Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 03/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
En waarom sommige zo verbouwereerd zijn van mondmaskers vanaf 6j snap ik niet. Het is niet dat wij eerste land zijn die dat doen he, in Spanje is dat al even zo bv
 
Mondmaskers voor kinderen vanaf 6 jaar. Beschamend. Bende incompetente nitwits.
WHO ook incompetent op het vlak van gezondheid?

Aan alle voorwaarden is vlot voldaan. Dus hoezo incompetent?
 
Scholen dicht= manier om de volwassenen thuis te houden zonder opnieuw de volwassenen te 'viseren' :unsure:
Maar aangezien telewerk min of meer verplicht is weet ik niet of dat ook echt gebeurt, 't zijn ook niet de uren waarop je pakweg op café gaat hangen of zo. En als het telewerk niet kan, bestaat het risico dat kinderen bij grootouders worden afgezet, rechtstreeks met de besmetting van school.

In Pasen zag men na de afkoelweek een stijging bij de +60. In plaats van een algemene daling. Virologen en biostatistici zouden eens wat meer uit hun bureautje mogen komen en met gewone mensen praten.
 
Hahaha géén enkele maatregel tegen niet gevaccineerden? :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
wat een f*cking klucht van een regering.

Maar hey, volgens De Croo junior is een vaccinatieplicht enkel voor dictatoriale landen als Tadzjikistan of Micronesië... en intussen Oostenrijk en Duitsland ook wat een dictatoriale landen! En mogelijk ook Griekenland (afhankelijk van leeftijd).
 
Voor er een definitieve beslissing valt, moet er nog overleg gebeuren met de Pro League. Als het wordt afgeklopt, zouden aanwezigen wel een masker moeten dragen en hun coronapas moeten tonen.
Wat valt er te overleggen eigenlijk ?
Trouwens mondmasker + CST is al verplicht en vooral mondmaskerplicht leven ze totaal niet na.

Blijven hopen op het gezond verstand.. Veel extra is er nu toch ook niet beslist hé ?
 
Welke exponentieel dalende curve? De curve is nog nooit exponentieel gedaald zonder harde (light-)lockdown maatregelen. In een gecontroleerde omgeving zonder lockdown gaat het dalen sowieso niet exponentieel.
Wat is volgens jou een lockdown? Volgens mij hadden we dat enkel in de eerste golf.
In de tweede golf waren scholen open, winkels, geen beperkingen op buiten mensen zien, knuffelcontacten thuis, je kon gaan werken met een papiertje van het werk, etc.

En toen zakte dat na de piek pijlsnel.

Een echte lockdown is als je echt restricties krijgt op gelegd rond verplaatsingen uit je huis, imo.
 
En waarom sommige zo verbouwereerd zijn van mondmaskers vanaf 6j snap ik niet. Het is niet dat wij eerste land zijn die dat doen he, in Spanje is dat al even zo bv
Er zijn ook 6 jarige die nog in de laatste kleuterklas zitten dus in de laatste kleuterklas ga je nu 5 jarigen zonder masker hebben en 6 jarige met masker in dezelfde klas :), men zoontje word volgende maand 6 het is toch gewoon te belachelijk dat ik die een mondmasker aan de kleuterpoort zou moeten opzetten en al de 5jarige van zijn klas niet (als tegen dan die regel nog geldt)

Het ontbreken van leiderschap en daadkrachtige maatregelen tegen deze 4de golf maakt zo een maatregel nog meer lachwekkend.
 
WHO ook incompetent op het vlak van gezondheid?

Aan alle voorwaarden is vlot voldaan. Dus hoezo incompetent?

  • Potential impact of wearing a mask on learning and psychosocial development, in consultation with teachers, parents/caregivers and/or medical providers
Als jij denkt dat aan deze voorwaarde is voldaan... Het aantal kinderen met issues rond controle (dus bijvoorbeeld OCD, smetvrees,...) is énorm toegenomen dit jaar. Psychologisch is dit zo schrijnend, echt wraakroepend.

Met kinderen van 6 kan je ook helemaal niet discussiëren, die denken dat er iets mis met hun is wanneer ze zo'n masker moeten dragen.
 
Er zijn ook 6 jarige die nog in de laatste kleuterklas zitten dus in de laatste kleuterklas ga je nu 5 jarigen zonder masker hebben en 6 jarige met masker in dezelfde klas :), men zoontje word volgende maand 6 het is toch gewoon te belachelijk dat ik die een mondmasker aan de kleuterpoort zou moeten opzetten en al de 5jarige van zijn klas niet (als tegen dan die regel nog geldt)

Het ontbreken van leiderschap en daadkrachtige maatregelen tegen deze 4de golf maakt zo een maatregel nog meer lachwekkend.
Je hebt ook 10-jarige bij 11-jarige, 11 bij 12, 12 bij 13, 13 bij 14, 14 bij 15, ..
Wss ook 10 bij 12, 11 bij 13, ...
 
En tot hoeveel extra doden heeft dit geleid? Elk jaar sterven er trouwens meer dan 100.000 Belgen voor context.
Een 5.000 meer doden dan je kon verwachten inclusief maatregelen, hè. Inclusief. Dus ga jij ze afschaffen, dan gaat dat met een (bewezen) exponentiële groei heel snel meer worden.

  • Potential impact of wearing a mask on learning and psychosocial development, in consultation with teachers, parents/caregivers and/or medical providers
Als jij denkt dat aan deze voorwaarde is voldaan... Het aantal kinderen met issues rond controle (dus bijvoorbeeld OCD, smetvrees,...) is énorm toegenomen dit jaar. Psychologisch is dit zo schrijnend, echt wraakroepend.

Met kinderen van 6 kan je ook helemaal niet discussiëren, die denken dat er iets mis met hun is wanneer ze zo'n masker moeten dragen.
Ja, hoor. Je kunt rekening houden met die potentiële impact én toch beslissen dat het tijdelijk even nodig is, ondanks die potentiële aanpak. Dan is daar aan voldaan. Dat bewijst toch dat de situatie niet om te lachen is.

En kinderen van zes denken heus niet dat er iets mis is met hen als ze dat masker moeten dragen, dat hangt alleen maar af van hoe je het brengt.
 
  • Potential impact of wearing a mask on learning and psychosocial development, in consultation with teachers, parents/caregivers and/or medical providers
Als jij denkt dat aan deze voorwaarde is voldaan... Het aantal kinderen met issues rond controle (dus bijvoorbeeld OCD, smetvrees,...) is énorm toegenomen dit jaar. Psychologisch is dit zo schrijnend, echt wraakroepend.

Met kinderen van 6 kan je ook helemaal niet discussiëren, die denken dat er iets mis met hun is wanneer ze zo'n masker moeten dragen.
Ik hoop/neem aan dat het met die maskers gewoon is zoals bij ouderen: tijdens verplaatsingen, tot ze op hun plaats zitten?
Een hele dag zou er toch helemaal over zijn.
 
Mijn zoon van bijna 5 is ondertussen al zo ver dat volgens hem elke keer iemand hoest alle anderen ziek gaan worden. Zo hard zijn ze al gedrild op school.

Ik hoop/neem aan dat het met die maskers gewoon is zoals bij ouderen: tijdens verplaatsingen, tot ze op hun plaats zitten?
Een hele dag zou er toch helemaal over zijn.
Helaas moeten 5e en 6e leerjaar dat mondmasker heel de tijd ophouden in de klas.
 
Morgen normaal gezien naar musical Daens, dus dat is dan een groot evenement dat vanaf morgen max 200 man is dus dat niet zal doorgaan dan? :unsure:
 
Levering van kinderdosissen zou pas half januari ten vroegste kunnen beginnen. Dus aan vervroegd positief advies heb je absoluut niets.


En het is nu officieel: de beleidsmakers hebben alle credibiliteit verloren.
* Mondmaskers voor 6-jarigen :') (bestaan er in België uberhaupt en masse geproduceerde modellen voor zo'n kleine gezichtjes, of hoe moet ik mij zo'n mondmasker op een 6-jarig gezicht voorstellen?)
* Verlengde kerstvakantie. Dat gaat letterlijk niks verhelpen aan de situatie nu. Geen enkele van de huidige maatregelen trouwens.
* Voetbalstadions laten we over aan overleg met de Pro League.

Hallo?

Dit maakt de kans op besmetting onder de ouderen alleen maar groter aangezien veel ouders beroep moeten doen op ouders voor opvang.
Wederom geen initiatieven om in te zetten op verluchting in de scholen. Er is nochtans al voldoende geld naar nutteloze initiatieven gevloeid, waardoor intussen iedere klas al verlucht had kunnen zijn.

Waar de kappers voorheen de grote boosdoeners waren - geen woord meer.
 
Dit maakt de kans op besmetting onder de ouderen alleen maar groter aangezien veel ouders beroep moeten doen op ouders voor opvang.
Wederom geen initiatieven om in te zetten op verluchting in de scholen. Er is nochtans al voldoende geld naar nutteloze initiatieven gevloeid, waardoor intussen iedere klas al verlucht had kunnen zijn.

Waar de kappers voorheen de grote boosdoeners waren - geen woord meer.
Ik las in het gelekte GEMS rapport dat de besmettingen zich NIET voordoen bij de contactberoepen. :rofl: hebben ze nu plots ineens ontdekt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan