Champions League 2022 - 2023 Kwalificaties

Wilto

Well-known member
Union - Glasgow Rangers
Monaco - PSV
Dynamo Kyiv - Sturm Graz
Benfica - FC Midtjylland

Van alle seeded teams was Rangers de minst sterke. Dus op zich is het de meest haalbare kaart.
Maar da's enorm relatief natuurlijk. Kansen om door te stoten blijven nog altijd extreem laag.
Eerste match is 'thuis', nog geen idee waar dat exact is, Den Dreef of Heizel, maar ik ben toch op vakantie.
Misschien dat ik mijn vakantie even onderbreek en naar Glasgow vlieg voor de return 🤔
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Union - Glasgow
Monaco - PSV
Dynamo Kyiv - Sturm Graz
Benfica - FC Midtjylland

Van alle seeded teams was Rangers de minst sterke. Dus op zich is het de meest haalbare kaart.
Maar da's enorm relatief natuurlijk. Kansen om door te stoten blijven nog altijd extreem laag.
Eerste match is 'thuis', nog geen idee waar dat exact is, Den Dreef of Heizel, maar ik ben toch op vakantie.
Misschien dat ik mijn vakantie even onderbreek en naar Glasgow vlieg voor de return 🤔
Hoe kan het eigenlijk dat het stadion van Leuven voldoet aan de eisen van de UEFA? Dat is toch een klein stadion of ben ik mis.
 
Hoe kan het eigenlijk dat het stadion van Leuven voldoet aan de eisen van de UEFA? Dat is toch een klein stadion of ben ik mis.
Dat gaat meer over infrastructuur. Denk niet dat er qua capaciteit hoge eisen zijn tenzij het over een finale gaat.
 
Union is al minstens zeker van CoL groepsfase zeker? Zou voor de coëfficiënt eigenlijk wel het beste zijn.
 
Europa league zal't wel zijn. Dit is de laatste kwalificatie match, maar daarna is er nog een "eerste CL" match, nog voor de groepsfase. Dat is dan Benfica, Monaco of Kyiv als er geen verrassingen zijn. Dan zijn we er gegarandeerd uit. Maar ja, net zoals vorig seizoen kunnen we weer keihard stunten. Stel je voor 🤩

2 sleutelspelers zijn reeds vertrokken en vervangen door nobele onbekenden. On verra, maar de Europa League wordt wel genieten
 
Dit was de laatste keer dat de kampioen bij ons rechtstreeks geplaatst is zeker??
Volgend jaar niet meer, inderdaad. Het jaar nadien normaal terug wel, tenzij we er niks van bakken dit seizoen. Dan valt onze 2.600 coëfficiënt uit 2017-2018 weg.

Toch eens even terug gaan kijken hoe wij aan zo'n belachelijk lage score zijn gekomen toen...

Champions League
Club Brugge uitgeschakeld in de 3de voorronde door Basaksehir (3-3, 2-0)
Anderlecht 4de met 3 punten in een groep met Bayern, PSG en Celtic

Europa League
AA Gent uitgeschakeld in de 3de voorronde door Rheindorf Altach (1-1, 3-1)
Oostende uitgeschakeld in de 3de voorronde door Marseille (4-2, 0-0)
Club Brugge uitgeschakeld in de play-off ronde door AEK Athene (0-0, 3-0)
Zulte Waregem 3de met 7 punten in een groep met Lazio, Nice en Vitesse

Dan mogen we Dury nog dankbaar zijn.
 
Vooral dan van Gent en Club. De ploegen die de jaren ervoor wel veel punten pakten.
Uiteraard, de rest kan je het kwalijk nemen.
Hoewel Zulte het dan idd nog goed deed, is dit wel exact waarom men toch altijd wat schrik heeft als zo'n "one hit wonders" (sorry @Wilto) Europees moeten gaan spelen het jaar nadien. De kans dat een vaste (sub)topper uit onze competitie het beter doet is wel aanzienlijk (duidelijk geen zekerheid :p)
 
Terug
Bovenaan