1B Challenger Pro League 2022-2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zure 3-2 op RWDM, dat die 3-2 in de 95e minuut valt verdienden ze echt niet.
Verdekke wat zijn die bengels aan een goed seizoen bezig.
 
Het wordt elke week gewoon slechter en slechter bij ons. Die defensieve fouten vandaag weer, gasten astublief. Zelfs die jeugdspelers maken zo'n belachelijke fouten niet. 2-0 bij de rust, beschamend.
 
Het wordt elke week gewoon slechter en slechter bij ons. Die defensieve fouten vandaag weer, gasten astublief. Zelfs die jeugdspelers maken zo'n belachelijke fouten niet. 2-0 bij de rust, beschamend.
die 1-0 was belachelijk simpel, balletje recht door het midden en een halve schijnbeweging en we stonden alleen voor het doel. Die tackle voor de penalty was toch ook veel te wild maar wel nodig
 
Ik hoor ook waaien dat het in de bestuurskamer alarmfase rood is wat ook niet bevorderlijk is voor het sportieve.
 

Virton heeft zo nog maar 2 punten achter op Standard B en 3 punten achter op Genk B, na afgelopen speeldag.
 

Virton heeft zo nog maar 2 punten achter op Standard B en 3 punten achter op Genk B, na afgelopen speeldag.

Ondertussen wel al klacht voor ingediend door Genk. Het laatste is hier niet over gezegd.
 
Op basis van wat? Niet speelgerechtigd, is niet speelgerechtigd lijkt me.

Dat lijkt me toch duidelijk als je ook maar iets gelezen hebt ivm deze zaak?

Maar voor de personen onder u die liever lachen met Genk dan ook maar een minuut te lezen: De klacht naar Genk toe gaat over het opstellen van niet-speelgerechtigde spelers op basis van hun minuten bij de A-ploeg in de wedstrijd direct voorafgaande aan een wedstrijd van de B-ploeg.. Op de oorspronkelijke datum van de match tegen SL16 (20/01) hadden Castro en Aziz inderdaad voldaan aan de voorwaarden om niet te mogen spelen bij Jong Genk (de speelminuten tijdens de match tegen Westerlo op 17/01) . Iets dat ze dan ook niet gedaan zouden hebben als de match niet uitgesteld was. Maar de match werd verplaatst naar 19/02 en in de match voorgaande op die match had Aziz niet gespeeld en Castro slechts 13 minuten en mochten ze beiden opgesteld worden. De redenering van Genk is gebaseerd op hoe schorsingen werken bij uitgestelde wedstrijden, waarbij het wel degelijk op de manier werkt dat de schorsing gewoon doorschuift naar de volgende wedstijd en die niet blijft staan tot de nieuwe datum van de uitgestelde wedstrijd.

Rond aangekochte spelers bij uitgestelde wedstrijden zijn de regels al langer duidelijk (en die heeft Genk dan ook gevolgd door hun winteraankopen niet op te stellen), rond het al dan niet opstellen van spelers uit de A-kern op basis van speelminuten bij de eerste ploeg niet. De kans is dan ook echt wel bestaande dat Genk gelijk gaat krijgen in hun klacht bij het BAS (al kan in België alles uiteraard). En daarna zullen ze bij de Bond weer eindelijk inzien dat ze hun regels waterdicht moeten maken ipv dergelijke vage situaties te creëren.
 
Dat lijkt me toch duidelijk als je ook maar iets gelezen hebt ivm deze zaak?

Vreemde opmerking, gezien in de link die ik plaats daar niets over terug te vinden is en ik voorts geen fan ben van eender welke betrokken ploeg dus waarom zou ik daar op de hoogte van zijn?

Bedankt voor de toelichting alleszins, dat is inderdaad dan een begrijpelijke zet van Genk.
 
Dat krijg je er van door 1001 regels te maken rond de belofteploegen. Uiteindelijk kom je dan nog een regel te kort begrijp ik. En zijn het niet de clubs zelf (=Pro League) die de regels rond belofteploegen hebben opgesteld? Om dan vervolgens maar naar het Bas te stappen als het reglement weeral voor interpretatie vatbaar is.

Als Lommel trouwens zondag weer op het niveau van vorig weekend acteert maakt Virton veel kans op een 6 op 6 tegen ons. Nog 5 van de 10 oefenmatchen te gaan...
 
Nog 5 van de 10 oefenmatchen te gaan...

Die opmerking komt wel vaker naar boven bij PO's, maar dat heb ik nooit gesnapt. Als het een reguliere competitie was, stond je nu ook al 15 a 20 punten achter. Was zo'n match dan ook een oefenmatch?
En zoja, zou je dan eigenlijk niet kunnen stellen dat elke match voor ploegen waarvan je op voorhand weet dat ze de middenmoot (zoals Lierse en Lommel) niet gaan overstijgen, een oefenmatch is? Waarom doen een Lommel of een Lierse eigenlijk uberhaupt mee aan de competitie? Promoveren doen ze met hun huidige eigenaars toch niet.
 
Die opmerking komt wel vaker naar boven bij PO's, maar dat heb ik nooit gesnapt. Als het een reguliere competitie was, stond je nu ook al 15 a 20 punten achter. Was zo'n match dan ook een oefenmatch?
En zoja, zou je dan eigenlijk niet kunnen stellen dat elke match voor ploegen waarvan je op voorhand weet dat ze de middenmoot (zoals Lierse en Lommel) niet gaan overstijgen, een oefenmatch is? Waarom doen een Lommel of een Lierse eigenlijk uberhaupt mee aan de competitie? Promoveren doen ze met hun huidige eigenaars toch niet.
Neem het klassement van 1A erbij 10 speeldagen voor het einde erbij en geen enkele ploeg is daar kansloos voor top 4 of laatste 3. Maar soit met maar 1 stijger en 1 daler zou je dat dit seizoen inderdaad altijd gehad hebben. Dus ik kijk wel uit naar het format van volgend seizoen. Met potentieel 5 stijgers en dalers op 16 ploegen.

Nuja naar veel kijk ik niet meer uit zolang mijn club niet van koers veranderd. Meer dan 15 jaar lagere reeksen had zijn tol al geëist in Lommel. Maar het sportief wanbeleid van CFG heeft voor een ongekende apathie en dieptepunt gezorgd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
7 8 9
Reacties
167
Weergaven
9K
D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
200K
Deleted member 14
D
Terug
Bovenaan