Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 03/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Avondland

Well-known member
Voorlopige wrapup van VRT, maar we zijn er nog niet helemaal:

  • Kerstvakantie wordt een week vervroegd in het basisonderwijs. Op die manier komt er een kerstvakantie van drie weken. Tot dan zal een klas worden gesloten vanaf twee coronabesmettingen (tot nog toe was dat drie). Er komt ook een verbod op buitenschoolse activiteiten.
  • Mondmaskers worden verplicht vanaf 6 jaar.
  • Evenementen met meer dan 200 aanwezigen binnen zouden worden verboden. Het is nog niet duidelijk wanneer die maatregel ingaat en of de evenementen van dit weekend - er staat heel wat gepland - dus worden geannuleerd of niet.
  • Evenementen met minder dan 200 mensen binnen, zouden nog mogen doorgaan, onder de huidige regels. Lees: iedereen een coronapas, iedereen zitten en iedereen een mondmasker.
  • Musea zouden mogen openblijven.
  • Bioscopen zouden ook mogen openblijven, al zal daar een limiet zijn van 200 mensen per zaal.
  • Horeca zou tot 23 uur open mogen blijven, zoals nu het geval is. De experts hadden gevraagd om de cafés en restaurants te sluiten om 20 uur.
  • De "contactbubbel" die de experts hadden aangeraden zou er niet komen. Er zou wel een aanbeveling komen om de contacten te beperken.

En mondmaskers vanaf 6 jaar. Kinderen van het eerste leerjaar zijn praktisch nog kleuters (dixit mijn vrouw die daar een aantal jaar les aan heeft gegeven).
 
Zijn ze dat, de zware maatregelen die ze gingen nemen dan? Of mis ik iets.
Het is allemaal weg gemasseerd zoals ik gisteren al dacht.
De kans op een 4e Overlegcomité is niet onbestaande, maar als dit het maximum is dan is de volgende keer ook weer tweaken in de marge.
 
Lees ik ook net.
Dat en dan de evenementen tot max 200.

Zijn ze dat, de zware maatregelen die ze gingen nemen dan? Of mis ik iets.
Om 14u45 is het persconferentie, ik zou mijn oordeel even inhouden tot het zover is. En dan kunnen we er misschien een bak bier om verwedden dat het volgende week opnieuw comité is. :unsure:
 
Ocharme basisschool kinderen en hun ouders...

En hopelijk stoppen ze nu voor even te zagen in de media voor strengere regels...
 
Om 14u45 is het persconferentie, ik zou mijn oordeel even inhouden tot het zover is. En dan kunnen we er misschien een bak bier om verwedden dat het volgende week opnieuw comité is. :unsure:

Ik durf t risico te pakken. Tot nu toe is dat al iedere keer op rij correct wat er "gelekt" is. :unsure:
 
Tis ni de media die zaagt.
Het is de zorg.

Je weet wel, de mensen die het vuile werk kunnen opknappen.

Ja en die vergroten het om hun gelijk te krijgen. Elke golf hetzelfde 'de zorg kreunt', 'vlakbij instorting', blabla. En toch lukt het elke keer.

Huisartsen zijn volledig overwelmt. Dat is toch niet wat ik hoor van huisartsen in mijn naaste kring. Het is druk, maar het is niet dat ze bv overuren moeten doen.

Ik betwist niet dat ze hard werken, maar het media circus word gemaakt om strengere maatregelen te krijgen.

We zitten nog een stuk onder de eerste en tweede golf piek, en volgens de voorspelling gaat het binnenkort dalen. We zouden het dus perfect aankunnen zonder extra regels
 
Ja en die vergroten het om hun gelijk te krijgen. Elke golf hetzelfde 'de zorg kreunt', 'vlakbij instorting', blabla. En toch lukt het elke keer.

Huisartsen zijn volledig overwelmt. Dat is toch niet wat ik hoor van huisartsen in mijn naaste kring. Het is druk, maar het is niet dat ze bv overuren moeten doen.

Ik betwist niet dat ze hard werken, maar het media circus word gemaakt om strengere maatregelen te krijgen.
Anekdotische geruchten in eigen kringen vormen zelden goede graadmeters om de situatie correct in te schatten.
 
