Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Decoratie, misschien.. maar al de rest? Ga je samen in de winkel staan reviews lezen over elke TV? Moet de vriendin toestemming geven voor je uw t-shirt mag kopen?

Klinkt allemaal veel als klagen om te kunnen klagen.

De transmigranten die verdrinken in het kanaal hebben het zwaarder, das waar.
 
Ik zou graag onderbouwde cijfers zien die een sluiting van een sector staven in plaats van wat geschiet met een kanon op een mug. Het gaat hier nog altijd over het afnemen van mensen hun inkomen, dat daar altijd zo lichtzinnig overgegaan wordt is hemeltergend.
Maar besmettingen zitten gewoon overal, het is dus niet dat ge kunt zeggen dat ze vooral in één bepaalde sector zitten.

Maar ALLES sluiten is ook geen optie dus dan moet ge gewoon kijken naar situaties die virologisch gezien nu eenmaal het meest risico inhouden, en ik denk dat we allemaal toch wel zullen inzien dat een dancing op dat vlak nu niet de meest risicoloze plaats is he?
 
Damn...
Dat covid-patiënten niet de énigen zijn die op ICU liggen, is iets dat toch ook wel wat vaker benadrukt zou mogen worden in de media zodat mensen zouden snappen dat het niet "maar" 600 patiënten op ICU zijn.
1.552 van de beschikbare 1.779 ic-bedden - 214 bedden zijn onbruikbaar door onbeschikbare handen aan het bed - zijn nu ingenomen. Er zijn nog 90 bedden voor coronapatiënten en 137 voor andere aandoeningen. Het toont hoe weinig marge er nog is.
Ik ga hm er nog eens bijzetten want het is toch echt 1 voor 12 als dat klopt en dan kan je niet meer twijfelen wat moet gebeuren
Momenteel komen er dagelijks gemiddeld 15 bezette bedden bij op intensieve. Als dat nog een week duurt, gaan we van 656 naar 761 bezette ic-bedden. Nog een week later wordt dat 866. Als de dagelijkse corona-opnames op ic nog versnellen, is de ellende compleet.
15 bedden per dag erbij met er nog 90 beschikbaar.
 
Maar besmettingen zitten gewoon overal, het is dus niet dat ge kunt zeggen dat ze vooral in één bepaalde sector zitten.

Maar ALLES sluiten is ook geen optie dus dan moet ge gewoon kijken naar situaties die virologisch gezien nu eenmaal het meest risico inhouden, en ik denk dat we allemaal toch wel zullen inzien dat een dancing op dat vlak nu niet de meest risicoloze plaats is he?

Zijn daar effectief bewijzen van of gaan we er maar gewoon vanuit dat een discotheek het meest risicovol is?
 
Ik ga hm er nog eens bijzetten want het is toch echt 1 voor 12 als dat klopt en dan kan je niet meer twijfelen wat moet gebeuren

15 bedden per dag erbij met er nog 90 beschikbaar.

Toen we de vorige keren in die situatie zaten, hebben ze de capaciteit nog zitten opschalen naar 2500 ongeveer.
Maar aangezien er staat 214 bedden al niét bruikbaar zijn wegens te weinig handen (personeel dat is uitgevallen), vermoed ik dat opschalen ook gewoon geen optie meer is en men nog méér gaat moeten snoeien in reguliere zorgen zodat enkel de meest kritieke patiënten op ICU terecht kunnen en anderen ofwel minder volwaardige zorg krijgen dan éigenlijk nodig zou zijn, ofwel weer vroeger naar huis moeten dan eigenlijk nodig is.
 
Zijn daar effectief bewijzen van of gaan we er maar gewoon vanuit dat een discotheek het meest risicovol is?
Een doorgaans geen gigantische ruimte met veel mensen op elkaar gepakt die in elkaars gezicht lopen te roepen.
Ik ben dan wel geen wetenschapper, maar ik denk dat ik geen onwaarheid verkoop als ik zeg dat dat een situatie is waar een virus van houdt.
 
Zijn daar effectief bewijzen van of gaan we er maar gewoon vanuit dat een discotheek het meest risicovol is?
Volgens mij was een resultaat van de contact tracing dat de meeste besmettingen in het gezin gebeuren, thuis dus. Waardoor je natuurlijk geen info hebt over waar iemand dat eerst kreeg, het is gewoon heel moeilijk om daar goede info uit te krijgen.

Wat ik hier dan altijd opmerkelijk vind is hoe men dan op zijn achterste poten staat "waar zijn de cijfers", terwijl de besmettingen stijgen, plaatsen waar mensen samenkomen dus verdacht zijn, maar de link met een event waar mensen dansen, drinken, en hun masker afzetten....ja daar willen we eerst bewijzen van zien, goed wetende dat die niet bestaan.
 
