Champions League 2022 - 2023 Kwalificaties

Ben nu wel benieuwd of ik ergens de marktwaarde van Gent in dat jaar kan vinden. Geen idee of dat ook 32 miljoen was zoals Union nu. Maar een Tuema en Lapossin liep er alleszins in Gent niet rond neen.
Marktwaarde van enkel de basis 11 van Gent in de laatste match van de poulefase was al 40-50 miljoen, bank niet meegerekend. Lieg niet.
Jullie hadden toen toch god "Lolo" Depoitre en Kums rondlopen? My god jij bent echt een kampioen om Gent altijd in zo hard in de underdog rol te gooien.
 
Groepsfase EL dacht ik.
Lijkt me straf.
Verliezer van Rangers - PSV/Monaco gaat naar de groepsfase EL denk ik ?
Union nu naar de laatste groepsfase zeker

The 2022/23 UEFA Europa League play-off round draw took place at the House of European Football in Nyon, Switzerland.

Thirteen of the 20 teams will only be confirmed after the UEFA Champions League and Europa League third qualifying rounds end on 9/11 August.
 
Union gaat naar de EL groepsfase.
Van de UEFA website

Which teams were involved in the draw?
The draw featured 20 teams:
• Seven teams entering at this stage: six as Priority 1, one as Priority 4
Six teams eliminated from the UEFA Champions League third qualifying round (Champions path): Priority 2
• Five winners from the UEFA Europa League third qualifying round (Champions path): Priority 3
• Two winners from the UEFA Europa League third qualifying round (Main path): Priority 4
En
10 sides transferring from the Champions League play-offs (6) or third qualifying round main path (4)
Gaan naar de groepsfase

Bij wat hoort Union nu ?
 
En haal Marc uit die studio aub.
Volgende keer weer in het frans kijken

"Het werkbudget van Union is 10miljoen"
-> "hoe kan dat ? Ze hebben net 7 miljoen voor Undav gekregen"

DAT is dus de reden waarom ge als TD zijt buiten gevlogen denk ik.

Nog steeds overtuigd dat Union gewoon de betere ploeg was en ze verloren door een foute tactiek
 
3 te vermijden doelpunten maar Union toch te zwak vandaag. Vooral Teuma was echt zwak vandaag waardoor er geen snelheid in het spel kwam bij Union.

Vorige week hadden ze die 3 0 moeten maken.
 
Van de UEFA website

En
10 sides transferring from the Champions League play-offs (6) or third qualifying round main path (4)
Gaan naar de groepsfase

Bij wat hoort Union nu ?
Geen idee maar ik ben wel 100% zeker dat Union naar de EL groepsfase gaat. Net zoals Genk vorig jaar toen ze in de voorronde van Shakhtar verloren.
 
Geen idee maar ik ben wel 100% zeker dat Union naar de EL groepsfase gaat. Net zoals Genk vorig jaar toen ze in de voorronde van Shakhtar verloren.
Nuja zoveel te beter (wel pot 4 zo te zien) Zult daar maar eens Olympiakos of Fenerbahce loten in die PO
 
Vreselijke wedstrijd.
Union kan zelfs geen 3 passen na elkaar geven...

En eerlijk, ik vond Rangers niet slecht zoals velen hierboven zeggen.
Die zaten op elke bal te jagen, zetten overal druk en spelen aanvallend.

Vanzeir lijkt me ook geen Rode Duivel-materiaal.
 
Fucking Sieben met z'n handsbal in minuut 44... Doet heel de match kantelen. Rangers zijn echt niet veel waard.aar vandaag waren we echt wel slecht 😢 vanzeir vooraan pfff, teuma ondermaats, opeens Moris met een flater...
Geen undav, nielsen en mitoma. Toch wel 3 vd 5 beste spelers vorig seizoen, tja dat verlies vang je niet direct op 😭
 
Van de UEFA website


En
10 sides transferring from the Champions League play-offs (6) or third qualifying round main path (4)
Gaan naar de groepsfase

Bij wat hoort Union nu ?
Union zit in het Niet-Champions path. Zij gaan meteen naar de EL groepsfase. Net zoals Genk vorig jaar toen het verloor van Donetsk.

Champions Path heeft België nog niet omdat men hier steeds rechtstreeks geplaatst was. Volgens seizoen komt onze kampioen wel in dat Champions path terecht in de voorronde.
 
PSV gisteren toch ook met een beetje meeval een ronde verder. :tongue:

Tegen As Monaco was het 50/50 en beide ploegen waren elkaar waard. Echter aan die goal in de 90ste minuut was een klein geurtje aan.
In de verlengingen was Monaco duidelijk de betere ploeg, maar het was wel PSV dat scoorde.

Nu goed, zoals gezegd waren ze elkaar waard en dat is de ploeg die iets meer geluk / meeval heeft die ploeg die een ronde verder gaat.
 
PSV gisteren toch ook met een beetje meeval een ronde verder. :tongue:

Tegen As Monaco was het 50/50 en beide ploegen waren elkaar waard. Echter aan die goal in de 90ste minuut was een klein geurtje aan.
In de verlengingen was Monaco duidelijk de betere ploeg, maar het was wel PSV dat scoorde.

Nu goed, zoals gezegd waren ze elkaar waard en dat is de ploeg die iets meer geluk / meeval heeft die ploeg die een ronde verder gaat.
Elkaar waard? Ik vond Monaco absoluut stukken beter dan PSV. Het is een half mirakel dat die doorgaan, werden zowel in de heen- als terugmatch lange perioden totaal weggespeeld.
 
Net samenvatting gezien. Als je dat soort fouten maakt, moet je niet naar de Champions League he... helaas.
Die handsbal is ongelofelijk dom, en die laatste goal is een keepersfout.

De Europa League is sowieso een leukere competitie voor dit Union. Ok, het zou zot zijn als die plots tegen pakweg PSG moesten spelen, maar het zou vooral heel pijnlijk kunnen worden dan...
 
Zo zie je maar dat 2 goals voorsprong niks betekent. Het lachen met Rangers zal nu ook wel gedaan zijn. Vind het wel spijtig voor Union want was misschien een unieke kans om CL te spelen.
De Europa League is sowieso een leukere competitie voor dit Union. Ok, het zou zot zijn als die plots tegen pakweg PSG moesten spelen, maar het zou vooral heel pijnlijk kunnen worden dan...
Dat is voor elke Belgische ploeg pijnlijk. Ik denk dat spelers echt wel uitkijken naar matchen spelen in die stadions ook al weten ze dat daar een forfait score op het scorebord kan komen. Plus financieel is dat ook een enorm verschil de groepsfase halen van de EL of CL.
 
Terug
Bovenaan