Vragenvuur Vragenvuur: TRUMP

coldplayke

Supermoderator
Crowdfunder FE
Het vragenvuur van deze week zal in presidentiele sfeer doorgaan, want we hebben zowaar @TRUMP kunnen strikken. 🥳

Niemand is verplicht vragen te beantwoorden, en zo'n Vuur duurt tot het dooft. Als jullie nog members voor komende vragenvuren willen nomineren, kan dat hier.

De regels:
- Geen geflame, getrol of provocatie.
- Het is de bedoeling om een persoon te leren kennen, niet om hem of haar uit te lachen of zijn/haar opinie in het belachelijke te trekken.
- Laten we onze vragen richten tot één persoon, dus niet off-topic gaan door te reageren op andere mensen hun vragen of wederantwoord.
- De persoon kan niet verplicht worden om privé-gegevens door te geven, het staat hem/haar vrij vragen te negeren.

Voor deze nieuwste editie van het Vragenvuur willen we de user vragen om zichzelf eerst kort voor te stellen aan de hand van een paar algemene openingsvragen.

Van welke regio ben je afkomstig?

oostende, brugge, iets daar tussenin ;)
Hoe ziet je gezinssituatie eruit?
wettelijk samenwonend, mijn leeftijd: 38
Wat doe je van studies/werk?
administratief bediende bouw
Wat zijn je hobbies?
reizen, gamen, films, voetbal, op stap met vrienden.

Veel succes!

Mijn eerste vragen:

-Wat is de grootste misconceptie die men hier op het forum over jou heeft?
-Zijn er standpunten of acties van Donald Trump waar je het niet mee eens bent?
-Je bent verplicht mee te doen aan een reality reeks op tv, maar je mag wel zelf kiezen welk. Welk programma kies je en waarom?
 
Al je 1ste 2de vaccinatie (Javel) . in ontvangst mogen nemen .
 
Ik ben vereerd deze nominatie te krijgen, waarvoor dank aan allen die me genomineerd hebben.

1) misconceptie. sommigen denken dat ik een troll zou zijn.
Niets is minder waar. ik ben hier reeds van 2002 gekend op games.telenet.be, eerst als Leprechaun3 . Daarna op 9lives kwam de nickchange naar S.conceiçao7, en nu uiteindelijk Trump.
een Troll die 19 jaar lang trolt, zou wel een hele gekke moeten zijn denk ik.

2) standpunten van Trump waar ik het niet mee eens ben? Ja: Steve Bannon de deur wijzen was een slechte zet. Maar voor de rest, weinig tot niets op aan te merken.. Achteraf gezien vind ik het natuurlijk doodjammer dat door het Chinese virus zijn herverkiezing werd gedwarsboomd, en volgens "kenners" zou dit te wijten zijn aan hoe hij de pandemie heeft (slecht) aangepakt, door alles te minimaliseren. Mijns inziens, kon hij niet beter, want USA is zo verdeeld met al die aparte staten en wetten, democraten / republikeinen, haast onmogelijk om daar unaniem iets rechtlijnig in te krijgen. Martial law /staat van beleg afkondigen dan maar? ja kon hij gedaan hebben, maar dan ging hij misschien meer kwaad dan goed hebben gedaan (aan economie bv.) .

3) reality reeks? ik moet zeggen, ik kijk zeer weinig tv/serie (behalve dan films), dus veel reality reeksen ken ik niet. Als ik dan toch moet kiezen, "de sleutels van ford boyard". Ziet er mij een leuke serie uit met uitdagende en doenbare opdrachten, in teamverband.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Favoriete plaats in Thailand?
Geografisch hé, niet in welke vrouw. :unsure:
als ik echt 1 plaats moet opnoemen, dan zeg ik gewoon Phuket.
Het is het grootste eiland van allemaal, en er is zoveel veelzijdigheid. je kan dik feest op Patong, maar je kan evengoed afzonderen op Nai Harn of Chalong.
Maar het is wel een moeilijke vraag die je stelt, er zijn zoveel leuke plaatsen daar. elk met z'n charme. Maar qua veelzijdigheid: Phuket! enige minpuntje zijn de dure taxi's daar, maar met een huurbrommer zit je safe. en de corrupte agenten. maar gedraag u, en je hebt er weinig tot geen last mee.
 
Toen je 18 was, wat jou je later doen? En hoe vind je nu dat je leven verlopen is? En wat met de toekomst, wat zie je zelf doen als je 10 jaar later
 
Als ik mij niet vergis heb je een Thaise vrouw. Hoe hebben jullie elkaar leren kennen? Wat vindt ze van België, was de aanpassing moeilijk?
 
