Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het woord ‘contactbubbel’ is nergens in het expertenadvies te bespeuren en ook de politiek is niet geneigd om zich opnieuw te moeien in het privéleven van de bevolking. “Het gevoel is dat mensen zelf al bijeenkomsten annuleren.”

Das precies weer: "We rekenen op het gezond verstand van de mensen" maar dan ewa anders gezegd.
 
Denken dat je negatief bent en toch positief zijn.

In de bijsluiter van die zelftest en op de website van Sciensano staat ook dat het pas 3-7 dagen na het contact moet. Liefst 5. Mogelijk was dat nog niet lang genoeg. En als je symptomen hebt, moet je een PCR-test laten doen, geen zelftest.

Maar negeer je nu niet nog altijd de argumenten op je vorige post?
 
Niet iedereen zit 24/24 de berichtgeving rond Covid-19 of officiële definities op te volgen. De term "knuffelcontact" is gewoon slecht gekozen voor alles en iedereen die dichter dan 1,5 meter bij je komt staan. Geen wonder dat er daardoor verwarring komt.
Net zoals de wegcode, wetgeving op het werk, alle wetten gewoon, ... "Dat volg ik toch allemaal niet" is geen reden om de wet niet te volgen. Waarbij de meeste "wetten" geen duidelijke benamingen krijgen.

En dat is nu toch bijna de definitie van in het belachelijke trekken "24/24 volgen blablabla", het is al zo lang geleden, zo vaak gepasseerd, dat is gelijk nu pas ontdekken dat er iets gelijk corona is.
 
Leuke woordkeuze dan, heeft met knuffelen bitter weinig te maken dan.

Achja, so be it. Ik ben gevaccineerd, ik boet niet meer voor de schuld van niet-gevaccineerden/antivaxers, ça suffit.
Als ik weer hoor met wat voor one-size-fits-all maatregelen ze afkomen. Geef de antivaxers een stamp onder hun kl*te, en je zal veel meer resultaat hebben op de lange termijn.

Waarom kunnen wij geen land zijn zoals Brazilië, Portugal, etc waar de mensen wél doen wat goed is (hebben beiden een grotere vaccinatiegraad) en niet de asociale kloot uithangen. Rotverwend.
In Portugal neemt men nochtans ook strengere maatregelen. Ook overal covid pass en mondmaskers. Na de feestdagen gaan de cafés en discotheken zelfs een week toe. Dat met vaccinatiegraad van 87 percent.
 



Das precies weer: "We rekenen op het gezond verstand van de mensen" maar dan ewa anders gezegd.

Oei maar volgens verschillende pseudo's hier bezit het gros van de medemens dat niet.
 
Niet iedereen zit 24/24 de berichtgeving rond Covid-19 of officiële definities op te volgen. De term "knuffelcontact" is gewoon slecht gekozen voor alles en iedereen die dichter dan 1,5 meter bij je komt staan. Geen wonder dat er daardoor verwarring komt.
Ge beseft toch dat iedereen die hier meeleest door heeft dat je gewoon uitvluchten aan het zoeken bent en dat je je gewoon niet aan de regels wou houden he?
 
@Straddle zoals @the_fox al zei is die definitie van knuffelcontact helemaal niet moeilijk of verwarrend. Als je dat al niet snapt dan ben je echt gewoon met opzet wat dwaas aan het doen. Temeer omdat jij denk ik zeker wel een verstandig persoon bent. En als er nu trouwens 1 aspect is van heel die hetze dat enorm belicht is geweest in alle media en persconferenties dan is het wel het belang van afstand etc.

Dat knuffelcontact (en de definitie ervan) heeft meer dan genoeg aandacht gekregen. Dat je de regels breekt: fine, daar kan niemand hier iets aan doen, maar begin dan alstublieft niet te doen alsof het niet jouw schuld was of dat je het allemaal niet zo goed snapte. Da's echt wat belachelijk vind ik.

Dat zijn geen knuffelcontacten. Telewerk was echter wel verplicht. Als jullie daar dan allemaal moesten zijn, dan moest je nog steeds wel afstand houden of mondmaskers dragen. Daar ga je dus al in de fout als je dat niet hebt gedaan. Op 1.5 meter afstand praten in een leeg kantoor is perfect mogelijk by the way.

Mocht niet. Knuffelcontacten te veel dus.

Mocht wel. Telt niet als knuffelcontacten tenzij je daar geruime tijd dicht bij hebt gestaan.

Het hoofd probleem is dat mensen zeggen hoe dicht ze bij andere mensen mogen komen altijd dwaas zal overkomen.

En maar goed ook, eenmaal we dat normaliseren zijn we toch heel diep gevallen.

De regering mag dan wel regels opleggen, maar sommige dingen gaan te ver om te volgen. Dus dan vind ik het niet moreel slecht om dat naast je neer te leggen.

Er zijn nog honderden voorbeelden van onethisch of heel autoritaire dingen die regeringen in het verleden van hun bevolking hebben gevraagd. En achteraf gezien kijken we niet slecht op die mensen.
 
In de bijsluiter van die zelftest en op de website van Sciensano staat ook dat het pas 3-7 dagen na het contact moet. Liefst 5. Mogelijk was dat nog niet lang genoeg. En als je symptomen hebt, moet je een PCR-test laten doen, geen zelftest.

Maar negeer je nu niet nog altijd de argumenten op je vorige post?
Zeg dan eens waarom de quarantaine regels niet verstrengt moeten worden voor gevaccineerde. Het vaccin wat iedereen heeft gehad werkt het beste tegen Covid19 en een heel pak minder tegen de varianten ervan omdat die zich al aan gepast hebben daarom dat quarantaine ook voor gevaccineerde vanaf hoog risico contact minstens 7 dagen moet zijn. Of denk je nu dat een vaccin dat uitkomt voor een virus ook goed gaat werken op de varianten ervan.
 
Mocht ik Bingo spelen met termen die ik waarschijnlijk nooit meer rillingsloos ga kunnen aanhoren, er zou wederom nogal gescoord worden:



  • "Kerstmis redden"
  • "Schakelen"
  • "Loslaten" (met zijn veeconnotatie)
  • "Booster"
  • "Rijk der vrijheid"
  • ...


:"/.
 
Leuke woordkeuze dan, heeft met knuffelen bitter weinig te maken dan.
Niet iedereen zit 24/24 de berichtgeving rond Covid-19 of officiële definities op te volgen. De term "knuffelcontact" is gewoon slecht gekozen voor alles en iedereen die dichter dan 1,5 meter bij je komt staan. Geen wonder dat er daardoor verwarring komt.

Nu beeld ik mij u beide in met constant het mondmasker onder de neus. Als ge er al 1 zou dragen.
Want "Het is een mondmasker dus waarom zou ik het ook over de neus dragen?!?"
 
Oei maar volgens verschillende pseudo's hier bezit het gros van de medemens dat niet.
Dat is nu toch al wel echt duidelijk gebleken dat een niet-verwaarloosbaar deel van de bevolking dat inderdaad niet bezit, op het vlak van COVID dan toch? Wat heeft dat nu met pseudo-intellectuelen te maken... Kijk trouwens maar eens rond in de thread ten tijde van de lockdowns (en nu soms nog). Moesten we wel kunnen rekenen op 'het gezond verstand' waren een deel van die verregaande maatregelen niet eens noodzakelijk.
Het hoofd probleem is dat mensen zeggen hoe dicht ze bij andere mensen mogen komen altijd dwaas zal overkomen.

En maar goed ook, eenmaal we dat normaliseren zijn we toch heel diep gevallen.
Nee, het hoofdprobleem zijn mensen die zo koppig of eigenwijs zijn dat ze niet willen aanvaarden dat bepaalde moeilijke zaken (afstand houden, contacten beperken, ...) nu eenmaal een van de middelen zijn om virussen te bestrijden en dat wetenschappelijk onderbouwd advies dan gewoon gaan negeren omdat ze het beter weten met hun keikop, of omdat 'ze dat niet vinden kunnen'. Niemand 'normaliseert' dat trouwens, komaan toch. Dat gaat over tijdelijke ingrepen. En kom nu niet af dat 'de regering' er een afstandsmaatschappij of weet ik veel van wilt maken he.
 
Ik hoop in elk geval dat wie een skivakantie gepland heeft die doet op het moment dat er net versoepeld is en je ginder mits enkele maatregelen toch zorgeloos kan skiën en après-skiën. Want sowieso worden die skigebieden na twee weken weer broeihaarden en is het gedaan met de fun.
Dat ze dan de horeca sluiten erond. Op een skipiste zelf zal er niet teveel risico zijn, het zit in al de horecagelegenheden ernaast. Voor mij kan een skivakantie gerust zonder die cafés, après-ski's, fuiven, ...
 
Het is bijna of men houdt toch rekening met het menselijk aspect en de afweging dat de meeste mensen 1 keer trouwen maar wel elk jaar verjaren zeg.

Leg dat maar uit aan iemand die volgende week een feest gepland had omdat hij 18, 20 of 30 of whatever wordt.

Zelfde mensen, zelfde zaal, verschil in behandeling.
Dan geef je gewoon een verjaardagsfeest onder het mom van een huwelijk he, geen kat die het zal komen controleren.
 
En dan gaan mensen gewoon thuis nog een slaapmutsje doen, in een niet geventileerde ruimte zonder mondmaskers. Het probleem verschuift zich gewoon.

Net zoals met dat afschaffen van kerstmarkten en nu ook weer nachtleven, dan gaan jongeren gewoon samenkomen op kot of elkaars huis om daar een feestje te bouwen. Zonder CST, zonder mondmaskers, binnen zonder ventilatie, etc. En we verkopen dat als een goede maatregel.
Tja aan wie ligt dat dan ?

Als de mensen zelf niet slimmer zijn dan dat.
Dan ook niet komen wenen als de overheid terug een lockdown moet afkondigen voor maatschappelijk belang en dictatuur roepen

Eigenlijk moet de overheid gewoon strenger en strenger worden omdat de mensen meer en meer van slechte wil zijn in dat geval, maar dat zien ze natuurlijk niet
 
Kan er mij iemand uitleggen wat de gedachtegang is om kinderen met een leeftijd van 5+ te gaan vaccineren tegen een virus waar ze over het algemeen weinig last van hebben met een vaccin dat niet of amper beschermt tegen overdracht?
Dat het de overdracht wel beperkt. En dat het vooral de kans op besmetting enorm beperkt, ergo, de kans op verspreiding nogmaals.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan