WK Wielrennen 2022 (Wollongong, Australië)

Volgend jaar met dat wk in augustus zal het weer keuzes maken worden. Geen tour rijden? Blijft de belangrijkste koers vh jaar natuurlijk.

Dit wk skipt hij de tijdrit en zit hij in de tang in de wegrit, ik denk dat hij toch nog eens wakker zal liggen van het feit dat hij die tijdrit geschrapt heeft. Je kan de tour skippen en in Glasgow platrijden op 10km van de meet.
Of mss in zijn voordeel dat hij dan goed gaat zijn.
Want hij wordt hier toch ook gewoon opgelegd in de sprint door zijn lead-out uiteindelijk en Matthews klopt hem normaal ook altijd.

Wanneer is de crocodile trophy? Mss dat Matje die kan meedoeb
 
Zou Pogacar zich wat hebben opgeblazen in die vroege aanval? Hij trok daar echt flink door. En daarna doet hij eigenlijk geen serieuze poging meer om het gat naar de groep Evenepoel te dichten of kleiner te houden. Atypisch voor hem. Hij liet zijn ploegmaats ook geen kopwerk meer doen. Dat kan het verschil gemaakt hebben.
 
Speciaal voor diegenen die hier zaten te zagen dat Remco naar van Aert moest gaan om gefeliciteerd te worden:

Edit: tweet is precies weg. Was dus een fragment direct na de finish waarbij van Aert hem gaat feliciteren.
 
Zou Pogacar zich wat hebben opgeblazen in die vroege aanval? Hij trok daar echt flink door. En daarna doet hij eigenlijk geen serieuze poging meer om het gat naar de groep Evenepoel te dichten of kleiner te houden. Atypisch voor hem. Hij liet zijn ploegmaats ook geen kopwerk meer doen. Dat kan het verschil gemaakt hebben.

Is ook al een lang seizoen geweest voor hem. Voorjaarsklassiekers, een tour volle bak gereden iedere dag,.. Hij zal naar een vormpiek toegewerkt hebben voor de tour, maar dat ga je geen 2 maanden erna nog even hoog houden voor een wk. Idem voor van aert.

Je kan zoiets een maand volhouden zoals evenepoel nu gedaan heeft, maar geen half jaar aan een stuk.
 
Tijd om de tacktieken van de verliezers te fileren.

Heel vreemd dat er veel toplanden niet reden en dat sommige landen dachten dat het een goed idee was om met Remco voorop te blijven, enkel Duitsland reed in het peleton.

  • Frankrijk : bardet - met Laporte die 2de wordt , allaphilipe , cosnefroy , madouas zaten daar ook nog.
  • Australië : met kopman Matthew deed ook niks
  • Italië : 2de kopman Rota met zat vooraan dus dat was logisch dat die niet meereden.
  • GB : tullet , sorry met Hayter moet je altijd rijden erachter
  • Denemarken : had skjelmose ook een kopman voorraan
  • Zwitserland : kopman voorraan
  • Noren: niet gezien behalve de chasse patat van leknessund
Er is maar 1 topland dat tactisch correct gereden heeft en dat is België, Wout zijn exploot even buiten beschouwing. Dat mocht ook wel eens na al die mislukkingen de laatste járen: Leuven, Harrogate, Doha... Al de rest is eigenlijk onbegrijpelijk. Je zou bijna denken dat ze de voorbije 3 jaar allemaal onder een steen geleefd hebben. Iedereen zou ondertussen moeten weten dat ze Remco geen 10 seconden moeten geven en ze "geven" hem eigenlijk 2 minuten gratis :confused:

Haal Remco uit die groep en zet Van Aert daar in de plaats en dan snap ik de tactiek van de anderen weer wel: dan kan je het spel spelen wetende dat Van Aert toch niet alles kan controleren maar met Remco? Hij was op 70km al iedereen het snot voor de ogen aan het rijden. Bij zijn eerste aanzet riepen ze allemaal om hun moeder en dan heeft hij nog 35km gewacht om echt aan te zetten.
* Frankrijk: Bardet VS Remco met Madouas, Cosnefroy & Allaphilipe en Laporte achter de hand :confused:
* Australië: Hindley in dit werk? :laugh:
* Slovenië: Tratnik VS Remco? nope...
* GB: moet altijd rijden voor Hayter...

Er waren wel een aantal landen voor wie deze situatie niet slecht was: Zwitserland, Denemarken, Kazachstan... maar dat zijn landen waarvoor een medaille, los van de kleur een enorm succes is.

Oh en kunnen we het ook even hebben over de enorme fail van Pascal Eenkhoorn? WTF doet die daar? Die komt vanachteruit door geschoten, pakt 'gratis' 20 meter, er zit niemand direct op het wiel en lijkt met hogere snelheid nog extra meters te gaan pakken en dan houdt hij de benen stil :confused: Als die gewoon door rijdt pakt die volgens mij dus altijd zilver, als ze daar achter 2 seconden naar elkaar kijken is hij weg... die heeft duidelijk niet goed naar Van Vleuten gisteren gekeken.

En om het nog even over Van Vleuten gisteren te hebben: die had gewoon nooit mogen finishen... mooi precedent alweer UCI. Een kleine garnaal die in de RvV zijn drinkbus aan een kind geeft in de achtergrond, how maar! Kan niet! Maar als een toprenster die 2! vestimentaire inbreuken doet? Geen probleem! We geven haar gewoon een boete de dag na de koers. WTF eigenlijk? Die skinsuit tot daaraan toe nog maar die kousen??? Was de UCI commisaris gisteren toevallig ook voorzitter van de Brailleliga? Menig voetballer zou jaloers geweest zijn...
 
Er is maar 1 topland dat tactisch correct gereden heeft en dat is België, Wout zijn exploot even buiten beschouwing. Dat mocht ook wel eens na al die mislukkingen de laatste járen: Leuven, Harrogate, Doha... Al de rest is eigenlijk onbegrijpelijk. Je zou bijna denken dat ze de voorbije 3 jaar allemaal onder een steen geleefd hebben. Iedereen zou ondertussen moeten weten dat ze Remco geen 10 seconden moeten geven en ze "geven" hem eigenlijk 2 minuten gratis :confused:

Haal Remco uit die groep en zet Van Aert daar in de plaats en dan snap ik de tactiek van de anderen weer wel: dan kan je het spel spelen wetende dat Van Aert toch niet alles kan controleren maar met Remco? Hij was op 70km al iedereen het snot voor de ogen aan het rijden. Bij zijn eerste aanzet riepen ze allemaal om hun moeder en dan heeft hij nog 35km gewacht om echt aan te zetten.
* Frankrijk: Bardet VS Remco met Madouas, Cosnefroy & Allaphilipe en Laporte achter de hand :confused:
* Australië: Hindley in dit werk? :laugh:
* Slovenië: Tratnik VS Remco? nope...
* GB: moet altijd rijden voor Hayter...

Er waren wel een aantal landen voor wie deze situatie niet slecht was: Zwitserland, Denemarken, Kazachstan... maar dat zijn landen waarvoor een medaille, los van de kleur een enorm succes is.

Oh en kunnen we het ook even hebben over de enorme fail van Pascal Eenkhoorn? WTF doet die daar? Die komt vanachteruit door geschoten, pakt 'gratis' 20 meter, er zit niemand direct op het wiel en lijkt met hogere snelheid nog extra meters te gaan pakken en dan houdt hij de benen stil :confused: Als die gewoon door rijdt pakt die volgens mij dus altijd zilver, als ze daar achter 2 seconden naar elkaar kijken is hij weg... die heeft duidelijk niet goed naar Van Vleuten gisteren gekeken.

