WK Wielrennen 2022 (Wollongong, Australië)

Die mixed TT das toch ook gewoon een belachelijke dicipline?
Ja :laugh:.
Maar toch ga ik er naar kijken.

Een vrouwentrio heeft een voorsprong van vijftig seconden vergaard en het land lijkt op weg te zijn naar een medaille.
Plotseling komt het besef dat er achter hen werd gewisseld van een ander land naar een mannentrio.
Gaan ze het halen of worden ze voorbij gestoomd door die kerels?

Evenepoel zet op zijn Strava dat hij zich overslapen had voor de trainingsrit met de groep. En dan zie je dat hij om 15u30 plaatselijke tijd zelf op pad gegaan is. Die heeft met andere woorden overdag geslapen, net wat je niet mag doen om een jetlag zo snel mogelijk uit je lijf te krijgen. Ben benieuwd of dat op korte termijn (zondag tijdrit) nog goed komt.
Die heeft gewoon Siësta gedaan he, komt van Spanje voor iets

Madouas (die gisteren won)
Senechal (die vandaag gaat winnen🤞)
En nog enkele andere zijn nog aan het koersen in de ronde van Luxemburg en vertrekken dus normaal ten vroegste vroegste zondag.
Tenzij ze vroeger afstappen

Evenepoel zet op zijn Strava dat hij zich overslapen had voor de trainingsrit met de groep. En dan zie je dat hij om 15u30 plaatselijke tijd zelf op pad gegaan is. Die heeft met andere woorden overdag geslapen, net wat je niet mag doen om een jetlag zo snel mogelijk uit je lijf te krijgen. Ben benieuwd of dat op korte termijn (zondag tijdrit) nog goed komt.
De tijd zal het uitwijzen. Voor hetzelfde geld is morgen alles in orde en voelt die er niks van. 🤷🏻‍♂️

Startlijsten van Mixed TT zijn ook bekend.
Acht ploegen.
Italië en Nederland voor goud. Denemarken voor brons met Frankrijk en België voor plek vijf.
Doen ze slechter dan 5e, hebben ze enorm gefaald. Tenzij ze de goesting ergens onderweg verliezen. Dan nog.

5e is toch niks dan moeten ze maar beter doen dan 1 land. Die 8 bestaan namelijk ook uit Tahiti en New Caledonie. Zelfs Australie doet precies niet mee. Beschamend eigenlijk. Zelfs de titel verdediger Duitsland doet niet mee.

Ja :laugh:.
Maar toch ga ik er naar kijken.

Een vrouwentrio heeft een voorsprong van vijftig seconden vergaard en het land lijkt op weg te zijn naar een medaille.
Plotseling komt het besef dat er achter hen werd gewisseld van een ander land naar een mannentrio.
Gaan ze het halen of worden ze voorbij gestoomd door die kerels?

Mannen rijden eerst en dan de vrouwen ze rijden dus niet door elkaar.

Vanderpoel rijdt volgende week al de mixed relay op het WK en zit vandaag nog in de Walen rond te toeren terwijl er nog zo een reis op hem te wachten staat. Die weten of wel heel goed waar ze mee bezig zijn, of het is weer amateuristisch geprul zoals wel vaker voorkomt bij hem en zijn entourage.
Ik weet niet exact wanneer hij afreist, maar opzich kan een goeie workout geen kwaad als je daarna heel lang op het vliegtuig niks doet en kan “herstellen”.
Slechter is niks doen, en dan tijdens de reis ook niks doen en uiteindelijk een hele lange periode niks actief gedaan hebben.

Daarbij is die mixed relay ook niet echt zijn doel en gaat hij ook niet all-in daar.

Ze kennen we VDP natuurlijk die kan dat heel goed zich inhouden :rolleyes:

Nederland start gewoon met een goed team aan die mixed relay die willen echt wel goud. Dat wordt dus alles geven.

Voor de Belgen is het een strafkamp daar hebben ze de drie "kneusjes" voor opgeofferd.

Ideaal is het natuurlijk niet de woensdag voor een grote wedstrijd een korte intensive insnapping doen ipv nog een lange zware training te doen zoals zijn concurrenten normaal wel zullen doen.

Is dat niet het uur dat de tijdrit daar gereden wordt 15u30 plaatselijke tijd?
Toch net op tijd dan? Mss gewoon niet aanpassen 😁
At the risk of pointing out the obvious: spierkracht is aanzienlijk minder 's ochtends (of wel ander moment dat je ook uit u bed komt) en is maximaal in de 'vooravond'. Om 14u00 opstaan als je om 15u30 moet rijden is dus geen solide strategie als je ambitie hebt en dan zwijg ik nog over voeding.

Maar in alle eerlijkheid, van hier naar Australië is gewoon ook een verrotte richting. Ik heb nog nooit zó ver gevlogen maar ik weet wel dat als ik van hier naar West-US gevlogen ben ik totaal geen last heb gehad van Jetlag. Het terugkeren daarentegen was hel en heeft wel een paar dagen geduurd tegen dat dat uit mijn systeem was (om 12u 's middag even "een half uurtje" slapen om dan om 7u terug wakker te worden helpt niet trouwens :unsure: ). Op zich heeft Remco nog wel een paar dagen, vandaag was hij gewoon op tijd op de afspraak blijkbaar. Als hij er elke dag een uurtje of 2 af pitst dan zit hij tegen het weekend wel terug op een vrij normaal ritme.

At the risk of pointing out the obvious: spierkracht is aanzienlijk minder 's ochtends (of wel ander moment dat je ook uit u bed komt) en is maximaal in de 'vooravond'. Om 14u00 opstaan als je om 15u30 moet rijden is dus geen solide strategie als je ambitie hebt en dan zwijg ik nog over voeding.

Maar in alle eerlijkheid, van hier naar Australië is gewoon ook een verrotte richting. Ik heb nog nooit zó ver gevlogen maar ik weet wel dat als ik van hier naar West-US gevlogen ben ik totaal geen last heb gehad van Jetlag. Het terugkeren daarentegen was hel en heeft wel een paar dagen geduurd tegen dat dat uit mijn systeem was (om 12u 's middag even "een half uurtje" slapen om dan om 7u terug wakker te worden helpt niet trouwens :unsure: ). Op zich heeft Remco nog wel een paar dagen, vandaag was hij gewoon op tijd op de afspraak blijkbaar. Als hij er elke dag een uurtje of 2 af pitst dan zit hij tegen het weekend wel terug op een vrij normaal ritme.
Vandaar naar Canada en dan door dan vlieg je altijd in de juiste richting :unsure:

Ik zag deze titel passeren:

Alles wat u moet weten over de WK-tijdrit met parcoursbouwer Scott Sunderland: “Ik vrees dat Remco te laat of te vroeg is afgereisd”

Je kan te laat zijn of te vroeg ,maar toch niet beide ?
zit achter een paywall dus kan het niet lezen.

Terug
Bovenaan