Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 03/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op HLN staat er nochtans dat er op 20 december een nieuw overlegcomité zal plaatsvinden.

Maar ja, 4 dagen voor kerstavond moeten ze daar ook niet meer mee afkomen, vind ik. Als de mensen hun eten al voorzien hebben voor kerstavond moet men niet meer afkomen dat de familie niet meer mag bijeenkomen.
Serieus ? Zeiden ze niet dat dit het laatste oc ging zijn ? Al meteen een volgend ingepland ? Gaat men er al vanuit dat het niet genoeg zal zijn ?

Man , die slagen er toch echt in om het moraal bij de bevolking te doen wegkwijnen .
 
Een collega zit hier ook al te sakkeren op Teams dat de scholen sluiten. Tja kerel, jij hebt gekozen voor kinderen, dan moet je er ook maar voor zorgen hé. Ik heb daar geen last van, ik wil er geen. Of die maatregel nu te laat komt of niet. Ze hadden beter vanaf maandag de scholen kunnen sluiten.
Gelukkig is de maatstaf voor regels niet "heb ik er last van?".

Serieus ? Zeiden ze niet dat dit het laatste oc ging zijn ? Al meteen een volgend ingepland ? Gaat men er al vanuit dat het niet genoeg zal zijn ?

Man , die slagen er toch echt in om het moraal bij de bevolking te doen wegkwijnen .

Die zijn er niet altijd om te verstrengen, hè. Kan ook gewoon zijn om te bevestigen, of te versoepelen. Snel inspelen is toch niet verkeerd?
 
D6TW1li.png


a.u.b. Geen idee welke conclusie je denkt daaruit te kunnen trekken...
Duidelijk, en het antwoord van onze leiders daarop is: Mondmasker vanaf 6 jaar.

Bij men zoontje kleuterklas 26 leerlingen waarvan sommige al 6 jaar, klas is nog geen 60m2 wens de juf vanaf maandag veel plezier op haar werk om daar de 1.5 meter afstand tussen de kindjes in goede banen te kunnen laten leiden
 
Ik ben eigenlijk helemaal afgehaakt met naar die nieuwsuitzendingen en De Afspraak en zo te kijken. Deed dat in het begin graag, zo Van Ranst die kwam uitleggen hoeveel weekjes de curve nog ging stijgen en dan dalen en dat het dan achter de rug was en wanneer de vaccins ons kwamen bevrijden.
Maar ergens een degout gekregen. Is in België ook buitenproportioneel veel aandacht voor corona als je dat vergelijkt met landen rond ons. Daar gaat de wereld ook verder. Zelfs Herman Goossens kloeg daarover. Die heeft zich wat teruggetrokken uit de media.

Zelfs tv-abonnement buitengesmeten ondertussen, voor een stuk daardoor. 's Avonds staat hier altijd een streamingdienst op of lees ik een boek.

Welcome to the 21century :thumb:
 
De nieuwe maatregelen gelden dus sowieso tot het einde van dit jaar, correct? Had ergens nog hoop dat de regel met betrekking tot de evenementen (max 200 personen) eentje van korte duur zou zijn maar dat is wellicht ijdele hoop.
 
Jambon schiet weer de hoofdvogel af: de laatste week voor de kerstvakantie stelt toch niks voor zegt hij, "een kerstfeestje hier, wat voorlezen daar".

🤡
Diene is echt niet te doen é. En hij zit ook altijd zo een beetje ad lib te lullen en te wauwelen...

Soit, ik ben eens benieuwd naar de neerslag van de voorgestelde maatregelen in het nieuwe KB dat morgenochtend wss zal verschijnen.
 
Gelukkig is de maatstaf voor regels niet "heb ik er last van?".

Die zijn er niet altijd om te verstrengen, hè. Kan ook gewoon zijn om te bevestigen, of te versoepelen. Snel inspelen is toch niet verkeerd?
Ik denk niet dat het dan lots wel verantwoord gaat zijn om met 200 binnen samen te komen. Laat ons nu maar verder doen met de huidige maatregelen tot in januari ofzo. Op oudejaarsnacht massaal gaan muilen gaat verkeerd aflopen.
 
Ik denk niet dat het dan lots wel verantwoord gaat zijn om met 200 binnen samen te komen. Laat ons nu maar verder doen met de huidige maatregelen tot in januari ofzo. Op oudejaarsnacht massaal gaan muilen gaat verkeerd aflopen.
Maar protesteer je nu al tegen versoepelingen bij het volgende overlegcomité? Het huidige is nog niet/amper afgelopen. Het zal sowieso afwachten zijn tot de 20ste.

De nieuwe maatregelen gelden dus sowieso tot het einde van dit jaar, correct? Had ergens nog hoop dat de regel met betrekking tot de evenementen (max 200 personen) eentje van korte duur zou zijn maar dat is wellicht ijdele hoop.
Nee, er is nergens gezegd dat dit sowieso tot het einde van het jaar is.
 
Maar protesteer je nu al tegen versoepelingen bij het volgende overlegcomité? Het huidige is nog niet/amper afgelopen. Het zal sowieso afwachten zijn tot de 20ste.


Nee, er is nergens gezegd dat dit sowieso tot het einde van het jaar is.
Liever dat het blijft zoals nu dan dat er te vlug versoepeld wordt om dan terug in de shit te zitten nadien. Altijd dat veranderen van de regels, dat is om gek te worden.
 
Op HLN staat er nochtans dat er op 20 december een nieuw overlegcomité zal plaatsvinden.

Maar ja, 4 dagen voor kerstavond moeten ze daar ook niet meer mee afkomen, vind ik. Als de mensen hun eten al voorzien hebben voor kerstavond moet men niet meer afkomen dat de familie niet meer mag bijeenkomen.
Op 20 december gaan de cijfers de goede kant uit. Op dat moment is het tijd voor een voorlopige goednieuwsshow he. Kijk eens wat er met de cijfers gebeurd is door ons doortastend optreden in november en begin december. Vier nu maar allemaal mooi kerst en nieuwjaar, als ploeg van 11 miljoen.
En vergeet niet dat de kindjes mondmaskers moeten opzetten als ze hun nieuwjaarsbrief voorlezen een oma en opa.
 
Op HLN staat er nochtans dat er op 20 december een nieuw overlegcomité zal plaatsvinden.

Maar ja, 4 dagen voor kerstavond moeten ze daar ook niet meer mee afkomen, vind ik. Als de mensen hun eten al voorzien hebben voor kerstavond moet men niet meer afkomen dat de familie niet meer mag bijeenkomen.
Als HLN nu nog elke dag schrijft dat er nog een bijkomend overlegcomité moet komen, dan zal dat er wss wel komen he.
Als je maar lang genoeg zegt en iets schrijft, dan gaan de mensen het nog geloven ook. De macht van de media.
 
Duidelijk, en het antwoord van onze leiders daarop is: Mondmasker vanaf 6 jaar.

Bij men zoontje kleuterklas 26 leerlingen waarvan sommige al 6 jaar, klas is nog geen 60m2 wens de juf vanaf maandag veel plezier op haar werk om daar de 1.5 meter afstand tussen de kindjes in goede banen te kunnen laten leiden
Ik denk dat je 6 jaar hier als eerste leerjaar zal mogen zien.
 
Ik ben eigenlijk helemaal afgehaakt met naar die nieuwsuitzendingen en De Afspraak en zo te kijken. Deed dat in het begin graag, zo Van Ranst die kwam uitleggen hoeveel weekjes de curve nog ging stijgen en dan dalen en dat het dan achter de rug was en wanneer de vaccins ons kwamen bevrijden.
Maar ergens een degout gekregen. Is in België ook buitenproportioneel veel aandacht voor corona als je dat vergelijkt met landen rond ons. Daar gaat de wereld ook verder. Zelfs Herman Goossens kloeg daarover. Die heeft zich wat teruggetrokken uit de media.

Zelfs tv-abonnement buitengesmeten ondertussen, voor een stuk daardoor. 's Avonds staat hier altijd een streamingdienst op of lees ik een boek.
BV Darts ! Daar kijken mezelf en de madam tegenwoordig samen naar (en ze kan zelfs niet dartsen)
 
Op HLN staat er nochtans dat er op 20 december een nieuw overlegcomité zal plaatsvinden.

Maar ja, 4 dagen voor kerstavond moeten ze daar ook niet meer mee afkomen, vind ik. Als de mensen hun eten al voorzien hebben voor kerstavond moet men niet meer afkomen dat de familie niet meer mag bijeenkomen.
Ik heb eigenlijk niet meer helemaal mee
Horeca mag momenteel tot 23u met 6 aan tafel
Dus een kerstfeest in een cafetaria/voetbalkantine met traiteur zijn dan dezelfde regels ? En tot wanneer zijn de huidige regels nu, tot de 20e dan ?
 
Ik veronderstel dat het ook dit jaar weer een vreemd nieuwjaar zal worden. Want ik kan me niet voorstellen dat ze binnen 3 weken gaan beslissen dat de horeca plots terug geen sluitingsuur meer heeft. En dat is toch ook al 2 jaar op rij dan dat die een van hun hoogdagen missen.
 
Al bij al dus veel minder streng dan door die experten groep werd gevraagd, ben tevreden. De obsessie met corona in dit land is weliswaar niet te begrijpen, in andere landen is dat veel minder een onderwerp.
Dat is waar, in andere landen zijn ze er totaal niet mee bezig! :unsure:
 
Ik heb eigenlijk niet meer helemaal mee
Horeca mag momenteel tot 23u met 6 aan tafel
Dus een kerstfeest in een cafetaria/voetbalkantine met traiteur zijn dan dezelfde regels ? En tot wanneer zijn de huidige regels nu, tot de 20e dan ?
Neeje, je mag niks meer organiseren met traiteur in een zaaltje. Enkel nog trouwfeesten en koffietafels met max 50 personen in een zaal.
Maar laat die traiteur bij u thuis komen (of met een tent in den tuin) en het is allemaal ok. (juridisch gezien)
 
Ik veronderstel dat het ook dit jaar weer een vreemd nieuwjaar zal worden. Want ik kan me niet voorstellen dat ze binnen 3 weken gaan beslissen dat de horeca plots terug geen sluitingsuur meer heeft. En dat is toch ook al 2 jaar op rij dan dat die een van hun hoogdagen missen.
Eerst afwachten of dat wel klopt wat er op HLN staat :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan