1B Challenger Pro League 2023-2024

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt maar staan wel onder contract of beter gezegd onder de financiën van lommel. Dus van de spelers die bij lommel ingeschreven staan of even bij lommel gezeten hebben daaruit genereren ze weer hun geld. De voorbije 3 jaren hebben ze de beste spelers uitgeleend omdat lommel momenteel nog een te laag niveau was maar ze stonden dus wel ingeschreven in lommel

Nee oke, maar onder "zelf rendabel" zijn versta ik wel iets anders dan spelers die met City geld gehaald zijn voor veel verkopen. Kempenaar zei ook al dat dit geld ook dient on City terug te betalen voor hun investeringen bv en dat het niet integraal naar Lommel zelf gaat.

Nee oke, maar onder "zelf rendabel" zijn versta ik wel iets anders dan spelers die met City geld gehaald zijn voor veel verkopen. Kempenaar zei ook al dat dit geld ook dient on City terug te betalen voor hun investeringen bv en dat het niet integraal naar Lommel zelf gaat.
CFG heeft in 3 jaar tijd veel geïnvesteerd in Lommel. Maar dus wel met de bedoeling om daarna te stoppen met er extra geld in te pompen. Door winst op spelers zou die investering zichzelf moeten terugbetalen. En daarna nieuw budget bieden voor nieuwe investeringen. Dus als dat lukt is Lommel wel rendabel dankzij de scouting en startbudget van CFG.

Ik heb dus niet bedoeld dat die investering moet terugbetaald worden aan CFG. Maar die opbrengsten zouden er dan wel voor zorgen dat Lommel hen eigenlijk niets gekost heeft en ze een rendabele club in handen hebben.

De tijd zal uitwijzen of hen dit lukt. Volgens mij zullen er dan toch minder miskopen moeten komen.

Wat Kempenaar zegt klopt helemaal. Ik ben 21 jaar supporter geweest van lommel maar de voorbije 3 jaar ben ik minder en minder van lommel gaan houden/kijken maar dit jaar krijg ik er terug zin in en als ik zo rond hoor zijn er meer die zo denken. Dit komt enkel omdat het lijkt of ze dit jaar het geweer echt van schouder verandert hebben. Ik zie het wel goedkomen de komende jaren

Laatst bewerkt:
Wat Kempenaar zegt klopt helemaal. Ik ben 21 jaar supporter geweest van lommel maar de voorbije 3 jaar ben ik minder en minder van lommel gaan houden/kijken maar dit jaar krijg ik er terug zin in en als ik zo rond hoor zijn er meer die zo denken. Dit komt enkel omdat het lijkt of ze dit jaar het geweer echt van schouder verandert hebben. Ik zie het wel goedkomen de komende jaren
En als we dan toch overgenomen worden, dan liever door een partij als CFG dan 2 louche vastgoedmakelaars uit de US..

Knappe outfits, weg van het louche karakter van een Bingoal als shirtsponsor, branding volledig op orde.

Nu enkel de resultaten nog! KVO zal ineens een goede waardemeter zijn.

En als we dan toch overgenomen worden, dan liever door een partij als CFG dan 2 louche vastgoedmakelaars uit de US..

Knappe outfits, weg van het louche karakter van een Bingoal als shirtsponsor, branding volledig op orde.

Nu enkel de resultaten nog! KVO zal ineens een goede waardemeter zijn.
Ik heb ook van in het begin gezegd dat een opleidingsclub zijn in een grote groep zoals CFG de meest leefbare en stabiele oplossing is voor een kleine club als Lommel op lange termijn. Maar dan niet op de manier dat de club sportief werd bestuurd de vorige seizoenen. Nu ze eindelijk begrepen hebben dat er wel een basis nodig is met ervaren Belgen met voldoende kwaliteit en er ook ambitie moet zijn denk ik wel dat we betere tijden tegemoet gaan.

En we zullen nog altijd afhankelijk zijn van jong talent om al dan niet te promoveren. Maar als de jonge talenten het laten afweten zoals de vorige 2 seizoenen heb je nog steeds een degelijke ploeg. En niet langer alleen een zootje ongeregeld van buitenlandse jonge spelers. En die ervaren spelers gaan die talenten ook gewoon beter maken.

De kern is op een paar spelers na al rond. Ik denk dat er nog meer werk is bij de concurrentie. Als je ziet dat Beveren (wat in theorie een titelkandidaat zou moeten zijn) al hun scorend vermogen nog moet gaan vervangen!

Lommel dat Krastev weer uitleent, 5e leenbeurt in zijn 3e jaar. Aangekocht voor 2,3 miljoen, maar nog geen minuut voor Lommel gespeeld. Ondertussen ook 1,6 miljoen uitgegeven aan Banguera, een 19-jarige CV uit Colombia die daar voor een degradatieploeg speelt. Toch echt geen koosjere toestanden eigenlijk, al is het typerend voor de evolutie van het moderne voetbal natuurlijk.
Zulte trekt Savic aan.
Lierse trekt Nkaka aan.
Deinze trekt Anne van Virton aan, daar ben ik wel jaloers op. Altijd een leuke spits gevonden, en scoorde een hoop doelpunten toch bij Virton.
Beveren trekt Bateau permanent aan.

De ploegen beginnen stilaan vorm te krijgen, maar bij de meeste ploegen zijn er toch nog altijd meer spelers vertrokken dan dat er bijgekomen zijn. Mogelijks dus nog vele wijzigingen op komst ondanks dat de competitie over 2 weken alweer start.

Lommel dat Krastev weer uitleent, 5e leenbeurt in zijn 3e jaar. Aangekocht voor 2,3 miljoen, maar nog geen minuut voor Lommel gespeeld. Ondertussen ook 1,6 miljoen uitgegeven aan Banguera, een 19-jarige CV uit Colombia die daar voor een degradatieploeg speelt. Toch echt geen koosjere toestanden eigenlijk, al is het typerend voor de evolutie van het moderne voetbal natuurlijk.
Zulte trekt Savic aan.
Lierse trekt Nkaka aan.
Deinze trekt Anne van Virton aan, daar ben ik wel jaloers op. Altijd een leuke spits gevonden, en scoorde een hoop doelpunten toch bij Virton.
Beveren trekt Bateau permanent aan.

De ploegen beginnen stilaan vorm te krijgen, maar bij de meeste ploegen zijn er toch nog altijd meer spelers vertrokken dan dat er bijgekomen zijn. Mogelijks dus nog vele wijzigingen op komst ondanks dat de competitie over 2 weken alweer start.
Dat is inderdaad 'modern football' jammer genoeg. Je vergeet wel een belangrijk detail te vermelden, hij wordt verhuurd met een aankoopoptie van 7 miljoen euro. En het waren trouwens ook gewoon foute keuzes in het begin met Krastev. Hij was na zijn laatste half seizoen (gehuurd door toen huidige club) in Bulgarije blijkbaar te goed voor Lommel, maar zat dan vervolgens op de bank bij Troyes terwijl Lommel zo'n type speler ontbrak. Maar in Bulgarije nu toch op niveau geraakt.

En die transferperiode die duurt tot het seizoen al een maand bezig is blijft toch absurd. Ik verwacht ook nog wel veel actie bij de meeste clubs. Bij Lommel vermoed ik enkel nog een vervanger voor Martinez die hogerop wilt.

Dat is inderdaad 'modern football' jammer genoeg. Je vergeet wel een belangrijk detail te vermelden, hij wordt verhuurd met een aankoopoptie van 7 miljoen euro. En het waren trouwens ook gewoon foute keuzes in het begin met Krastev. Hij was na zijn laatste half seizoen (gehuurd door toen huidige club) in Bulgarije blijkbaar te goed voor Lommel, maar zat dan vervolgens op de bank bij Troyes terwijl Lommel zo'n type speler ontbrak. Maar in Bulgarije nu toch op niveau geraakt.

En die transferperiode die duurt tot het seizoen al een maand bezig is blijft toch absurd. Ik verwacht ook nog wel veel actie bij de meeste clubs. Bij Lommel vermoed ik enkel nog een vervanger voor Martinez die hogerop wilt.

Die aankoopoptie is optioneel en geen verplichting, toch. Hij zou daarmee de 2e duurste transfer ooit worden voor LA, dus hij zou daar dan al echt heel goed moeten spelen eer ze die optie lichten.
Ik hoop het voor jullie natuurlijk.

Die aankoopoptie is optioneel en geen verplichting, toch. Hij zou daarmee de 2e duurste transfer ooit worden voor LA, dus hij zou daar dan al echt heel goed moeten spelen eer ze die optie lichten.
Ik hoop het voor jullie natuurlijk.
Zijn marktwaarde is nu al 4 miljoen, dus zoveel hoger is dat nu ook weer niet mocht hij daar echt potten breken. Maar over zijn kwaliteiten kan ik niet oordelen want nog nooit zien spelen dus. :wink:

Ik verwacht ook nog wel veel actie bij de meeste clubs. Bij Lommel vermoed ik enkel nog een vervanger voor Martinez die hogerop wilt.
Martinez naar New York, Sales keert terug uit Brazilië, een contractverlenging voor De Busser (ondanks bod Kortrijk). Dat zal het wel zijn zeker voor Lommel? Alleen de rechtsback positie misschien matig bezet. Voor de rest overal minstens dubbele bezetting. De eerste keer sinds overname CFG dat het huiswerk af is voor de start van de competitie.

Martinez naar New York, Sales keert terug uit Brazilië, een contractverlenging voor De Busser (ondanks bod Kortrijk). Dat zal het wel zijn zeker voor Lommel? Alleen de rechtsback positie misschien matig bezet. Voor de rest overal minstens dubbele bezetting. De eerste keer sinds overname CFG dat het huiswerk af is voor de start van de competitie.

Souza nog altijd niet weg?

Volgens transfermarkt is Martinez gratis naar NY, klopt dat? Was toch basisspeler vorig seizoen?

Volgens transfermarkt is Martinez gratis naar NY, klopt dat? Was toch basisspeler vorig seizoen?
Heb niets opgevangen van het transferbedrag, maar NY is evenzeer City group dus hoe ze dat boekhoudkundig regelen is een goed bewaard geheim denk ik. Idem voor Roque die naar Bahia vertrokken is. Maar met Sales die vervroegd terugkomt van zijn uitleenbeurt bij Bahia hebben we een betere vervanger denk ik. Martinez was toch eerder iemand voor een counterploeg. En met de extra kwaliteit zouden we nu toch dominanter moeten kunnen spelen. En dan past Sales beter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan