Vragenvuur Vragenvuur: Tha_nOn

coldplayke

Supermoderator
Crowdfunder FE
Het vragenvuur van deze week wordt gewijd aan een echte ancien die zich al de helft van haar leven forumlid mag noemen: @Tha_nOn (aka "nonneke" op discord).

Niemand is verplicht vragen te beantwoorden, en zo'n Vuur duurt tot het dooft. Als jullie nog members voor komende vragenvuren willen nomineren, kan dat hier.

De regels:
- Geen geflame, getrol of provocatie.
- Het is de bedoeling om een persoon te leren kennen, niet om hem of haar uit te lachen of zijn/haar opinie in het belachelijke te trekken.
- Laten we onze vragen richten tot één persoon, dus niet off-topic gaan door te reageren op andere mensen hun vragen of wederantwoord.
- De persoon kan niet verplicht worden om privé-gegevens door te geven, het staat hem/haar vrij vragen te negeren.

Voor deze nieuwste editie van het Vragenvuur willen we de user vragen om zichzelf eerst kort voor te stellen aan de hand van een paar algemene openingsvragen.

Van welke regio ben je afkomstig?
Ik ben afkomstig van de Denderstreek en ik heb ook nooit ergens anders gewoond.
Hoe ziet je gezinssituatie eruit?
Ik ben ondertussen 8 jaar getrouwd en we hebben 2 zoontjes van kleuterleeftijd.
Wat doe je van studies/werk?
Ik heb psychologie gestudeerd maar nu werk ik al een 5-tal jaar als data-analist. Mijn afstudeerrichting was trouwens experimentele en theoretische psychologie dus die overstap is niet zo vreemd als het lijkt. Ik heb dan ook geen uitgebreide kennis rond psychologische problematiek (dus helaas, geen gratis sessies via pm :p).
Wat zijn je hobbies?
Vooral lezen, puzzelen, films,... Al kan de occasionale bordspelavond mij ook bekoren en nu de kindjes iets groter worden, vind ik het ook heel fijn om (korte) wandelingen te maken in een of ander bos. Helaas lijden de meeste dingen die ik puur voor mezelf doe nogal onder tijdsgebrek en het gemak van tijd te verdoen op BG dankzij smartphones :v. Daarnaast moet het voor mij eerst en vooral plezant blijven, zo zal ik niet direct heel zware literatuur lezen of volledig witte/zwarte/gouden puzzels maken. Als het een worsteling belooft te zijn, begin ik er niet aan :d
Mijn eerste vraag: Hoe anders denk je dat je leven er uit zou zien als je geen kinderen had? Hoe zou je die extra vrijgekomen me-time doorbrengen?
 
Mijn eerste vraag: Hoe anders denk je dat je leven er uit zou zien als je geen kinderen had? Hoe zou je die extra vrijgekomen me-time doorbrengen?

Ik vermoed gelijkaardig aan voor we kinderen hadden :v. In het dagdagelijks leven een pak vaker weg (cinema, citytrips, maar ook gewoon avonden met vrienden) en ik vermoed dat ik dan wel wat tijd zou investeren in een hobby (al dan niet met avondles), vb naaien. Daar ben ik voor ik kinderen kreeg wel een tijdje mee bezig geweest. Ik wil ook erg graag al jaren een cursus kapper gaan volgen :unsure:. Grote kans ook dat ik nog iets bijkomend zou studeren 🙈.
Als kinderloos zijn iets was waar we bewust voor kozen ettelijke jaren terug dan denk ik dat ik misschien ook wel meer moeite zou gedaan hebben om in de academische wereld te blijven.

En dat zal hier maar een smeulend vuurtje zijn nu er eindelijk wat mooi weer is :tongue:
 
Ik geef uw een taart en een knopje waardoor die magisch in het gezicht van 1 persoon naar keuze vliegt, ongeacht waar op de wereld die persoon zich bevindt. Wie krijgt die taart in zijn of haar gezicht?
 
Wie is uw favoriete forumlid en waarom ben ik het?
 
Heb je het gevoel dat je andere reacties krijgt op "'t internet" of specifieker op BG wanneer mensen weten dat je een vrouw bent? Zoja, verandert dat tussen single en in een relatie. Gewoon denkend aan posts die ik ooit eens las op 9lives over vreemde PM's aan vrouwen.

Hierbij aansluitend, merk je iets van een (te) mannelijke invalshoek hier op dit overwegend mannelijk forum?
 
Ik geef uw een taart en een knopje waardoor die magisch in het gezicht van 1 persoon naar keuze vliegt, ongeacht waar op de wereld die persoon zich bevindt. Wie krijgt die taart in zijn of haar gezicht?

Ik denk dan automatisch aan mijn vorige tandarts die er duidelijk niets van kon -_-

Wie is uw favoriete forumlid en waarom ben ik het?

euh :unsure:

Heb je het gevoel dat je andere reacties krijgt op "'t internet" of specifieker op BG wanneer mensen weten dat je een vrouw bent? Zoja, verandert dat tussen single en in een relatie. Gewoon denkend aan posts die ik ooit eens las op 9lives over vreemde PM's aan vrouwen.

Hierbij aansluitend, merk je iets van een (te) mannelijke invalshoek hier op dit overwegend mannelijk forum?

Ik kan moeilijk zeggen of mensen anders op mij reageren want het is altijd wel duidelijk dat ik een vrouw ben (nick + vrouwelijke ava). Er zullen er wel zijn die er van uitgaan dat ik een man ben maar ik denk dat dat een kleine, minder aanwezige groep is :D.
Ik heb wel een aantal vreemde pm's gehad, zowel als single als in relatie (maar ik ben zo goed als volledig mijn tijd hier al in een relatie). Ik vermoed dat vrouwen die expliciet single hier zitten wel een veelvoud krijgen aan (hopelijk respectvolle?) pm's.
Maar ondertussen is het publiek hier ook wel wat ouder geworden dus ik denk dat dat ook wel al beter meevalt? Ik krijg er alleszins geen meer :D

Nu ik merk uiteraard wel dat er bepaalde dooddoeners of thema's op tafel worden gesmeten als er geweten dat je een vrouw bent. Daarom ook niet altijd bewust. En ge moet er uiteraard altijd mee kunnen lachen want anders zijt ge flauw :v. Maar ik merk daarin wel echt al een hele verbetering.
Het stoort mij ook niet dat die overwegend mannelijke invalshoek hier is omdat er altijd wel verschillende invalshoeken zijn, ook mannen geven tegengas hé :p. Alleen in threads waar het specifiek over vrouwgerelateerde dingen gaat, kan het wel gewoon te veel zijn. Ik geef grif toe dat ik soms even mijn geloof in de mannen verlies (en die dan weer terugvind dankzij bepaalde posts).

Wat is uw standpunt i.v.m. airfryers?

En wat houdt experimentele en theoretische psychologie juist in?

Ik heb geen ervaring met airfryers, maar ik vrees dat de kok hier in huis geen fan is.

De afstudeerrichting theoretische en experimentele psychologie focused zich op wetenschappelijk onderzoek, niet op psychologische problematiek. Dat gaat dus over onderzoeken hoe het menselijk brein werkt. Daar vind je bv onderzoek naar taalverwerking, aandacht, visuele verwerking etc. Er is uiteraard ook wetenschappelijk onderzoek dat betrekking heeft op stoornissen of psychologische problematiek, maar dan gaat dat bv. over werkgeheugen bij dementerenden, ontwikkeling van woordbeelden bij dyslexie, theory of mind bij mensen met autisme, . Dus hoe zit het in elkaar/hoe kunnen we het verklaren/hoe effectief zijn bepaalde therapieën, niet hoe kunnen we het oplossen/er mee leren leven/begeleiden.

Hoe heb je je man leren kennen? Hoe is de vonk overgeslagen?

Op telenet.games.forum :')
Ik heb bij de overgang naar het nieuwe forum nog gauw zijn eerste pm ooit opgeslaan, al ben ik niet 100% meer zeker waar ik die opgeslaan heb :thinking:
We zaten toen ook allebei op zwam en daar was wel echt een groepsgevoel bij veel posters dus ik had ook veel van die mensen op msn staan, waaronder hij. Maar ik zeg altijd dat ik verliefd geworden ben op hoe mooi hij schreef :love:
 
Is je avatar van Kim Possible (Shego)? En wat vind je van van de serie?
 
Ik vermoed gelijkaardig aan voor we kinderen hadden :v. In het dagdagelijks leven een pak vaker weg (cinema, citytrips, maar ook gewoon avonden met vrienden) en ik vermoed dat ik dan wel wat tijd zou investeren in een hobby (al dan niet met avondles), vb naaien. Daar ben ik voor ik kinderen kreeg wel een tijdje mee bezig geweest.
Zin om zelf ooit kleren te naaien voor jezelf of je man/kinderen?

Was/ben je iemand die graag van een patroon werkt, of vind je zelf ontwerpen maken juist leuker?
 
-Ben je gelukkig in het leven en hoe het nu verloopt? Huisje tuintje kindjes?
-hoeveel keer per maand passeert ge aan tomski en mijn deur?
-Waarom kijkt uw man altijd kwaad als hij met de auto aant rijden is?
 
Is je avatar van Kim Possible (Shego)? En wat vind je van van de serie?

Nee, ik heb eens wat woorden door Google gegooid op zoek naar een afbeelding die mij aansprak en ik ben hierop uitgekomen.
Op zwam staat ergens de originele volledige afbeelding opgesnort door zweedvoet/mr.fingers/Forumgebruiker? (echt geen idee meer) en het is fanart IVM wicked (ik vind het enkel nog terug als thumbnail van een YouTube video https://www.google.com/imgres?imgur...HDzg&ved=0ELLNBQgAKAAwAA&docid=9MICpOS0dyJl8M)

Ik ken de serie dus niet :p

Zin om zelf ooit kleren te naaien voor jezelf of je man/kinderen?

Was/ben je iemand die graag van een patroon werkt, of vind je zelf ontwerpen maken juist leuker?

Het meeste dat ik gemaakt heb waren kleedjes voor mezelf buiten enkele pyjamas en keukenschorten (en mondmaskers uiteraard :p). Voor mezelf zie ik daar wel voordelen aan. Het is veel eenvoudiger om echt goeie kleedjes te hebben als ge ze aan uw eigen bouw kunt aanpassen :'). Voor de kinderen ben ik daar nooit aan begonnen gewoon omdat daar zoveel werk in steekt voor de beperkte tijd dat ze dat kunnen dragen (en stof is ook niet goedkoop).

Sowieso werk ik met een patroon. Ik heb niet genoeg ervaring om vanuit het niets iets degelijks te maken. En ik heb altijd graag een houvast om van te vertrekken.

Wat is voor jou de grappigste of meest memorabele post op telenet games/9lives/BG ooit?

Dat vind ik een echt moeilijke vraag want ik ben al zo veel vergeten. Er waren wel echt memorabele threads natuurlijk: die met het huis van de buren dat dan opeens afbrandde, Elvis en zijn grollen, kweetniet meer die twee pintjes aannam en het meiske die hij op de gang liet staan :')

-Ben je gelukkig in het leven en hoe het nu verloopt? Huisje tuintje kindjes?
-hoeveel keer per maand passeert ge aan tomski en mijn deur?
-Waarom kijkt uw man altijd kwaad als hij met de auto aant rijden is?

Op relationeel vlak (daar lijkt uw vraag over te gaan? :p): zeker. Ik heb een enorm groot gevoel van contentement in mijn relatie. Ik weet dat sommige daarvan gruwelen omdat ze dat gelijkstellen met een sleur maar voor mij voelt/is dat zo absoluut niet. Ook heel blij met de kindjes, hoe zwaar dat bij momenten ook is. Het is echt een hele mooie ervaring, kinderen. Maar ik begrijp ook absoluut dat het voor anderen echt niet hoeft.

Zo'n 4à5 keer trouwens en meestal rijd ik dus het verbaast me dat ge mijne man gezien zou hebben :p. Zit gij altijd aan uw raam te wachten tot we nog eens passeren? :thinking:
 
Op relationeel vlak (daar lijkt uw vraag over te gaan? :p): zeker. Ik heb een enorm groot gevoel van contentement in mijn relatie. Ik weet dat sommige daarvan gruwelen omdat ze dat gelijkstellen met een sleur maar voor mij voelt/is dat zo absoluut niet. Ook heel blij met de kindjes, hoe zwaar dat bij momenten ook is. Het is echt een hele mooie ervaring, kinderen. Maar ik begrijp ook absoluut dat het voor anderen echt niet hoeft.

Ben je gelukkig overall feitelijk :p Sta je op de plaats waar je zou willen staan? Zijn er dingen die je anders zou willen doen?
Zo'n 4à5 keer trouwens en meestal rijd ik dus het verbaast me dat ge mijne man gezien zou hebben :p. Zit gij altijd aan uw raam te wachten tot we nog eens passeren? :thinking:
Ge weet dak geen raam heb aan de voorkant van mijn huis.... :unsure: en ja ik heb uwe vent zeker al zien rijden.
 
Ben je gelukkig overall feitelijk :p Sta je op de plaats waar je zou willen staan? Zijn er dingen die je anders zou willen doen?

Overall ben ik best gelukkig ja :p. Ik ben niet 100% tevreden met wat ik doe van werk maar dat is eigenlijk vooral een luxeprobleem. Ik ben er ook nog niet uit of ik mij zo voel omdat ik ambitieuzer ben of omdat ik denk dat ik ambitieuzer zou moeten zijn 🤦‍♀️

En gelijk iedereen zou ik dingen willen herdoen zeker :v. Awkward momenten vermijden, meer dingen durven/proberen als ik jong was, minder stressen over dingen die er niet toe doen, beter nadenken over mijn studiekeuzes :v. Maar all in all zijn er geen grote dingen waar ik spijt van heb en ben ik grotendeels waar ik verwachtte. Alleen dat alles weten als volwassene valt een beetje tegen.
 
Goed. Het elfje komt vannacht weer langs. Je mag een wens doen. Je mag één ding kiezen waar je ontzettend goed in wordt.
Wat kies je?
 
Op telenet.games.forum :')
Ik heb bij de overgang naar het nieuwe forum nog gauw zijn eerste pm ooit opgeslaan, al ben ik niet 100% meer zeker waar ik die opgeslaan heb :thinking:
We zaten toen ook allebei op zwam en daar was wel echt een groepsgevoel bij veel posters dus ik had ook veel van die mensen op msn staan, waaronder hij. Maar ik zeg altijd dat ik verliefd geworden ben op hoe mooi hij schreef :love:
Welk jaartal heb je hem leren kennen? Heb je nooit de opmerking gekregen dat je een mongool en abnormaal waart, omdat je via het internet een relatie hebt opgebouwd met iemand?

Misschien is die vraag absurd in jou ogen, maar toen ik mijn vrouw leerde kennen via het internet (rond het jaar 2000) toen was dit -in mijn vriendenkring alvast- even erg als openlijk homo / lesbienne zijn in de jaren stillekes. Gelukkig zijn de tijden nu veranderd, ik hoef me nu niet meer abnormaal te voelen. :frown:
 
Goed. Het elfje komt vannacht weer langs. Je mag een wens doen. Je mag één ding kiezen waar je ontzettend goed in wordt.
Wat kies je?

Dat vind ik oprecht een moeilijke vraag, keuzestress 😅 . Ga je dan voor iets nuttig in je gewoon leven of iets extra :v
Ik denk dat ik zolang zou twijfelen dat dat elfje het al lang afgebold is tegen dat ik een keuze gemaakt heb.

Welk jaartal heb je hem leren kennen? Heb je nooit de opmerking gekregen dat je een mongool en abnormaal waart, omdat je via het internet een relatie hebt opgebouwd met iemand?

Misschien is die vraag absurd in jou ogen, maar toen ik mijn vrouw leerde kennen via het internet (rond het jaar 2000) toen was dit -in mijn vriendenkring alvast- even erg als openlijk homo / lesbienne zijn in de jaren stillekes. Gelukkig zijn de tijden nu veranderd, ik hoef me nu niet meer abnormaal te voelen. :frown:

We zijn samen sinds 2004 (maar leren kennen in 2002 of 2003, online dan), en nee zo'n opmerkingen heb ik nooit gehad. Maar heel vergelijkbaar is onze situatie ook niet denk ik. Ik ben geen relatie begonnen met hem online, die was er pas toen we elkaar irl zagen (bij jou is dat anders denk ik omdat ze van de VS is?).

Het werd wel wat vreemd bekeken toen want zeker niet vaak voorkomend maar in mijn leeftijdsgroep kwam het nog wel voor. Mijn wederhelft is iets ouder en die zei in het begin wel dat hij mij 'via-via' had leren kennen dus dat zal ook wel meespelen.
 
Laatst bewerkt:
Puur hypothetisch: waar liggen op dit eigenste moment uw echtgenoot zijn sleutels, bril en twee van zijn pantoffels (ze hoeven niet te matchen, één linkse en één rechtse is voldoende)?
:rofl:

Sleutels in de jeans van gisteren, bril op de koffietafel of op de chauffage in de living, portefeuille in de kast naast de bureau en 2 pantoffels van mismatchende kleur in de gang bij het schoenenrek, de andere 2 vermoedelijk naast de bureau of onder de zetel. Ik zal komen helpen zoeken :p
 
Terug
Bovenaan