Aflevering 5 : Sisyfusarbeid, sprintjes trekken en Gilles die lekker overlegt met ... de mol

Tussentijdse pol: Wie is de mol 2024?


  • Totaal aantal stemmers
    109
  • Opiniepeiling gesloten .
Plots "op een grote paddestoel/in een klein stationnetje" als achtergrondmuziek tijdens het spaghettidiner 🤔🤔
Volgens mij was dat 'Mama, jij bent de liefste van de hele wereld...' (Helmut Lotti?)

Michael die de balken liet vallen... moest niet iedereen binnen zijn om geld te verdienen?
Dus dat het helemaal niet zo close was?
Of had ik dat verkeerd begrepen?

edit: Ahja, Charlotte of Lynn kon dan overnemen. Ik vermoed dat ze dat niet langer dan 30 seconden hadden volgehouden alleszins. Daar hing toch al een enorm gewicht aan beide kanten.


Ik geloof er niets van dat een kandidaat de stem van de mol zal horen. Of 't is misschien een kinderstem ofzo.
Het kan gewoon niet dat dat écht gebeurt.
 
Laatst bewerkt:
Die Charlotte komt toch bijna niet in het stuk voor?
Ik zet mijn geld op haar.
Ik zit dat ook al heel lang te denken. Doet misschien niet veel opvallend veel verkeerd, maar doet ze eigenlijk wel zoveel dingen goed? Al zat ze gisteren ook nooit echt in een goeie mollen positie, dus ik weet het niet... Het zal ze toch niet zijn, denk ik.

Bernard heeft het toch (weeral) een paar keer stevig verprutst gisteren. Zeker de proef met de spaghetti, ondanks zijn grote mond vooraf. Maar of hij de mol is? Dan is het misschien toch te opvallend... Het zal wel onkunde zijn (of expres mensen op het verkeerde been willen zetten).

Senne... ik snap dat veel mensen hem verdenken. Met de laatste proef zat hij in een perfecte positie om het te doen mislukken, en dat heeft hij dan ook gedaan. Anderzijds is dat wel een heel opzichtige move, misschien zou dat té opvallend zijn. Hij koos ook Lynn om de verdubbelaar over te nemen, maar of dat nu veel zegt...

Ik weet het dus eigenlijk helemaal niet :tongue:
 
Is een beetje te obvious dat Senne daar voor dat weekendje kiest, lijkt me eerder een afleiding om kandidaten op het verkeerde been te zetten.
Want logischerwijs kiest elke mama daar sowieso voor die vrijstelling en ook de kandidaat.

Denk ook met het weinige geld dat verdiend is so far, dat de productie de mol op dit punt eerder vraagt om zich wat in te tomen dan om nog meer geld uit de pot te halen?

Dat met de blokjes spelen was ideaal om als mol te oefenen om zo zeker de finale te halen, viel me daar wel op hoe weinig juiste antwoorden Michael had... blijf op hem steken als mol... grote smile en altijd fun, maar wel constant zaken doen mislukken
 
Is een beetje te obvious dat Senne daar voor dat weekendje kiest, lijkt me eerder een afleiding om kandidaten op het verkeerde been te zetten.
Want logischerwijs kiest elke mama daar sowieso voor die vrijstelling en ook de kandidaat.

Denk ook met het weinige geld dat verdiend is so far, dat de productie de mol op dit punt eerder vraagt om zich wat in te tomen dan om nog meer geld uit de pot te halen?

Dat met de blokjes spelen was ideaal om als mol te oefenen om zo zeker de finale te halen, viel me daar wel op hoe weinig juiste antwoorden Michael had... blijf op hem steken als mol... grote smile en altijd fun, maar wel constant zaken doen mislukken

Ik moet zeggen dat ik het lange tijd niet zag in Michael, maar hij zou idd zo maar de mol kunnen zijn
 
Ik vind Michael net teveel in your face mollen. Al enkele afleveringen. Ik hoop dat hij een kandidaat is die weet wie de mol is (Senne bv.) en zich verdacht probeert te maken. Ook altijd gigantisch in beeld zijn knoeiwerk. Gisteren met de vraag inzake eerste keer dronken antwoordt hij toch +17 jaar? En dan nog kwaad zijn op zijn mama (die 15-17 jaar had). Zeer vreemd antwoord waarvan ik betwijfel of het zelfs de waarheid is.

Ik ga ervan uit dat je als mol geoefend hebt met het blokjes bouwen (wellicht bestaat er een goede techniek voor) dus dat maakt Senne weer heel verdacht. Michael en Stéphanie waren er ook bij maar toch duidelijk nipter. Bernard en Charlotte zijn zeker niet de mol (vallen geregeld vroeg af en zitten zelden op de strategische plekken). Is het werkelijk te obvious om voor het weekendje te gaan? Misschien wel, maar in ieder geval is hij de enige reden waarom er geen 3.6k gewonnen werd. Als Stéphanie/Michael de mol was, tja, niet goed gemold dan en geluk dat Senne wel wou mollen.

Mijn mol na afl. 5: Senne 80%, Stéphanie 20%.
 
Denk ook met het weinige geld dat verdiend is so far, dat de productie de mol op dit punt eerder vraagt om zich wat in te tomen dan om nog meer geld uit de pot te halen?
Ik hoop oprecht dat dit nooit speelt. Tenzij de mol openlijk veel te verdacht zou worden. Het weekendje Amsterdam zit op de rand.
 
Ik vind Michael net teveel in your face mollen. Al enkele afleveringen. Ik hoop dat hij een kandidaat is die weet wie de mol is (Senne bv.) en zich verdacht probeert te maken. Ook altijd gigantisch in beeld zijn knoeiwerk. Gisteren met de vraag inzake eerste keer dronken antwoordt hij toch +17 jaar? En dan nog kwaad zijn op zijn mama (die 15-17 jaar had). Zeer vreemd antwoord waarvan ik betwijfel of het zelfs de waarheid is.

Ik ga ervan uit dat je als mol geoefend hebt met het blokjes bouwen (wellicht bestaat er een goede techniek voor) dus dat maakt Senne weer heel verdacht. Michael en Stéphanie waren er ook bij maar toch duidelijk nipter. Bernard en Charlotte zijn zeker niet de mol (vallen geregeld vroeg af en zitten zelden op de strategische plekken). Is het werkelijk te obvious om voor het weekendje te gaan? Misschien wel, maar in ieder geval is hij de enige reden waarom er geen 3.6k gewonnen werd. Als Stéphanie/Michael de mol was, tja, niet goed gemold dan en geluk dat Senne wel wou mollen.

Mijn mol na afl. 5: Senne 80%, Stéphanie 20%.
Idd, moest ik ook aan denken, én ie moest bij de laatste 3 geraken hé, anders kon ie die proef onmogelijk saboteren.
 
Ik zou persoonlijk ook voor het weekendje gekozen hebben.

Met die pasvraag, als je op dat moment in een tunnelvisie zit en nog geen flauw benul hebt wie het kan zijn, neem je toch beter waar voor je geld en ga je eens goed gaan eten. Ik vond het gek dat inderdaad iedereen voor die ene pasvraag ging en had hetzelfde idee als Senne: dat is quasi niks.

Bovendien: toch weer een stomme 'alles of niets'-proef hoor. Doe maar allemaal jullie best maar als er één iemand verkeerd gokt, want ja uiteindelijk is het weer inschatten en gokken van personen, dan winnen jullie nul nada noppes. En zogezegd is de mol dat dan weer top aan het doen.

Idem met die pasta proeven: ik had de indruk dat ze het vooral moesten doen met de ingrediënten die ze ter beschikking kregen om te koken. En toch ook echt geen gemakkelijke opdracht om te raden welke saus jouw mama gemaakt heeft. Dat iedereen daar zo overtuigd van was dat ze dat zonder enig probleem gingen kunnen kwam bij mij zeer naïef over. 😅

Los daarvan: Senne blijft mijn hoofdverdachte.
 
Ik zou persoonlijk ook voor het weekendje gekozen hebben.

Met die pasvraag, als je op dat moment in een tunnelvisie zit en nog geen flauw benul hebt wie het kan zijn, neem je toch beter waar voor je geld en ga je eens goed gaan eten. Ik vond het gek dat inderdaad iedereen voor die ene pasvraag ging en had hetzelfde idee als Senne: dat is quasi niks.

Bovendien: toch weer een stomme 'alles of niets'-proef hoor. Doe maar allemaal jullie best maar als er één iemand verkeerd gokt, want ja uiteindelijk is het weer inschatten en gokken van personen, dan winnen jullie nul nada noppes. En zogezegd is de mol dat dan weer top aan het doen.

Idem met die pasta proeven: ik had de indruk dat ze het vooral moesten doen met de ingrediënten die ze ter beschikking kregen om te koken. En toch ook echt geen gemakkelijke opdracht om te raden welke saus jouw mama gemaakt heeft. Dat iedereen daar zo overtuigd van was dat ze dat zonder enig probleem gingen kunnen kwam bij mij zeer naïef over. 😅

Los daarvan: Senne blijft mijn hoofdverdachte.
Waarschijnlijk kost dat weekendje plus sterrenrestaurant meer dan dat er in de pot overblijft als het verder gaat zoals nu :rofl:
 
Laatst bewerkt:
De blokjes is idd zo iets typisch dat de mol al op voorhand kan oefenen.
Senne maakt zich voor mij nu super verdacht met zijn keuze voor het weekendje, daarvoor is die altijd voor pasvragen gegaan en nu wilt em opeens op weekend met zijn moeder....(ik zou de keuze voor het weekendje eerder bij de 2 zussen verwachten)
Het excuus dat het maar 1 pasvraag is is nogal bizar. Maar het is wel een nogal opzichtige molactie.

Michael die net voordat de volgende kandidaten aankomen de balken laat vallen is ook opvallend. Anderzijds kan het, als Senne de mol is, ook slim van Senne zijn om zo snel mogelijk de balken door te geven zodat de schuld bij Michael ligt.
Er is ook de optie dat de mol toch bij de andere kandidaten zat en dan moet die er alles aan doen om zo traag mogelijk te arriveren. Het argument is hier ook al gemaakt dat indien de andere toch tijdelijk van Michael konden overnemen dat die zeker niet zo lang die balken meer konden vasthouden, dus hoe later de mol kan arriveren hoe meer kans er is dat ze de balken hebben laten vallen.

Bemerking: Zou dat een tactiek van Bernard zijn om foute antwoorden te geven op vragen om te zien of de andere kandidaat erin meegaat of niet? Lijkt hetzelfde zoals hij ervoor al heeft gedaan met de automerken.

Andere opmerking, die Elvea product placement voor de spaghetti. Zouden de mama's daarmee verplicht hebben moeten koken? Want indien zo is het niet verwonderlijk dat men niet direct de spaghetti saus van uw eigen moeder kan herkennen als die nu een saus moet gebruiken die ze anders nooit zou gebruiken (ander uitzicht, andere textuur/geur, tenzij je idd dingen zoals spek gaat toevoegen).

Verder blijf ik me verbazen aan die 'emotionele' familie bezoek momenten, die zijn wat een dikke week en half nu weg en dat is dan precies alsof ze elkaar al maanden niet meer hebben gezien (maar mss ben ik te asociaal :help: )
 
Die balken 🤷‍♂️ Geen idee daarbij eigenlijk. Die kerel moet opeens wel 120 kg extra houden en het ging nog wel even duren voor Bernard en Stephanie binnen zouden komen. Uiteindelijk moesten ze toch allemaal binnen zijn, hè?

En zoals al eerder gezegd, ging niemand van die vrouwen overnemen.
 
1713783057860.png
1713783134498.png


Ik kan niet de enigste zijn :rofl:

 
Bij die balken is het heel moeilijk om in te schatten hoe moeilijk dat nu was, zeker met extra gewicht.
En eigenlijk heb je daar een mechanisch voordeel als je kortere armen hebt (dan staan de balken rechter, dus minder kracht naar buiten toe).

Ben vergeten wnr precies Senne stopt met de balken, maar hing er toen al veel gewicht aan? Dacht van niet?
Ook de discussie over "wie gaat er eerst" zou interessant moeten zijn indien 1 vd 2 de mol is. Eigenlijk zou de sterkste altijd als laatste moeten gaan.
 
Bij die proef werden de twee fysiek sterkste kandidaten daar gezet, dat maakt het hele 'waar moet de mol zitten'-theorie bij die proef een stuk minder relevant. Ja, het is de plek waar je letterlijk de uitkomst in handen hebt, maar een Stéphanie of Charlotte als mol zou daar nooit geraken. Dus dat zegt niet veel.
 
Ik zou persoonlijk ook voor het weekendje gekozen hebben.

Met die pasvraag, als je op dat moment in een tunnelvisie zit en nog geen flauw benul hebt wie het kan zijn, neem je toch beter waar voor je geld en ga je eens goed gaan eten. Ik vond het gek dat inderdaad iedereen voor die ene pasvraag ging en had hetzelfde idee als Senne: dat is quasi niks.
Idem hier, ik vond dat precies zo raar niet? Zijn uitleg hield best steek imo. Al sluit het zeker ook niet uit dat Senne de mol is.

Edit: en ik vond ook dat die bolognesesauzen allemaal héél sterk op elkaar leken. Ze hadden vermoedelijk geen 100% vrije keuze qua ingrediënten, anders zouden daar toch veel duidelijkere verschillen moeten inzitten? Ik zou het alleszins nooit kunnen raden (al zeker zonder te proeven), ik viel eerlijk gezegd (spreekwoordelijk) van mijn stoel dat ze er 4/6 juist hadden. :laugh:

Wat een onmogelijke opdrachten deze aflevering. Flauw.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou toch ook sterk overwegen om voor de zekerheid te gaan en dat weekendje Amsterdam te nemen. Één pasvraag is inderdaad niet zo een enorm voordeel.

Deze aflevering wel gefrustreerd aan de alles of niets opdrachten en mini-opdrachten waar het eerder gokwerk is (de spaghettisaus opdracht).
Je speelt bij sommige opdrachten al maar voor een habbekrats van wat de opdracht waard is (ergens een 3500 in plaats van 9000 na verdubbelaar), komt daar op het einde nog een alles of niets bij :smurf:
Inderdaad Gilles, zo levert de mol (samen met enkele fake mollen) absoluut goed werk om de pot laag te houden.
 
Ik zou persoonlijk ook voor het weekendje gekozen hebben.

Met die pasvraag, als je op dat moment in een tunnelvisie zit en nog geen flauw benul hebt wie het kan zijn, neem je toch beter waar voor je geld en ga je eens goed gaan eten. Ik vond het gek dat inderdaad iedereen voor die ene pasvraag ging en had hetzelfde idee als Senne: dat is quasi niks.

Bovendien: toch weer een stomme 'alles of niets'-proef hoor. Doe maar allemaal jullie best maar als er één iemand verkeerd gokt, want ja uiteindelijk is het weer inschatten en gokken van personen, dan winnen jullie nul nada noppes. En zogezegd is de mol dat dan weer top aan het doen.

Idem met die pasta proeven: ik had de indruk dat ze het vooral moesten doen met de ingrediënten die ze ter beschikking kregen om te koken. En toch ook echt geen gemakkelijke opdracht om te raden welke saus jouw mama gemaakt heeft. Dat iedereen daar zo overtuigd van was dat ze dat zonder enig probleem gingen kunnen kwam bij mij zeer naïef over. 😅

Los daarvan: Senne blijft mijn hoofdverdachte.
Ik denk niet dat er veel kandidaten zijn die meedoen voor het geld. Je wil in het spel blijven en de mol winnen (cf. de Artis-punten opmerking van Bart enkele seizoenen geleden; ik denk wel degelijk dat dit opgaat voor de meeste deelnemers). De pasvraag is dan zonder twijfel logischer dan een weekendje Amsterdam want je vergroot je eigen kans een klein beetje. Eieren voor je geld nemen gaat enkel op voor iemand die liever nu 20k heeft (maar eruit gaat) dan de mol te winnen met 10k. Volgens mij zijn er amper dergelijke deelnemers.

Was ook geen fan van de "alles of niets" proeven en gokwerk (Italo ?!?, de mama-quiz, etc.) gisteren. Dik de minste aflevering van dit seizoen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan