Waarzeggers / Mediums

D

Deleted member 451

Guest
Geloven jullie er in,
Gaan jullie er naar toe?

Persoonlijk vind ik het ongelofelijk dat mensen daar in trappen. Ik heb wel nog nooit naar zo iets geweest,
maar mij lijkt het op het eerste zicht mensen die profiteren van mensen in problemen.

Want meestal gaan mensen in problemen naar zoiets, zijn ze mentaal zo pakbaar als iets, en verliezen ze een pak geld aan zo'n charlatans.

Maar ik kan mis zijn. Zijn er mensen die daar naar toe gaan, en die er goede ervaringen mee hebben?
 
Goh. Ik vind het niet zo ongelofelijk dat mensen daar intrappen.. Ik geloof er zelf niet in, maar als je ziet hoe er al eeuwen verhaaltjes worden verteld en veel mensen als brave schaapjes die verhaaltjes geloven en ook de waarden en ideale daaruit opvolgen en er massa's geld aan geven en er wapens voor opnemen.... Ik vind het ongelooflijk dat mensen daar in trappen en waarzeggerij lijkt mij toch een simpeler iets dan religie 🤔.

Ik vind dingen zoals Tarot en theebladeren lezen allemaal wel boeiend opzich en heel de mystiek er rond. Maar ik denk dat het ook zever is. Het enige dat ik al wel gedaan heb is geknoeid met een soort Ouija bord als tiener.
 
Een leraar op school schreef een karakterprofiel uit van een pas geboren kind aan de hand van uur, minuut, seconde dat het geboren was, invloed van de stand van de maan etc. Achteraf bleek dat dan akelig dicht bij de werkelijkheid te liggen en meer dan een horoscoop tekstje dat je altijd op jezelf kan toepassen.
 
Al eens iemand iets laten lezen aan de hand van een lege koffiemok. Lariekoek en apekool natuurlijk, maar als zij er gelukkig van wordt en ik moet er niks voor betalen.
 
Een leraar op school schreef een karakterprofiel uit van een pas geboren kind aan de hand van uur, minuut, seconde dat het geboren was, invloed van de stand van de maan etc. Achteraf bleek dat dan akelig dicht bij de werkelijkheid te liggen en meer dan een horoscoop tekstje dat je altijd op jezelf kan toepassen.
Mindfull Reading noemt dat, Google er maar eens naar

Ik kan dat ook hoor:
- er is ooit iets gebeurd dat jouw leven enorm heeft veranderd
- 1 meisje heeft jouw vroeger heel veel pijn gedaan
- je hebt ooit een zeer goede vriend verloren en dat ben je nog steeds niet vergeten

enzovoort …
 
Mindfull Reading noemt dat, Google er maar eens naar

Ik kan dat ook hoor:
- er is ooit iets gebeurd dat jouw leven enorm heeft veranderd
- 1 meisje heeft jouw vroeger heel veel pijn gedaan
- je hebt ooit een zeer goede vriend verloren en dat ben je nog steeds niet vergeten

enzovoort …
Op die 3 vragen zou ik alvast "nee" moeten antwoorden hoor :p
 
Er is iets buiten onze tastbare wereld, iets dat je niet aanraakt of kan zien. Het is alsof we in een soort van rare tent zitten. Een tent van een heel dun membraam/fineer. Als ge die tent openzipt, en je stapt eruit, kom je in de totale wilderniss van het universum.
Echter leven de meeste mensen hun hele leven in deze fineer tent, en ze denken dat die tent het volledige universum definieert, hoewel hun rare tent zo klein en gelimiteerd is.

Maar waarzeggers en mediums zijn imo bullshit :)
 
Er is iets buiten onze tastbare wereld, iets dat je niet aanraakt of kan zien. Het is alsof we in een soort van rare tent zitten. Een tent van een heel dun membraam/fineer. Als ge die tent openzipt, en je stapt eruit, kom je in de totale wilderniss van het universum.
Echter leven de meeste mensen hun hele leven in deze fineer tent, en ze denken dat die tent het volledige universum definieert, hoewel hun rare tent zo klein en gelimiteerd is.

Maar waarzeggers en mediums zijn imo bullshit :)
Hebt gij vorig weekend de rode pil genomen Neo?
 
