1B Challenger Pro League 2022-2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoals de Pro League graag blijft herhalen: de Challenger Pro League is een profcompetitie. Laten we dan ook alles in het werk stellen om de wedstrijdomkadering professioneel te laten verlopen. Enkel op die manier kan de Belgische tweede klasse groeien en beter worden.

Ik vind de toon van de brief wat kinderachtig maar in dit stukje hebben ze wel 100% gelijk. Je kan niet enerzijds de ploegen die naar 1B promoveren de vereisten van een volwaardige profploeg opleggen en ze anderzijds behandelen als een amateurploeg.
 
Ik vind de toon van de brief wat kinderachtig maar in dit stukje hebben ze wel 100% gelijk. Je kan niet enerzijds de ploegen die naar 1B promoveren de vereisten van een volwaardige profploeg opleggen en ze anderzijds behandelen als een amateurploeg.
En nog veel erger is dat die beloftenploegen op totaal andere velden (Club Brugge Beloften > Roeselare, Genk Beloften > Geel of zelfs op Beveren thuis,.) hun wedstrijden mogen afwerken. Als ze met de grote jongens willen meedoen, moeten ze dat ook maar aankunnen en een waardig stadion hebben. (Ajax > De Toekomst, Feyenoord > Varkenoord, ... )
 
De VAR zal er wel niet meer komen in 1B. Toen er nog maar 4 matchen per weekend waren was er al totaal geen urgentie. Nu zitten er al 4 belofteploegen bij die totaal geen interesse in een VAR zullen hebben. En daarbij komen er nog extra amateur ploegen bij volgend seizoen. Ze gaan nooit 8 wedstrijden uitzenden met nog eens extra camera standpunten vrees ik.
 
Er zullen er weer een hoop zijn die "Crybabies" gaan roepen, maar ik denk dat er hier genoeg mensen van andere clubs reeds voorbeelden hebben gegeven van de zwakke arbitrage in 1B.

Geen idee wat dit oplost echter, had wrs beter geweest om met andere clubs samen een statement uit te brengen en om te vragen achter VAR.
Inderdaad en het ontbreken van een VAR doet daar zeer veel aan. Die offside goal (ik was er op dat moment blij mee), maar die moet gewoon afgekeurd worden. Er zijn 'tig voorbeelden, zoals die rode kaart in Lierse - Beveren een paar weken terug.
 
En nog veel erger is dat die beloftenploegen op totaal andere velden (Club Brugge Beloften > Roeselare, Genk Beloften > Geel of zelfs op Beveren thuis,.) hun wedstrijden mogen afwerken. Als ze met de grote jongens willen meedoen, moeten ze dat ook maar aankunnen en een waardig stadion hebben. (Ajax > De Toekomst, Feyenoord > Varkenoord, ... )
Club nxt heeft met the nest (officieel nog altijd schiervelde) een volwaardig stadion. Dat dat in Roeselare ligt en niet in Brugge doet niet ter zake. Ksv Roeselare bestaat niet meer, moest Club nxt daar niet spelen zou daar niet veel meer te beleven vallen. Das ook gewoon mooi geregeld met de stad Roeselare.
 
Club nxt heeft met the nest (officieel nog altijd schiervelde) een volwaardig stadion. Dat dat in Roeselare ligt en niet in Brugge doet niet ter zake. Ksv Roeselare bestaat niet meer, moest Club nxt daar niet spelen zou daar niet veel meer te beleven vallen. Das ook gewoon mooi geregeld met de stad Roeselare.
Allemaal leuk en wel, maar als supporter haalt dit (nog meer) de beleving volledig weg natuurlijk.
 
En nog veel erger is dat die beloftenploegen op totaal andere velden (Club Brugge Beloften > Roeselare, Genk Beloften > Geel of zelfs op Beveren thuis,.) hun wedstrijden mogen afwerken. Als ze met de grote jongens willen meedoen, moeten ze dat ook maar aankunnen en een waardig stadion hebben. (Ajax > De Toekomst, Feyenoord > Varkenoord, ... )
Jong Genk speelt normaal zijn wedstrijden toch in het stadion zelf. Nu zijn ze eens moeten uitwijken vanwege de grasmat, maar eerste ploegen wijken ook wel eens ooit uit. Ik snap uw punt niet.
 
Jong Genk speelt normaal zijn wedstrijden toch in het stadion zelf. Nu zijn ze eens moeten uitwijken vanwege de grasmat, maar eerste ploegen wijken ook wel eens ooit uit. Ik snap uw punt niet.

Die gaan volgend jaar niet meer in Genk spelen. Geel normaal gezien inderdaad. In de verdere toekomst is natuurlijk nog altijd de bedoeling dat ze terug in Genk (eigen B stadion dan) gaan spelen.

That being said. Ik snap zijn argument helemaal niet. Dat zijn volwaardige stadions, wat maakt het uit dat die niet in Brugge, Genk, ... ofzo liggen.
 
De 4 ploegen hebben inderdaad een volwaardig stadion. Alleen Genk wilde een paar matchen niet thuis spelen. Ik ben ook wel voorstander voor een klein gezellig 'B-stadion' zoals in Nederland. Ipv voor 300 fans op de Heizel te spelen.

Want dat fans nu éénmaal niet uitkijken naar wedstrijden in lege stadions snappen er hier sommige precies niet. Dus noem mij ook maar een zager.

Terwijl het ook anders zou kunnen door die belofteploegen niet samen met de A-ploeg te laten spelen, abo-houders gratis toegang geven en bezoekende fans voor een derby geen combi-regeling te geven ed.

En misschien ook gewoon stoppen met tv uitzendingen van echt alle 1B-wedstrijden? Het zou voor de beleving bij de kleine profploegen ook niet slecht zijn denk ik.
 
De 4 ploegen hebben inderdaad een volwaardig stadion. Alleen Genk wilde een paar matchen niet thuis spelen. Ik ben ook wel voorstander voor een klein gezellig 'B-stadion' zoals in Nederland. Ipv voor 300 fans op de Heizel te spelen.

Want dat fans nu éénmaal niet uitkijken naar wedstrijden in lege stadions snappen er hier sommige precies niet. Dus noem mij ook maar een zager.

Terwijl het ook anders zou kunnen door die belofteploegen niet samen met de A-ploeg te laten spelen, abo-houders gratis toegang geven en bezoekende fans voor een derby geen combi-regeling te geven ed.

En misschien ook gewoon stoppen met tv uitzendingen van echt alle 1B-wedstrijden? Het zou voor de beleving bij de kleine profploegen ook niet slecht zijn denk ik.

Feit, veel mensen kunnen er toch echt niet voor de buis zitten voor een Virton tegen Dender of een Standard B tegen Genk B. Er zitten niet eens veel mensen in die stadia...
Volgend seizoen hebben we 16 ploegen in 1B, het was dit seizoen al moeilijk voor Eleven Sports om alle wedstrijden uit te zenden, dat gaat volgend seizoen toch nog meer problemen geven, en in sommige gevallen (zoals die voorbeelden) gewoon enorm verlieslatend zijn.
 
Gezien ik mij mentaal al wat aan het klaarmaken ben voor 1B maar de competitie nooit echt op de voet heb gevolgd pols ik graag eens bij jullie. Wat zou ik vanaf pakweg volgend seizoen kunnen verwachten mochten we als Waregem zijnde in 1B, in plaats van 1A, moeten aantreden?
 
Gezien ik mij mentaal al wat aan het klaarmaken ben voor 1B maar de competitie nooit echt op de voet heb gevolgd pols ik graag eens bij jullie. Wat zou ik vanaf pakweg volgend seizoen kunnen verwachten mochten we als Waregem zijnde in 1B, in plaats van 1A, moeten aantreden?
Vooral niet hopen dat je zomaar direct voor de titel zal spelen. Op KV Mechelen na is er geen enkele ploeg die direct voor de titel speelde na degradatie. Het niveau aan de top is de laatste seizoenen wel gezakt, maar de sleutel tot succes is een goede organisatie en mentaliteit en een paar spelers die het verschil maken.

Met de komst van de 4 (5 als ik mijn eigen Lommel meetel) belofteploegen zijn er nu wel ploegen die verzorgd combinatie voetbal willen brengen. En aangezien er nog eens 3 amateurploegen bijkomen zou de competitie toch niet meer zo moordend moeten zijn als toen er jarenlang maar 8 redelijk evenwaardige ploegen waren.
 
Gezien ik mij mentaal al wat aan het klaarmaken ben voor 1B maar de competitie nooit echt op de voet heb gevolgd pols ik graag eens bij jullie. Wat zou ik vanaf pakweg volgend seizoen kunnen verwachten mochten we als Waregem zijnde in 1B, in plaats van 1A, moeten aantreden?
en KVO....:hug::cry2:
 
Gezien ik mij mentaal al wat aan het klaarmaken ben voor 1B maar de competitie nooit echt op de voet heb gevolgd pols ik graag eens bij jullie. Wat zou ik vanaf pakweg volgend seizoen kunnen verwachten mochten we als Waregem zijnde in 1B, in plaats van 1A, moeten aantreden?

Ik zie liever dat Zulte zich redt en dat Eupen mee zakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
7 8 9
Reacties
167
Weergaven
9K
D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
200K
Deleted member 14
D
Terug
Bovenaan