Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 03/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn zoon van bijna 5 is ondertussen al zo ver dat volgens hem elke keer iemand hoest alle anderen ziek gaan worden. Zo hard zijn ze al gedrild op school.


Helaas moeten 5e en 6e leerjaar dat mondmasker heel de tijd ophouden in de klas.
Mmm volgens Onderwijs Vlaanderen is het genuanceerder (nu was is 'voldoende ventilatie' en hoe organiseer je die afstand natuurlijk):


In de niet-publiek toegankelijke ruimtes (klaslokaal, leraarskamer, etc.) zijn volgende principes van toepassing:
  • Leerlingen van het 5e en 6e leerjaar dragen een mondmasker op school. Mits de nodige afstand (1,5 m) en met voldoende ventilatie, mag het mondmasker binnen af als de leerlingen stilzitten. Buiten kunnen de mondmaskers af, mits je intense fysieke contacten vermijdt. In het buitengewoon basisonderwijs geldt dit voor leerlingen vanaf 10 jaar en enkel voor die leerlingen voor wie het mogelijk is. De andere leerlingen uit het basisonderwijs hoeven geen mondmasker te dragen.
 
Je hebt ook 10-jarige bij 11-jarige, 11 bij 12, 12 bij 13, 13 bij 14, 14 bij 15, ..
Wss ook 10 bij 12, 11 bij 13, ...
Hoor het nog luid verkondigt worden: kinderen zijn niet de motor, nu wel?
Precies of -10 jarige een mondmasker verplicht laten opzetten iets gaat helpen, moeten nu ook al die 6 (waaronder ook kleuters zitten)-10 jarige 1.5 meter afstand houden van elkaar in de klas/speelplaats of is het nu zo dat als je een masker opzet je andere niet meer kan besmetten zonder andere maatregelen?
 
Mmm volgens Onderwijs Vlaanderen is het genuanceerder (nu was is 'voldoende ventilatie' en hoe organiseer je die afstand natuurlijk):


In de niet-publiek toegankelijke ruimtes (klaslokaal, leraarskamer, etc.) zijn volgende principes van toepassing:
  • Leerlingen van het 5e en 6e leerjaar dragen een mondmasker op school. Mits de nodige afstand (1,5 m) en met voldoende ventilatie, mag het mondmasker binnen af als de leerlingen stilzitten. Buiten kunnen de mondmaskers af, mits je intense fysieke contacten vermijdt. In het buitengewoon basisonderwijs geldt dit voor leerlingen vanaf 10 jaar en enkel voor die leerlingen voor wie het mogelijk is. De andere leerlingen uit het basisonderwijs hoeven geen mondmasker te dragen.
Ik veronderstel dat je al eens een klas in't lager van binnen gezien hebt? Daar krijg je nooit 20-24 leerlingen in die allemaal op 1,5m van elkaar zitten he :)
 
Dat lijkt me niet correct:
Ah die blonde van nieuws zei tegen Marc "activiteiten binnen stilgelegd behalve sport" tenzij dat niet onder evenementen hoort? Ik weet niet wat anders er kan stilgelegd worden binnen?

Maar evenementen toestaan met 200 man maar geen publiek bij sport is wel een dikke fail ze🤡
 
Morgen normaal gezien naar musical Daens, dus dat is dan een groot evenement dat vanaf morgen max 200 man is dus dat niet zal doorgaan dan? :unsure:
Het zou doorgaan in shifts van 200 mensen zegt Hans Bourlon, maar morgen is kort dag, weet niet hoe ze dat gaan fixen. Kijk je mailbox maar na.
 
Wat een idiotie, die verlenging van de kerstvakantie. Ofwel is het nodig om de scholen te sluiten, en dan is het NU nodig, niet over twee weken. Ofwel is het niet nodig, en dan ... welja, dan is het niet nodig he.

Op wat slaat dit nu?

Het is weer eens too little, too late.

Ik ben benieuwd naar de reacties van de ziekenhuizen.
Nu goed, of ze daar nog rekening mee gaan houden is iets anders. Want wat gaan ze doen? Volgende week nóg es nieuwe regels?

Ik volg het al redelijk goed op en weet ook niet meer wat mag en wat niet. Kan mij voorstellen dat mensen die het minder opvolgen er helemaal niets meer van snappen.

Ik heb enorm veel begrip voor de moeilijke situatie en dat dit allemaal niet makkelijk is. Maar wat ze de laatste weken uitspoken is gewoon de anti-politiek en afkeer voor de maatregelen pap in de mond geven.
 
Wat een idiotie, die verlenging van de kerstvakantie. Ofwel is het nodig om de scholen te sluiten, en dan is het NU nodig, niet over twee weken. Ofwel is het niet nodig, en dan ... welja, dan is het niet nodig he.

Op wat slaat dit nu?
Nu onmiddelijk sluiten is denk ik te kort op de bal , economisch gezien dan .

Mensen die niet kunnen thuiswerken zet je dan echt voor het blok , en ook de werkgevers daarvan zitten dan meteen met de handen in het haar . Economisch is het beter nog 2 weken te wachten
 
Mmm volgens Onderwijs Vlaanderen is het genuanceerder (nu was is 'voldoende ventilatie' en hoe organiseer je die afstand natuurlijk):


In de niet-publiek toegankelijke ruimtes (klaslokaal, leraarskamer, etc.) zijn volgende principes van toepassing:
  • Leerlingen van het 5e en 6e leerjaar dragen een mondmasker op school. Mits de nodige afstand (1,5 m) en met voldoende ventilatie, mag het mondmasker binnen af als de leerlingen stilzitten. Buiten kunnen de mondmaskers af, mits je intense fysieke contacten vermijdt. In het buitengewoon basisonderwijs geldt dit voor leerlingen vanaf 10 jaar en enkel voor die leerlingen voor wie het mogelijk is. De andere leerlingen uit het basisonderwijs hoeven geen mondmasker te dragen.
Veel succes met kinderen van de lagere school. En al zeker met de allerjongsten. Vandaar dat ik het nu voor kinderen van 6, 7, 8 ... jaar nog altijd in vraag stel hoor.

De regel van 1,5m en voldoende ventilatie. Denk dat dat in de meeste klassen al niet lukt. Dat zal dus gewoon heel de dag opzetten zijn als ze in de klas zitten.
 
Nu onmiddelijk sluiten is denk ik te kort op de bal , economisch gezien dan .

Mensen die niet kunnen thuiswerken zet je dan echt voor het blok , en ook de werkgevers daarvan zitten dan meteen met de handen in het haar . Economisch is het beter nog 2 weken te wachten

Het is nu dat onze ziekenhuizen het niet meer aan kunnen. Als het virologisch noodzakelijk is om te sluiten, dan is twee weken gewoon veel te laat.
 
Wat een idiotie, die verlenging van de kerstvakantie. Ofwel is het nodig om de scholen te sluiten, en dan is het NU nodig, niet over twee weken. Ofwel is het niet nodig, en dan ... welja, dan is het niet nodig he.

Op wat slaat dit nu?

Dat krijg je aan niemand uitgelegd. Akkoord dat het voor serieus wat miserie bij de ouders zorgt maar dat is klein bier tegenover de miserie in de gezondheidszorg.

Allicht een intern compromis tussen Jambon en Weyts zeker?
 
Wat een idiotie, die verlenging van de kerstvakantie. Ofwel is het nodig om de scholen te sluiten, en dan is het NU nodig, niet over twee weken. Ofwel is het niet nodig, en dan ... welja, dan is het niet nodig he.

Op wat slaat dit nu?
Zoals eerder aangehaald is het op zo korte termijn voor veel mensen niet haalbaar. En ik denk ook dat ze een beetje willen proberen vermijden dat er extra overdracht zou zijn van kinderen die rechtstreeks van school naar de familiefeesten zouden gaan. Nu zit er een week tussen (van 17 december thuis), dus àls ze ziek/symptomatisch zouden zijn heb je kans om het op te merken.
 
Ik krijg wel wat de kriebels van compromissen waar niemand iets aan heeft, maar iedereen zijn trofee kan eisen. Gaat er nu niemand eens zijn eigen schaduw overstappen?

binnen 2weken een week extra verlof. Zeer zinvol. Tegen dan ligt ofwel de ICU in duigen (wat ik niet denk) of is de ICU al de helft van nu.

Man man man - wat een politieke helden.
 
Het is weer eens too little, too late.

Ik ben benieuwd naar de reacties van de ziekenhuizen.
Nu goed, of ze daar nog rekening mee gaan houden is iets anders. Want wat gaan ze doen? Volgende week nóg es nieuwe regels?

Ik volg het al redelijk goed op en weet ook niet meer wat mag en wat niet. Kan mij voorstellen dat mensen die het minder opvolgen er helemaal niets meer van snappen.

Ik heb enorm veel begrip voor de moeilijke situatie en dat dit allemaal niet makkelijk is. Maar wat ze de laatste weken uitspoken is gewoon de anti-politiek en afkeer voor de maatregelen pap in de mond geven.

Yup, heb ik ook.
Ik zou zweren dat winkelen enkel toegelaten is met 1 persoon.
In de supermarkt was echter iedereen nog vrolijk aan het winkelen met het hele gezin.
Nu kijk ik even na en kan ik ook nergens een melding hiervan vinden. Toch had ik dit een paar dagen geleden op de radio gehoord.
 
Yup, heb ik ook.
Ik zou zweren dat winkelen enkel toegelaten is met 1 persoon.
In de supermarkt was echter iedereen nog vrolijk aan het winkelen met het hele gezin.
Nu kijk ik even na en kan ik ook nergens een melding hiervan vinden. Toch had ik dit een paar dagen geleden op de radio gehoord.

Dat was een aanbeveling in het gems rapport, maar was niet door het overlegcomite gekozen
 
Gelukkig zei Frank VDB "Het is eigenlijk niet zo moeilijk hoor. Je moet testen tussen dag 4 en 6, want dat is in realiteit 5-7 d na de besmetting. Tenzij je op dag 4 een zelf test doet, dan mag je vroeger uit quarantaine. Tenzij je niet gevaccineerd bent, dan een test op dag 1 na contact (eigenlijk dag 3 na besmetting waarschijnlijk) en dag weet ik hoeveel. En mensen moeten zelf nadenken, als je ziek bent, dan moet je vroeger beginnen tellen". Super logisch toch? En volgende week een nieuwe reeks getallen.

200 binnen, 3000 buiten, 300 binnen 2000 buiten, blablabla. Ik zou volgens het model 124,35 mensen binnen en 2103,02 buiten. Dat is virologisch volgens mijn model het beste. GEWOON VOLGEN MENSEN !! JULLIE GEDRAG BEPAALT ALLES.

Kinderen vanaf 6, vanaf 8 vanaf 10, in school, in chiro, weet ik veel wat allemaal. Ik kijk bijna elke dag naar het nieuws, maar ik weet het niet meer hoor. Misschien gaat Vlaanderen nog eens wat anders erboven op doen, en de provincie ook nog en de burgemeester !


Want gewoon iets beslissen en aanhouden, dat is te moeilijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan