Vragenvuur Vragenvuur: Tha_nOn

:rofl:

Sleutels in de jeans van gisteren, bril op de koffietafel of op de chauffage in de living, portefeuille in de kast naast de bureau en 2 pantoffels van mismatchende kleur in de gang bij het schoenenrek, de andere 2 vermoedelijk naast de bureau of onder de zetel. Ik zal komen helpen zoeken :p
algemene vraag aan de vrouw. (ik merk dat bij mijn partner ook) Waarom weten jullie gewoon alles liggen in huis? Zelfs zaken die geen vaste plaats hebben.
 
algemene vraag aan de vrouw. (ik merk dat bij mijn partner ook) Waarom weten jullie gewoon alles liggen in huis? Zelfs zaken die geen vaste plaats hebben.
Ik weet alleszins niet àlles liggen :p. Vaak lopen we hier met twee te zoeken want meneer legt die dingen overal maar nergens logisch. Maar ondertussen sla ik onbewust al op waar ik iets zien liggen heb, en ik ken de usual suspects natuurlijk. Voor de emotioneel geïnvesteerden: de pantoffels stonden iets verder van de zetel dan ik dacht (maar duidelijk zichtbaar) en zijn bril lag in de keuken onder de reclame van de ALDI 🤦‍♀️.
Crisis afgewend.
 
algemene vraag aan de vrouw. (ik merk dat bij mijn partner ook) Waarom weten jullie gewoon alles liggen in huis? Zelfs zaken die geen vaste plaats hebben.

Grote lol, mijn vrouw weet hier NIKS liggen. Dat is letterlijk ELKE dag voor die naar buiten gaat: "Waar zijn mijn sleutels/portefeuille/GSM/paspoort". Om gek van te worden.
Sorry voor de hijack.

Je zegt dat je tegenwoordig werkt als data-analist.
- Hoe ben je in die job gerold, gezien je iets anders gestudeerd hebt?
- Wat zijn je dagdagelijkse taken? Welke tools/apps gebruik je (als je dat kan vrijgeven)?
- Verdien je goed je brood?

Allemaal werk-gerelateerd omdat ik zelf nadenk over een carriere-switch, en Data Engineer/Analyst een mogelijkheid is.
 
Als men hier moppen maakt (en ik bedoel dan niet van die goeie) kan je daar dan mee leven of erger je je daar echt aan. Ik vraag mij dit af omdat het altijd lijkt of je een van de serieuzere personen zijt op dit forum of is dit enkel gespeeld? Niet slecht bedoeld hoor maar ik vind je toch altijd een van de posters met enig mysterie rond zich.
 
Dat vind ik oprecht een moeilijke vraag, keuzestress 😅 . Ga je dan voor iets nuttig in je gewoon leven of iets extra :v
Ik denk dat ik zolang zou twijfelen dat dat elfje het al lang afgebold is tegen dat ik een keuze gemaakt heb.
Ik zou als ik jou was wensen dat ik ontzettend goed werd in keuzes maken!
 
  • Haha
Waarderingen: ugar
Je zegt dat je tegenwoordig werkt als data-analist.
- Hoe ben je in die job gerold, gezien je iets anders gestudeerd hebt?
- Wat zijn je dagdagelijkse taken? Welke tools/apps gebruik je (als je dat kan vrijgeven)?
- Verdien je goed je brood?

Allemaal werk-gerelateerd omdat ik zelf nadenk over een carriere-switch, en Data Engineer/Analyst een mogelijkheid is.

Ik heb eerst nog een doctoraat gedaan maar ik zag het niet zozeer zitten om daar dan nog verder mee te gaan. Er is uiteraard weinig werk in wetenschappelijk psychologisch (of consoorten) onderzoek buiten de academische wereld (helaas, tips welkom :unsure: ) dus ik ben vooral vertrokken vanuit wat ik graag deed/goed kon. Ik vond het altijd fijn om code te schrijven (voor psychologische experimenten, niet té veel bij voorstellen) en te werken met de data. Dus naast de usual suspects (stafmedewerker, marktonderzoeker of lector/leerkracht bv), was data analist nog wel een van de opties :').
Ik heb wel de indruk dat er veel verschil is in de invulling van die job van bedrijf tot bedrijf. Soms is het al veel meer it-gericht dan wat ik doe, soms is het net veel meer big data en dergelijke. Ik doe vooral heel erg veel (financiële) berekeningen en simulaties zonder dat daar echt zeer ingewikkelde dingen of statistische analyses achter zitten. Ik denk dat het moeilijkste aan mijn job eerder de kennis over de data is.
Ik werk vooral met SAS trouwens (op reeds gevalideerde data, dus geen kennis van databases verder). Hier en daar heb ik een erfenis gekregen met Acces maar dat vind ik echt een nachtmerrie.
(En excel + prutsen met VBA zit er uiteraard ook bij)

Ik werk aan de overheid en ik heb absoluut geen idee of het marktconform is of niet maar geen klagen :p

Waarom is Nahrie uw favoriete forumboy?