En om het nog even over Van Vleuten gisteren te hebben: die had gewoon nooit mogen finishen... mooi precedent alweer UCI. Een kleine garnaal die in de RvV zijn drinkbus aan een kind geeft in de achtergrond, how maar! Kan niet! Maar als een toprenster die 2! vestimentaire inbreuken doet? Geen probleem! We geven haar gewoon een boete de dag na de koers. WTF eigenlijk? Die skinsuit tot daaraan toe nog maar die kousen??? Was de UCI commisaris gisteren toevallig ook voorzitter van de Brailleliga? Menig voetballer zou jaloers geweest zijn...

Ook niet vergeten dat er geen oortjes zijn he. Ik heb de hele wedstrijd niet gezien, maar pak dat remco vrij vooraan in het peloton zat en de rest van de toppers meer in het midden en er springt plots een groepje weg. Eer ze dan door krijgen dat remco erbij is dan is het kalf al verdronken natuurlijk.

Die eekhoorn zat ik hier ook te roepen wat voor een kalf dat eigenlijk is om dan te stoppen met rijden. 🤦
 
Hoogtepunt van dit wk is niet Remco die wint maar Lampaert zijn reactie. Beste ooit. :unsure:

Als er nog twijfel was over sportman van het jaar is die ook volledig weg zeker?
 
Oh en kunnen het ook even hebben over de enorme fail van Pascal Eenkhoorn? WTF doet die daar? Die komt vanachteruit door geschoten, pakt 'gratis' 20 meter, er zit niemand direct op het wiel en lijkt met hogere snelheid nog extra meters te gaan pakken en dan houdt hij de benen stil :confused:
Was idd prachtig :rofl:.

Mocht VA de sprint hebben gewonnen, dan zaten we volgend jaar (mits beiden in vorm) achterovergeleund in de zetel.
Evenepoel en Van Aert in combinatie zijn platina waard op een WK. De ene probeert verschillende keren van ver en de andere kan gewoon in het wiel zitten en meegaan. Welk land kan dat voorleggen?

Zo zonde voor Lutsenko. Elke renner die meerijdt - ook al is het maar voor even - met Remco in de finale, verdient het om een medaille te pakken.
De Kazach heeft gestreden, maar haalde het jammer genoeg niet.

Magistraal seizoen van Evenepoel. Als hij in de komende jaren nog een beter jaar kan voorleggen, dan zou ik hem toch wel net onder Merckx durven zetten...

Voor sommige Belgische renners moet het een easy WK geweest zijn. Heb niet alles gezien, maar heeft Lampaert op kop gereden?
Dank u, Frankrijk.
Als er nog twijfel was over sportman van het jaar is die ook volledig weg zeker?
Als Courtois de nul houdt in zeven wedstrijden op het WK en het winnende doelpunt scoort in de blessuretijd, zou het misschien nog kunnen :unsure:.
 
Zou WVA zich ingehouden hebben in het wiel van Laporte? Voor hem is een WK-medaille veel minder waard dan voor zijn lead-out man. Je ziet hem echt wel kijken of iemand er nog langs kan komen.
 
Raar moment met Eenkhoorn inderdaad. Maar misschien sloeg plots de verzuring toe tot achter zijn oren? Of hij dacht dat MVDP nog in het aanstormende peloton zat? :unsure:

Jaren geleden was ik ook wel fan om zonder oortjes te koersen, maar daar ben ik toch helemaal van teruggekomen. Het is ondertussen ook heel duidelijk dat we heel attractieve koersen krijgen mét. Lijkt me dat UCI voor volgend jaar toch best overstag gaat wat betreft het WK...

Zou WVA zich ingehouden hebben in het wiel van Laporte? Voor hem is een WK-medaille veel minder waard dan voor zijn lead-out man. Je ziet hem echt wel kijken of iemand er nog langs kan komen.

