WK Wielrennen 2022 (Wollongong, Australië)

Uiteraard, wie drinkt er nu om op een vliegtuig te stappen.. Is ook niet toegelaten. Heb al vanalles geprobeerd.. pillen, oordoppen.. Helpt niks.
Ge zou ervan versteld staan :tongue: Wat jij beschrijft heb ik trouwens enkel last vast als ik stevig verkouden ben. Maar ik ben zo ook wel al eens precies doof geweest bij het afstappen, de ene kant duurde zelfs een dag of 3 tegen dat ik daar terug iets hoorde.

Redelijk zieke selectie. Gaudu zou trouwens ook niet misstaan hebben in die selectie met zijn huidige vorm. Als je dit ziet hebben de Fransen in de breedte toch een enorme weelde. De weelde in de diepte zal vooral afhangen van het vormpijl van Alaphilippe. Ze hebben wel het voordeel dat ze daar met onder andere Laporte en Sénéchal toch 2 mannen hebben die snel zijn aan de meet. Als die op de tussenstukken met een kleine groepje kunnen wegsluipen en die krijgen wat ruimte is dat altijd een vervelende situatie voor de Belgen (en anderen) om te controleren.

Moet nog eentje afvallen, zeker? Of mag de WK er eentje extra afleveren sinds dit jaar?
Dus zo'n Girmay die reed het voorbije weekend in Canada, om dan terug te komen naar ons land om de GP van Wallonië te rijden, om daarna naar Australië te vliegen voor het WK? Klinkt toch behoorlijk zwaar...

Het valt natuurlijk allemaal nog te bezien, want hij is in Canada wel ziek afgestapt.
Girmay gaat geen goede notering rijden op het WK. Blijkbaar rijdt die zaterdag nog in Italië. Iets wat ik niet begrijp.
Wanty heeft geen punten nodig voor hun klassering. Laat die jongen zichzelf goed voorbereiden op het WK.
Aan de andere kant is hij lange vluchten wel gewoon.

Sterke ploeg als je al zonder Gaudu en Cosnefroy kan. Nu als Pogacar op die laatste helling doortrekt hoeveel zijn er dan nog mee natuurlijk. Daar sta je dan met een goede ploeg in de breedte. Maar dat geld voor vele ploegen. De Belgische, Deense en Britse ploegen zijn ook best sterk in de breedte maar er gaat er toch eentje moeten kunnen aanhangen bij Pogacar om kans te maken.

Moet nog eentje afvallen, zeker? Of mag de WK er eentje extra afleveren sinds dit jaar?

Girmay gaat geen goede notering rijden op het WK. Blijkbaar rijdt die zaterdag nog in Italië. Iets wat ik niet begrijp.
Wanty heeft geen punten nodig voor hun klassering. Laat die jongen zichzelf goed voorbereiden op het WK.
Aan de andere kant is hij lange vluchten wel gewoon.

WK mag altijd mee. Ploeg krijgt geen extra plaatstje het moet de WK zijn denk ik. Zo kreeg Denemarken geen 9 starters omdat Pedersen niet meedeed het jaar erop.

Lijkt me inderdaad ook niet de ideale voorbereiding voor Girmay. Reed toch een paar goeie uitslagen recent dus het is niet alsof hij nog extra kms nodig heeft voor zijn vorm of zo denk ik dan.

@dadash kwestie van op voorhand weg te zijn , met een Laporte en/of Madouas. Hoe vroeger ze de koers openbreken hoe sneller de andere ploegen mannetjes moeten opsoeperen. "Normaal gezien".

En er ze zijn nog veel sterke landen die gaan willen anticiperen wegens niet de sterke man voor de laatste ronde , maar wel een deftig blok ik denk maar aan GB- denemarken-usa-australië

Frankrijk deed het ook zo vorig jaar en het heeft goed gewerkt enkel België had nog wat mannetjes over dacht ik.

Allaphilippe is net zoals vorig jaar back-up plan om met pogacar mee te zijn of weg te rijden. Maar zal wrsclk lastiger zijn dit jaar wegens alle pech.

Ook leuke ploeg is Noorwegen met leknessund en Timmer met daar nog eens Kristoff en foss bij

Nu veel leuke ploegen , hopelijk een even attractief WK zoals vorig jaar !

@dadash kwestie van op voorhand weg te zijn , met een Laporte en/of Madouas. Hoe vroeger ze de koers openbreken hoe sneller de andere ploegen mannetjes moeten opsoeperen. "Normaal gezien".

En er ze zijn nog veel sterke landen die gaan willen anticiperen wegens niet de sterke man voor de laatste ronde , maar wel een deftig blok ik denk maar aan GB- denemarken-usa-australië

Frankrijk deed het ook zo vorig jaar en het heeft goed gewerkt enkel België had nog wat mannetjes over dacht ik.

Allaphilippe is net zoals vorig jaar back-up plan om met pogacar mee te zijn of weg te rijden. Maar zal wrsclk lastiger zijn dit jaar wegens alle pech.

Ook leuke ploeg is Noorwegen met leknessund en Timmer met daar nog eens Kristoff en foss bij

Nu veel leuke ploegen , hopelijk een even attractief WK zoals vorig jaar !

Dat is net het probleem er zijn veel sterke landen. Er zal dus altijd wel eentje niet mee zijn die dan zijn sterke ploeg kan laten jagen en zo komt alles toch weer samen en is het aan de groten om het te beslissen. Hoe vaak wint een anticipator?

tuurlijk, maar met Ryanair en zelf andere vliegtuigmaatschappijen enzo heb ik het al lastig na 1-2 uren vliegen.
Ik denk dat ze je dan mogen afvoeren naar het ziekenhuis of chiropractor .

Terwijl bij Emirates ik toch vrij comfortabel 7-8 uur kon blijven zitten (ik ben even groot als WVA).

Voor de canadese renners is het van Vancouver naar Sydney is het gelukkig maar 15 uur
Montreal ==> Vancouver ==> Sydney
Sowieso ga je wel wat naar de kloten zijn na zo een reis.
Je kan dan ook beide niet vergelijken.
Met zo een lange vlucht bij Emirats zit je in een Boeing 777 of een Airbus A380, dat zijn al toestellen die een pak luxueuzer en ruimer zijn omdat het widebody toestellen zijn.
Bij Ryanair vlieg je korte vluchten in een 737-800, dat is een narrowbody toestel en daarbij nog eens uiterst basis uitgerust.
Nog maar simpel de stoelen zijn echt minimum comfort in een 737 van Ryanair om de kosten te besparen. Ook zit het toetellen in een one-class layout en kan er 189 man op. Wat gewoon immens veel is aangezien er een op A380 519 man kan, maar dat is een vliegtuig met 2 verdiepingen en 3x zo groot.

emirates-a380-alongside-a-ryanair-boing-737-CEEWP7.jpg

Sporza moet ook weer sensatie maken
https://sporza.be/nl/2022/09/13/ste...klim-heeft-piek-van-24-procent~1663074871429/

Kzou eerder het roadbook volgen, dan mijnen garmin, die soms zegt dat de klim afgelopen is en ik nog best wat moet klimmen.

Als je de klim wil bekijken de volledige ronde staat op YT

Het eerste en stijlste gedeelte zullen ze met hun aanloop snelheid toch rap op zijn ze, toch zeker tot aan de eerste kruising.
Dan een groot stuk "spaans plat", en dan nog een extra knikje. (19:20) begint de klim

Sporza moet ook weer sensatie maken
https://sporza.be/nl/2022/09/13/ste...klim-heeft-piek-van-24-procent~1663074871429/

Kzou eerder het roadbook volgen, dan mijnen garmin, die soms zegt dat de klim afgelopen is en ik nog best wat moet klimmen.

Als je de klim wil bekijken de volledige ronde staat op YT

Het eerste en stijlste gedeelte zullen ze met hun aanloop snelheid toch rap op zijn ze, toch zeker tot aan de eerste kruising.
Dan een groot stuk "spaans plat", en dan nog een extra knikje. (19:20) begint de klim

Dat is toch een ferm heuveltjes precies. Snap meteen waarom de sprinters thuis blijven, dit is geen Poggio achtige klim. Hier kan op gekoerst worden, kan mooi wedstrijd worden.

Startlijsten van Mixed TT zijn ook bekend.
Acht ploegen.
Italië en Nederland voor goud. Denemarken voor brons met Frankrijk en België voor plek vijf.
Doen ze slechter dan 5e, hebben ze enorm gefaald. Tenzij ze de goesting ergens onderweg verliezen. Dan nog.

Startlijsten van Mixed TT zijn ook bekend.
Acht ploegen.
Italië en Nederland voor goud. Denemarken voor brons met Frankrijk en België voor plek vijf.
Doen ze slechter dan 5e, hebben ze enorm gefaald. Tenzij ze de goesting ergens onderweg verliezen. Dan nog.
Die mixed TT das toch ook gewoon een belachelijke dicipline?

Evenepoel zet op zijn Strava dat hij zich overslapen had voor de trainingsrit met de groep. En dan zie je dat hij om 15u30 plaatselijke tijd zelf op pad gegaan is. Die heeft met andere woorden overdag geslapen, net wat je niet mag doen om een jetlag zo snel mogelijk uit je lijf te krijgen. Ben benieuwd of dat op korte termijn (zondag tijdrit) nog goed komt.

Vanderpoel rijdt volgende week al de mixed relay op het WK en zit vandaag nog in de Walen rond te toeren terwijl er nog zo een reis op hem te wachten staat. Die weten of wel heel goed waar ze mee bezig zijn, of het is weer amateuristisch geprul zoals wel vaker voorkomt bij hem en zijn entourage.

Evenepoel zet op zijn Strava dat hij zich overslapen had voor de trainingsrit met de groep. En dan zie je dat hij om 15u30 plaatselijke tijd zelf op pad gegaan is. Die heeft met andere woorden overdag geslapen, net wat je niet mag doen om een jetlag zo snel mogelijk uit je lijf te krijgen. Ben benieuwd of dat op korte termijn (zondag tijdrit) nog goed komt.
Lijkt mij best dat ge zo lang mogelijk wacht met slapen na zo'n reis, tot het daar ter plekke avond is, dan ben je wel heel moe als je toekomt maar zal je bioritme het snelst aangepast zijn.

Terug
Bovenaan