WK Wielrennen 2022 (Wollongong, Australië)

Spanje dacht aan boycot van WK wielrennen, bondscoach luidt alarmbel: “2 renners beschikbaar van de 8 die ik in Australië wil”

Die bondscoach compleet een van de beste Spaanse renners negeren Bilbao en dan heb je nog aranburu om de sprint af te wachten..

Die bondscoach heeft letterlijk gezegd dat Bilbao niet fris meer is en waarschijnlijk zijn seizoen beëindigd na de Canadese klassiekers. Klopt dus totaal niet wat je zegt. Aranburu is juist het voorbeeld van een renner die niet mag van movistar. Dom imo, alsof die hier in Europa wat sprintwedstrijden gaat winnen. Kan minstens evenveel punten pakken op het WK.

Bilbao ging normaal nog pieken naar de najaars eendagsklassiekers (Lombardije etc.) Met zijn vorm dat hij nu heeft is hij zelf kopman denk dat hij die kans niet zou laten schieten

Niet vergeten dat diezelfde bondscoach Bilbao vorig jaar op de OS ook niet op de beste manier heeft aangekondigd dat hij niet mee mocht naar Tokio.
Dus ik geloof ook niet echt wat die BC zegt ;)

* Eventjes vergeten dat aranburu niet meer bij Astana zit.
Maar dan nog zijn er mooie Spaanse alternatieven

En volgend jaar valt het WK blijkbaar op 13 augustus. Drie weken na de Tour, één week voor de Vuelta. Kan ook nog een vreemd deelnemersveld worden.

En volgend jaar valt het WK blijkbaar op 13 augustus. Drie weken na de Tour, één week voor de Vuelta. Kan ook nog een vreemd deelnemersveld worden.
Ah juist ja, met dat 'super-WK'... De winnaar kan dan wel extra lang in de trui rondrijden.

Dat gaat ook één grote farcé worden dat super-WK... ik begrijp het punt nog steeds niet. Minder populaire sub-takken laten mee profiteren van het wegwielrennen lijkt het hoofd doel maar of dit nu de manier is? Als je dan gaat kijken gaat het eigenlijk enkel over: weg, baan, MTB & BMX en een paar niche takken. Dat er geen CX WK verreden wordt op dat super-WK snap ik ergens nog wegens verkeerd seizoen... maar er is bv ook geen Gravel WK? Ik dacht dat de UCI ging inzetten op Gravel? Je gaat me toch niet wijsmaken dat ze in Schotland geen prachtig gravel parcours kunnen uitstippelen?

En wat ze willen bereiken met dat Gran Fondo WK daar plots te gaan tussen smijten is mij helemaal een raadsel. Aan de andere kant: als we hier live verslag doen van Gullegem koerse kan je het WK Gran Fondo net zo goed ook meepakken. Nee serieus... Gran Fondo's zijn leuk voor mannen die het net niet gemaakt hebben en ex-profs (en vooral amateurs en wielertoeristen) maar wat is de meerwaarde in zoiets bij een WK met voor de rest allemaal prof sport te lappen?
We kunnen net zo goed op het WK ateliek een open-for-all marathon organiseren waar profs uitgesloten zijn... :ironic:

Dat gaat ook één grote farcé worden dat super-WK... ik begrijp het punt nog steeds niet. Minder populaire sub-takken laten mee profiteren van het wegwielrennen lijkt het hoofd doel maar of dit nu de manier is? Als je dan gaat kijken gaat het eigenlijk enkel over: weg, baan, MTB & BMX en een paar niche takken. Dat er geen CX WK verreden wordt op dat super-WK snap ik ergens nog wegens verkeerd seizoen... maar er is bv ook geen Gravel WK? Ik dacht dat de UCI ging inzetten op Gravel? Je gaat me toch niet wijsmaken dat ze in Schotland geen prachtig gravel parcours kunnen uitstippelen?

En wat ze willen bereiken met dat Gran Fondo WK daar plots te gaan tussen smijten is mij helemaal een raadsel. Aan de andere kant: als we hier live verslag doen van Gullegem koerse kan je het WK Gran Fondo net zo goed ook meepakken. Nee serieus... Gran Fondo's zijn leuk voor mannen die het net niet gemaakt hebben en ex-profs (en vooral amateurs en wielertoeristen) maar wat is de meerwaarde in zoiets bij een WK met voor de rest allemaal prof sport te lappen?
We kunnen net zo goed op het WK ateliek een open-for-all marathon organiseren waar profs uitgesloten zijn... :ironic:
Miss dan ook ineens het WK veldrijden in die week houden :woohoo:

Super WK is proberen net als bij de gegroepeerde EKs om meer aandacht te generen. Beetje de OS achterna.

Toch echt onnozel dat de bond geen oplossing aanbiedt aan onze renners. We hebben de mensen om dar te gaan winnen maar een businessclass ticket is er teveel aan.

Als topsporter moet je zo’n vlucht toch in optimale omstandigheden kunnen doormaken. Om dan de renners dat zelf aan te rekenen… die mannen verdienen veel minder dan onze voetballers waarvoor alles kan. ( De lonen voor de renners die niet WVA of RE heten)

Toch echt onnozel dat de bond geen oplossing aanbiedt aan onze renners. We hebben de mensen om dar te gaan winnen maar een businessclass ticket is er teveel aan.

Als topsporter moet je zo’n vlucht toch in optimale omstandigheden kunnen doormaken. Om dan de renners dat zelf aan te rekenen… die mannen verdienen veel minder dan onze voetballers waarvoor alles kan. ( De lonen voor de renners die niet WVA of RE heten)
Hebt je al eens business class gevlogen?
Je blijft in een vliegtuig zitten hoor, echt comfortabel is dat niet. En of je nu met uw hoofdtelefoon naast een andere renner zit of je iets meer plaats hebt dat gaat weinig verschil maken.
Wees blij dat de bond het geld niet via ramen en deuren naar buiten gooien.

En ja die mannen verdienen veel minder. Maar hoeveel denk je dat een Vervaeke verdient?
Daarbij blijft 8k 8k eh. Zelfs voor WVA is dat een smak geld voor enkele privileges en marginaal meer ruimte.

Maar de opbrengsten van de rode duivels zijn wss een veelvoud tov dat van de nationale ploeg wielrennen ;)
Trouwens VA vliegt wss vanuit Canada?

En in de winter kan hem een privé-vliegtuig nemen naar Italie, dan moet dit er ook wel af kunnen he

Hebt je al eens business class gevlogen?
Je blijft in een vliegtuig zitten hoor, echt comfortabel is dat niet. En of je nu met uw hoofdtelefoon naast een andere renner zit of je iets meer plaats hebt dat gaat weinig verschil maken.
Wees blij dat de bond het geld niet via ramen en deuren naar buiten gooien.

En ja die mannen verdienen veel minder. Maar hoeveel denk je dat een Vervaeke verdient?
Daarbij blijft 8k 8k eh. Zelfs voor WVA is dat een smak geld voor enkele privileges en marginaal meer ruimte.
Van Aert is groot hé, dat maakt een enorm verschil. Ik weet niet hoe dat bij u zit maar in economy zit ik met mijn knieën standaard tegen de zetel voor mij. Intercontinentaal heb je vaak ietsje meer plaats maar veel is dat niet. Ik weet van mijn vlucht naar de VS een aantal jaar terug alleszins dat ik veel heb recht gestaan want dat 12u zitten in exact 1 mogelijke houding gewoon niet te doen is.

Business class is trouwens sterk afhankelijk van de maatschappij. Er zijn even goed business classes die bij andere maatschappijen first class zouden zijn. Mede omdat in nieuwe vliegtuigen steeds minder premium seats worden gezet en men vaak geen first class seats meer zet.

En serieus: 8k is veel geld, zelfs voor Wout. Maar als hij deze winter eens 1 cross gaat rijden in Frankrijk voor 20k zoals een paar terug dan zijn die tickets betaald.
Dan heeft hij daarnaast nog zijn €2M loon bij Jumbo en een ongetwijfeld stevig contract met Red Bull. Ik denk namelijk niet dat hij een heel jaar met die lelijke helm gaat rond tijden voor 10k...
De bond moet dat idd niet betalen, zelfs niet voor de toppers. De wielerbond heeft de verantwoordelijkheid om zijn budget goed te spenderen en dat is geld dat je beter bij de jeugd investeerd.

Ik denk dat mensen het punt minder snappen. Wout van Aert kan dit easy betalen, voor hem gaatvhet over het principe.
Quinten Hermans, Stan de Wulf, die verdienen misschien minder dan de meeste mensen hier. Hebben die geen recht op even goed te beginnen aan het wk? Moeten we die niet ondersteunen?

Ik vloog nog maar 1 keer ik business, dat is me gewoon geen geld waard. Moest ik topsporter zijn dan zou ik dat wel doen. Kunnen neerliggen long haul kan veel betekenen voor je rust en ritme.

Ik ben zelf 1m79. Voor mij zit economy goed. Ik ben echter niet zo wereldvreemd om te denken dat WVA daar goed zou zitten.

Wat ne zever weer van Mr kendal

1. businessclass maakt uiteraard wel een verschil, zeker op zulke lange afstanden
2. 8000 euro is voor Wout niet veel geld, hij verdient (letterlijk) honderd keer zoveel als ons, dus hij laat 'm kennen voor €80...
3. de bond zou zeker moeten zorgen dat de atleten zo goed mogelijk aankomen op de bestemming en dit zelf betalen.

Wat ne zever weer van Mr kendal

1. businessclass maakt uiteraard wel een verschil, zeker op zulke lange afstanden
2. 8000 euro is voor Wout niet veel geld, hij verdient (letterlijk) honderd keer zoveel als ons, dus hij laat 'm kennen voor €80...
3. de bond zou zeker moeten zorgen dat de atleten zo goed mogelijk aankomen op de bestemming en dit zelf betalen.
Ik denk niet dat hij dat zelf zal betalen. Voor de ploeg is een WK ook een mooi uithangbord.
Er gaan 24 atleten mee, dat is dan bijna 200k extra voor de bond.

Als sommigen hier nu even enkele interviews zouden lezen vooraleer ze hier hun mening komen neerzetten zouden we al die onwaarheden niet moeten lezen.

Van Aert heeft meteen aangegeven dat het niet om het geld te doen is. De wielerbond heeft reeds tijdens de tour gevraagd wie een upgrade wou naar business voor de meerprijs van €3500 (zelf te bekostigen). Hier zijn enkele renners op ingegaan waarna de bond hun fout heeft opgemerkt dat de upgrade niet voor business was maar voor economy plus. Ze hebben dan op eigen initiatief gewoon economy tickets genomen omdat de meer kost voor business nog een stuk hoger was. Hier hebben ze niet over gecommuniceerd waardoor oa Van Aert dacht dat het in orde was.

Dus nu nog upgraden kost hun die €8000 en hebben ze niet de kans gehad om aan lager tarief te kunnen upgraden tussen de Tour en nu.
Daarbij, hij zal wel een sponser vinden die die meerkost graag betaald zeker.

Als sommigen hier nu even enkele interviews zouden lezen vooraleer ze hier hun mening komen neerzetten zouden we al die onwaarheden niet moeten lezen.

Van Aert heeft meteen aangegeven dat het niet om het geld te doen is. De wielerbond heeft reeds tijdens de tour gevraagd wie een upgrade wou naar business voor de meerprijs van €3500 (zelf te bekostigen). Hier zijn enkele renners op ingegaan waarna de bond hun fout heeft opgemerkt dat de upgrade niet voor business was maar voor economy plus. Ze hebben dan op eigen initiatief gewoon economy tickets genomen omdat de meer kost voor business nog een stuk hoger was. Hier hebben ze niet over gecommuniceerd waardoor oa Van Aert dacht dat het in orde was.

Dus nu nog upgraden kost hun die €8000 en hebben ze niet de kans gehad om aan lager tarief te kunnen upgraden tussen de Tour en nu.
Daarbij, hij zal wel een sponser vinden die die meerkost graag betaald zeker.
Wout zijn reactie op Twitter is gewoon ongepast

Even opgezocht en verschil economy - business vanuit Zaventem naar Sydney met Emirates is 4k
Dat het vanaf Canada duurder is daar kan de bond niet aan doen he, heeft hem zelf voor gekozen om van daaruit te vliegen

Terug
Bovenaan