het zo is.

De politie moet niet bewijzen dat het geen trouwfeest is hé
Gij moet bewijzen dat het een trouwfeest is
Ge zult sowieso iemand moeten aanduiden als gehuwd koppel en geef dan uw trouwboekje maar af..

Voila meteen uw plan doorprikt, makkelijk hé

En je denkt dat ik geen stroman-koppel zou voorzien die zogezegd het gehuwde koppel is? Ik heb het huwelijksfeestje voor hun georganiseerd als verrassing. Ze wisten van niks. Kijk, hier hun trouwboekje meneer de police. Ik ben toch een goede vriend he, zo'n verrassingshuwelijkfeest voor hen organiseren.

En oja, als je nog niet doorhad dat ik het in het belachelijke trek omdat de beslissing gewoon tout court belachelijk is, dan hoop ik dat het nu wel duidelijk is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan