1B Challenger Pro League 2022-2023

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moest Anderlecht nog iet of wat competitief zijn gingen ze nog zo over Lierse/Lommel maar te grote leegloop vrees ik.
 
Leegloop? Oké, Agyei en Lokesa zijn vertrokken, maar Bellman is gekomen. En El Hadj en Duranville moest je toch niet meer als kernlid van de Futures.
 
Duranville niet, El Hadj heeft voor de winterstop in de helft van de wedstrijden meegespeeld. Kernlid is veel gezegd, maar heeft toch zijn meerwaarde gehad die je nu moet vervangen.
 
Lol die van Lierse zo natrappen (of toch een ferme duw) en voor wat? Nu bon NXT weer 3 punten en nu vierdes in de stand! Ferme reeks nu toch
 
Leegloop? Oké, Agyei en Lokesa zijn vertrokken, maar Bellman is gekomen. En El Hadj en Duranville moest je toch niet meer als kernlid van de Futures.
Sinds het begin van het seizoen zijn niet alleen die vertrekkers weg, maar ook Colassin en Bouchouari, zijn Butera en Verbruggen doorgeschoven en zijn ook Stassin, Leoni en Angulo vaker afwezig omdat ze bij de eerste ploeg moeten zijn. Ook een Kana en Sardella deden er af en toe bij mee initieel. Da’s te veel verlies van het goeie.

Spelen trouwens vrijdag gelijktijdig dus de Futures gaan sowieso fel onthoofd zijn.
 
Sinds het begin van het seizoen zijn niet alleen die vertrekkers weg, maar ook Colassin en Bouchouari, zijn Butera en Verbruggen doorgeschoven en zijn ook Stassin, Leoni en Angulo vaker afwezig omdat ze bij de eerste ploeg moeten zijn. Ook een Kana en Sardella deden er af en toe bij mee initieel. Da’s te veel verlies van het goeie.

Spelen trouwens vrijdag gelijktijdig dus de Futures gaan sowieso fel onthoofd zijn.
Stassin 2 matchen gemist en Leoni 4de qua aantal gespeelde minuten. Dus van hen valt dat al bij al mee. Sardella 3 matchen gespeeld, Kana 1. Dus die kan je bezwaarlijk als vaste spelers rekenen
 
Overzicht van alle transfers in 1B: https://www.proximus.be/pickx/nl/229211 ... inter-2023

Chadli is weg bij Lommel.
En 5 nieuwe tieners binnengehaald. Waarvan er al één geblesseerd. Het gebrek aan flankspelers op links is nu wel opgelost. Maar of en wanneer die jonge gasten klaar zijn voor 1B is nog een groot vraagteken. Gelukkig dat Lierse in verval is zodat die top 6 nog wel zal lukken zeker? En dat is het hoogst haalbare voor onze veredelde belofteploeg.
 
Stassin 2 matchen gemist en Leoni 4de qua aantal gespeelde minuten. Dus van hen valt dat al bij al mee. Sardella 3 matchen gespeeld, Kana 1. Dus die kan je bezwaarlijk als vaste spelers rekenen
Gaat niet over ‘vaste’ spelers, het is nu eenmaal zo dat er van de ploeg die ons een eerste overwinning op Lommel bezorgde 7 man weg/doorgeschoven is. Stassin en Leoni niet meegeteld.
Stassin miste idd 2 matchen, die we verloren tegen mindere ploegen. Leoni van de laatste 10 er 6 gemist. Is enorm belangrijk.

En dan zwijg ik nog over de trainer.

De ploeg van de laatste reeks matchen is gewoon niet meer hetzelfde, en dat zie je. Eerste helft leken we te kunnen meespelen voor de eerste 3.
 
Gaat niet over ‘vaste’ spelers, het is nu eenmaal zo dat er van de ploeg die ons een eerste overwinning op Lommel bezorgde 7 man weg/doorgeschoven is. Stassin en Leoni niet meegeteld.
Stassin miste idd 2 matchen, die we verloren tegen mindere ploegen. Leoni van de laatste 10 er 6 gemist. Is enorm belangrijk.

En dan zwijg ik nog over de trainer.

De ploeg van de laatste reeks matchen is gewoon niet meer hetzelfde, en dat zie je. Eerste helft leken we te kunnen meespelen voor de eerste 3.
Dat was dan ook de commentaar op reserve ploegen in 1B. Veel te veel verschil.

Maar ik vind die leegloop niet helemaal correct, daarom ook mijn reactie. Het is een verloop zoals te verwachten was bij de reserveploegen.
 
Dat was dan ook de commentaar op reserve ploegen in 1B. Veel te veel verschil.

Maar ik vind die leegloop niet helemaal correct, daarom ook mijn reactie. Het is een verloop zoals te verwachten was bij de reserveploegen.
Ik ben ook altijd voorstander geweest om 2 transfermomenten (winter/zomer) in te lassen, zoals in Spanje. Vaste kern. Maar daar waren verschillende ploegen op tegen.

Dan ga je volgens mij ook een duidelijker pad aan je jongeren kunnen voorschotelen en zijn ze minder snel ongeduldig.
 
En dan heb je ook veel minder gezeik van de normale ploegen in de competitie. Hoeveel gezever er niet te lezen is op Facebook, Twitter en op supportsfora omdat speler x ene week bij Anderlecht A speelt en dan bij Anderlecht B, en wat voor competitievervalsing dat niet is. Niet te tellen.
 
En dan heb je ook veel minder gezeik van de normale ploegen in de competitie. Hoeveel gezever er niet te lezen is op Facebook, Twitter en op supportsfora omdat speler x ene week bij Anderlecht A speelt en dan bij Anderlecht B, en wat voor competitievervalsing dat niet is. Niet te tellen.
En het feit dat er één belofte ploeg nog weigert om op hun eigen A-veld te spelen, en dan nog andere ploegen een gebrek aan flexibiliteit verwijt, helpt ook niet. Had Beveren niet akkoord gegaan om dan maar in Beveren te spelen zonder publiek had een titelkandidaat gewoon 3 punten cadeau gehad.
 
Belangrijk gelijkspel van ons nog. Lierse nu naar Beerschot en dan tegen Lommel.
Wij naar Deinze. Kan verschil maken om nog bij die eerste 6 te zijn.
Club Nxt lijkt me zo goed al zeker gezien hun 2 resterende matchen. De rest zal het onderling moeten uitmaken.

Lommel gisteren voor de 2e keer op rij de play-offs zelf uit handen gegeven in het slot. Tot de 2-1 uit de lucht viel niets aan de hand en voor een keer gretigheid laten zien. De 0-3 vergeten te maken, de Futures die ontsnapten aan rood en na die aansluitingstreffer een trainer die eerst niets doet. Geen fitte (ervaren) spelers inbrengen, je snelste man (die 2 keer scoorde) er dan uit halen voor een middenvelder. En je spits die werkelijk niets nuttig deed, al een heel seizoen eigenlijk, gewoon laten staan. Dan heb je gelijkmaker gewoon zelf gezocht, net zoals vorige week toen Bould een 18-jarige met geel laat staan waardoor je met 10 valt.

Die Engelsen die het sportief voor het zeggen hebben blijven er een zootje van maken in Lommel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
7 8 9
Reacties
167
Weergaven
9K
D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
200K
Deleted member 14
D
Terug
Bovenaan