Vragenvuur Vragenvuur: TRUMP

Kan ik aannemen dat je dan akkoord ging met zijn migratie beleid?
Uiteraard. Streng maar rechtvaardig. Hij had het daar weeral 100 % bij het rechte eind.
Het verwondert mij dat niemand hier nog gevraagd heeft om mijn politieke voorkeur in BE.

Ik ga niet flauw doen, vlaams belang is mij te extreem en zou ook hypocriet zijn met zelf een Thaise vrouw. VB is ook te zwart/wit en kortzichtig imo.
Maar ja, het mag best wel goed gemonitord worden, wie er juist binnen komt, en daar mogen strenge voorwaarden aan zijn.
N-VA verwoord dit plaatje voor mij bijvoorbeeld perfect. Binnenkomen mag, mits volgen van een goed opleidings en integratie traject.
Hoe vereenzelvig je jouw adoratie voor Trump en Belg/Europeaan zijn? Zijn beleid was niet echt goed voor ons.

Heb je zelf plannen om naar de VS te verhuizen?
Niet goed voor "ons" misschien. Maar daar trek ik mij weinig van aan. ik heb geen hinder van zijn beleid.
Dat hij "America First" wil, en eventueel bedrijven hier wil sluiten om in the US terug op te starten? zijn goed recht.
Zouden wij ook veel meer moeten doen. is toch de logica zelve imo, dat je je eigen land op 1 stelt. Dat is patriotisme.
Dusja dat vind ik zo zalig aan die vent ook. Dat hij het belang van het land op nr 1 zet. No matter what. So badass! 😍
Zelf geen plannen om naar de VS te verhuizen. Ik heb wat de pech gehad om niet te kunnen gaan naar ginder toen ik het meest wou: tijdens zijn ambt als president. Dit doordaat ik toen vooral bezig was met mijn vorige, en nu huidige vrouw. Telkens ik vakantie had, ging ik uiteraard naar mijn vrouwke. en nu ze eindelijk full time bij me woont, is hij geen president meer. Damn. maar goed, waar ik een levens taak van zal maken is in 2024 zeker die verkiezings strijd mee maken. ik wil het eens aan de levende lijve voelen. Via het forum hier, al leuke road trips opgedaan. die komen er zeker en vast hoor. Maar nu in alle verse "biden glorie", no way. nu zien ze mij niet. maar wacht maar even af.....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Neen. Ik heb en had altijd al de indruk dat de gemiddelde Belgische vrouw (lees gemiddeld = NIET allemaal) toch vrij kieskeurig is. Ik kon vroeger ook nooit iets goed doen bij vrouwen waarmee ik een relatie had of wilde hebben, ik was altijd de grote slechterik Gargamel. Ik kon nooit iets goed doen.

De enige flirt die ik had terwijl ik reeds gehuwd ben (met een Amerikaanse), was met een ... Chinese .. :sarcastic:
Een Thaise is ook nog eens een ideetje.

Wat vraagjes:
Je vrouw spreekt Nederlands en werkt in België?
Zijn er nog kindjes op komst (of zijn ze er al)?
Wie is je favoriete sportmens/atleet?
Idd, ofwel was ik niet volwassen genoeg, niet ambitieus genoeg, waren mijn vrienden niet goed genoeg.... altijd wel een reden.
Nu krijg ik al die kritische vragen niet. Ze is al blij dat ze minstens 3 keer per week van de grond mag, en quasi elke dag thais kan eten :D makkelijker kan haast niet.


Mijn vrouw woont hier dus nog maar een paar maand (we zijn wel al 2,5 jaar samen, op en af reizen), en begint 6 september met NL te leren full time. Daarna zal er (part time) gewerkt moeten worden. Maar dat wil ze eigenlijk nu al, maar ik hou dat nog wat af.

Kinderen komen er zeker niet, mijn vrouw heeft recentelijk haar baarmoeder laten verwijderen, wegens terugkomende cyste (geen probleem, ik ben daar zelf blij mee. wou er toch geen). we hadden ook geen kinderen.

favoriete sportmens is toch wel nog steeds Sergio Conceiçao. Mensen die me kennen, weten dit wel heel goed. nog voor hij in 2004 naar Standard kwam, volgde ik hem al via canal+ zender , want was toen fan van italiaans voetbal (hij speelde bij parma, lazio, inter.) Toen hij naar Standard kwam, kon ik mijn oren en ogen niet geloven. Voor mij nog steeds beste speler ooit op belgische velden. Ook als trainer doet hij het geweldig (Nantes, Porto, en laagvliegers in portugal eerst). Is ook iemand wiens karakter mij erg goed ligt, zoals Steven Seagal, zoals Trump. "ik doe mijn ding. you're either with me, or in my way". en met recht en rede. moest het een loser zijn zou je zeggen: wat een blaaskaak. Maar die mensen hebben toch al één en ander bewezen.
Voor de rest: Stefan Effenberg, Ricardo Sa Pinto, Totti. en in het wielrennen: Peter Sagan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vind je dat Trump gelijk heeft dat de verkiezingen vervalst zijn en dat hij eigenlijk gewonnen heeft?

Zou het een goed zaak geweest zijn voor Amerika moest de aanval op het kapitool begin januari 2020 uiteindelijk toch gelukt zijn om Trump opnieuw president te maken?
 
Als je vrouw eist dat je haar niet bedriegt, is dat voor jou dan een overdreven eis?
 
Vind je dat Trump gelijk heeft dat de verkiezingen vervalst zijn en dat hij eigenlijk gewonnen heeft?

Zou het een goed zaak geweest zijn voor Amerika moest de aanval op het kapitool begin januari 2020 uiteindelijk toch gelukt zijn om Trump opnieuw president te maken?
Moeilijke vraag. Er zijn wel degelijk aanwijzingen dat bepaalde zaken niet correct zijn verlopen. Bovendien was er een gedeelte van de republikeinen die niet meer achter hem stond. Dus die kans bestaat toch wel. Al ga ik niet zo ver om te zeggen dat ze "met zekerheid" vervalst zijn. We zullen het wellicht nooit weten. Ik weet niet in hoeverre Trump dit kon, maar had ik hem geweest had ik die "mail ballots" verboden, toen hij nog president was. Want het was toch wel heel vreemd dat hij overal aan het winnen was op een bepaald moment. Tot de mail ballots kwamen....

De aanval op het capitool? Het is goed dat er een signaal werd gegeven en ja, die bestorming op zich: geen probleem mee. Maar er hoefden geen levens te vallen. Gewoon de boel verstoren was genoeg. Om een signaal te geven. Mike Pence op de korrel nemen hoefde ook niet, nancy pelosi (hoe valselijk die teef wel niet is), al de rest... niemand hoefde dood of gewond raken.

Het zou zeker geen goede zaak zijn om op die manier Trump president opnieuw te laten verklaren, dat zou een dictatuur creeëren en nog meer geweld tot gevolg. Maar je moet toch wel bekennen dat de hele #MAGA movement gigantisch is. van blue collar workers, tot fabriekwerkers, leerkrachten, meubelmakers, advocaten. Werkelijk iedereen kon zich er mee vereenzelvigen. Ik heb nog nooit zo'n movement gezien bij eender welke president. Bij Obama waren het vooral zwarten die blij waren dat er eens een zwarte aan de mach kwam, zou een vrouw president worden zou je vooral vrouwen hebben die voor de grote aanhang zorgen. Bij Trump kon het werkelijk iedereen zijn. En ondanks het chinees virus debacle, heeft hij toch nog een hele mooi resultaat behaald imo (+- 70 miljoen). Als Biden begint te wankelen, dan gaat Trump imo zeker zijn kans. Dan ruikt hij bloed.
Als je vrouw eist dat je haar niet bedriegt, is dat voor jou dan een overdreven eis?
Nee. geen overdreven eis.
Maar ik denk dat wij "bedriegen" niet zo zwart wit zien als de meesten.
Als wij naar een massage gaan, en daar gebeuren orale handelingen. Dan hoort dit bij de massage. en ze weet dat ik daar zo over denk. bovendien ken ik die vrouw dan ook niet, en ga ik die niet meer terug zien.

Voor mij is bedriegen eerder in de zin van, een minnares hebben en die telkens int geniep opzoeken voor de sex. Zo'n zaken kunnen dan weer niet vind ik. want op die manier zou je wel eens gevoelens kunnen krijgen voor die persoon, en dat is niet eerlijk tegenover je vrouw.

visa versa, moest mijn vrouw naar een massage gaan, en die man steekt z'n vingers in haar. Dan ga ik daar ook niet flauw over doen, dan heb ik daar geen problemen mee. Als ze dat wil tenminste. Het is een éénmalig genot bij een éénmalig vreemde.

In de lange duur zal dat volgens mij je relatie ook niet schaden, Liefde en Lust zijn imo 2 aparte dingen.
 
Heb je al forumgangers ontmoet en welke forumgangers zouden mogen aanschuiven aan tafel van uw droomdiner en wat gaat uw madam klaarmaken?
 
Heb je al forumgangers ontmoet en welke forumgangers zouden mogen aanschuiven aan tafel van uw droomdiner en wat gaat uw madam klaarmaken?
Den MIKKEL woont hier niet ver van nee. (op 300 meter zelfs) toevallig eens ontmoet door het buy & sell forum.
Den Sluysen is ook een oudgediende, op een 5km van mij, (die ken ik al een 20 tal jaar zelfs. )
beiden kom ik wel nog eens tegen op straat :)

Voor de rest heb ik geen echt close band met mensen hier. Op het film forum zit ik vaak op één lijn met ikbenben en deckard. maar ik ken ze te weinig om te weten of we zouden "matchen". of ja ANALAMBOUBE is ook zo'n 80's freak als ik. ja met die zou het wel klikken denk ik, maar weet niet of hij de transitie gemaakt heeft naar beyondgaming? :( @Carrion heeft wel een goeie muzieksmaak. ja hem zou ik ook wel matchen denk ik

Het is misschien een cliché en saai antwoord, maar ik sta open voor alles en iedereen. Ik heb met niemand een probleem en van mij zou iedereen welkom zijn. Er zitten er altijd wel een 5 tal steevast op mijn kap, ik neem aan dat die zichzelf wel onthouden dan :p Ik ga de namen niet noemen, degene waarover dit gaat weten het zelf wel.

Wat mijn madam gaat klaarmaken? wel als het zoals nu zomer is, dan eet die nog liefst van al barbeque, of de thaise variant: "moo ka ta". Voor Thaien is eten heel belangrijk, en hoe feestelijker hoe beter. Dus een BBQ met vele mensen, daar smult ze wel van.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zouden wij ook veel meer moeten doen. is toch de logica zelve imo, dat je je eigen land op 1 stelt. Dat is patriotisme.
Dusja dat vind ik zo zalig aan die vent ook. Dat hij het belang van het land op nr 1 zet. No matter what. So badass!
...
Niet goed voor "ons" misschien. Maar daar trek ik mij weinig van aan. ik heb geen hinder van zijn beleid.
En zo blijven wij denken dat ge een troll zijt hé.
 
Is mss al gepasseerd, maar hoe kom je als West-Vlaming eigenlijk bij Standard uit als favoriete club? Is dat iets via familie of vrienden, of eerder omdat je als kind hun stijl leuker vond?
 
Is mss al gepasseerd, maar hoe kom je als West-Vlaming eigenlijk bij Standard uit als favoriete club? Is dat iets via familie of vrienden, of eerder omdat je als kind hun stijl leuker vond?
Vroeger enkel geinteresseerd in spaans/italiaans voetbal.
Standard leunt daar nog met z'n achtergrond, en italo-belg D'onoffrio het meest tegen aan. Ze haalden toen al veel spelers die ex internationals waren, en af en toe een grote naam. Toen Conceiçao, Rapaic en later ook Sa Pinto kwamen, ja toen pas écht beginnen volgen en gaan kijken.
Sindsdien niet echt meer los gelaten. Pas op, de laatste 5 jaar ga ik amper nog naar het stadion, maar ik volg ze wel nog op TV.
 
misconceptie. sommigen denken dat ik een troll zou zijn.
Niets is minder waar. ik ben hier reeds van 2002 gekend op games.telenet.be, eerst als Leprechaun3 . Daarna op 9lives kwam de nickchange naar S.conceiçao7, en nu uiteindelijk Trump.
een Troll die 19 jaar lang trolt, zou wel een hele gekke moeten zijn denk ik.
Er zitten er altijd wel een 5 tal steevast op mijn kap, ik neem aan dat die zichzelf wel onthouden dan :p Ik ga de namen niet noemen, degene waarover dit gaat weten het zelf wel.
Ik weet niet of ik 1 van de 5 ben die altijd op uw kap zit? Ik weet het in elk geval niet, dus volgens uw logica hoor ik er niet bij? :tongue:
Ik weet wel dat ik ooit iets gepost heb à la:
Soms vraag ik mij af of gij de meest subtiele maar volhardende trol ooit zijt.
Als ja: Ik ben onder de indruk van uw bezielde volharding :thumb:.
Als nee: Shine on you crazy diamond :thumb:.
Of zoiets was het toch.

Maar dat was half lollig, en ik denk dat ge het toen ook zo hebt opgenomen.


Ik vermoed vooral dat het is omdat ik een uitgesproken mening heb over bepaalde zaken.
My 2 cents: Het is niet omdat gij een uitgesproken mening hebt. Het is wel omdat gij consistent recht tegenover de gangbare mening staat.
Iedereen heeft wel een paar punten waar hij niet akkoord is met de "grote groep" ... maar soms lijkt het alsof gij alleen maar contraire meningen hebt.
En dat ruikt inderdaad heel snel naar trolling. Maar zoals ik dus al zei, als ge dat echt 19 jaar vol kunt houden ...


Moest ik van vandaag op morgen mijn werk verliezen, zou ik dit niet eens zo erg vinden. ik kan gerust een paar jaar er van tussen uit, en met hetgeen ik heb gespaard, kan ik eigenlijk al mijn hypotheek van mn huis afbetalen. Ik zou dan eerst en vooral eens een paar lange reizen maken, en een heel eind rond trekken. Iets wat ik dolgraag nu al zou doen.
Maar om zelf mn ontslag in te dienen nu, en zelf in het "ongewisse" springen, is mij een brug te ver.
Waarom niet gewoon loopbaanonderbreking nemen?


POST 2000 komen enkel Dwayne Johnson & Vin Diesel in de buurt
Jason Statham, Scott Adkins, Michael Jai White, Gerard Butler, Tony Jaa, Jason Momoa, heck, ik zou Keanu Reeves Tom Cruise en Henry Cavill er bij zetten, al hebben die niet die typische "muscle-meat-head-badass attitude".


antwerpenaars dat die arrogant zijn . en dat is Trump misschien ook wel in een opzicht
Ya think? :laugh:


Maar nu in alle verse "biden glorie", no way. nu zien ze mij niet. maar wacht maar even af.....
Denkt ge echt dat dat uw reiservaring - als toerist - zal beïnvloeden?



En dan mijn lijstje met vragenvuur vragen, numbered for your convenience:
  1. Er zijn 2 soorten mensen in deze wereld, welke ben jij?
    1. WC-rolleke afrollen naar muur of van de muur af?
    2. Was je specifiek uw benen in de douche of niet?
    3. Lang op de wc of kort?
    4. 1 alarm of 37 verschillende op je telefoon?
    5. Saus op de frieten of erlangs?
    6. Gat afvegen langs voor of achter? (speciaal voor @Tha_nOn behouden we deze)
    7. Choco met een mes of lepel?
    8. Pizza met een mes of schaar?
    9. (deze speciaal toegevoegd voor @Googke en @Tha_nOn.. ik begin een trend te zien Nonneke) Een paar cm in het holleke vegen of enkel errond?
    10. (credits aan @Lt. ZweedVoet) Hoe vouwt u uw boterham?
  2. Favo vragen (en neen niet een top afratelen, NU beslissen wat je op #1 zet, KILL YOUR DARLINGS
    :evil:
    ):
    1. Band / muziekartiest
    2. Album
    3. Song
    4. Film
    5. Regisseur
    6. Acteur / actrice
    7. Boek
    8. Comic / Manga
    9. Game
    10. Game designer of company
    11. Comedian
    12. ... anything to add?
  3. Wat zou je (al dan niet uw eigen) kinderen willen meegeven?
  4. Hoe voel je je tijdens Covid?
  5. Wat staat op nr 1 op je bucket list?
  6. Welke subfora van BG bezoek je zoal?

En als laatste natuurlijk: Welke vraag hoop je dat niemand stelt?
 
Ik weet niet of ik 1 van de 5 ben die altijd op uw kap zit? Ik weet het in elk geval niet, dus volgens uw logica hoor ik er niet bij? :tongue:
Ik weet wel dat ik ooit iets gepost heb à la:

Of zoiets was het toch.

Maar dat was half lollig, en ik denk dat ge het toen ook zo hebt opgenomen.

Ja dat weet ik , nee hoor jij zit niet bij die 5 bashers ;)
Waarom niet gewoon loopbaanonderbreking nemen?
ligt moeilijk, ik werk in een KMO en ben de enige bediende daar. als ik er niet ben, loopt alles spaak. ik doe de planning, facturatie, dispatch... tja eigenlijk echt alles. 3 jaar geleden had ik een ongeval, en heb ik noodgedwongen vanuit mijn ziekenbed moeten verder werken. vrij absurd, maar goed, ergens snap ik mijn baas ook wel, dat hij geen 2 bedienden full time kan betalen, voor een bedrijfje met 8 arbeiders...
Jason Statham, Scott Adkins, Michael Jai White, Gerard Butler, Tony Jaa, Jason Momoa, heck, ik zou Keanu Reeves Tom Cruise en Henry Cavill er bij zetten, al hebben die niet die typische "muscle-meat-head-badass attitude".
geen enkel van die mensen hebben dezelfde impact op mij gehad. uiteraard we zitten in een andere tijdsgeest, en ik heb een andere leeftijd nu ;)

Denkt ge echt dat dat uw reiservaring - als toerist - zal beïnvloeden?
Weet ik niet zeker.... in elk geval zou ik toch zeker eens die "verkiezingsstrijd" willen mee maken. lijkt me wel reuze, zo'n "rally" .... maar je kan gelijk hebben, als je wat city tript, zal je wellicht nooit weten of merken wie president is?
En dan mijn lijstje met vragenvuur vragen, numbered for your convenience:
  1. Er zijn 2 soorten mensen in deze wereld, welke ben jij?
    1. WC-rolleke afrollen naar muur of van de muur af?
    2. Was je specifiek uw benen in de douche of niet?
    3. Lang op de wc of kort?
    4. 1 alarm of 37 verschillende op je telefoon?
    5. Saus op de frieten of erlangs?
    6. Gat afvegen langs voor of achter? (speciaal voor @Tha_nOn behouden we deze)
    7. Choco met een mes of lepel?
    8. Pizza met een mes of schaar?
    9. (deze speciaal toegevoegd voor @Googke en @Tha_nOn.. ik begin een trend te zien Nonneke) Een paar cm in het holleke vegen of enkel errond?
    10. (credits aan @Lt. ZweedVoet) Hoe vouwt u uw boterham?
sorry hier ga ik niet op in, te onnozel om hier op te antwoorden imo :D
  • Favo vragen (en neen niet een top afratelen, NU beslissen wat je op #1 zet, KILL YOUR DARLINGS
    :evil:
    ):
    1. Band / muziekartiest - UNDEROATH
    2. Album - DEFINE THE GREAT LINE
    3. Song - te veel om op te noemen
    4. Film - First blood part II :D
    5. Regisseur George P Cosmatos
    6. Acteur / actrice - Sean Bean
    7. Boek - /
    8. Comic / Manga /
    9. Game - Sleeping Dogs
    10. Game designer of company / Id software / Infinity ward
    11. Comedian /
    12. ... anything to add?
  • Wat zou je (al dan niet uw eigen) kinderen willen meegeven? Wil gene
  • Hoe voel je je tijdens Covid? Veeg aan alles mijn botten en ben nu toch ingeënt. dus niet veel verschil voor mij. goed dus
  • Wat staat op nr 1 op je bucket list? Vroeg kunnen stoppen met werken, dat ik mijn eigen ding kan doen.
  • Welke subfora van BG bezoek je zoal? Films, Algemene, Buy & Sell

En als laatste natuurlijk: Welke vraag hoop je dat niemand stelt? Of ik vrijwillig het forum wil verlaten :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Ja dat weet ik , nee hoor jij zit niet bij die 5 bashers ;)
(y)


geen enkel van die mensen hebben dezelfde impact op mij gehad. uiteraard we zitten in een andere tijdsgeest, en ik heb een andere leeftijd nu ;)
Ah OK, maar dan is het inderdaad gewoon "de leeftijd", en vooral de leeftijd wanneer ge beïnvloedbaar zijt voor zo een zaken. Dat u dat minder impacteert als ge +30 zijt dan 16 is normaal. Want puur pound for pound kunnen die mannen zich echt wel meten met uw lijstje.


sorry hier ga ik niet op in, te onnozel om hier op te antwoorden imo :D
:headshake:
Dat zijn anders maatschappelijk super belangrijke onderzoeks vragen hoor!!!


Regisseur George P Cosmatos
Puur voor Rambo of ook andere zaken? Ook al iets van zijn zoon gezien? (Mandy of Beyond The Black Rainbow)


Game - Sleeping Dogs
Nooit gespeeld eigenlijk... de moeite nu nog steeds te spelen, zonder de invloed van nostalgie?


Wat zou je (al dan niet uw eigen) kinderen willen meegeven? Wil gene
Wat vind je dat kinderen zouden moeten meekrijgen in hun opvoeding?


En als laatste natuurlijk: Welke vraag hoop je dat niemand stelt? Of ik vrijwillig het forum wil verlaten :D
Waarom? Alsof gij zou luisteren :laugh:.
 
Ik denk dat ik u genomineerd heb maar nu het zover is weet ik niet wat vragen.

Je hebt een uitgesproken voorkeur voor Trump. Laat je die ook tonen op de werkvloer en in het openbaar ?

Hoe rap kan je 100m lopen ?
 
(y)



Ah OK, maar dan is het inderdaad gewoon "de leeftijd", en vooral de leeftijd wanneer ge beïnvloedbaar zijt voor zo een zaken. Dat u dat minder impacteert als ge +30 zijt dan 16 is normaal. Want puur pound for pound kunnen die mannen zich echt wel meten met uw lijstje.


Puur voor Rambo of ook andere zaken? Ook al iets van zijn zoon gezien? (Mandy of Beyond The Black Rainbow)
Wist niet dat hij een zoon had zelfs :D nee ook Cobra was geweldig natuurlijk. en Tombstone.
Maar eigenlijk heb ik zoveel lievelings regisseurs: ook Jerry bruckheimer/don simpson movies onder michael bay vond ik allemaal geweldig in de jaren 90. ik moet zelfs de titels niet opsommen zeker?
Of James Cameron. of Neil Blomkamp. allemaal geweldig.
Nooit gespeeld eigenlijk... de moeite nu nog steeds te spelen, zonder de invloed van nostalgie?
Uiteraard, is een PS4 game hé.... is een GTA in Hong Kong (en mijn aziatische voorliefde maakt deze game gewoon geweldig af. zoveel herkenbare punten,die massage salons, die merits, die street food kraampjes, ....)
Wat vind je dat kinderen zouden moeten meekrijgen in hun opvoeding?
Dat ze hun afkomst, voorvaderen, religie nooit verloochenen. Dat ze trots mogen zijn op de identiteit van hun land. Dat ze niet bang moeten zijn om hun mening te verkondigen, maar wel gepast. Zoveel mogelijk proberen anderen gelukkig te maken, en zelf ook gelukkig zijn. Er zijn voor elkaar. Maar nooit zichzelf achteruit cijferen voor anderen..
Waarom? Alsof gij zou luisteren :laugh:.
True :D
Ik denk dat ik u genomineerd heb maar nu het zover is weet ik niet wat vragen.

Je hebt een uitgesproken voorkeur voor Trump. Laat je die ook tonen op de werkvloer en in het openbaar ?

Hoe rap kan je 100m lopen ?

Uiteraard heb ik de nodige nostalgia, vlaggen, tshirts, the iconische truckers MAGA pet :p, sjaals, stickers...
Op de werkvloer draag ik die nu wel niet. Trouwens onder mijn voeten gekregen van mijn baas, toen ik in de verkiezings strijd, op de bedrijfswagen achteraan stickers had gekleefd van : 2020 NO MORE BULLSHIT, en 2020: MAKE DEMOCRATS CRY AGAIN .
ik dacht, tis een werk camionette, deal with it. geen fancy CLK of Volvo of dergelijke.... maar hij was er niet mee gediend :) heb ze er moeten afhalen na de verkiezingen.

lopen? geen idee, ik zet het niet zo gauw op een lopen.
soms voor de conditie wel af en toe es een rondje in de buurt, maar nooit geen tijdsdruk...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb via PM de vraag gekregen, hoe ik mijn vriendin naar belgië kreeg.
Omdat nog iemand hier interesse had in thaifriendly, ga ik meteen de reply hier zetten. Kan handig zijn voor anderen:

Aller eerst: alles bijhouden van bewijzen van je relatie (vliegtickets, chat logs via messenger af en toe afprinten met data,fotos....)

Eerst en vooral: Trouwen hoef je dus niet te doen hé, is geen verplichting. wettelijke samenwoonst is voldoende.
België vraagt wel: een bewezen relatie van 2 jaar minimum, daarin elkaar minstens 3 keer gezien hebben voor een totaal van minstens 45 dagen.

Kortom. Als je in die 2 jaar, 2 keer naar THailand gaat, en je vriendin is hier 1 keer geweest in België, en je kan bewijzen aan de hand van je vliegtickets, uitstappen , en dergelijke, dat je elkaar 45 dagen samen hebt gespendeerd; is dit voldoende. Uiteraard, hoe meer hoe beter.

Best van al is uiteraard dat als je in thailand bent, met haar per vliegtuig of boot (die tickets zijn dan op naam) naar een eiland reist, dan is er ontegensprekelijk bewijs dat je die SAMEN hebt gespendeerd. Als zij naar BE komt op reis, een tenlastenneming doen bij gemeentehuis dat ze bij jouw logeert, dan is dat ook ontegensprekelijk bewijs dat ze samen heeft geleefd met je.

Als je dus aan die bovenstaande voorwaarden voldoet, kan je de aanvraag doen, en een "visum met oog op wettelijke samenwoonst" aanvragen. je thaise/laos/cambodiaanse vrouw dient dit dan aan te vragen op de ambassade van Bangkok. Wij kregen na net geen 3 maand goedkeuring. DVZ dient dan één en ander na te gaan (of jullie beiden single zijn ingeschreven at the moment, of jij een stabiele job hebt zodat je je vrouw wel kan onderhouden, zo van die dingen).

Na goedkeuring, krijgt je vriendin dan een 3 maanden visum, die ze meteen na aankomst in BE laat omzetten op gemeentehuis naar wettelijk samenwonen, dan krijgt ze een voorlopige oranje kaart (6 maand geldig), en kijken of ze haar verplichte inburgerings lessen, taal lessen volgt... Na die 6 maand krijgt ze dan een F-Kaart voor 5 jaar (quasi hetzelfde als een gewone ID kaart). Na die 5 jaar kan ze Belgische nationaliteit krijgen als ze dat wil.
 
Terug
Bovenaan