Een leraar op school schreef een karakterprofiel uit van een pas geboren kind aan de hand van uur, minuut, seconde dat het geboren was, invloed van de stand van de maan etc. Achteraf bleek dat dan akelig dicht bij de werkelijkheid te liggen en meer dan een horoscoop tekstje dat je altijd op jezelf kan toepassen.
hier opt werk ooit zo een dag opleiding gehad waar je kleur dan in gedefinieerd werd.
Die kerel die de opleiding gaf kon na een dag zeggen. Zwarten.. jij bent dit, je huis ziet er zo uit (stijl), je kijkt liever documentaires dan soaps, collega B, jij ben zus en zo... uw huis is knus ingericht met veel fotos van familieleden etc.. Echt allemaal spot on.
Die kan echt mensen zo profilen op basis van hun gedragingen. Die kan ook na een aflevering of twee van de mol zeggen.... die is het.
Best wel freaky dat er zo een mensen bestaan...
 
Er is iets buiten onze tastbare wereld, iets dat je niet aanraakt of kan zien. Het is alsof we in een soort van rare tent zitten. Een tent van een heel dun membraam/fineer. Als ge die tent openzipt, en je stapt eruit, kom je in de totale wilderniss van het universum.
Echter leven de meeste mensen hun hele leven in deze fineer tent, en ze denken dat die tent het volledige universum definieert, hoewel hun rare tent zo klein en gelimiteerd is.

Maar waarzeggers en mediums zijn imo bullshit :)
My bullshit > your bullshit in het kort dus?
 
My bullshit > your bullshit in het kort dus?

Tgoh... dingen als meditatie en bewustzijnsveruiming bullshit noemen. Dat kan en mag perfect uw mening zijn, maar om een wijd spectrum aan geestelijke oefeningen allemaal onder de noemer bullshit te steken vind ik mss wat voorbarig van je :) Maar ik begrijp die reacties best. Vroeger zou ik ook zo gereageerd hebben.
 
Tgoh... dingen als meditatie en bewustzijnsveruiming bullshit noemen. Dat kan en mag perfect uw mening zijn, maar om een wijd spectrum aan geestelijke oefeningen allemaal onder de noemer bullshit te steken vind ik mss wat voorbarig van je :) Maar ik begrijp die reacties best. Vroeger zou ik ook zo gereageerd hebben.
geexperimenteerd met hallucinogene stoffen? Dmt of dergelijke?
De verhalen dat je daar van hoort vind ik toch echt opzienbarend.
 
Tgoh... dingen als meditatie en bewustzijnsveruiming bullshit noemen. Dat kan en mag perfect uw mening zijn, maar om een wijd spectrum aan geestelijke oefeningen allemaal onder de noemer bullshit te steken vind ik mss wat voorbarig van je :) Maar ik begrijp die reacties best. Vroeger zou ik ook zo gereageerd hebben.
Het gaat me meer om de zweverige verklaringen over tenten en wildernis van het universum, waar dan per definitie een sneer bij moet dat de meesten dit nooit zullen inzien.
Dat je door bepaalde handelingen en chemische middelen wat specialere ervaringen kan beleven wil ik gerust geloven. Maar ik zou voor verklaringen dan eerder intern zoeken in de menselijke geest, en dan eigenlijk specifiek in het netwerk van neuronen (de hersenen) dat die geest creëert, dan extern in het universum.

Al de rest valt voor mij onder dezelfde paraplu als mediums en waarzeggers. Maar ik ben gerust bereid mijn standpunt bij te stellen na bewijs hoor. Trouwens, hoe mensen hun vrije tijd besteden maakt me niet uit hoor, ik heb enkel problemen met het type, zoals waarzeggers, dat de goedgelovigheid van anderen gebruikt om van te profiteren.
 
Het gaat me meer om de zweverige verklaringen over tenten en wildernis van het universum, waar dan per definitie een sneer bij moet dat de meesten dit nooit zullen inzien.
Dat je door bepaalde handelingen en chemische middelen wat specialere ervaringen kan beleven wil ik gerust geloven. Maar ik zou voor verklaringen dan eerder intern zoeken in de menselijke geest, en dan eigenlijk specifiek in het netwerk van neuronen (de hersenen) dat die geest creëert, dan extern in het universum.

Al de rest valt voor mij onder dezelfde paraplu als mediums en waarzeggers. Maar ik ben gerust bereid mijn standpunt bij te stellen na bewijs hoor.

Is niet bedoeld als sneer. Absoluut niet. Waar ik eender op doel is dat mensen hun geest en bewustzijn moeten verzorgen, over het algemeen zijn mensen daar te weinig mee bezig de dag van vandaag. We zitten nu eenmaal in een wereld waar we van bij de eerste seconde dat we ontwaken, tot de laatste seconde dat we gaan slapen geestelijk geprikkeld worden. Prikkels die niet altijd nodig zijn. Ik ben er ook schuldig aan, laat dat duidelijk zijn. Ik durf mij er ook aan laten vangen, door bijvoorbeeld mijn meldingen op mijn gsm te bekijken bij het ontwaken. Ik ben daar de laatste jaren bewust mee bezig, en het heeft mijn levenskwaliteit ongeloofelijk verbeterd.

Mij gaat het hier niet om het standpunt of je proberen te overtuigen. Als je dat niet nodig acht voor jezelf is dat helemaal goed. Maar om jezelf als voorbeeld te nemen, en het weinige dat ik van je weet... Jij bent iemand die zijn lichaam piekfijn verzorgd (of toch verzorgde met je sport, en het letten op je voeding etc etc.) Maar doe je hetzelfde voor je geest? :)
Ik heb het dan zelfs niet eens over het chemische zoals zwarten hier aanhaalt, dat is nog een andere pot wormen.


geexperimenteerd met hallucinogene stoffen? Dmt of dergelijke?
De verhalen dat je daar van hoort vind ik toch echt opzienbarend.

Jazeker, dat is een traditie die ik minstens 2 a 3 keer per jaar in stand houd :)
 
Laatst bewerkt:
Is niet bedoeld als sneer. Absoluut niet. Waar ik eender op doel is dat mensen hun geest en bewustzijn moeten verzorgen, over het algemeen zijn mensen daar te weinig mee bezig de dag van vandaag. We zitten nu eenmaal in een wereld waar we van bij de eerste seconde dat we ontwaken, tot de laatste seconde dat we gaan slapen geestelijk geprikkeld worden. Prikkels die niet altijd nodig zijn. Ik ben er ook schuldig aan, laat dat duidelijk zijn. Ik durf mij er ook aan laten vangen, door bijvoorbeeld mijn meldingen op mijn gsm te bekijken bij het ontwaken. Ik ben daar de laatste jaren bewust mee bezig, en het heeft mijn levenskwaliteit ongeloofelijk verbeterd.

Mij gaat het hier niet om het standpunt of je proberen te overtuigen. Als je dat niet nodig acht voor jezelf is dat helemaal goed. Maar om jezelf als voorbeeld te nemen, en het weinige dat ik van je weet... Jij bent iemand die zijn lichaam piekfijn verzorgd (of toch verzorgde met je sport, en het letten op je voeding etc etc.) Maar doe je hetzelfde voor je geest? :)
Ik heb het dan zelfs niet eens over het chemische zoals zwarten hier aanhaalt, dat is nog een andere pot wormen.




Jazeker, dat is een traditie die minstens 2 a 3 keer per jaar in stand houd :)
Maar het bewustzijn verzorgen, kortom geestelijke gezondheid, dat is iets waarvan ik ook vind dat het (zeker in Vlaanderen) stiefmoederlijk wordt behandeld. En ook iets waar mensen vaak te weinig aandacht aan besteden daardoor, getuige de volgens mij vrij dramatische burnout- of zelfmoordcijfers. Ook wat je daar zegt over apps die constant voor aandacht schreeuwen kan ik helemaal volgen. Dat meditatie (of iets anders) daar mensen bij kan helpen is een goede zaak.

Voor mij is dat wel iets totaal anders dan je eerste post eigenlijk, waar je de eerder esoterische toer opging (waar ik eerder allergisch aan ben, toegegeven). Anyways, carry on, we zijn off-topic aan het gaan.
 
Jazeker, dat is een traditie die ik minstens 2 a 3 keer per jaar in stand houd :)
Mss verkeerde topic maar wat zijn de effecten hiervan? Kan je zo iets beschrijven?
Ik heb nog nooit gexperimenteerd met hallucinogene stoffen maar ben wel benieuwd naar je ervaringen.
Denk niet dat ik het ooit zou doen maar op een of andere bizarre manier heeft het youtube algoritme me eens in die richting geduwd en ik vond die verhalen van mensen die met dmt gexperimenteerd hadden toch best wel fascinerend.
Hoe een atheist naar een gelovige omvormen in 1 trip enzoverder
 
Terug
Bovenaan