Aflevering 5 : Sisyfusarbeid, sprintjes trekken en Gilles die lekker overlegt met ... de mol

Tussentijdse pol: Wie is de mol 2024?


  • Totaal aantal stemmers
    109
  • Opiniepeiling gesloten .
De blokjes is idd zo iets typisch dat de mol al op voorhand kan oefenen.
Senne maakt zich voor mij nu super verdacht met zijn keuze voor het weekendje, daarvoor is die altijd voor pasvragen gegaan en nu wilt em opeens op weekend met zijn moeder....(ik zou de keuze voor het weekendje eerder bij de 2 zussen verwachten)
Het excuus dat het maar 1 pasvraag is is nogal bizar. Maar het is wel een nogal opzichtige molactie.

Michael die net voordat de volgende kandidaten aankomen de balken laat vallen is ook opvallend. Anderzijds kan het, als Senne de mol is, ook slim van Senne zijn om zo snel mogelijk de balken door te geven zodat de schuld bij Michael ligt.
Er is ook de optie dat de mol toch bij de andere kandidaten zat en dan moet die er alles aan doen om zo traag mogelijk te arriveren. Het argument is hier ook al gemaakt dat indien de andere toch tijdelijk van Michael konden overnemen dat die zeker niet zo lang die balken meer konden vasthouden, dus hoe later de mol kan arriveren hoe meer kans er is dat ze de balken hebben laten vallen.

Bemerking: Zou dat een tactiek van Bernard zijn om foute antwoorden te geven op vragen om te zien of de andere kandidaat erin meegaat of niet? Lijkt hetzelfde zoals hij ervoor al heeft gedaan met de automerken.

Andere opmerking, die Elvea product placement voor de spaghetti. Zouden de mama's daarmee verplicht hebben moeten koken? Want indien zo is het niet verwonderlijk dat men niet direct de spaghetti saus van uw eigen moeder kan herkennen als die nu een saus moet gebruiken die ze anders nooit zou gebruiken (ander uitzicht, andere textuur/geur, tenzij je idd dingen zoals spek gaat toevoegen).

Verder blijf ik me verbazen aan die 'emotionele' familie bezoek momenten, die zijn wat een dikke week en half nu weg en dat is dan precies alsof ze elkaar al maanden niet meer hebben gezien (maar mss ben ik te asociaal :help: )
Eens met jouw analyse van Senne en Michael.

Ik denk inderdaad ook dat Bernard geregeld andere kandidaten 'test' door het suggereren van foute antwoorden.

Qua emotie bij de familie afleveringen: ik denk dat men toch wel de emotionele impact van een dergelijk programma onderschat. Het is niet zozeer dat je je eigen familie keihard mist, maar wel de combinatie met plots dag en nacht samenleven met een groep wildvreemden, proeven doen maar vooral op zoek zijn naar een saboteur/zelf de boel saboteren, strategisch spelen (af en toe verschillende gezichten tonen/liegen/etc.). Ik kan me voorstellen dat dit voor velen ook vooral een emotionele beproeving is. Vandaar ook vaak die snikkende gezichten bij het vertrek van iemand. Emotionele ontlading op verschillende vlakken (leuke persoon weg, zelf gered, zelf iemand eruit gespeeld, etc.).
 
Ik zou altijd redeneren: de mol is eenmalig, dat weekend met mijn mama kan ik altijd zelf organiseren. Je gaat toch altijd voor de pasvraag gaan?

Ik vond het ook een mindere aflevering, teveel proeven die te makkelijk konden fout lopen. Zelfs zonder mol.
 
Ik zou altijd redeneren: de mol is eenmalig, dat weekend met mijn mama kan ik altijd zelf organiseren. Je gaat toch altijd voor de pasvraag gaan?

Ik vond het ook een mindere aflevering, teveel proeven die te makkelijk konden fout lopen. Zelfs zonder mol.
Maar als ik het goed begrepen heb, heeft hij nu nougatbollen gekregen qua weekendje Amsterdam? 90 percent van de mensen zou hier altijd voor pas vragen gaan, al is het maar omdat dat het meest voorspelbare is, dus die moeder moest in dezelfde gedachtengang als Senne geraken, en weten dat hare zoon wel zulke speciallekes uithaalt.

Ik vind het op zen zachtst gezegd vreemd
 
Hij heeft inderdaad niets gekregen, en het is inderdaad vreemd dat hij die keuze heeft gemaakt, omdat volgens mij iedereen die meedoet aan dat spel zo zou redeneren. Behalve Lynn dan misschien, maar hier ging het ook om inschatten wat de mama zou doen.
 
Laatst bewerkt:
Vraag me wel af hoe ze volgende week die stem gaan doen.
De Mol gaat zijn stem laten horen aan 1 iemand hier aanwezig (waar ook de mol tussenzit) dus de mol gaat waarschijnlijk naar zijn eigen opname luisteren: juridisch gedekt!
Mijn vriendin zei: Ze zeggen nergens dat je enkel De Mol zijn stem zal horen. Kan evengoed een opname zijn van 20 stemmen waar de stem van De Mol ingemixt is.
 
Of het is weer zo een opdracht waar ze tot een soort van consensus moeten komen waardoor ze uiteindelijk weer in een patstelling zitten en niemand de stem te horen krijgt.
 
Pfoe. Ipv Senne volledig te kunnen afschrijven, wordt hij toch net terug iets verdachter. Al blijf ik gewoon bij Stephanie vooralsnog. Die eerste proef mislukt toch grotendeels door het geklungel van Bernard en haar.

Dat Senne voor dat weekend kiest is mogelijk echt wel een molactie, maar ik stel mij de vraag of dat niet te opzichtig is? Volgens mij is hij ook net iets te 'familiair' (geen idee hoe ik het moet uitleggen) om toch voor dat weekend te gaan? Hij gaf daarna ook wel een plausibele uitleg imo.

Het is ook wel duidelijk dat de deelnemers opvallend gemonteerd worden naargelang hoelang ze erin zitten heb ik de indruk. Over Michaël, Bernard, Stephanie en Senne kan je tal van argumenten opnoemen waarom ze de mol kunnen zijn, terwijl ik dat toch totaal niet had bij de eerste vijf afvallers. Philippe, Lynn en Karolien had ik bv. na één aflevering al afgeschreven en in Coco zag ik ook zeker geen mol.

En ik ga het nog eens herhalen, maar het viertal van de allereerste bootproef zit er nog steeds volledig in.
 
Bijna iedereen zit hier op dat trio, Stéphanie, senne, en Michael...

Zou echt mind fuck zijn moest het Charlotte of Bernard zijn...
 
Of het is weer zo een opdracht waar ze tot een soort van consensus moeten komen waardoor ze uiteindelijk weer in een patstelling zitten en niemand de stem te horen krijgt.
het zal wel een opdracht zijn ook waar de mol uitvoerig gebrieft is, en perfect weet wat hij moet doen om het te winnen.

op reddit ook wel het (imo correcte) argument gelezen dat vorige aflevering de mol de eliminatie-proeven van alle kandidaten gezien heeft, en op basis daarvan kon inschatten wie er het meeste kans had om uit te vallen. en als Senne de mol is, dan zou het geen toeval zijn dat Lynn de eerste is die voor de 2de keer de verdubbelaars krijgt.

Ben vergeten wnr precies Senne stopt met de balken, maar hing er toen al veel gewicht aan? Dacht van niet?

om de 3 minuten kwam er aan elke balk 5kg bij.
Senne stond daar 12 minuten, dus: 12/3=4, 4x5=20, 20kg x 2 balken = 40kg erbij.
Michael stond daar nog eens 6 minuten, dus nog eens aan elke balk 10kg erbij.
 
Laatst bewerkt:
Met die balken had de mol er alle baat bij om de 2 sterkste gasten als eerste te sturen. Dan zullen ze al uitgeput zijn tegen dat de balken echt zwaar worden, en de rest gaat veel meer moeite hebben om die verzwaarde balken recht te houden. Zeker als de mol op voorhand wist (en die weet dat uiteraard) hoe fysiek afmattend de proef met de bal naar boven ging zijn.

Daarom dat ik nu zo hard op Michael of Senne zit. Als het geen van die 2 is, heeft de mol van geluk kunnen spreken dat die 2 als eersten gingen.
 
Wat ik mij trouwens ook afvroeg bij die balken: konden ze die eigenlijk niet beter op een andere manier vasthouden zodat die balken meer naar binnen hingen en dus minder tegengewicht gaven?

Al denk ik niet dat dat mocht want dat was eigenlijk het eerste dat in mij op kwam.
 
Ik gok op Senne.

Vond het verhaal van de William Ramaekers van't kussen op de parking anders wel komisch. Vlam met naam op tv 🤣
 
Wat ik mij trouwens ook afvroeg bij die balken: konden ze die eigenlijk niet beter op een andere manier vasthouden zodat die balken meer naar binnen hingen en dus minder tegengewicht gaven?

Al denk ik niet dat dat mocht want dat was eigenlijk het eerste dat in mij op kwam.
Idd ook het eerste waar ik aan dacht, de balken meer verticaal krijgen. Maar gezien ze daar allemaal altijd met gestrekte armen stonden, zal het wrs met gestrekte armen moeten gebeuren
 
Die Charlotte komt toch bijna niet in het stuk voor?
Ik zet mijn geld op haar.
Samen met de 'si' van Stephanie, te opzichtig met haar familienaam. Zeker met de eerste quote: "Ik ben de Mol."
Zou flauw zijn mocht een van die twee het zijn.
Anderzijds, Charlotte zat een nachtje in de cel met de diefstal en werd bestraft met de lockdownparty en ze zaten op Sicilië, waar de maffia aanwezig is en die zijn ook niet bepaald braaf...
 
Terug
Bovenaan