EDIT ; En het kan zeer vlug achteruit gaan. Ik kan er van meepraten, het ene moment zit ik op mijn kamer tv te kijken. 30 minuten later lig ik in de ambulance naar het ziekenhuis.
Je hebt obesitas, dat is 1 van dé risicofactoren bij uitstek hé.

En daarom ga ik akkoord met eerder voorstel van Pedro Facon om iedereen die in quarantaine moet een rood CST te geven, dan kunnen ze simpelweg niet meer gaan sporten. Gebeld door contract tracing na hoog risicocontract -> rood CST tot negatieve PCR.
Pek en veren aub.

Jammer genoeg worden er niet écht harde beslissingen genomen (wat scholen betreft).
HARDERE maatregelen graag. NOG harder!
*slaat nogmaals met het zweepje op zichzelf*
En dan kunnen we er misschien een bak bier om verwedden dat het volgende week opnieuw comité is. :unsure:
Ik wil wedden van niet :)

Daarnaast: vervroegde kerstvakantie?? Wat helpt dat de zorg op korte termijn?
Want tegen dat dat effect zou hebben op ziekenhuiscijfers ben je nog eens 10 dagen later.
Tegen dan zitten we allang in een exponentieel dalende curve.

Ongelofelijk.
 
Ja en die vergroten het om hun gelijk te krijgen. Elke golf hetzelfde 'de zorg kreunt', 'vlakbij instorting', blabla. En toch lukt het elke keer.

Huisartsen zijn volledig overwelmt. Dat is toch niet wat ik hoor van huisartsen in mijn naaste kring. Het is druk, maar het is niet dat ze bv overuren moeten doen.

Ik betwist niet dat ze hard werken, maar het media circus word gemaakt om strengere maatregelen te krijgen.
Mijn huisartsen en chirurgen in mijn naaste kring zeggen dat ze overwerkt zijn.

EpS1L4CWEAEEiWd.jpg



Er wordt zorg uitgesteld. Dat zijn feiten, dat wil zeggen dat het gezondsheidssysteem overbevraagd is. Als men morgen iedereen thuis laat sterven met allerhande ziektes hebben we nog 10.000 extra coronabedden om te vullen. Dan ‘lukt’ het ook.
 
Ja en die vergroten het om hun gelijk te krijgen. Elke golf hetzelfde 'de zorg kreunt', 'vlakbij instorting', blabla. En toch lukt het elke keer.

Huisartsen zijn volledig overwelmt. Dat is toch niet wat ik hoor van huisartsen in mijn naaste kring. Het is druk, maar het is niet dat ze bv overuren moeten doen.

Ik betwist niet dat ze hard werken, maar het media circus word gemaakt om strengere maatregelen te krijgen.

We zitten nog een stuk onder de eerste en tweede golf piek, en volgens de voorspelling gaat het binnenkort dalen. We zouden het dus perfect aankunnen zonder extra regels
"Om hun gelijk te krijgen"... En wat zou het einddoel dan zijn van de dokters, die gestudeerd hebben om mensen te genezen? Zo veel mogelijk mensen pesten en alles kunnen sluiten zodat ze niet meer moeten werken?
 
Ja en die vergroten het om hun gelijk te krijgen. Elke golf hetzelfde 'de zorg kreunt', 'vlakbij instorting', blabla. En toch lukt het elke keer.

Huisartsen zijn volledig overwelmt. Dat is toch niet wat ik hoor van huisartsen in mijn naaste kring. Het is druk, maar het is niet dat ze bv overuren moeten doen.

Ik betwist niet dat ze hard werken, maar het media circus word gemaakt om strengere maatregelen te krijgen.

We zitten nog een stuk onder de eerste en tweede golf piek, en volgens de voorspelling gaat het binnenkort dalen. We zouden het dus perfect aankunnen zonder extra regels
Dus we gaan alleen ingrijpen als de zorg instort en we mensen moeten laten sterven op de gang leggen ? Voor de rest maakt het niet uit wat ze werken het wel bol.
Good to know

Ik kan bij mijn huisarts (geen praktijk) afspraken inboeken van 08:15 tot 20:30
Daarna doet die vaak nog huisbezoeken.
Maar ja nee hij doet geen overuren nee. Ik zou niet weten wanneer hij die ook nog zou kunnen doen.. :)
 
Kerstvakantie één week vroeger voor basisonderwijs. Geldt dat dan ook voor het kleuteronderwijs of is het enkel lager?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan