Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb bij de ontwikkeling van die vaccins altijd gehoord dat ze vrij 'eenvoudig' aan te passen zijn aan nieuwe varianten.
Wel eigenlijk zouden Pfizer en Moderne nu al de genetische code van die nieuwe variant ontvangen moeten hebben en volop beginnen met het onderzoek en ontwikkeling van een 2.0 vaccin dat werkt tegen die nieuwe variant en waarvan zo snel als mogelijke boosterpriks kunnen worden gegeven.
 
Je kan je ook de vraag stellen in welke mate dat "1 knuffelcontact" waarheidsgetrouw is. Ik zal dichter bij de 20 hebben gezet sinds 01/03/2020, het gros van de mensen die ik ken evenzeer.
Maar jij post hier al bijna 2 jaar ofwel dat corona een griep is, ofwel overroepen is, ofwel dat je je er niets van aantrekt.
Dus jij bent gewoon zo'n element, en jouw kennissen zullen ook wel van die slag zijn. Ik ben niet echt verrast.
 
We kunnen misschien de clubs dichtdoen en de horeca wat vroeger sluiten dan. Zeker met die extra variant en de hoge cijfers in de ziekenhuizen.
Schijnt dat dat in Holland héél goed gewerkt heeft. :unsure:
Uiteraard. Want het virus komt ook pas na 23u op café natuurlijk

Nu in NL ook al wel wat stunten gezien hoor. Wij gaan regelmatig boodschappen doen in NL, shoppingcenter vergelijkbaar met de shopping in Genk
In de Albert Heijn of de Jumbo zal je zien dat ze hun mondmasker op hebben, komen ze die winkel "buiten" (en staan ze nog gewoon in hetzelfde gebouw) dan zetten ze hun mondmasker af want niet meer in de winkel
 
Ik heb bij de ontwikkeling van die vaccins altijd gehoord dat ze vrij 'eenvoudig' aan te passen zijn aan nieuwe varianten.
Wel eigenlijk zouden Pfizer en Moderne nu al de genetische code van die nieuwe variant ontvangen moeten hebben en volop beginnen met het onderzoek en ontwikkeling van een 2.0 vaccin dat werkt tegen die nieuwe variant en waarvan zo snel als mogelijke boosterpriks kunnen worden gegeven.
Hoewel ik toch ook hoop op een verbetering van de situatie, ben ik meer en meer van mening dat het dweilen is met de kraan open 🙁
 
Je kan je ook de vraag stellen in welke mate dat "1 knuffelcontact" waarheidsgetrouw is. Ik zal dichter bij de 20 hebben gezet sinds 01/03/2020, het gros van de mensen die ik ken evenzeer.
Ik denk dat bijna niemand zich daar volledig strikt aan gehouden heeft, maar meer dan 90% van mijn vrienden en 'dichte kennissen' hadden niet meer dan 2 knuffelcontacten. Er zijn gradaties in ook hoor. Twee knuffelcontacten hebben omdat je bijvoorbeeld en je vriendin en je beste vriend wil blijven zien is in mijn ogen iets helemaal anders dan er 20 hebben. Dat laatste is toch echt gewoon zelfzuchtig en belachelijk? En ja, het is technisch gezien alletwee de regels breken, maar iedere weldenkende persoon ziet toch echt het verschil tussen iemand die 2 mensen van dichtbij ziet en 20 in een volle pandemie?

Ik ben een enorm sociaal persoon (toch als ik kijk naar wat veel mensen op dit forum zeggen qua uitgaansleven en sociale contacten enzovoorts, en daar bedoel ik helemaal niks slecht mee, dat is slechts een vaststelling) maar ik zou al moeite moeten doen om in volle lockdown vorig jaar aan 20 knuffelcontacten te komen, ook al omdat ik snel op weerstand zou botsen genre 'heb jij al niet afgesproken met x en y?'. Een klein beetje moeite doen mag ook nog wel he. Dat is nu niet per se op jou bedoeld, want ik zie je hier niet vaak klagen, maar van die mensen die zich in die mate geen hol aantrekken van de regels, die moeten wat mij betreft ook niet zeiken over maatregelen of weet ik veel. Het is mede dankzij zo'n gedrag dat we nog altijd in de shit zitten.
 
Laatst bewerkt:
Je kan je ook de vraag stellen in welke mate dat "1 knuffelcontact" waarheidsgetrouw is. Ik zal dichter bij de 20 hebben gezet sinds 01/03/2020, het gros van de mensen die ik ken evenzeer.

Soort zoekt soort zeker? En dat klinkt mss negatiever dan het is, al is het ook wel gewoon zo.
Een heroïnegebruiker zal ook kunnen zeggen dat het gros van de mensen die hij kent, ook geregeld drugs gebruiken.

Het gros van de mensen die ik ken, gingen wel verantwoord om met die regel. Daarom niet altijd létterlijk maar 1 knuffelcontact, maar toch alleszins geen mentaliteit van "goh ja ge zit toch al snel aan 20 mensen waarmee ge op een week tijd zeer nauwe contacten hebt tijdens een semi-lockdown".
 
Zo een inreisverbod vanuit Zuid-Afrika helpt natuurlijk enkel als je ook een inreisverbod invoert vanuit landen waar nog dagelijks vluchten uit Zuid-Afrika landen.
 
Je kan je ook de vraag stellen in welke mate dat "1 knuffelcontact" waarheidsgetrouw is. Ik zal dichter bij de 20 hebben gezet sinds 01/03/2020, het gros van de mensen die ik ken evenzeer.

Soort zoekt soort zeker? En dat klinkt mss negatiever dan het is, al is het ook wel gewoon zo.
Een heroïnegebruiker zal ook kunnen zeggen dat het gros van de mensen die hij kent, ook geregeld drugs gebruiken.
Niet enkel dat, perceptie doet ook veel. Als je zelf de knuffel-contact regels overtrad, kwam je meestal (mogelijks zelfs altijd) in contact met mensen die dat ook deden (dus inderdaad soort zoekt soort ;) ). De mensen die zich wel aan de regels hielden, zal hij op dat moment geen contact mee gehad hebben. Dan is het makkelijk en menselijk om die groep waar hij wel contact mee had te aanzien als "het gros van de mensen die ik ken".
 
Uiteraard. Want het virus komt ook pas na 23u op café natuurlijk
Tgohja, toen de boel moest sluiten om 1u zag je dat iedereen zich zat dronk tegen dat uur en dan werden de regels al eens snel vergeten. Bij 23u zal dat (nog steeds, maar toch) minder voorvallen.
 
Tgohja, toen de boel moest sluiten om 1u zag je dat iedereen zich zat dronk tegen dat uur en dan werden de regels al eens snel vergeten. Bij 23u zal dat (nog steeds, maar toch) minder voorvallen.

En dan gaan mensen gewoon thuis nog een slaapmutsje doen, in een niet geventileerde ruimte zonder mondmaskers. Het probleem verschuift zich gewoon.

Net zoals met dat afschaffen van kerstmarkten en nu ook weer nachtleven, dan gaan jongeren gewoon samenkomen op kot of elkaars huis om daar een feestje te bouwen. Zonder CST, zonder mondmaskers, binnen zonder ventilatie, etc. En we verkopen dat als een goede maatregel.
 
Ondertussen zijn er al 4 sub sahara variantes.

Mss toch eens dat extra effortje steken in afrika of de IP vrijgeven.
Ze willen geen vaccins in Afrika, helaas. Zoals u al 5 keer uitgelegd werd.
En de hele last-mile infrastructuur gaan we daar het komende jaar ook niet oplossen.
We krijgen onze eigen "kritische" medemensen nog niet overtuigd, hoe gaan we dat in godsnaam doen in landen waar het onderwijs veel slechter/onbestaande is, infrastructuur amper aanwezig is, en in sommige streken de autoriteit ligt bij een al dan niet spirituele stamoverste?
Deze discussie over "we moeten meer vaccins sturen naar Afrika" stopt hier en nu:

Zuid-Afrika vraagt eergisteren zélf aan de vaccinproducenten om de leveringen uit te stellen tot volgend jaar.
Ze hebben namelijk teveel stock aan vaccins.



Enige reactie, @zwarten ?
 
Uiteraard. Want het virus komt ook pas na 23u op café natuurlijk
Wel vooral in het donker want het blijft van de vleermuis afkomstig he :rolleyes:

En dan gaan mensen gewoon thuis nog een slaapmutsje doen, in een niet geventileerde ruimte zonder mondmaskers. Het probleem verschuift zich gewoon.

Net zoals met dat afschaffen van kerstmarkten en nu ook weer nachtleven, dan gaan jongeren gewoon samenkomen op kot of elkaars huis om daar een feestje te bouwen. Zonder CST, zonder mondmaskers, binnen zonder ventilatie, etc. En we verkopen dat als een goede maatregel.
Beter met 10 die altijd dezelfde zijn dan met 1000 waar verloop is
 
Een discotheek rekent die zelftest gewoon door aan de klanten hé
En ik heb de laatste dagen al vaak genoeg reclame gezien online "meer drinken = geen mondmasker" dus hoeveel volk heeft er effectief een mondmasker op ?

Als de regering meteen zegt sluiten, krijgen ze commentaar
Laten ze nog proberen, krijgen ze ook commentaar
Moeten we ze anders open laten EN steunmaatregelen geven EN hun gedane kosten terugbetalen ? Onze overheid is ook geen liefdadigheidsinstelling hé of hoe zou jij het doen ?
T zou kunnen dat sommige er zo mee wegkomen, k heb evengoed al berichten gezien tienduizenden euro's geïnvesteerd in teststraten enzovoort.

Hoeveel volk er een mondmasker draagt geen idee ik ben niet meer geweest sinds het dat is of een zelftest.

Wat mij betreft in ieder geval geen commentaar als ze zeiden sluiten met steunmaatregelen dat heb ik hier ook zeker gezegd, van zodra het bekend was wat de regels werden voor disco's/clubs/... . Dus wat mij betreft "simpel", na het vorige overlegcomité dicht maar met steunmaatregelen. Omdat opendoen wat mij betreft geen optie is.

Edit op 19 november: heb ik dit gezegd: Ik zou ook meer begrip hebben voor een overheid die het nachtleven dichtgooit (met financiële steun dan uiteraard) dan te zeggen we sluiten niks maar de facto sluiten ze het wel.
 
Laatst bewerkt:
Soort zoekt soort zeker? En dat klinkt mss negatiever dan het is, al is het ook wel gewoon zo.
Een heroïnegebruiker zal ook kunnen zeggen dat het gros van de mensen die hij kent, ook geregeld drugs gebruiken.
Ik weet niet of dat zo is, veel van mijn collega's vallen ook onder die categorie die ik eerder vermeldde. Dat gaat dan ook niet om "één soort", maar gezinnen, singles, ouderen, jongeren, .... In het begin denk ik dat een deel het wel nog beperkte, maar een paar maanden na de initiële outbreak? Neen, toen al niet meer.
 
Of je kan ook gewoon eens pragmatisch zijn: de niet-gevaccineerden in lockdown zetten en wanneer er maar 1 bed is voor een niet-gevaccineerde en iemand anders, de niet-gevaccineerde automatisch weigeren.
Een heel kleine minderheid van de gevaccineerden wordt ernstig ziek, dus vooraleer de ICU vol ligt met gevaccineerden moet het nog lange tijd op dit tempo woekeren. En tegen dan is de curve sowieso al lang geknikt.

Die ethische discussies over "jamaar, mensen met longkanker na 50 jaar smoren worden ook niet geweigerd" kan mij geen reet schelen.
Er is dan ook geen overwoekering van longkankers op de spoed.

Niet enkel dat, perceptie doet ook veel. Als je zelf de knuffel-contact regels overtrad, kwam je meestal (mogelijks zelfs altijd) in contact met mensen die dat ook deden (dus inderdaad soort zoekt soort ;) ). De mensen die zich wel aan de regels hielden, zal hij op dat moment geen contact mee gehad hebben. Dan is het makkelijk en menselijk om die groep waar hij wel contact mee had te aanzien als "het gros van de mensen die ik ken".

Tgoh ja, "knuffelcontact" was ook altijd zo'n vaag abstract iets. Een knuffelcontact, was dat iemand waarmee je lange tijd heel dicht bij zat?
Is dat iemand die je fysiek aanraakt? Of was dat enkel iemand waarmee je de nest inkruipt voor een paso doble?

Dat laatste was alleen mijn vriendin, maar bij vrienden heb ik nooit afstand gehouden. Was ik in fout? Tjah, de perceptie eh.
 
Deze discussie over "we moeten meer vaccins sturen naar Afrika" stopt hier en nu:
Dat beslis jij niet (ook al deel ik uw mening).
Zuid-Afrika vraagt eergisteren zélf aan de vaccinproducenten om de leveringen uit te stellen tot volgend jaar.
Ze hebben namelijk teveel stock aan vaccins.
Zuid-Afrika is maar klein deelt van Afrika. Zoals je al vaak gedaan hebt, extrapoleer je een klein stukje informatie naar een groter geheel waar dit niet mogelijk is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan