WK Wielrennen 2022 (Wollongong, Australië)

Sorry maar het was vrij duidelijk dat Senechal voor Remco aan het rijden was, op dat moment die inspanning doen (lees alles leegrijden in 1 trok) was totaal niet in de kaart van de franse tacktiek gespeeld, die moesten eerder zoveel mogelijk pionnen in het spel houden in die fase.

Zelfde met de zwitsers, Schmid laat op een bepaald moment zijn enige knecht Pellaud volledig zijn vat leegtrekken in 1 lange beurt, opnieuw voor de zwitserse tacktiek slaat dag op niks, maar voor Remco was dat ideaal.

De beurten van Pellaud en Senechal hebben zeker een halve minuut tot een minuut extra opgeleverd en waren zeer welkom om Serryke en Dewulf af te lossen

Ik denk dat Schmid en Senechal een mooi uurwerk aan de collectie gaan mogen toevoegen

Als die groep van Schmid zich niet als een stel amateurs had laten flikken dan had die gewoon een dikke kans op podium. Waren met 4 voor nog 2 plekjes op dat podium. Alsof Schmid en co er baat bij hebben dat VA, Pogacar, Mathews en andere terugkomen.

Ik zeg niet dat er geen complotten zijn maar ik geloof er toch niet veel.
 
Als die groep van Schmid zich niet als een stel amateurs had laten flikken dan had die gewoon een dikke kans op podium. Waren met 4 voor nog 2 plekjes op dat podium. Alsof Schmid en co er baat bij hebben dat VA, Pogacar, Mathews en andere terugkomen.

Ik zeg niet dat er geen complotten zijn maar ik geloof er toch niet veel.
Dat zijn toch geen complotten…? Schmid en Senechal zijn in andere wedstrijden domestique voor Evenepoel, is dat dan zo raar dat ze hier vandaag ook hun duit in het zakje doen, vind ik geen complot, eerder business as usual… en Schmid geeft ook zijn eigen medaillekansen niet op door zijn helper op te offeren he, deed zelf geen meter kop, dus eigen kansen bleven gaaf, maar heeft wel Pellaud ingezet op een manier die Remco zeer goed diende, op dat moment hoefde dat eigenlijk nog niet volgens de bordentheorie
 
Dat zijn toch geen complotten…? Schmid en Senechal zijn in andere wedstrijden domestique voor Evenepoel, is dat dan zo raar dat ze hier vandaag ook hun duit in het zakje doen, vind ik geen complot, eerder business as usual… en Schmid geeft ook zijn eigen medaillekansen niet op door zijn helper op te offeren he, deed zelf geen meter kop, dus eigen kansen bleven gaaf, maar heeft wel Pellaud ingezet op een manier die Remco zeer goed diende, op dat moment hoefde dat eigenlijk nog niet volgens de bordentheorie

Als iedereen de bordentheorie toepast dan komen ze allemaal aan met een vol bord maar wel zonder prijzen natuurlijk. Er moet nu eenmaal iemand werken. Je kan zeggen Evenepoel zat in die groep maar je kan ook kijken naar wie er niet bij zat en voor mannen als Lutsenko, Schmid, Rota, Bardet en co was een medaille scoren van uit de groep Evenepoel een pak makkelijker dan van uit de grote groep met alle andere toppers erbij.

Die laatste km was echt belachelijk. Ze zaten meer dan minuut voor op 2km van de meet en toch komt alles nog samen. Die 4 gaan toch wel slecht slapen als ze die beelden gaan terug zien hebben hier een goede kans op een medaille laten liggen.
 
Als iedereen de bordentheorie toepast dan komen ze allemaal aan met een vol bord maar wel zonder prijzen natuurlijk. Er moet nu eenmaal iemand werken. Je kan zeggen Evenepoel zat in die groep maar je kan ook kijken naar wie er niet bij zat en voor mannen als Lutsenko, Schmid, Rota, Bardet en co was een medaille scoren van uit de groep Evenepoel een pak makkelijker dan van uit de grote groep met alle andere toppers erbij.

Die laatste km was echt belachelijk. Ze zaten meer dan minuut voor op 2km van de meet en toch komt alles nog samen. Die 4 gaan toch wel slecht slapen als ze die beelden gaan terug zien hebben hier een goede kans op een medaille laten liggen.
Ligt dat nu aan mij of zien we de laatste jaren (en vooral dit jaar) meer en meer van die stomiteiten? Ik kan nu niet andere voorbeelden aanhalen maar ik had een vreemd deja vu gevoel bij die finish. Pokeren tot ze uiteindelijk nog overspoeld worden...

Fugslang en Alaphilippe is hetgeen mij zo te binnen schiet, maar er zijn er recenter ook nog geweest.
 
Als die groep van Schmid zich niet als een stel amateurs had laten flikken dan had die gewoon een dikke kans op podium. Waren met 4 voor nog 2 plekjes op dat podium. Alsof Schmid en co er baat bij hebben dat VA, Pogacar, Mathews en andere terugkomen.

Ik zeg niet dat er geen complotten zijn maar ik geloof er toch niet veel.

Dat zijn toch geen complotten…? Schmid en Senechal zijn in andere wedstrijden domestique voor Evenepoel, is dat dan zo raar dat ze hier vandaag ook hun duit in het zakje doen, vind ik geen complot, eerder business as usual… en Schmid geeft ook zijn eigen medaillekansen niet op door zijn helper op te offeren he, deed zelf geen meter kop, dus eigen kansen bleven gaaf, maar heeft wel Pellaud ingezet op een manier die Remco zeer goed diende, op dat moment hoefde dat eigenlijk nog niet volgens de bordentheorie
Skjelmose liet achteraf aan de Deense tv weten dat ze dachten dat ze 1'47" voorhadden op het peloton toen ze de laatste km naderden.
 
Zelfde met de zwitsers, Schmid laat op een bepaald moment zijn enige knecht Pellaud volledig zijn vat leegtrekken in 1 lange beurt, opnieuw voor de zwitserse tacktiek is dat veel te vroeg om dat te doen, maar voor Remco was dat ideaal.
Schmid was kopman bij de Zwitsers , dat hij pelaud vol op kop liet sleuren is gewoon normaal.

Was met die koersomstandigheden hun beste kans op een medaille...

Wachten op küng met al die andere favorieten in het peleton was op dat moment not done.
 
even de wedstrijd terugbekeken, als Remco hier niet wint, dan spreken we over een saai kutwk… er is nu eens werkelijk niks interessants gebeurd in die finale buiten de solo van Remco. Saaiste wk in jaren denk ik. Ik denk dat ie hier als Nederlander, Spanjaard, Deen, etc echt niet gelukkig van werd om even je hele ochtend voor op te offeren.

Je kon hier ook zomaar een skjemose of Laporte als wereldkampioen gehad hebben. Gelukkig was Remco er!
 
Als die groep met Remco niet wegrijdt, heb je natuurlijk wel een gans andere wedstrijd. Dan moeten de Belgen ook koersen en krijg je wel koers in het peleton.

Zijn er trouwens ergens beelden te vinden van de laatste keer Mount Pleasant van het peleton
 
Zijn er trouwens ergens beelden te vinden van de laatste keer Mount Pleasant van het peleton

Veel slechte dingen gezien dit WK, maar het gebrek aan vaste camera op Mt. Pleasant was toch wel het toppunt. Hoe zwak kan je productie zijn. Zowat in alle categorieën belangrijke (of toch interessante) aanvallen niet kunnen zien omdat de cameramoto's bij andere groepen zaten of tussen een kopgroep en het peloton werden weggehaald. Schandalig eigenlijk voor koers van dit niveau.

't Is dat Remco hier WK wordt of het zou in mijn geheugen echt een plaats krijgen als het slechtste WK in jaren, om verschillende redenen.
 
Ik miste ook de transpondergegevens aan de finish of op de top van Mount Pleasant. Zo had je tenminste een beetje een idee wie waar reed

Ja dat miste ik dus ook. Was altijd handig om te zien hoe groot het peloton nog was en hoeveel Belgen er nog bij zaten en zo.

even de wedstrijd terugbekeken, als Remco hier niet wint, dan spreken we over een saai kutwk… er is nu eens werkelijk niks interessants gebeurd in die finale buiten de solo van Remco. Saaiste wk in jaren denk ik. Ik denk dat ie hier als Nederlander, Spanjaard, Deen, etc echt niet gelukkig van werd om even je hele ochtend voor op te offeren.

Je kon hier ook zomaar een skjemose of Laporte als wereldkampioen gehad hebben. Gelukkig was Remco er!
Als die groep met Remco niet wegrijdt, heb je natuurlijk wel een gans andere wedstrijd. Dan moeten de Belgen ook koersen en krijg je wel koers in het peleton.

Zijn er trouwens ergens beelden te vinden van de laatste keer Mount Pleasant van het peleton

Die groep Evenepoel was best groot en reed toch meer dan 2' voor dan zitten de favorieten natuurlijk wat gevangen je rijd niet zomaar een gat van 2 minuten dicht. Zoiets legt een koers wel lam.
 
Ze hebben de kloof een bepaald moment wel verminderd tot 1’15, maar dan viel het weer compleet stil. Als je dan als Belgische ploeg nog een renner over hebt (genre Stuyven, Lampaert, Dewulf,…) dan knal je daar gewoon naar toe want er werd vooraan ook niet aan 100% doorgeknald
 
Ze hebben de kloof een bepaald moment wel verminderd tot 1’15, maar dan viel het weer compleet stil. Als je dan als Belgische ploeg nog een renner over hebt (genre Stuyven, Lampaert, Dewulf,…) dan knal je daar gewoon naar toe want er werd vooraan ook niet aan 100% doorgeknald

Ze hebben die kloof niet verkleind (klein nuance verschil ze hebben vooral vooran tragen gaan rijden ipv dat ze achteraan sneller zijn gaan rijden) ze hebben van voor gewoon in groep op het gemak die Mount Pleasant opgereden. Niet eens zo dom eigenlijk alles samen houden om zo toch nog wat knechten over te houden om wat werk te verrichten. 1'15 rij je ook niet dicht op je eentje hoor daar heb je toch al een paar goeie renners voor nodig die samen werken. Moest een van de favorieten toen iets geprobeerd hadden toen zou VA gewoon meteen op dat wiel zijn gesprongen en ligt de koers ook weer stil natuurlijk.
 
Ze hebben de kloof een bepaald moment wel verminderd tot 1’15, maar dan viel het weer compleet stil. Als je dan als Belgische ploeg nog een renner over hebt (genre Stuyven, Lampaert, Dewulf,…) dan knal je daar gewoon naar toe want er werd vooraan ook niet aan 100% doorgeknald
Dan zit je ook met een ander soort koers. Nu werd er niet vol doorgereden, maar in dat geval misschien wel.

Het is echt niet zo makkelijk als je een verhaal hebt dat zoveel variabelen kent.

Het WK is goed gelopen voor ons. Maar het had evengoed een heel pak slechter kunnen aflopen. En we mogen daar niet blind voor zijn omdat we gewonnen hebben.
Ik blijf erbij dat ze de formule toch echt moeten herbekijken.
 
2 minuten gratis? Beetje overdreven, toch?
De groep was om 7u al weg dus ik heb niet gezien hoe ze zijn weggereden maar ik begreep tussen de lijnen door dat de Fransen daar hard gereden hebben. Als je in een groep van die omvang weg rijdt dan is het niet zo dat je daar veel meer energie verbruikt dan in het peloton, tenzij je zelf de helft van het kopwerk doet.

Die groep krijgt dus toch wel 2 minuten cadeau van de favorieten imo.
Veel slechte dingen gezien dit WK, maar het gebrek aan vaste camera op Mt. Pleasant was toch wel het toppunt. Hoe zwak kan je productie zijn. Zowat in alle categorieën belangrijke (of toch interessante) aanvallen niet kunnen zien omdat de cameramoto's bij andere groepen zaten of tussen een kopgroep en het peloton werden weggehaald. Schandalig eigenlijk voor koers van dit niveau.

't Is dat Remco hier WK wordt of het zou in mijn geheugen echt een plaats krijgen als het slechtste WK in jaren, om verschillende redenen.
Het camerawerk/regie was dramatisch. Een helicopter kennen ze daar blijkbaar niet (of kan niet aan de oceaan daar? :unsure: ).

En als er dan geen heli is dan moeten er gewoon veel meer vaste camera´s zijn. Ze passeren 14 keer... en met de technologie van tegenwoordig, wat heb je nog nodig om die verbinding te leggen? Ze konden op Mt. Pleasant zonder problemen 2 of 3 camera's gezet hebben.
Ze hebben de kloof een bepaald moment wel verminderd tot 1’15, maar dan viel het weer compleet stil. Als je dan als Belgische ploeg nog een renner over hebt (genre Stuyven, Lampaert, Dewulf,…) dan knal je daar gewoon naar toe want er werd vooraan ook niet aan 100% doorgeknald
Ze hebben op 2.5 ronde van het einde op Mount Pleasant zo hard naar boven gereden (oa Madouas) dat alle knechten overboord lagen. Maar als de favorieten dan zien dat en de Fransen en Pogacar en Van Aert en Matthews en een hele hoop schaduwfavorieten mee zijn... dan is er niemand die nog door rijdt uiteraard.

3 minuten later begonnen ze vooraan dan ook wat zenuwachtig te doen en te demarreren wat de directe aanleiding gaf tot Lutsenko die weg reed en Remco die erachter sprong. Die mannen reden door en in het peloton deden ze niks, dan ga je zeer snel terug van 1m15 naar 2m15...
 
Het camerawerk/regie was dramatisch. Een helicopter kennen ze daar blijkbaar niet (of kan niet aan de oceaan daar? :unsure: ).
De heli was aan het whale watchen dacht ik ;)
------------------------------------

MVDP mag dus gelukkig al naar huis en met een kleine boete weggekomen (maar ze gaan in Beroep).
Hopelijk kan hij midden/einde van dit seizoen mentaal snel achter zich laten.

Vond dit wel een interessante opinie op wielerflits over MVDP.

Dat het eigenlijk al voor de 2de keer is dat MVDP een incident met de Nederlandse Bond
Het plankje op de OS waarblijkbaar iedere andere Nederlander wel van op de hoogte was.
Nu terug ook weer iets slecht geregeld tussen de KNWU en MVDP.

Ik denk dat het bij de Belgen NOT Done zou zijn moest Sarah of Oumi dezelfde kamer met hun respectievelijke vent/vriend zouden delen op een WK.

Maar blijkbaar volgens de laatste deel van het opiniestuk, heel veel dingen slecht geregeld bij de Nederlandse Bond.
 
De heli was aan het whale watchen dacht ik ;)
------------------------------------

MVDP mag dus gelukkig al naar huis en met een kleine boete weggekomen (maar ze gaan in Beroep).
Hopelijk kan hij midden/einde van dit seizoen mentaal snel achter zich laten.

Vond dit wel een interessante opinie op wielerflits over MVDP.

Dat het eigenlijk al voor de 2de keer is dat MVDP een incident met de Nederlandse Bond
Het plankje op de OS waarblijkbaar iedere andere Nederlander wel van op de hoogte was.
Nu terug ook weer iets slecht geregeld tussen de KNWU en MVDP.

Ik denk dat het bij de Belgen NOT Done zou zijn moest Sarah of Oumi dezelfde kamer met hun respectievelijke vent/vriend zouden delen op een WK.

Maar blijkbaar volgens de laatste deel van het opiniestuk, heel veel dingen slecht geregeld bij de Nederlandse Bond.
Ik begrijp sowieso niet dat je een hotel boekt anderhalf uur van Wollongong? Je gaat mij toch niet vertellen dat er niks dichter te vinden was? :unsure:

Om nog maar te zwijgen van ander amateurisme. Als je dat laatste stuk inderdaad leest dat is wel dubbel pijnlijk. Dat er in het NL kamp dan ook niemand iets durft zeggen van gebrek aan begeleiding voor die 13/14 jarigen in dat hotel als je zelf je selectie 17/18 jarigen aan hun lot over laat. Komaan... kan je het u al voorstellen? Wout & Remco: we verwachten dat jullie zich ontfermen over Vlad Van Mechelen en kompanen op weg naar Australië. :wtf:

Ofwel regel je alles deftig ofwel doe je het zoals de Ieren en blijf je thuis. En dan zeg ik niet dat er eens niks mis gaat, dat bestaat niet, je werkt tenslote met mensen. Maar je zorgt op zen minst dat je een begeleider bij hebt per leeftijdscategorie (of toch 1 overkoepelend persoon voor juniors en beloften bv).
 
Terug
Bovenaan