1B Challenger Pro League 2023-2024

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met Sales is er inderdaad een betere speler gehaald voor het voetbal wat ze dit jaar ambieren. Zelf dominant zijn en voor resultaat spelen (promotie?).
Dit jaar is het 1ste jaar dat ze ook met Lommel rekening moeten houden voor promotie net zoals ze voor ogen hadden 3 jaar geleden toen CFG overnam.

Ik vind het toch knap wat ze aan het tewerkstellen zijn naar de toekomst toe. Ik denk dat er veel ploegen dromen van wat de mogelijkheden zijn bij Lommel momenteel. Zelfs bij het merendeel van de ploegen in 1st klasse
 
Laatst bewerkt:
We beginnen eraan in 15 minuten!

@Hans Moleman @JelleCa succes, wat mogen we vanavond van jullie ploeg verwachten? Veel spelers precies weg, zijn er kwaliteitsvervangers?
Thx.

Nieuwe coach, veel “nieuwe” spelers. Zit wel wat voetbal in deze ploeg, en de trainer wil naar eigen zeggen voetballen. Itt Gillet die daar een volledige miscast was. Degreef, Baouf, Engwanda en Monticelli de mannen om naar uit te kijken. Broertje Engwanda op de bank ook eentje om in het oog te houden. Heel groot talent.

Lapage en Masscho de mindere voetballers.

Wel een ploeg met heel weinig ervaring. Zeker na het verlies van Leoni en Hubert. En Stassin uiteraard ook, al geloof ik wel in Monticelli als waardige vervanger.
 
Thx.

Nieuwe coach, veel “nieuwe” spelers. Zit wel wat voetbal in deze ploeg, en de trainer wil naar eigen zeggen voetballen. Itt Gillet die daar een volledige miscast was. Degreef, Baouf, Engwanda en Monticelli de mannen om naar uit te kijken. Broertje Engwanda op de bank ook eentje om in het oog te houden. Heel groot talent.

Lapage en Masscho de mindere voetballers.

Wel een ploeg met heel weinig ervaring. Zeker na het verlies van Leoni en Hubert. En Stassin uiteraard ook, al geloof ik wel in Monticelli als waardige vervanger.
Heb jij toevallig een idee hoe het zit met de blessure van Butera?

Ik verwacht wel een moeilijk seizoen voor de Futures eerlijk gezegd. Zoals Hans al zei weinig ervaring en geen Stassin is natuurlijk een serieuze aderlating. Verder ook weinig nieuwe aanwinsten, de nieuwe jongens zijn eerder doorgeschoven vanuit de jeugdploegen.

Al hoop ik wel dat we nu een betere trainer hebben dan Guillaume Gillet...
 
Die Bellman zijn contract hebben ze precies ook niet verlengd. De paar keren dat ik hem bezig heb gezien deed die het precies toch niet slecht. Was ook "al" wel 23 of 24 natuurlijk
 
Die Bellman zijn contract hebben ze precies ook niet verlengd. De paar keren dat ik hem bezig heb gezien deed die het precies toch niet slecht. Was ook "al" wel 23 of 24 natuurlijk
Was Idd gewoon al belachelijk oud. Geef dat plekje maar aan een talent dat zich verder kan ontwikkelen. Had zich ook zwaar geblesseerd. Logisch dat die niet meer moest terugkomen.
 
Mooie overwinning voor het moreel. Is er nog vers bloed op komst?

er is al heel de zomer vers bloed op komst, maar het arriveert maar met mondjesmaat :)
Er wordt door de eigenaars geen budget vrijgesteld om transfers te doen, dus enkel spelers transfervrij kunnen aangetrokken worden.
 
Club NXT 1-0 voor na 1ste helt via Vermant. Moest eigenlijk al 4-1 staan maar Salah, maakt wel positieve indruk, maar is nog veel te egoistisch, kon 2 keer Barbera alleen voor doel zetten maar wou het zelf doen. Komen dan wel goed weg met een botsbal op de lat. Verder zie Simba ook nog belangrijk worden voor dit NXT, zie er niet meteen A kern speler in maar zijn gestalte gaat goed helpen. Taibi ook goed bezig
 
3-2 gewonnen door Club NXT en dat kon een veel grotere overwinning zijn, teveel slappe schoten of egoisme in de 16 en dan nog eens een domme owngoal zonder dat er druk zat op el taibi. Maar de nieuwkomers toch wel positief ontvangen, zie Club NXT nog beter presteren dan vorig jaar, toen begonnen ze met een slechte start.

Dat Nkaka van Lierse de volledige match gespeeld heeft is ook een wonder..
 
