WK Wielrennen 2022 (Wollongong, Australië)

Heeft er al eens een wereldkampioen eerder ook al een medaille op het wk TT gewonnen in hetzelfde jaar?
Enkel Olano in 95 denk ik. WK TT bestaat ook nog maar sinds 1994. Olano deed nog net iets beter, want pakte zilver in de TT

In beide onderdelen een medaille pakken, gebeurt ook niet vaak. Wout pakte 2 keer zilver in Imola, maar voor het overige zal het ook even zoeken zijn.
 
Volgens mij onderschatten sommigen toch echt wel het palmares van Boonen, niet? 32 klassiekers gewonnen waarvan 7 monumenten. Daarbuiten nog 90 andere overwinningen.

Evenepoel vs Boonen is opzich toch een kromme vergelijking. Totaal ander type renner.

Man evenepoel onder Boonen zetten. Dan alleen toch om de verdienste van zijn hele carrière. Wat Evenepoel hier doet is al generaties niet meer gezien. Boonen was goed in wat klassiekers en heeft het geluk van een goeie sprint te hebben waardoor ie WK werd en wat toerriten won. Maar iedereen er zomaar af rijden zoals bij de junioren en binnenkomen op 2.30. Neen, daar kan zelfs de beste Boonen niet aan tippen.
Goed in wat klassiekers is ook wel een understatement dat kan tellen. :laugh:

"Het geluk van een goeie sprint". Dan kan je evengoed zeggen over Evenepoel dat hij geluk heeft met "zijn aero en grote molen" of bv Contador met "zijn klimmersbenen".

Ik ben en was grote fan van zowel Boonen als Evenepoel maar zou niet weten waarom je ze met elkaar zou moeten vergelijken.
 
En waarom moet dat ook altijd vergeleken worden. Zelfs met Merckx. We zijn een halve eeuw verder, je kan dat toch totaal niet vergelijken?

En vergelijken met Boonen.. remco is om te beginnen maar aan zijn 16 beginnen met fietsen. Boonen was wk op zijn 25ste, evenepoel is 3 jaar jonger. Zijn topjaren liggen zelfs nog voor hem. Hoe zou je hem dan in godsnaam onder Boonen gaan plaatsen? Dat hij geen Paris Roubaix gaat winnen, dat weten we allemaal. Maar Boonen ging nooit kans maken om een tour te winnen en Remco gaat er 1 winnen, de vraag is gewoon: wanneer?

Als je een grote ronde kan winnen en mss zelfs meerdere keren en wk worden, dan ga je daar niemand boven zetten, in het beste geval mag je ze ernaast zetten.

Gewoon totaal andere renners en meestal met ook totaal andere renners aan de start van die wedstrijden.
 
Man evenepoel onder Boonen zetten. Dan alleen toch om de verdienste van zijn hele carrière. Wat Evenepoel hier doet is al generaties niet meer gezien. Boonen was goed in wat klassiekers en heeft het geluk van een goeie sprint te hebben waardoor ie WK werd en wat toerriten won. Maar iedereen er zomaar af rijden zoals bij de junioren en binnenkomen op 2.30. Neen, daar kan zelfs de beste Boonen niet aan tippen.

Wie spreekt er eigenlijk nog over Vingegaard of Pogacar ? Remco is de grootste en op een manier die nog maar zelden gezien is. Hoedje af.

Idd Vuelta gewonnen, WK, San Sebastian, Gullegem Koerse,... Pogi en Bernal kunnen er maar van dromen. Wat een klasbak! :love2:
 
Er is maar 1 iemand die daar recht op heeft: Bart Swings die goud pakt op de winterspelen
Eerste man ooit en 2e pas in België sinds 1948
Tot gisteren gaf ik je 100% gelijk maar nu... monument+GT+WK+brons WK ITT. Ik vind het heel jammer voor Swings maar je kan toch moeilijk anders dan alles van prijzen aan Remco geven nog nu?
De enige manier dat zijn seizoen nóg beter kan is de Vuelta swappen voor de Tour... wint voor de rest alles wat je kan winnen op een jaar eigenlijk.
Valt alleszins te verhopen dat hij niet het etiket van kindermepper opgespeld krijgt.
'Kindermepper'... als je 13/14 bent dan ben je verstandelijk meer dan voldoende onwikkeld om te snappen dat zulk gedrag niet ok is.

De vraag is niet "gaat Mathieu daar te ver?". De eerste vraag die ik mij vooral stel: waar zitten de ouders en waarom krijgen die pubers geen draai rond hun oren.

aan de andere kant horen we maar 1 kant van het verhaal nu natuurlijk. Er is geen context.
Wie spreekt er eigenlijk nog over Vingegaard of Pogacar ? Remco is de grootste en op een manier die nog maar zelden gezien is. Hoedje af.
Remco is all-round overduidelijk de beste renner van dit moment (en van het seizoen). Maar om de beste ronderenner van het seizoen te zijn moet je de Tour winnen imo.

Maar goed, best dat em da dit jaar (nog) niet gedaan heeft. Stel je voor: op u 22ste: L-B-L, de Tour en WK... u carriere kan alleen maar bergaf gaan vanaf dat moment :unsure:
 
'Kindermepper'... als je 13/14 bent dan ben je verstandelijk meer dan voldoende onwikkeld om te snappen dat zulk gedrag niet ok is.

De vraag is niet "gaat Mathieu daar te ver?". De eerste vraag die ik mij vooral stel: waar zitten de ouders en waarom krijgen die pubers geen draai rond hun oren.

aan de andere kant horen we maar 1 kant van het verhaal nu natuurlijk. Er is geen context.
Mja, hoe vervelend zulk gedrag ook is, je moet u proberen daarboven te zetten. Ik kan absoluut begrijpen dat je die kinderen een lap wil geven, maar tussen willen en doen is nog een groot verschil. Als hij die kinderen effectief lichamelijk heeft aangepakt dan zal dit wel een serieus staartje krijgen... Ik hoop dat het uiteindelijk drie keer niks is, want dit is toch een jammerlijke smet op dit WK.
 
Ik vind het uur van de feiten in de zaak VdP ook wel frapant. 22u30, toen is zijn potje overgekookt.

Moest ik nu zelf op hotel zitten en er is om 22u30 nog lawaai zou ik dat nu persoonlijk niet zo onacceptabel vinden, dat is voor gewone vakantiegangers hoogstens in de grijze zone. Natuurlijk wil hij vanuit zijn positie zoveel mogelijk nachtrust nemen, maar de vraag is of de medegasten zelfs op de hoogte waren dat er een WK favoriet bij hun op de gang ligt. Ik vraag me zelfs af of die weten dat er een wk 100km verder was, en dat die renners dan net bij hun in een hotel zouden liggen...
 
Maar, is niet alleen lawaai hé, blijkbaar ook herhaaldelijk belletje-trek in de vorm van kloppen op de deur.

Maar eigenlijk moet zijn vriendin dat maar oplossen op dat moment. Of iemand bellen van zijn omkadering die in hetzelfde hotel bleven. Of de receptie verwittigen
 
Uiteindelijk moet je niet op iemands deur komen kloppen. Er is nog een verschil met lawaai op de gang op doelbewust op uw kamerdeur komen kloppen. En anders kunnen een paar oordoppen wel helpen. :unsure:

Maar stel u voor dat Remco dit voorhad. :eek: De gekende namen hadden er 10 pagina's mee gevuld! Nu is het verdacht stil...
 
Of waarom je een mobilhome moet huren als je er toch niet in slaapt :smurf: Was ook te moeilijk om effe in die mobilhome te gaan liggen zeker na die 2de keer kloppen op de deur.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap als absolute non-kenner niet waarom men voor de belangrijkste koers van het jaar niet gewoon een huis huurt ipv een publiek hotel.
En dan huur je een huis dat tussen allerlei andere party-huizen blijkt te liggen. Ze zitten een heel seizoen op allerlei hotelkamers.
De grootste fout ligt in het feit dat hij zelf het conflict is aangegaan ipv Moerenhout te bellen. Maar het is ook weer van deze tijd om het normaal te vinden dat die 2 meisjes urenlang op deuren gaan kloppen, van een 14-jarige mag toch ook verwacht worden dat ze over 3 hersencellen beschikken die met elkaar samen kunnen werken. Toen ik 14 jaar was liep ik om 23u s'nachts ook niet rond in de gang van een hotel zonder dat mijn ouders in de buurt waren. Maar again, tijden veranderen.
 
Maar, is niet alleen lawaai hé, blijkbaar ook herhaaldelijk belletje-trek in de vorm van kloppen op de deur.

Maar eigenlijk moet zijn vriendin dat maar oplossen op dat moment. Of iemand bellen van zijn omkadering die in hetzelfde hotel bleven. Of de receptie verwittigen
Hij is de man he!

Ik zou ook gewoon die deur opengooien en er eens goed tegen kafferen
 
Terug
Bovenaan