WK Wielrennen 2022 (Wollongong, Australië)

Laat onze knechten dan maar thuis, we zullen eens zien hoe goed de kopmannen zijn zonder hulp. Wat een gebrek aan respect.

Een WK op een andere continent moet gewoon kunnen. Zeker al omdat Australië toch een leuke wielrenner natie is.
Je moet wel lezen wat er staat, niet wat je denkt of graag wil dat er staat... @MrKend54l stelt alleen de vraag: Als we het niet de moeite vinden van knechten zo goed mogelijk naar daar te brengen we misschien nog wat meer kunnen besparen? Het is een beetje in het extreme getrokken om een punt te maken, het is niet dat hij echt de knechten in het bagageruim zou steken... :unsure:

Maar @Airjinx maakt natuurlijk een belangrijk punt: in tegenstelling tot wat sommigen graag zouden willen zijn we niet allemaal gelijk en is het logisch dat bepaalde mensen bepaalde privileges mogen genieten terwijl voor anderen die kosten niet gemaakt worden. En waar voor de toppers elke extra % winst belangrijk is maakt het voor een knecht echt wel veel minder uit of die 100% of 98% is.

Maar los van dat alles: de prijs is wat hij is. Van Aert verdient meer dan genoeg om die €8k te rechtvaardigen. Het is deels ook zijn eigen verantwoordelijkheid om op de beste mogelijke manier aan de start te staan. Áls hij dat WK uiteindelijk wint zullen daar voor hem waarschijnlijk ook wel financiële voordelen aan vast hangen. Het is een beetje krom dat de wielerbond €8k zou moeten investeren waar de renner dan nadien met alle financiële perks gaat lopen indien het een succesverhaal is.

We hebben het hier over profwielrenners die hun plaats kennen. Als De Wulf denkt dat hij van aert zijn plaats kan innemen moet hij misschien eens dezelfde uitslagen beginnen rijden. Tot zolang mag een topper gerust privileges krijgen. We hebben het hier over topsport, de enige plaats waar excelleren nog toegelaten is.

Die zieke cultuur anno 2022 dat iedereen gelijk is, niemand beter is als een ander. Je ziet wat er van komt op de scholen. Allemaal gelijk = niveau omlaag. Als we die mentaliteit gaan overbrengen naar onze sporters kunnen we ze inderdaad beter thuis laten.
Kom kom meneer heeft ocharme 1 monumentje gewonnen. In onzen tijd wonnen we er 2, 12 ritten in de grote rondes en nog een klassement per jaar en we werden betaald zoals een arbeider!

Gaat wel over een vlucht van 24 uur ofzo. Recent zelf nog met Emirates van Brussel naar Australië gevlogen, in economy. Laat me vrij om te zeggen dat ik tevreden was dat ik nadien geen wk moest rijden.
Er zijn 2 weken tussen he
En die mannen zijn gewoon van oncomfortabele houdingen aan te nemen :unsure:

Gaat wel over een vlucht van 24 uur ofzo. Recent zelf nog met Emirates van Brussel naar Australië gevlogen, in economy. Laat me vrij om te zeggen dat ik tevreden was dat ik nadien geen wk moest rijden.
tuurlijk, maar met Ryanair en zelf andere vliegtuigmaatschappijen enzo heb ik het al lastig na 1-2 uren vliegen.
Ik denk dat ze je dan mogen afvoeren naar het ziekenhuis of chiropractor .

Terwijl bij Emirates ik toch vrij comfortabel 7-8 uur kon blijven zitten (ik ben even groot als WVA).

Voor de canadese renners is het van Vancouver naar Sydney is het gelukkig maar 15 uur
Montreal ==> Vancouver ==> Sydney
Sowieso ga je wel wat naar de kloten zijn na zo een reis.

“Het was een pittige nacht”, zegt Remco Evenepoel met kleine oogjes maandagavond op de luchthaven van Madrid. “Ik denk dat ik rond drie uur ’s nachts in mijn bed lag. Maar goed, ik heb toch zo’n zes uur kunnen slapen.” Ook de rest van de dag spendeerde Evenepoel naar eigen zeggen in bed, de fiets kwam er maandag niet meer aan te pas.”

“Uiteindelijk vertrekt hij niet ’s namiddags om 15.20u maar pas ’s avonds om 22.05u. “Omdat op die vlucht wél nog mogelijkheid was om in business class te vliegen”, verduidelijkt bondscoach Sven Vanthourenhout.

Morgenochtend om 9u15 Belgische tijd zetten Evenepoel en co. voet aan de grond in Dubai. Drie uur later nemen ze de aansluitingsvlucht naar Sydney, waar ze morgenavond rond 22.05u Belgische tijd zullen landen – 6.05u woensdagochtend lokale tijd.”

Als je dat leest lijkt het toch bijna onmogelijk om zondag een topprestatie te kunnen leveren in de tijdrit? Op adrenaline dan maar?

De wegrit in Tokio was op de zaterdag na de Tour de France, zo slecht deed Van Aert het toen toch ook niet. Zijn tijdrit enkele dagen later was dan wel minder.
Dat het niet ideaal is lijkt me duidelijk. Als hij pas 6e wordt zal niemand het hem kwalijk nemen zeker.

De wegrit in Tokio was op de zaterdag na de Tour de France, zo slecht deed Van Aert het toen toch ook niet. Zijn tijdrit enkele dagen later was dan wel minder.
Dat het niet ideaal is lijkt me duidelijk. Als hij pas 6e wordt zal niemand het hem kwalijk nemen zeker.

Ganse top 8 kwam toen uit de Tour met als winnaar de 3e van die Tour, VA de winnaar van de 2 ritten in het slotweekend en als 3e Pogacar de winnaar van die Tour dus niet meteen renners die spaarzaam die Tour zijn uit gekomen.

In topvorm kunnen renners wel wat hebben.

Kom kom meneer heeft ocharme 1 monumentje gewonnen. In onzen tijd wonnen we er 2, 12 ritten in de grote rondes en nog een klassement per jaar en we werden betaald zoals een arbeider!
Roger is that you? :tongue:
Voor Wout nie hé, zit al in Canada. Ik weet niet hoe die verbindingen er uit zien maar ik vermoed een vlucht van Montreal naar LA en dan van LA naar Australië oid.
En nog eens: Business is voor interpretatie vatbaar, er zijn maatschappijen die geen first class meer hebben op nieuwere toestellen maar in de plaats een betere Business Class met zetels waar een bed van gemaakt kan worden.

Wva kan natuurlijk ook gewoon zonder vliegtuig gaan

f7417d40-fd09-11ec-adff-5096017ddbe4

Dus zo'n Girmay die reed het voorbije weekend in Canada, om dan terug te komen naar ons land om de GP van Wallonië te rijden, om daarna naar Australië te vliegen voor het WK? Klinkt toch behoorlijk zwaar...

Het valt natuurlijk allemaal nog te bezien, want hij is in Canada wel ziek afgestapt.

Terug
Bovenaan