Toen je 18 was, wat jou je later doen? En hoe vind je nu dat je leven verlopen is? En wat met de toekomst, wat zie je zelf doen als je 10 jaar later
Leerkracht secundair.
Indertijd regentaat gedaan, maar toen moest je 3 keuzevakken doen, uit 3 "tabellen".
Informatica & Engels waren mijn eerste 2 keuze's,
maar uit de 3e tabel moest ik kiezen uit "biologie, scheikunde, geschiedenis". geen enkel van die 3 interesseren me erg veel.
uit noodzaak dan maar geschiedenis gedaan , maar gebuisd hier op.

Nu al die jaren later, moet je blijkbaar maar 2 keuzevakken meer doen. dus had ik 20 jaar later geboren geweest, ging ik wél geslaagd zijn geweest voor mijn regentaat , redeneer ik nu. Achja, geen zin meer om nu terug naar school te gaan.
Blij met mijn leven. ik kan financieel zeker mn mannetje staan, op liefdesvlak een goede vrouw gevonden.
Vrienden/familie band zit ook goed.

Toekomst: das een moeilijke.
Moest ik van vandaag op morgen mijn werk verliezen, zou ik dit niet eens zo erg vinden. ik kan gerust een paar jaar er van tussen uit, en met hetgeen ik heb gespaard, kan ik eigenlijk al mijn hypotheek van mn huis afbetalen. Ik zou dan eerst en vooral eens een paar lange reizen maken, en een heel eind rond trekken. Iets wat ik dolgraag nu al zou doen.
Maar om zelf mn ontslag in te dienen nu, en zelf in het "ongewisse" springen, is mij een brug te ver.
Ik zie dus wel wat op me afkomt. Heel erg gelukkig ben ik niet op mijn werk, mijn baas is een bullenbak en trekt zich van weinig aan, maar aan de andere kant heb ik wel aardig wat verlof, en heb ik er geen zo'n druk/stresserende jobje, dus dat compenseert veel.
 
Als ik mij niet vergis heb je een Thaise vrouw. Hoe hebben jullie elkaar leren kennen? Wat vindt ze van België, was de aanpassing moeilijk?
Klopt.
Via collega die quasi dezelfde levens stijl als ik had, toen nog in de fabriek, stonden wij wekenlang bij elkaar te praten naast elkaar .... je kent dat wel, je uren kloppen kan je beter al pratend/aangenaam maken. Hij vertelde me van een website waar hij zijn thais liefje heeft leren kennen... ondertussen waren zijn al paar jaar samen in België. zeer gelukkig en zo... ik wou eigenlijk ook wel zo'n mooie poes.

Eerst zeer argwanend, want toen ik me had geregistreerd op die website, had ik een ongelofelijk mooi poeske gevonden, onmogelijk dat die mij ging nemen dacht ik zo. Ik dacht meteen aan nigeriaanse scammers. Ik vroeg haar om mijn voornaam 'bert' met lippenstift op haar gezicht te schrijven, en die profiel foto van haar. dezelfde dag kreeg ik die foto van haar met 6 keer mijn naam op haar gezicht :D
Toen was ik er toch vrij zeker van dat het écht haar was waar ik mee aan het chatten was.
6 weken later stond ik daar, en was het meteen koekenbak :D
@berenod thx trouwens met de hulp voor het visum aanvraag tips


Aanpassen naar België?
bovenstaand verhaal ging dus over mijn eerste vrouw. Daar was de aanpassing zeer moeilijk. was dus een 23 jarig poeske (ik was toen 32). Ik ben in 2,5 jaar tijd daar 5 keer geweest (in thailand), zij 3 keer in belgië (telkens 2 maand, dus 6 in totaal).
Van in begin af aan had ik gezegd dat ik bezig was mn eigen huis aant bouwen. dus ik hier voor de toekomst wou gaan. In thailand als buitenlander werken is niet zo evident, terwijl je in belgie alle kansen krijgt als buitenlander.
Was oké voor haar... echter de 3e keer ze in belgie was, gaf ze te kennen toch liever in Thailand te blijven.
Was een heel zware periode voor mij. Ik moest plots kiezen tussen mijn verstand of mijn hart.
Uiteindelijk toch voor mijn verstand gekozen, omdat ze het zelfs niet probeerde om hier eens te wonen, taal leren, werken.
Ik ben er zeker van, had ze het geprobeerd, en na 1 jaar toch gezegd van Bert ik wil terug naar Thailand, dan had ik mijn boeltje verkocht, en met haar meegegaan.

Uiteindelijk dan terug op de website mijn 2e vrouw leren kennen waar ik nu mee samen ben. (je zou denken, na bovenstaande te lezen, nooit meer een thaise. maar the truth is, dit waren de beste 2,5 jaar van mijn leven geweest...)
Wij zijn nu bijna 3 jaar samen. M'n vrouw is hier al een half jaar. Huidige vrouw is wél ouder dan ik. die is nu 43, dus 5 jaar ouder.
Veel volwassenere dame. kwam uit een thaise 13jarige relatie. Had nog geen kinderen.
6 september start ze met nederlandse lessen, en nu is ze al bezig met studeren. Keek ook zelf voor ALLE papierwerk om naar België te emmigreren. echt een verstandige volwassen vrouw. ze vind het hier geweldig. ze kan niet tegen die extreme hitte zoals in thailand soms. ze houd van mn familie, vrienden, streek....
Ik heb ook veel vrienden met thaise vrouwen leren kennen in al die jaren, dus ze hoeft zich zeker niet alleen te voelen.
Bovendien de afspraak gemaakt dat ze 2 keer per jaar terug mag reizen naar ginder, zo lang ze kan of wil. Meestal zal ik wel meegaan, maar als ik eens naar pakweg mexico wil of USA, dan heeft ze de keuze om mee te gaan of naar haar familie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt nogal een vastgezette mening op het filmforum (in de welke film heb je laatst gezien?-thread).
enkele vragen: (tenzij ik ergens een uitleg gemist heb)

- waarom vind je pre-2000's films zoals RAMBO of <generic Arnold Schwarzenegger>-pic goed?
- waarom vind je de huidige vorm van superhelden films niet goed?
- zijn die twee type films zeer gelijkaardig in opzet, volgens u? (volgens mij wel)

dat gezegd zijnde, neem ik uw posts altijd met een berg zout.
 
Je hebt nogal een vastgezette mening op het filmforum (in de welke film heb je laatst gezien?-thread).
enkele vragen: (tenzij ik ergens een uitleg gemist heb)

- waarom vind je pre-2000's films zoals RAMBO of <generic Arnold Schwarzenegger>-pic goed?
- waarom vind je de huidige vorm van superhelden films niet goed?
- zijn die twee type films zeer gelijkaardig in opzet, volgens u? (volgens mij wel)

dat gezegd zijnde, neem ik uw posts altijd met een berg zout.
1) Tijdsgeest vooral.

Moest ik nu naar een film als RAMBO 2 kijken voor het eerst in mijn leven, zou ik misschien ook zeggen , was dat jong. (alhoewel de America First ideologie daar eigenlijk ook perfect in word weergegeven :thumb:
Neemt niet weg dat deze film in mijn TOP 5 films aller tijden staat. Als kind zo naar opgekeken, elk detail uitgestudeerd van die film, ik kan die wellicht volledig afspelen als ik mijn ogen dicht doe, en ga geen 3 minuten beeldmateriaal missen.

2) bad ass gehalte.
Zoals mijn nickname, maar ook mijn voetbalhelden en actiehelden, is dit toch een speciale tijd geweest. Early Seagal tijdperk, vandamme , schwarzenneger, stallone.... heerlijke boss gehaltes in die films toch wel. POST 2000 komen enkel Dwayne Johnson & Vin Diesel in de buurt (en die laatste vind ik eigenlijk niet zo aangenaam).

Superhelden films zijn gewoon enorm uitgemolken de laatste jaren. Die actiefilms hebben over het algemeen nog een verschillend verhaal, maar die superhelden films zijn steeds hetzelfde: persoon X heeft super powers, persoon Y bedreigt de wereld, en ze gaan het eens rap uitvechten.

Als je 38 jaar bent dan raakt u dat allemaal zoveel niet meer, die cgi superhero's waar je je niet mee kunt vereenzelvigen.
Maar als jong manneke, opkijken naar een steven seagal die een café binnen stapt, een biljardbal in zn zakdoek stopt, en daarmee de hele boel kort en klein mept. Of een Rambo die een stel POW's gaat gaan redden uit vijandelijke linie's;
das een ander paar mouwen :bow:
 
3) reality reeks? ik moet zeggen, ik kijk zeer weinig tv/serie (behalve dan films), dus veel reality reeksen ken ik niet. Als ik dan toch moet kiezen, "de sleutels van ford boyard". Ziet er mij een leuke serie uit met uitdagende en doenbare opdrachten, in teamverband.
Allé jong, niet the apprentice? :confused:
 
1) misconceptie. sommigen denken dat ik een troll zou zijn.
Niets is minder waar. ik ben hier reeds van 2002 gekend op games.telenet.be, eerst als Leprechaun3 . Daarna op 9lives kwam de nickchange naar S.conceiçao7, en nu uiteindelijk Trump.
een Troll die 19 jaar lang trolt, zou wel een hele gekke moeten zijn denk ik.
Hoe kijk je daar eigenlijk zelf naar? Als er zoveel mensen zijn die na al die jaren nog steeds denken dat je trollt, blijft dat dan niet zo wat hangen op een of andere manier? Of wat denk je zelf dat daar de oorzaak van zou kunnen zijn?

Wel verwonderd dat je West-Vlaming bent. Om een of andere reden altijd gedacht dat ge Antwerpenaar waart, waarvoor mijn welgemeende excuses.
 
Ik verwoord het wat lomp, maar de site waarop je twee keer je partner hebt gevonden, zijn dat dan datingsites voor mensen die aangetrokken zijn tot Thaise vrouwen? Of zitten daar bvb ook Russische vrouwen op?
 
Klopt.
Via collega die quasi dezelfde levens stijl als ik had, toen nog in de fabriek, stonden wij wekenlang bij elkaar te praten naast elkaar .... je kent dat wel, je uren kloppen kan je beter al pratend/aangenaam maken. Hij vertelde me van een website waar hij zijn thais liefje heeft leren kennen... ondertussen waren zijn al paar jaar samen in België. zeer gelukkig en zo... ik wou eigenlijk ook wel zo'n mooie poes.

Eerst zeer argwanend, want toen ik me had geregistreerd op die website, had ik een ongelofelijk mooi poeske gevonden, onmogelijk dat die mij ging nemen dacht ik zo. Ik dacht meteen aan nigeriaanse scammers. Ik vroeg haar om mijn voornaam 'bert' met lippenstift op haar gezicht te schrijven, en die profiel foto van haar. dezelfde dag kreeg ik die foto van haar met 6 keer mijn naam op haar gezicht :D
Toen was ik er toch vrij zeker van dat het écht haar was waar ik mee aan het chatten was.
6 weken later stond ik daar, en was het meteen koekenbak :D
@berenod thx trouwens met de hulp voor het visum aanvraag tips


Aanpassen naar België?
bovenstaand verhaal ging dus over mijn eerste vrouw. Daar was de aanpassing zeer moeilijk. was dus een 23 jarig poeske (ik was toen 32). Ik ben in 2,5 jaar tijd daar 5 keer geweest (in thailand), zij 3 keer in belgië (telkens 2 maand, dus 6 in totaal).
Van in begin af aan had ik gezegd dat ik bezig was mn eigen huis aant bouwen. dus ik hier voor de toekomst wou gaan. In thailand als buitenlander werken is niet zo evident, terwijl je in belgie alle kansen krijgt als buitenlander.
Was oké voor haar... echter de 3e keer ze in belgie was, gaf ze te kennen toch liever in Thailand te blijven.
Was een heel zware periode voor mij. Ik moest plots kiezen tussen mijn verstand of mijn hart.
Uiteindelijk toch voor mijn verstand gekozen, omdat ze het zelfs niet probeerde om hier eens te wonen, taal leren, werken.
Ik ben er zeker van, had ze het geprobeerd, en na 1 jaar toch gezegd van Bert ik wil terug naar Thailand, dan had ik mijn boeltje verkocht, en met haar meegegaan.

Uiteindelijk dan terug op de website mijn 2e vrouw leren kennen waar ik nu mee samen ben. (je zou denken, na bovenstaande te lezen, nooit meer een thaise. maar the truth is, dit waren de beste 2,5 jaar van mijn leven geweest...)
Wij zijn nu bijna 3 jaar samen. M'n vrouw is hier al een half jaar. Huidige vrouw is wél ouder dan ik. die is nu 43, dus 5 jaar ouder.
Veel volwassenere dame. kwam uit een thaise 13jarige relatie. Had nog geen kinderen.
6 september start ze met nederlandse lessen, en nu is ze al bezig met studeren. Keek ook zelf voor ALLE papierwerk om naar België te emmigreren. echt een verstandige volwassen vrouw. ze vind het hier geweldig. ze kan niet tegen die extreme hitte zoals in thailand soms. ze houd van mn familie, vrienden, streek....
Ik heb ook veel vrienden met thaise vrouwen leren kennen in al die jaren, dus ze hoeft zich zeker niet alleen te voelen.
Bovendien de afspraak gemaakt dat ze 2 keer per jaar terug mag reizen naar ginder, zo lang ze kan of wil. Meestal zal ik wel meegaan, maar als ik eens naar pakweg mexico wil of USA, dan heeft ze de keuze om mee te gaan of naar haar familie.
Heb je daar geen (negatieve) reacties op gehad van vrienden, familie, collega's? Het is geen evidente keuze om (twee keer) via zo'n datingsite specifiek Thaïse vrouwen te zoeken lijkt me.

Mijn vrouw lijkt, voor sommige mensen met slecht zicht, wat aziatisch, en die krijgt al terloops vragen over hoe oud haar man is en wat hij van job doet, wat volgens mij toch eerder vanuit zo'n "eigen kweek" wereldbeeld komt.
 
Laatst bewerkt:
Achter welke politieke keuzes/beslissingen van D.Trump sta je volledig achter, en achter welke totaal niet?
 
Terug
Bovenaan