Nee, dat zou hij niet laten liggen hoor. En zo te horen na de finish was het voor hem (en Laporte) helemaal niet duidelijk dat ze voor plek 2 aan het sprinten waren.
 
Onder merckx… hij moet toch nog wat bewijzen om groter dan Tom Boonen te worden.

Hij is in elk geval goed begonnen met twee ritten in de Vuelta en het WK.

Remco gaat en kan nooit het palmares van Boonen bij elkaar fietsen want het zijn twee compleet andere renners he. Ze gaan wel beide prominent aanwezig zij in het "De-Grootste-Belgische-Wielrenners-Aller-Tijden-Boek".
 
Laatst bewerkt:
Hij is in elk geval goed begonnen met twee ritten in de Vuelta en het WK.

Remco gaat en kan nooit het palmares van Boonen bij elkaar fietsen want het zijn twee compleet andere renners he. Ze gaan wel beide prominent aanwezig zij in "De-Grootste-Belgische-Wielrenners-Aller-Tijden-Boek".
Tuurlijk zijn het andere renners en is Remco goed begonnen. Top Boonen heeft echter qua prestaties veel meer en langer goed gepresteerd. Voor we vergelijken met de GOAT, dat hij eerst maar een paar jaar goede prestaties neerzet.
 
Er is maar 1 iemand die daar recht op heeft: Bart Swings die goud pakt op de winterspelen
Eerste man ooit en 2e pas in België sinds 1948
Wel in het begin van het jaar.
Net als bij de Oscars. Hoe dichter erbij, hoe meer kans je maakt om te winnen, doordat het verser in het geheugen ligt.
+ nationale sport, de koers.
Met de traditie van Nederland, misschien wel dan.
Tuurlijk zijn het andere renners en is Remco goed begonnen. Top Boonen heeft echter qua prestaties veel meer en langer goed gepresteerd. Voor we vergelijken met de GOAT, dat hij eerst maar een paar jaar goede prestaties neerzet.
:unsure:
Je zal grootse prestaties bedoelen, zoals nog een keer Luik en een keer Lombardije en een GT erbij, vermoed ik?

Op je 22j, een monument + GT + WK + een schone topklassieker (Klasika) + medaille WK TT winnen, heeft voor mij meer waarde dan zeven monumenten in twee kasseikoersen en een groene trui + WK (of twee).
Persoonlijk ben ik meer fan van het langere werk, dan de koersen, die Boonen won. Aangezien je in die koersen drie weken attent moet blijven.
En Remco is gans het jaar meer dan goed geweest. Boonen was een dikke maand en nog een keer in de Tour en een WK of drie.
 
Vergeleken met een absoluut unicorn supertalent als Remco ok, maar beperkt zou ik Boonen nu toch ook niet noemen :shutup:

Boonen was een dikke maand en nog een keer in de Tour en een WK of drie.
Andere tijden, in de periode van Boonen was dit gewoon zo. Bij iedereen. Alhoewel vb. een Boonen heeft veel GT's heeft deelgenomen, meer dan je denkt waarschijnlijk. Die hadden ook veel koersdagen op een jaar.

Deze discussies tonen eigenlijk maar hoe verwend we nu zijn met die monstertalenten.
 
Beperkt zou ik Boonen nu toch ook niet noemen :shutup:
Tuurlijk niet.
Is amusant bij nabesprekingen en is een meer dan deftige autocoureur.
Komt erbij dat hij in tegenstelling tot VDP wel met een tienermeisje overweg kan en een van de eerste - zoniet de enigste - Belgische coureurs was, die zich waagde aan een korrelige substantie :tongue:.
 
Dylan van Baarle bevestigde dat Van der Poel zich elders in het hotel had bevonden. “Hij sliep bij zijn vriendin op een andere etage. Ik heb heerlijk geslapen”, aldus de nummer 2 van vorig jaar.
 
Terug
Bovenaan