Zijn daar effectief bewijzen van of gaan we er maar gewoon vanuit dat een discotheek het meest risicovol is?
Spreken we over hetzelfde nachtleven?
Ik denk aan het nachtleven waar mensen vaak zo dicht op elkaar gepakt staan dat mannen denken dat ze ongestraft vrouwen kunnen betasten omdat het toch niet gaan opvallen in de massa. In situaties waar er 1,5m afstand wordt gehouden is dat moeilijk lijkt mij.
Het nachtleven waar mensen 2 keer vragen "WA ZEGDE???" om dan luidkeels in elkaars gezicht te staan roepen (met de nodige lichaamssappen daarbij) om dan te lachen en hopen dat die andere persoon geen vraag stelde?

En er is nog altijd het gezegde "drank in de man, wijsheid in de kan" en hoeveel mensen denk je dat er een avondje discotheek volledig nuchter willen door spartelen?
 
En wat is de meerwaarde voor de overheid dat zaken zelf sluiten, geen inkomsten hebben, geen belastingen betalen en uiteindelijk failliet draaien ? Schuldeisers hun centen niet zien, ook in de problemen geraken en repeat

Denk je echt dat dat de strategie is van de overheid die erachter zit ?
Volgens mij is het op lange termijn goedkoper om dan tijdelijk steunmaatregelen te geven. Maar dan liefst dat bedrijven hier ook eerlijk mee omgaan (wat in het verleden wel eens fout ging)
Ik blijf bij mijn idee dat een capabele overheid niet anders kan dan begrijpen dat een nachtclub met mondmasker niet werkt, een nachtclub met zelftest (heel) wat kosten meebrengt voor de eigenaars die al een zwaar anderhalfjaar gehad hebben en dat het dus voor veel zaken quasi gelijkstaat aan sluiten, ja. De meerwaarde hierin zit dat er geen steunmaatregelen moeten gegeven worden want dat je ze niet verplicht om te sluiten. Ik zie weinig andere verklaringen, het is dat of ze zijn zo wereldvreemd dat men gelooft dat een businessmodel van een dancing met mondmasker/zelftest wel kan werken (op degelijke schaal).

Een verplichte sluiting dan krijg je evengoed alles wat je opnoemt, geen inkomsten tenzij steunmaatregelen etc. Dat bedrijven die niet eerlijk omgaan met hun steunmaatregelen in een periode als deze een probleem vormen dat is absoluut zo.
 
Ik zou graag onderbouwde cijfers zien die een sluiting van een sector staven in plaats van wat geschiet met een kanon op een mug. Het gaat hier nog altijd over het afnemen van mensen hun inkomen, dat daar altijd zo lichtzinnig overgegaan wordt is hemeltergend.

Zijn daar effectief bewijzen van of gaan we er maar gewoon vanuit dat een discotheek het meest risicovol is?
Die cijfers zijn zwaar manipuleerbaar en ja alles wat een virus graag heeft heb je nu eenmaal veel meer in discotheken / indoor evenementen dan in meeste andere sectoren.
Of denk je dat thuiswerk ook niet om die reden is?

En als je beetje verstand hebt dan ga je nu niet 1mio investeren in 5 'moose bars'
 
Volgens mij was een resultaat van de contact tracing dat de meeste besmettingen in het gezin gebeuren, thuis dus. Waardoor je natuurlijk geen info hebt over waar iemand dat eerst kreeg, het is gewoon heel moeilijk om daar goede info uit te krijgen.

Wat ik hier dan altijd opmerkelijk vind is hoe men dan op zijn achterste poten staat "waar zijn de cijfers", terwijl de besmettingen stijgen, plaatsen waar mensen samenkomen dus verdacht zijn, maar de link met een event waar mensen dansen, drinken, en hun masker afzetten....ja daar willen we eerst bewijzen van zien, goed wetende dat die niet bestaan.
Inderdaad, nu zijn we weer klaar voor een rondje 'ja-maar-in-mijn-sector-zit-het-probleem-niet-hoor'.

Terwijl het eigenlijk vrij simpel is. Daar waar mensen samenkomen, vinden er besmettingen plaats hé. Op de werkvloer, in scholen, op evenementen, in de horeca, thuis bij mensen op bezoek, privéfeestjes, ... Als mensen dicht bij elkaar komen (zonder mondmasker), voor een bepaalde periode, dan heb je het mogelijk vlaggen.

Logisch dat daarom altijd naar dezelfde zaken gekeken wordt:
- Thuiswerk verplichten
- Afkoelingsweek op school (of thuisonderwijs)
- Horeca aan banden leggen, zeker het nachtleven
- Massa-evenementen op de schop
- Niet teveel volk in winkels
- ...

We zullen zien wat ze eruit pikken.
 
Wat zijn die maatregelen ook waard als ze niet worden gehandhaafd? Deze week moest ik nog eens in Brussel zijn, en passeerde een kapsalon waar noch de kapper noch de klant een mondmasker op hadden en waar nog eens twee man zat te wachten ook zonder mondmasker. Die weten ook dat de kans op controle daar nihil is.
 
Wat zijn die maatregelen ook waard als ze niet worden gehandhaafd? Deze week moest ik nog eens in Brussel zijn, en passeerde een kapsalon waar noch de kapper noch de klant een mondmasker op hadden en waar nog eens twee man zat te wachten ook zonder mondmasker. Die weten ook dat de kans op controle daar nihil is.
De controle laat vaak te wensen over, ook buiten Brussel. Hoeveel horecazaken hebben al een CO2-meter? Hoeveel horeca/contactberoepen hebben al eens een basiscontrole gehad?
 
Inderdaad, nu zijn we weer klaar voor een rondje 'ja-maar-in-mijn-sector-zit-het-probleem-niet-hoor'.

Terwijl het eigenlijk vrij simpel is. Daar waar mensen samenkomen, vinden er besmettingen plaats hé. Op de werkvloer, in scholen, op evenementen, in de horeca, thuis bij mensen op bezoek, privéfeestjes, ... Als mensen dicht bij elkaar komen (zonder mondmasker), voor een bepaalde periode, dan heb je het mogelijk vlaggen.

Logisch dat daarom altijd naar dezelfde zaken gekeken wordt:
- Thuiswerk verplichten
- Afkoelingsweek op school (of thuisonderwijs)
- Horeca aan banden leggen, zeker het nachtleven
- Massa-evenementen op de schop
- Niet teveel volk in winkels
- ...

We zullen zien wat ze eruit pikken.

Correct.
Een lockdownlight zoals het het ooit eens genoemd hebben is in mijn ogen niet ver af.
Al zullen ze het deze keer meer op de moraal van de verstandige burger trachten te schuiven en geen sluitingen verplichten. Daar zijn de centen voor op.
Zoals @TooChé al aangaf, stelselmatig druk op de ketel steken waardoor de eigenaars zelf beslissen om de boel stil te leggen.
 
Wat zijn die maatregelen ook waard als ze niet worden gehandhaafd? Deze week moest ik nog eens in Brussel zijn, en passeerde een kapsalon waar noch de kapper noch de klant een mondmasker op hadden en waar nog eens twee man zat te wachten ook zonder mondmasker. Die weten ook dat de kans op controle daar nihil is.

zolang de meerderheid er zich aan houdt heeft het effect
 
Wat zijn die maatregelen ook waard als ze niet worden gehandhaafd? Deze week moest ik nog eens in Brussel zijn, en passeerde een kapsalon waar noch de kapper noch de klant een mondmasker op hadden en waar nog eens twee man zat te wachten ook zonder mondmasker. Die weten ook dat de kans op controle daar nihil is.
In de week net hetzelfde. Was op het werk en smiddags een kebab gaan halen. Diene daar begon lachend over dat hij zich zo ongemakkelijk voelde en dat hij niet doorhad dat hij zijn masker niet op had. Hij zette het dan op toen we onze bestelling doorgaven maar 2 minuten daarna stond het weer af toen hij onze kebaps aan het prepareren was. Ook tijdens het afrekenen stond het af. Terwijl was de baas daar rustig aan het rondlopen en bellen zonder masker.
 
Zijn daar effectief bewijzen van of gaan we er maar gewoon vanuit dat een discotheek het meest risicovol is?
Ja, daar zijn effectief bewijzen van:
oa: What’s more, they are the most explosive: each outbreak in a nightclub infects an average of 27 people, compared to only six during family gatherings

 
Als volledig gevaccineerde is de regel op dag 1 test en is die negatief mag je uit quarantaine. Ook bij hoog risico contact.

Bedankt, maar dat is naast de kwestie. Chauffagust is verontwaardigd dat hij een mail krijgt dat hij in quarantaine moet na een Risicocontact. Dat is het enige waar ik op reageerde.
 
Wat zijn die maatregelen ook waard als ze niet worden gehandhaafd? Deze week moest ik nog eens in Brussel zijn, en passeerde een kapsalon waar noch de kapper noch de klant een mondmasker op hadden en waar nog eens twee man zat te wachten ook zonder mondmasker. Die weten ook dat de kans op controle daar nihil is.
Wie gaat dat allemaal controleren? Politie?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan