Binnenland 1B Challenger Pro League 2023-2024

Voor zij die dachten dat Beerschot wel bij de kanshebbers hoort:

Nog vertrekkers bij Beerschot?

De transfer van Ilias Sebaoui naar Feyenoord zit intussen al in een iets verder stadium. Vandaag geraakte bekend dat Beerschot en Feyenoord aan het onderhandelen zijn over de transfersom. Beide clubs hopen de transfer deze week nog af te ronden. Van den Bergh en Sebaoui zijn overigens niet de enige spelers van Beerschot die gegeerd zijn op de transfermarkt. Ook voor Thibo Baeten, Thibaud Verlinden en Nökkvi Thórisson is er veel interesse. Maar voorlopig heeft nog geen enkele club een aanvaardbaar bod uitgebracht voor ‘TNT’.

Issa Soumaré wordt deze zomer in principe wel verkocht. De 22-jarige Senegalese flankaanvaller werd door Beerschot de voorbije twee seizoenen uitgeleend aan de Franse tweedeklasser Quevilly Rouen. Soumaré ligt nog tot medio 2025 onder contract op het Kiel. Ook voor hem hoopt Beerschot te kunnen cashen. Zodra er uitgaande transfers hebben plaatsgevonden kan de club ook aan inkomende transfers beginnen denken.

Dante Rigo naar Grenoble

Intussen heeft Dante Rigo, die zijn contract bij Beerschot zag aflopen, een nieuwe uitdaging beet. De centrale middenvelder heeft een contract voor drie seizoenen ondertekend bij Grenoble Foot 38, dat het voorbije seizoen op de tiende plaats in de Franse Ligue 2 eindigde.


We hebben geen geld, onze eigenaar wil de club verkopen en wil niet meer investeren behalve om de lopende kosten te dekken. Zo gaan we bv niet op stage, wegens geen geld. Zo hebben we ook geen geld om transfers te doen, enkel pas als er spelers verkocht worden, kan dat geld herinvesteerd worden.
Maar we hebben al de kleinste kern van 1B en bij de start van de training hadden we 24 spelers, waarvan 6 beloftenspelers om de kern op te vullen.

Tenzij er in de komende 40 dagen een overnemer gevonden wordt, gaat Beerschot een heel, heel grijs seizoen spelen.
 
Bruny Nsimba van Beveren naar FC Dender.

Meteen op speeldag 1 voor ons toch wel een beladen start met een uitwedstrijd naar de rivaal uit 1e nationale rfc Luik. Hopelijk hebben zij net als wij vorig seizoen ook een aanpassingsperiode nodig aan het niveau van de challenger PL.
 

Ik voel sterk de tegenstrijdigheid ...

Samen met enkele zakenpartners lijkt Kanté van Virton een opleidingsclub voor (Afrikaanse?) talenten te willen maken.

"Gedreven door zijn passie voor voetbal, wil Kanté de club verder structureren, een stabiele staf aanstellen en aanknopen met de traditie van de spelersopleiding", klinkt het in een mededeling.
 
Het was ironisch bedoeld 😁 ik denk inderdaad dat niemand kan zeggen dat Virton gekend is om zijn uitmuntende jeugdopleiding.
 
Gezien hun ligging (letterlijk in het hol van Pluto) kan het wel zijn dat ze daar lokale talenten kunnen ontdekken die veel sneller naar een lokale topclub zouden trekken.

De naam Kanté alleen al zal sponsoren en jeugd aantrekken denk ik.
 
Er woont minder dan 150.000 man in de 3 dichtstbijzijnde arrondissementen, en op een uur rijden heb je Franse clubs met goede jeugdwerking zoals Metz en Sedan.
Ik vind dat toch maar zeer optimistisch dat een amateurclub als Virton plots "talenten" gaat ontdekken. Je hebt ook infrastructuur en know how nodig, en dat heeft Virton hoegenaamd niet.

Je zal inderdaad wel meer sponsors kunnen aantrekken, al lijkt mij de impact van Kante als naam in Wallonie nog altijd relatief beperkt, en vooral jongere of oudere Afrikaanse spelers die sneller/goedkoper naar Virton trekken. Maar bon, het gaat nog altijd maar over een club in 1e Amateur in Belgie he.
 
Lommel is inderdaad bezig met enkele goeie transfers. Bij Beerschot is het totale uitverkoop en wordt er door de eigenaars niets meer geinvesteerd. We moeten dus hopen dat het geld dat we krijgen van transfers, voor de volle 100% geherinvesteerd kan worden. Na Sebaoui, Soumare en Van Hamel wordt er vandaag op het forum bevestigd dat ook Thibo Baeten verkocht is.

We waren reeds de club met een van de kleinste kernen, tot dusver oogst onze transferzomer zeer schraal:
In: Michez, Cagro
Uit: Rigo, Van Hamel, Sebaoui, Frans, Okyere, Seydoux.

Wat mij betreft, is Lommel een pak meer kandidaat om mee te doen voor promotie dan Beerschot. Wij gaan een heel grijs en onopvallend seizoen spelen, tenzij er relatief snel een nieuwe eigenaar komt met goeie transfers.
 
@Kempenaar Ugalde voor 4 miljoen aan Twente verkocht, lees ik. Ook Souza zou verkocht worden en nog meer opbrengen.
Zijn al die centjes rechtstreeks voor Lommel om te herinvesteren of gaat dat naar de pocket van City Group?
 
@Kempenaar Ugalde voor 4 miljoen aan Twente verkocht, lees ik. Ook Souza zou verkocht worden en nog meer opbrengen.
Zijn al die centjes rechtstreeks voor Lommel om te herinvesteren of gaat dat naar de pocket van City Group?
Ook Krastev, Boussouf en Sales zouden nog verkocht worden. Vooral bij die eerste zal het over een gelijkaardig bedrag gaan als bij Ugalde.

En CFG heeft al vele miljoenen in Lommel geïnvesteerd. Het was hun bedoeling om na 3 jaar te zorgen dat Lommel rendabel wordt door dergelijke opbrengsten. Deze verkopen zijn dus nog om eerdere investeringen terug te verdienen. Maar op termijn zouden deze voor nieuwe investeringen in nieuwe spelers moeten zijn zodat CFG niet elk jaar opnieuw moet investeren.
 
in Lommel was het inderdaad de bedoeling om na 3 jaar zelf rendabel te worden en dan vol mee te doen voor promotie dus dat is dit jaar of volgend jaar. Nu zo een promotie komt natuurlijk nooit op bestelling maar om zelf rendabel te worden zijn ze tot nu toe wel al in geslaagd met de vele miljoenen voor bepaalde spelers die nu de ronde gaan Souza zelfs om en bij de 7miljoen
 
Terug
Bovenaan