3-2 gewonnen door Club NXT en dat kon een veel grotere overwinning zijn, teveel slappe schoten of egoisme in de 16 en dan nog eens een domme owngoal zonder dat er druk zat op el taibi. Maar de nieuwkomers toch wel positief ontvangen, zie Club NXT nog beter presteren dan vorig jaar, toen begonnen ze met een slechte start.

Dat Nkaka van Lierse de volledige match gespeeld heeft is ook een wonder..

Qua wedstrijdfitheid of vuiligheid?
 
- D'Hollander en De Fauw: slecht nieuws, worden effectief onze nieuwe trainers, niet de juiste beslissing maar bon.
- Vormer blijft: goed nieuws.
- Vossen blijft: slecht nieuws. Zouden beter de kaart trekken van Ndour, ik hoop oprecht dat ze die kunnen behouden. Daarnaast nog proberen Willen & Tambedou te houden en 't zou geen slecht begin zijn.

Bon, kleine update over onze huidige 1B kern voor onze eerste speeldag morgen.

Positief:
  • Ndour zit nog bij Waregem. Jammer genoeg zal hij eerder op de flank worden uitgespeeld (is een spits). Als je hem in de spits zet heb je volgens mij garantie op minstens 15 goals van hem dit seizoen.
  • Contractverlenging van Willen & het blijven van Tambedou. Willen: jong, Belgisch & veel potentieel als centrale verdediger (ook op vlak van uitvoetballen). Tambedou: ruwe diamant die we verder moeten slijpen (eigenlijk een onbekende middenvelder maar bij ons omgevormd tot centrale verdediger). Prognose: beide heren een marktwaarde van minimum 1,5 miljoen na dit seizoen.
  • Recent aangetrokken spelers op huurbasis: Bagan (linksachter met potentieel) & Seigers (centrale verdediger). Beide posities versterken (qua positie) was broodnodig.
  • Aankoop Savic: lijkt mij niet de mooiste voetballer te zijn maar het nodige breekpunt voor de verdediging. Hopelijk draait deze transfer goed uit.
  • Aantrekken Caluwé als Technisch Directeur. Na al die jaren eigenlijk eens iemand met wat technische kennis in onze club, een klein mirakel.

Negatief:
  • Trainersduo D'Hollander & De Fauw. Foute beslissing. Gebonden aan de club & clubliefde? Zeker, maar meer ook niet. Er zijn andere aspecten die veel belangrijker zijn bij het aanstellen van een trainer. Jammer dat we op dit vlak niet leren uit de fouten uit het verleden. Welke echte ervaring kunnen beide heren voorleggen? Grootste vergissing imo, zeker als je rekening zou houden met hoeveel geld we in de club pompen.
  • Contractverlenging van Vossen & het aanblijven van Gano. Vossen mochten we niet verlengd hebben & Gano krijgen we aan de straatstenen niet verkocht. Hopelijk zal dit niet betekenen dat we weer welke match het duo Vossen/Gano op het veld zien staan.
  • Daarnaast zitten we met nog te veel overbodige spelers.
  • Keepersdebacle: Van der Gouw (Nederlandse keeper) aangetrokken maar momenteel geblesseerd aan de kant. Nu weer Bostyn in doel.
  • Tekort aan flankspelers: 1 nieuwe flankspeler met een actie (Traoré) aangetrokken die nog alles dient te bewijzen. Voor de rest zitten we echt mager op beide flanken (Ndour, Bruls & enkele jeugdspelers).
Ik hoop dat we nog een flankspeler (snelheid + actie) op rechts (& idealiter ook op links) er bij krijgen maar heb hier geen goed oog op. Sissako zou dicht staan bij Kortrijk, indien hij vertrekt halen we idealiter nog een deftige middenvelder.

Onze kern zou, vergeleken met de andere ploegen in 1B, voldoende moeten zijn om bovenin mee te draaien. Contractverlenging Vormer is goed om de grinta in de ploeg te krijgen, voetballend heb ik weinig verwachtingen van hem. Grootste probleem is onze technische staff imo.

Opstelling:

Niet evident om te voorspellen. Tijdens de oefenmatchen heb we steeds met andere namen gespeeld, nooit een echte typekern gezien.

Mijn ideale opstelling:
-Van der Gouw(/Bostyn)-
Ciranni-Willen(/Tambedou)-Seigers-Bagan
Sissako(/Rommens)-Vormer-Savic
Bruls-Ndour-Traoré


Verwachte opstelling:
-Bostyn-
Ciranni-Tambedou-Deryck-Bagan
Rommens-Vormer-Savic
Ndour-Vossen(/Gano)-Traoré(/Bruls)
 
Seigers volgens mij wel goede aanwinst, deed het in Westerlo prima, maar moet volgens de geruchtenmolen in conflict gelegen hebben met trainer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan