Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 03/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is nu dat onze ziekenhuizen het niet meer aan kunnen. Als het virologisch noodzakelijk is om te sluiten, dan is twee weken gewoon veel te laat.

Inderdaad!

In een ideaalscenario hoef je de scholen niet eens te sluiten. Maximaal inzetten op verluchting en hameren op haalbare basisprincipes zijn een doeltreffender recept dan de soep die nu regelmatig geserveerd wordt.

In tijden van de schoolsluiting was het aantal artikelen niet te tellen waarin diverse organisaties aan de alarmbel trokken: wachtlijst psychiatrie bij de jongeren loopt op, meer huiselijk geweld tgo kinderen, en zo verder.

Door één gaatje te dichten, spuit het water gewoon door de andere gaatjes.
 
Hoor het nog luid verkondigt worden: kinderen zijn niet de motor, nu wel?
Kan je mij even aantonen waar dat in deze golf verkondigd is?

Want inderdaad, voor de vaccinatiecampagne werden kinderen niet als enige motor aanzien. Maar toen waren er ook maatregelen in het onderwijs. En als we nu naar de cijfers van de scholen kijken, alsook beseffen dat de situatie nu compleet anders is, kan er gezegd worden dat kinderen de motor zijn. Daarom ga ik niet met de vinger wijzen dat het de enigste motor is maar Geert Molenberghs doet het toch, terwijl hij dat in eerdere golven nooit zo benoemd heeft:
Verder moet het duidelijk zijn dat het momenteel een ongeziene situatie is in het onderwijs, Vandenbroucke noemt het zelfs chaos:


Wat sommige mensen blijkbaar nog steeds niet snappen, is dat de situatie constant verandert. Je kan deze golf niet vergelijken met de vorige. Net zoals je die niet kon vergelijken met de eerste. Er zijn allerhande factoren die meespelen (vatianten, vaccinatiecampagne, ...).
 
Ik krijg wel wat de kriebels van compromissen waar niemand iets aan heeft, maar iedereen zijn trofee kan eisen. Gaat er nu niemand eens zijn eigen schaduw overstappen?

binnen 2weken een week extra verlof. Zeer zinvol. Tegen dan ligt ofwel de ICU in duigen (wat ik niet denk) of is de ICU al de helft van nu.

Man man man - wat een politieke helden.
Dit snap ik dus ook niet, de reden dat GEMS de scholen nu wou sluiten, is omdat er nu een probleem zit. De kerstvakantie duurt sowieso 2 weken, dat is al ruim genoeg als afkoelingsperiode. Daar een week extra bij doen helpt niks (buiten het feit dat ze dan de feestdagen kunnen "redden", lees: politiek gewin).

Die lezen precies nooit de logica achter de voorgestelde maatregelen van GEMS.
 
Het is nu dat onze ziekenhuizen het niet meer aan kunnen. Als het virologisch noodzakelijk is om te sluiten, dan is twee weken gewoon veel te laat.
Of het is niet ideaal, maar gezien alle omstandigheden het beste om te doen. Zoals met alle maatregelen. Ik weet dat niet, maar daar ga ik wel vanuit.
 
Veel succes met kinderen van de lagere school. En al zeker met de allerjongsten. Vandaar dat ik het nu voor kinderen van 6, 7, 8 ... jaar nog altijd in vraag stel hoor.

De regel van 1,5m en voldoende ventilatie. Denk dat dat in de meeste klassen al niet lukt. Dat zal dus gewoon heel de dag opzetten zijn als ze in de klas zitten.
In de klas van die van ons staan ramen open en hebben ze al enkele weken een extra trui en dekentje mee.
Eigenlijk totale waanzin als je eraan denkt. Maar kom. Ze proberen iets binnen de middelen die er zijn.
 
Ben toch zeer benieuwd naar de cijfers van besmetting van -10 jarigen nu tov de 3 eerdere golven.
Procentueel zal dat wel een groot verschil zijn. Omdat nu veel volwassenen gevaccineerd zijn, en -10-jarigen nog niet. Dus dat kan niet anders.
 
Gelukkig zei Frank VDB "Het is eigenlijk niet zo moeilijk hoor. Je moet testen tussen dag 4 en 6, want dat is in realiteit 5-7 d na de besmetting. Tenzij je op dag 4 een zelf test doet, dan mag je vroeger uit quarantaine. Tenzij je niet gevaccineerd bent, dan een test op dag 1 na contact (eigenlijk dag 3 na besmetting waarschijnlijk) en dag weet ik hoeveel. En mensen moeten zelf nadenken, als je ziek bent, dan moet je vroeger beginnen tellen". Super logisch toch? En volgende week een nieuwe reeks getallen.

200 binnen, 3000 buiten, 300 binnen 2000 buiten, blablabla. Ik zou volgens het model 124,35 mensen binnen en 2103,02 buiten. Dat is virologisch volgens mijn model het beste. GEWOON VOLGEN MENSEN !! JULLIE GEDRAG BEPAALT ALLES.

Kinderen vanaf 6, vanaf 8 vanaf 10, in school, in chiro, weet ik veel wat allemaal. Ik kijk bijna elke dag naar het nieuws, maar ik weet het niet meer hoor. Misschien gaat Vlaanderen nog eens wat anders erboven op doen, en de provincie ook nog en de burgemeester !


Want gewoon iets beslissen en aanhouden, dat is te moeilijk.
Ik ben eigenlijk helemaal afgehaakt met naar die nieuwsuitzendingen en De Afspraak en zo te kijken. Deed dat in het begin graag, zo Van Ranst die kwam uitleggen hoeveel weekjes de curve nog ging stijgen en dan dalen en dat het dan achter de rug was en wanneer de vaccins ons kwamen bevrijden.
Maar ergens een degout gekregen. Is in België ook buitenproportioneel veel aandacht voor corona als je dat vergelijkt met landen rond ons. Daar gaat de wereld ook verder. Zelfs Herman Goossens kloeg daarover. Die heeft zich wat teruggetrokken uit de media.

Zelfs tv-abonnement buitengesmeten ondertussen, voor een stuk daardoor. 's Avonds staat hier altijd een streamingdienst op of lees ik een boek.
 
Aanvaardbare maatregelen , nu gewoon afwachten . Geen overlegcomité meer voor nieuwjaar !

Jammer voor de kids en leerkrachten die dit moeten handhaven , maar je moet iets doen , hopelijk is het van korte duur .
 
Nu de maatregelen van vorige week moeten nog effect hebben he (strengere regels mbt kinderen), dus misschien volstaat dat allemaal wel :sneaky:
 
De curve is nog nooit exponentieel gedaald zonder harde (light-)lockdown maatregelen. In een gecontroleerde omgeving zonder lockdown gaat het dalen sowieso niet exponentieel.
Wedden voor 3 miljard euro van wel?
Er zijn in het voorbije jaar al talloze voorbeelden van landen en US staten waar de cijfers exponentieel weer daalden quasi zonder maatregelen. (Bv. Florida en Texas)
Hahaha géén enkele maatregel tegen niet gevaccineerden? :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
En mogelijk ook Griekenland (afhankelijk van leeftijd).
Griekenland 100 euro boete per maand als je niet gevaccineerd bent als 60+.
Wat een idiotie, die verlenging van de kerstvakantie. Ofwel is het nodig om de scholen te sluiten, en dan is het NU nodig, niet over twee weken. Ofwel is het niet nodig, en dan ... welja, dan is het niet nodig he.
Het volk vraagt maatregelen, het volgt krijgt maatregelen.
Of deze rationeel zijn of niet, ligt slechts een minderheid van wakker.
Het is weer eens too little, too late.

Ik ben benieuwd naar de reacties van de ziekenhuizen.
Nu goed, of ze daar nog rekening mee gaan houden is iets anders. Want wat gaan ze doen? Volgende week nóg es nieuwe regels?
Je hebt precies over de posts gelezen dat de cijfers al aan het dalen zijn.
 
Ik ben eigenlijk helemaal afgehaakt met naar die nieuwsuitzendingen en De Afspraak en zo te kijken. Deed dat in het begin graag, zo Van Ranst die kwam uitleggen hoeveel weekjes de curve nog ging stijgen en dan dalen en dat het dan achter de rug was en wanneer de vaccins ons kwamen bevrijden.
Maar ergens een degout gekregen. Is in België ook buitenproportioneel veel aandacht voor corona als je dat vergelijkt met landen rond ons. Daar gaat de wereld ook verder. Zelfs Herman Goossens kloeg daarover. Die heeft zich wat teruggetrokken uit de media.

Zelfs tv-abonnement buitengesmeten ondertussen, voor een stuk daardoor. 's Avonds staat hier altijd een streamingdienst op of lees ik een boek.
Mee eens , die corona-dominantie in de media hangt veel mensen de keel uit .
 
Ben toch zeer benieuwd naar de cijfers van besmetting van -10 jarigen nu tov de 3 eerdere golven.

D6TW1li.png


a.u.b. Geen idee welke conclusie je denkt daaruit te kunnen trekken...
 
Aanvaardbare maatregelen , nu gewoon afwachten . Geen overlegcomité meer voor nieuwjaar !

Jammer voor de kids en leerkrachten die dit moeten handhaven , maar je moet iets doen , hopelijk is het van korte duur .
Op HLN staat er nochtans dat er op 20 december een nieuw overlegcomité zal plaatsvinden.

Maar ja, 4 dagen voor kerstavond moeten ze daar ook niet meer mee afkomen, vind ik. Als de mensen hun eten al voorzien hebben voor kerstavond moet men niet meer afkomen dat de familie niet meer mag bijeenkomen.
 
Al bij al dus veel minder streng dan door die experten groep werd gevraagd, ben tevreden. De obsessie met corona in dit land is weliswaar niet te begrijpen, in andere landen is dat veel minder een onderwerp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan