Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tgoh ja, "knuffelcontact" was ook altijd zo'n vaag abstract iets. Een knuffelcontact, was dat iemand waarmee je lange tijd heel dicht bij zat?
Is dat iemand die je fysiek aanraakt? Of was dat enkel iemand waarmee je de nest inkruipt voor een paso doble?

Dat laatste was alleen mijn vriendin, maar bij vrienden heb ik nooit afstand gehouden. Was ik in fout? Tjah, de perceptie eh.
Knuffelcontact was heel strikt gedefiniëerd. Iemand waarmee je niet samenwoonde waar je op minder dan 1.5m afstand zonder mondmasker contact mee had.
Dus nee, geen perceptie, je was gewoon fout. Het waren vooral mensen die er zich niet aan hielden die riepen "knuffelcontact is niet duidelijk!!!!" terwijl het duidelijk omschreven stond maar die staarden zich blind op de term.
 
Dat laatste is toch echt gewoon zelfzuchtig en belachelijk? En ja, het is technisch gezien alletwee de regels breken, maar iedere weldenkende persoon ziet toch echt het verschil tussen iemand die 2 mensen van dichtbij ziet en 20 in een volle pandemie?
Let wel, de definitie van een knuffelcontact is enorm ruim, waardoor je al eenvoudig aan meerdere contacten komt. Op mijn werk alleen al kwam ik in de wandelgangen aan een aantal contacten waarmee ik dan begon te praten, dus ja, dan loopt het al snel op. Als je daarlangs dan nog bij een paar familieleden langsgaat, of af en toe bijv. met nog andere contacten s'avonds gaat lopen zit je al snel aan die limiet. Dat zijn daarom ook geen mensen waarmee ik echt nauw contact heb, maar volgens de definitie vallen ze wel onder 'knuffelcontacten'.
 
Kben precies net op tijd teruggekeerd uit Zuid-Afrika als ik dat allemaal lees :unsure:
Tenzij je ermee besmet bent.. Dan had je beter gebleven. :D

Een maat van me zit daar nu, die zal best ergens een hutje bouwen in de brousse. Ik vraag me wel af hoe lang ze dat verbod dan gaan toepassen? Is sowieso al te laat, als er hier al 1 ieman zit die het meegebracht heeft dan is het al prijs.
 
Dat beslis jij niet (ook al deel ik uw mening).

Zuid-Afrika is maar klein deelt van Afrika. Zoals je al vaak gedaan hebt, extrapoleer je een klein stukje informatie naar een groter gehaal waar dit niet mogelijk is.
Onvoorstelbaar.

De argumenten in de laatste maanden voor "meer vaccins naar afrika ipv boosters" gingen bijna allemaal over zuid-afrika, met cijfers en artikels.

Zuid-afrika zegt nu zelf letterlijk dat ze vaccins over hebben, dan komt er hier op BG werkelijk nog iemand discussiëren "ja maar dat zegt niets hé".
 
Tgoh ja, "knuffelcontact" was ook altijd zo'n vaag abstract iets. Een knuffelcontact, was dat iemand waarmee je lange tijd heel dicht bij zat?
Precies, ik moest vorig jaar rond april bijv. naar de IT dienst op het werk en ik er was toen maar een handvol mensen aan het werk op de bureaus. Met de meesten maak je dan vanzelf een praatje, ook omdat het bijzondere tijden zijn en ja, dat gaat nu éénmaal niet zo vlot op anderhalve meter. Dat valt dan blijkbaar ook onder "knuffelcontacten", terwijl er niet geknuffeld is :tongue:
 
Let wel, de definitie van een knuffelcontact is enorm ruim, waardoor je al eenvoudig aan meerdere contacten komt. Op mijn werk alleen al kwam ik in de wandelgangen aan een aantal contacten waarmee ik dan begon te praten, dus ja, dan loopt het al snel op. Als je daarlangs dan nog bij een paar familieleden langsgaat, of af en toe bijv. met nog andere contacten s'avonds gaat lopen zit je al snel aan die limiet. Dat zijn daarom ook geen mensen waarmee ik echt nauw contact heb, maar volgens de definitie vallen ze wel onder 'knuffelcontacten'.
--->
Knuffelcontact was heel strikt gedefiniëerd. Iemand waarmee je niet samenwoonde waar je op minder dan 1.5m afstand zonder mondmasker contact mee had.
Dus nee, geen perceptie, je was gewoon fout. Het waren vooral mensen die er zich niet aan hielden die riepen "knuffelcontact is niet duidelijk!!!!" terwijl het duidelijk omschreven stond maar die staarden zich blind op de term.

Op het werk dragen we al sinds het begin maskers als de 1.5 m afstand niet gerespecteerd kan worden trouwens. Het is vooral een geval van "ik wil het niet verstaan", dan kan ik doen alsof het te complex/absurd is.
 
Let wel, de definitie van een knuffelcontact is enorm ruim, waardoor je al eenvoudig aan meerdere contacten komt. Op mijn werk alleen al kwam ik in de wandelgangen aan een aantal contacten waarmee ik dan begon te praten, dus ja, dan loopt het al snel op. Als je daarlangs dan nog bij een paar familieleden langsgaat, of af en toe bijv. met nog andere contacten s'avonds gaat lopen zit je al snel aan die limiet. Dat zijn daarom ook geen mensen waarmee ik echt nauw contact heb, maar volgens de definitie vallen ze wel onder 'knuffelcontacten'.

voila als je de regels niet toepast heb je inderdaad heel veel 'knuffelcontacten'
 
Tenzij je ermee besmet bent.. Dan had je beter gebleven. :D

Een maat van me zit daar nu, die zal best ergens een hutje bouwen in de brousse. Ik vraag me wel af hoe lang ze dat verbod dan gaan toepassen? Is sowieso al te laat, als er hier al 1 ieman zit die het meegebracht heeft dan is het al prijs.
al 2 keer getest en zaterdag nog eens (vorige zaterdag geland). Als ze het dan ni gevonden hebben kan ik er ook ni aan doen ze :p En als staatsburger zulde wel mogen terugkeren, enkel 10-14 dagen quarantaine dan peisk (cfr Duitsland etc).
 
Ik hoop in elk geval dat wie een skivakantie gepland heeft die doet op het moment dat er net versoepeld is en je ginder mits enkele maatregelen toch zorgeloos kan skiën en après-skiën. Want sowieso worden die skigebieden na twee weken weer broeihaarden en is het gedaan met de fun.
 
Zuid-afrika zegt nu zelf letterlijk dat ze vaccins over hebben, dan komt er hier op BG werkelijk nog iemand discussiëren "ja maar dat zegt niets hé".

Zuid-Afrika is dan nog een land dat nog enigszins bestuurd wordt.
Kunt u voorstellen hoe het is in de rest van Afrika.
 
En dan gaan mensen gewoon thuis nog een slaapmutsje doen, in een niet geventileerde ruimte zonder mondmaskers. Het probleem verschuift zich gewoon.

Net zoals met dat afschaffen van kerstmarkten en nu ook weer nachtleven, dan gaan jongeren gewoon samenkomen op kot of elkaars huis om daar een feestje te bouwen. Zonder CST, zonder mondmaskers, binnen zonder ventilatie, etc. En we verkopen dat als een goede maatregel.
En jij verkoopt het alsof dat ALLE personen dat gaan doen?
Is dat dan ook met 500 samen in één kamer?
 
Knuffelcontact was heel strikt gedefiniëerd. Iemand waarmee je niet samenwoonde waar je op minder dan 1.5m afstand zonder mondmasker contact mee had.
Dus nee, geen perceptie, je was gewoon fout. Het waren vooral mensen die er zich niet aan hielden die riepen "knuffelcontact is niet duidelijk!!!!" terwijl het duidelijk omschreven stond maar die staarden zich blind op de term.

Leuke woordkeuze dan, heeft met knuffelen bitter weinig te maken dan.

Achja, so be it. Ik ben gevaccineerd, ik boet niet meer voor de schuld van niet-gevaccineerden/antivaxers, ça suffit.
Als ik weer hoor met wat voor one-size-fits-all maatregelen ze afkomen. Geef de antivaxers een stamp onder hun kl*te, en je zal veel meer resultaat hebben op de lange termijn.

Waarom kunnen wij geen land zijn zoals Brazilië, Portugal, etc waar de mensen wél doen wat goed is (hebben beiden een grotere vaccinatiegraad) en niet de asociale kloot uithangen. Rotverwend.
 
Knuffelcontact was heel strikt gedefiniëerd. Iemand waarmee je niet samenwoonde waar je op minder dan 1.5m afstand zonder mondmasker contact mee had.
Dus nee, geen perceptie, je was gewoon fout. Het waren vooral mensen die er zich niet aan hielden die riepen "knuffelcontact is niet duidelijk!!!!" terwijl het duidelijk omschreven stond maar die staarden zich blind op de term.
Niet iedereen zit 24/24 de berichtgeving rond Covid-19 of officiële definities op te volgen. De term "knuffelcontact" is gewoon slecht gekozen voor alles en iedereen die dichter dan 1,5 meter bij je komt staan. Geen wonder dat er daardoor verwarring komt.
 
Precies, ik moest vorig jaar rond april bijv. naar de IT dienst op het werk en ik er was toen maar een handvol mensen aan het werk op de bureaus. Met de meesten maak je dan vanzelf een praatje, ook omdat het bijzondere tijden zijn en ja, dat gaat nu éénmaal niet zo vlot op anderhalve meter. Dat valt dan blijkbaar ook onder "knuffelcontacten", terwijl er niet geknuffeld is :tongue:
Mij lijkt een quasi leeg kantoor net wel de plek waar je kan praten op 1,5 meter...
 
Leuke woordkeuze dan, heeft met knuffelen bitter weinig te maken dan.
Moeten ze het "dichtsociaalcontactzondermondmaskerpersoon" noemen dan?
Achja, so be it. Ik ben gevaccineerd, ik boet niet meer voor de schuld van niet-gevaccineerden/antivaxers, ça suffit.
Als ik weer hoor met wat voor one-size-fits-all maatregelen ze afkomen. Geef de antivaxers een stamp onder hun kl*te, en je zal veel meer resultaat hebben op de lange termijn.

Waarom kunnen wij geen land zijn zoals Brazilië, Portugal, etc waar de mensen wél doen wat goed is (hebben beiden een grotere vaccinatiegraad) en niet de asociale kloot uithangen. Rotverwend.
Hebben ze in Brazilië sinds gisteren meer dan 32 miljoen mensen volledig gevaccineerd? Straf.
 
@Straddle zoals @the_fox al zei is die definitie van knuffelcontact helemaal niet moeilijk of verwarrend. Als je dat al niet snapt dan ben je echt gewoon met opzet wat dwaas aan het doen. Temeer omdat jij denk ik zeker wel een verstandig persoon bent. En als er nu trouwens 1 aspect is van heel die hetze dat enorm belicht is geweest in alle media en persconferenties dan is het wel het belang van afstand etc.

Dat knuffelcontact (en de definitie ervan) heeft meer dan genoeg aandacht gekregen. Dat je de regels breekt: fine, daar kan niemand hier iets aan doen, maar begin dan alstublieft niet te doen alsof het niet jouw schuld was of dat je het allemaal niet zo goed snapte. Da's echt wat belachelijk vind ik.
Op mijn werk alleen al kwam ik in de wandelgangen aan een aantal contacten waarmee ik dan begon te praten, dus ja, dan loopt het al snel op.
Dat zijn geen knuffelcontacten. Telewerk was echter wel verplicht. Als jullie daar dan allemaal moesten zijn, dan moest je nog steeds wel afstand houden of mondmaskers dragen. Daar ga je dus al in de fout als je dat niet hebt gedaan. Op 1.5 meter afstand praten in een leeg kantoor is perfect mogelijk by the way.
Als je daarlangs dan nog bij een paar familieleden langsgaat
Mocht niet. Knuffelcontacten te veel dus.
of af en toe bijv. met nog andere contacten s'avonds gaat lopen
Mocht wel. Telt niet als knuffelcontacten tenzij je daar geruime tijd dicht bij hebt gestaan.
 
Leuke woordkeuze dan, heeft met knuffelen bitter weinig te maken dan.

Achja, so be it. Ik ben gevaccineerd, ik boet niet meer voor de schuld van niet-gevaccineerden/antivaxers, ça suffit.
Als ik weer hoor met wat voor one-size-fits-all maatregelen ze afkomen. Geef de antivaxers een stamp onder hun kl*te, en je zal veel meer resultaat hebben op de lange termijn.

Waarom kunnen wij geen land zijn zoals Brazilië, Portugal, etc waar de mensen wél doen wat goed is (hebben beiden een grotere vaccinatiegraad) en niet de asociale kloot uithangen. Rotverwend.
Portugal wil ik je nog geven, maar Brazilië heeft officieel dezelfde vaccinatiegraad, maar toch wel een pak minder volledige (nuja, 2) vaccinaties. En laat ons eerlijk zijn: officiële cijfers in een land waar in kleine dorpen men nog leeft zoals 100 jaar geleden...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan