WK Wielrennen 2022 (Wollongong, Australië)

Je kan je toch niet van het gevoel ontdoen dat het daar allemaal niet te vlot loopt bij de knwu… bij de vrouwen het ene incident na het andere, de 2 vdp incidenten… en vooral hoe het ook allemaal wordt aangepakt en afgehandeld… cursusje communicatie voor iedereen zou geen kwaad kunnen. En Vanderpoel moet wel beginnen opletten voor het Nilis-syndroom…

Ik kan mij trouwens echt niet voorstellen dat Van Aert op een aparte gang gaat liggen, dan zit Wesley Theunis wel in de kamer ernaast of legt desnoods een matras op de gang…
 
Wout zegt in het interview achteraf dat hij niet wist dat ze voor zilver sprintten...
Maar dan nog was dat vol sprinten leek me
Maar goed was ook in de weer daarvoor om wat te controleren terwijl de rest zich al spaarde.

Net toerke gaan doen en langs de vaart stond er man (die zijn hond uit liet) te pissen met zijn fluit richting fietsers die er op 1m passseerden.
Was er net voor groepje kinderen gepasseerd. Ik dacht meteen 'amaai in Australië zou dat het gevang in zijn!'
 
Stel u voor :love:

Rijdt hij überhaupt mee?

Ik zie trouwens dat WvA nog een grapje maakte met Remco na de finish, zo erg zal het dus niet gesteld zijn tussen de twee.

In eerste instantie leek het wel alsof Van Aert toch wat teleurgesteld was.
Maar als je die beelden dan ziet dan primeert het respect toch, en had hij 30km voor de meet al door dat het voor Remco was. De verwerking was al grotendeels gebeurd :p

Langs de andere kant, kan je ook iets anders hebben dan respect?
De manier waarop hij de laatste twee maanden rondrijdt en nu ook weer wint, gewoon zalig om zien. Jammer dat het altijd een spel moet zijn van voor of tegen.
Ik ben fan van mooie koers, niks of minder. En met een protagonist al Remco krijg je gewoon mooie koers, kan je enkel maar toejuichen!

Maar Pogacar onder Remco zetten vind ik dan ook weer een brug te ver. Het palmares en de manier waarop is bij Pogacar tot hiertoe echt wel beter en groter hoor. Tweemaal tour gewonnen eh jongens, deed ook mee in de RVV voor de winst uiteindelijk. Laat ons ook serieus blijven.
 
Eigenlijk scheelde het dus niet veel of we hadden hier gewoon de WK bij de mannen én bij de vrouwen.

Als ik het goed zie, is dat geleden van 2007 en de Italianen Bettini en Bastianelli
 
Eigenlijk scheelde het dus niet veel of we hadden hier gewoon de WK bij de mannen én bij de vrouwen.

Als ik het goed zie, is dat geleden van 2007 en de Italianen Bettini en Bastianelli
Daarom is het ook al zo lang geleden.

Daarnaast domineren de Nederlanders die discipline bij de vrouwen. Maar is de laatste titel bij de mannen alweer van 1985 geleden (Zoetemelk).
 
Als je de koers vandaag gezien hebt en je denkt terug aan vorig jaar. Rijden de Belgen het dan niet toe op groep Remco dan was hij daar misschien al wereldkampioen.
 
Als je de koers vandaag gezien hebt en je denkt terug aan vorig jaar. Rijden de Belgen het dan niet toe op groep Remco dan was hij daar misschien al wereldkampioen.

Daar had hij al een pak meer krachten verspeelt natuurlijk. Maar het is nu nog duidelijk dat hij ook vorig jaar al natuurlijk een rol als medekopman moest gekregen hebben. Of we toen een andere WK hadden dat betwijfel ik wel want Alaphilippe was echt uitmuntend die dag. Hield zich alles behalve in, plaatste meerdere versnellingen en schudde toen ook een solo van andere halve ronde of zo uit zijn benen die was vorig jaar ook echt sterk.
 
Als je de koers vandaag gezien hebt en je denkt terug aan vorig jaar. Rijden de Belgen het dan niet toe op groep Remco dan was hij daar misschien al wereldkampioen.
Nutteloos om daar over te speculeren hé.

Vergeet niet dat daar ook een zeer sterke Franse ploeg was met een Alaphilippe die écht top was (in tegenstelling tot nu). De beste heeft toen ook gewoon gewonnen.

En Remco schat ik dit jaar ook hoger in dan vorig jaar. Stating the obvious eigenlijk.
 
Ik denk niet dat Remco vorig jaar al sterk genoeg was om te winnen, maar dat maakt allemaal ook niet meer uit.

Grootste teleurstelling toch wel Kopecky, die had toch gewoon in zichzelf moeten geloven en achter Van Vleuten rijden.
 
Als je de koers vandaag gezien hebt en je denkt terug aan vorig jaar. Rijden de Belgen het dan niet toe op groep Remco dan was hij daar misschien al wereldkampioen.
Dat zou ik niet durven zeggen. Was een ander koersverloop en was toen ook niet in deze vorm.
Ik zou zelfs durven zeggen dat hij nog een andere renner was. De progressie die hij heeft gemaakt is fenomenaal.

Wat ik wel straf vond is dat Van Aert effectief geen benul had dat hij nog voor de 2de plek aan het rijden en sprinten was.
Dit samen met het akkefietje met VDP toont voor mij toch wel echt aan dat de formule van zo een WK op de schop moet.
Zonder oortjes rijden, met landenteams en zo amateuristisch georganiseerd (door sommige bonden dan) maakt het gewoon een heel rare koers.
 
Dit concept slaat ook nergens op. Sénéchal is volgens Voeckler tegen diens orders in op kop gaan rijden. Met die gemengde belangen krijg je dit nooit op orde.

Quickstep had 12 renners aan de start, waaronder een kopman in elk van de 2 grote blokken en vrijbuiters bij o.a. Zwitserland en Denemarken. Dat is om koersvervalsing vragen.
 
Dit concept slaat ook nergens op. Sénéchal is volgens Voeckler tegen diens orders in op kop gaan rijden. Met die gemengde belangen krijg je dit nooit op orde.

Quickstep had 12 renners aan de start, waaronder een kopman in elk van de 2 grote blokken en vrijbuiters bij o.a. Zwitserland en Denemarken. Dat is om koersvervalsing vragen.

Bardet zat er ook nog natuurlijk. De kans dat Senechal gewoon begon te rijden voor Bardet lijkt me wel groter dan dat die dacht ik doe Lefevere hier eventjes een pleziertje. Zelfde met Schmid die reed toch ook gewoon voor eigen rekening. Was goed bezig de laatste weken dus was gewoon kopman bij de Zwitsers of had toch tenminste een vrije rol.
 
De vraag is niet "gaat Mathieu daar te ver?". De eerste vraag die ik mij vooral stel: waar zitten de ouders en waarom krijgen die pubers geen draai rond hun oren.
In Australië zijn ze heel hard in zo een gevallen. In het geval van twijfel wordt steevast potentieel de meest gevaarlijke meegenomen (zelfs al staat de andere partij het uit te lokken of is er zelfs amper iets/niets gebeurd). Dat is bijna altijd de volwassene of man in zo een geval.

Ik hoop dat die ouders een serieuze schadevergoeding opgelegd krijgen als blijkt dat VDP onschuldig is. Ik zou not-amused zijn als zo een onnozele en ongemanierde kinderen mij voor zo een belangrijke dag uit mijn slaap zouden houden.
 
Uw favorietje Remco wordt WK, Matje vliegt de bak in en plotseling is de formule van een WK achterhaald... Raar!
Laat ons ook niet flauw doen. Als we dit WK reden met merkenploegen dan had Remco naar grote waarschijnlijkheid ook gewonnen hoor.
Dus dat zou niet veel verschil hebben gemaakt.

Het probleem is de gemengde belangen, dat zorgt toch elk jaar opnieuw voor wrevel en twijfel. Nu ook met Senechal, wat is er van aan en wat niet, maar het feit is wel dat hij niet in het nadeel van Remco reed.
Ook dat ze zonder oortjes rijden, dat is niet van deze tijd.

Ik heb speciaal ook een stuk van uw post weggelaten. Een beetje niveau mag toch wel, zeer ongepast.
 
Laat ons ook niet flauw doen. Als we dit WK reden met merkenploegen dan had Remco naar grote waarschijnlijkheid ook gewonnen hoor.
Dus dat zou niet veel verschil hebben gemaakt.

Het probleem is de gemengde belangen, dat zorgt toch elk jaar opnieuw voor wrevel en twijfel. Nu ook met Senechal, wat is er van aan en wat niet, maar het feit is wel dat hij niet in het nadeel van Remco reed.
Ook dat ze zonder oortjes rijden, dat is niet van deze tijd.

Ik heb speciaal ook een stuk van uw post weggelaten. Een beetje niveau mag toch wel, zeer ongepast.
En wat is dan volgens u de oplossing?

En jij weet als notoire Remco basher alles over niveau. Helaas moet je nu wel je kar keren. :)
 
En wat is dan volgens u de oplossing?

En jij weet als notoire Remco basher alles over niveau. Helaas moet je nu wel je kar keren. :)

Kendl reageert eindelijk eens op een zeer normale manier en dan moet gij weer onnozel gaan doen?
En gij vraagt u dan af waarom ik denk dat gij een of ander complex hebt.

Zoekt u een pint (of eender wat ge graag drinkt) en geniet van Remco's overwinning in plaats van telkens bij een overwinning van Remco of eender welke QS renner hier de calimero te komen uithangen.
 
Wat is er daar onnozel aan meneer de frusto? Ik vraag wat de oplossing is? Jij voelt je duidelijk aangevallen. Droog je traantjes. QS zal nog veel winnen en Lotto nog veel verliezen. Tot spijt wie het benijdt! ;)

Heerlijk hoe je mijn punt blijft bewijzen. 1 normale post is teveel gevraagd zeker?

Uw favorietje Remco wordt WK, kinderklopper Matje vliegt de bak in en plotseling is de formule van een WK achterhaald... Raar!
En wat is dan volgens u de oplossing?

En jij weet als notoire Remco basher alles over niveau. Helaas moet je nu wel je kar keren. :)

Dit is niet gewoon naar een oplossing vragen, dat weet jij zelf ook wel.

En nu ga ik het er bij laten, je kunt ook een Remco/QS fan zijn zonder een grote calimero te zijn. Neem een voorbeeld aan Dadash. Die reageert (naar mijn smaak) ook veel te veel op Kendl zijn posts, maar kan dat tenminste op een fatsoenlijke manier en hem zie je hier ook niet alleen als het over QS gaat. Hij kan wat meer bijdragen dan dat.
 
Dit concept slaat ook nergens op. Sénéchal is volgens Voeckler tegen diens orders in op kop gaan rijden. Met die gemengde belangen krijg je dit nooit op orde.

Quickstep had 12 renners aan de start, waaronder een kopman in elk van de 2 grote blokken en vrijbuiters bij o.a. Zwitserland en Denemarken. Dat is om koersvervalsing vragen.

Natuurlijk al langer een probleem. Eerlijk zou ik een WK met merkenploegen toch maar niets vinden, maar hoe het nu is is ook problematisch. Gewoon oortjes toelaten imo, kunnen renners ook niet meer met het excuus komen dat ze niet wisten wat te doen, of er geen communicatie was, etc. Nu kan Voeckler zeggen dat hij wilt, maar Senechal kan ook gewoon counteren door te zeggen dat hij het niet wist. 't Is nu niet dat een Bardet bijvoorbeeld komen zeggen is dat hij moest stoppen.

NIet dat dat het helemaal oplost natuurlijk, maar misschien denken die renners in kwestie dan toch twee keer na omdat er misschien backlash komt.

Bardet zat er ook nog natuurlijk. De kans dat Senechal gewoon begon te rijden voor Bardet lijkt me wel groter dan dat die dacht ik doe Lefevere hier eventjes een pleziertje. Zelfde met Schmid die reed toch ook gewoon voor eigen rekening. Was goed bezig de laatste weken dus was gewoon kopman bij de Zwitsers of had toch tenminste een vrije rol.

Rijden voor Schmid is meer dan begrijpelijk, dat is een medekopman van Zwitserland en voor zo een land is een medaille al een enorm succes. Die hadden er alle baat bij om te rijden. Frankrijk daar ga ik toch echt niet akkoord. Iedereen wist toch toen die groep weg was dat niemand daar Remco ging kunnen volgen. Hij is één van de beste renners ter wereld, enkel de andere wereldtoppers kunnen dat eventueel. Dat Frankrijk met Alaphilippe (die imo beter was dan verwacht), Cosnefroy, Madouas en Laporte vanachter dan toch de kastanjes uit het vuur haalt voor Bardet, die de laatste jaren nu toch niet zo bekend staat om de beste eendagscoureur te zijn, vind ik echt onbegrijpelijk.
 
Laatst bewerkt:
Heerlijk hoe je mijn punt blijft bewijzen. 1 normale post is teveel gevraagd zeker?




Dit is niet gewoon naar een oplossing vragen, dat weet jij zelf ook wel.

En nu ga ik het er bij laten, je kunt ook een Remco/QS fan zijn zonder een grote calimero te zijn. Neem een voorbeeld aan Dadash. Die reageert (naar mijn smaak) ook veel te veel op Kendl zijn posts, maar kan dat tenminste op een fatsoenlijke manier en hem zie je hier ook niet alleen als het over QS gaat. Hij kan wat meer bijdragen dan dat.

Heerlijk hoe je als enige zo getriggerd bent door deze post. Ga maar UCI punten tellen!

belvedere86 said:
Opnieuw een meer dan geslaagd seizoen voor QS. Na de kasseiklassiekers deed men wat smalend over de ploeg maar het lachen is hen vlug vergaan.
 
Bardet zat er ook nog natuurlijk. De kans dat Senechal gewoon begon te rijden voor Bardet lijkt me wel groter dan dat die dacht ik doe Lefevere hier eventjes een pleziertje. Zelfde met Schmid die reed toch ook gewoon voor eigen rekening. Was goed bezig de laatste weken dus was gewoon kopman bij de Zwitsers of had toch tenminste een vrije rol.
Sorry maar het was vrij duidelijk dat Senechal voor Remco aan het rijden was, op dat moment die inspanning doen (lees alles leegrijden in 1 trok) was totaal niet in de kaart van de franse tacktiek gespeeld, die moesten eerder zoveel mogelijk pionnen in het spel houden in die fase.

Zelfde met de zwitsers, Schmid laat op een bepaald moment zijn enige knecht Pellaud volledig zijn vat leegtrekken in 1 lange beurt, opnieuw voor de zwitserse tacktiek is dat veel te vroeg om dat te doen, maar voor Remco was dat ideaal.

De beurten van Pellaud en Senechal hebben zeker een halve minuut tot een minuut extra opgeleverd en waren zeer welkom om Serryke en Dewulf af te lossen

Ik denk dat Schmid en Senechal een mooi uurwerk aan de collectie gaan mogen toevoegen
 
Terug
Bovenaan