Ik las al toyboy :').
Als hij denkt dat hij mijn favoriet is, wie ben ik om hem dan van die roze wolk af te helpen 🤷‍♀️

Als men hier moppen maakt (en ik bedoel dan niet van die goeie) kan je daar dan mee leven of erger je je daar echt aan. Ik vraag mij dit af omdat het altijd lijkt of je een van de serieuzere personen zijt op dit forum of is dit enkel gespeeld? Niet slecht bedoeld hoor maar ik vind je toch altijd een van de posters met enig mysterie rond zich.

Ik rol eens met mijn ogen en dan ben ik dat vergeten :p. Als iemand vaker zo'n fantastische moppen maakt, is dat gewoon een mental note over die bepaalde poster (voor zolang ik die zijn nick dan onthou).
Het is zeker ook niet omdat ik ergens op reageer op een manier die niet meegaat met de originele mop dat ik het ook niet grappig vind of dat het mij stoort :'). Ik merk dat mensen mij vaak serieuzer nemen dan ik bedoel (Jaja, eentje voor in zwam). Al laat ik mensen wel graag eens nadenken over de originele grap, door te laten zien dat er meer achter kan zitten dan wat ge op het eerste zicht ziet 🤷‍♀️. Dingen die ik echt niet grappig vind of posters waarbij ik het al opgegeven heb wegens herhaaldelijk echt niet grappig, zal ik vaak gewoon negeren.
Mar als je een concreet voorbeeld geeft zal ik misschien duidelijker kunnen duiden wat ik daarbij voel :p

Edit: dat negeren is niet helemaal correct. Ik pest wel nog graag een beetje :unsure:

Ik zou als ik jou was wensen dat ik ontzettend goed werd in keuzes maken!

Bedankt elfje 🥰
 
Laatst bewerkt:
Allrighty, ik kan mijn lijstje weer copy-pasten :woohoo:. Uiteraard feel free om te negeren dewelke je niet wil beantwoorden.

Een lijstje van standaard vragen in een vragenvuur, numbered for your convenience:
  1. Er zijn 2 soorten mensen in deze wereld, welke ben jij?
    1. WC-rolleke afrollen naar muur of van de muur af?
    2. Was je specifiek uw benen in de douche of niet?
    3. Lang op de wc of kort?
    4. 1 alarm of 37 verschillende op je telefoon?
    5. Saus op de frieten of erlangs?
    6. Gat afvegen langs voor of achter? (speciaal voor @Tha_nOn behouden we deze)
    7. Choco met een mes of lepel?
    8. Pizza met een mes of schaar?
    9. (deze speciaal toegevoegd voor @Googke en @Tha_nOn.. ik begin een trend te zien Nonneke) Een paar cm in het holleke vegen of enkel errond?
  2. Favo vragen (en neen niet een top afratelen, NU beslissen wat je op #1 zet, KILL YOUR DARLINGS :evil:):
    1. Band / muziekartiest
    2. Album
    3. Song
    4. Film
    5. Regisseur
    6. Acteur / actrice
    7. Boek
    8. Comic / Manga
    9. Game
    10. Game designer of company
    11. Comedian
    12. ... anything to add?
  3. Wil je kinderen? Ik hoop van wel dus ... :unsure:
  4. Wat zou je (al dan niet uw eigen) kinderen willen meegeven?
  5. Hoe voel je je tijdens Covid?
  6. Wat staat op nr 1 op je bucket list?
  7. Welke fora bezoek je zoal? Feedback & suggesties dus

En als laatste: Welke vraag hoop je dat niemand stelt?
 
Laatst bewerkt:
Allrighty, ik kan mijn lijstje weer copy-pasten :woohoo:. Uiteraard feel free om te negeren dewelke je niet wil beantwoorden.

Een lijstje van standaard vragen in een vragenvuur, numbered for your convenience:

Er zijn 2 soorten mensen in deze wereld, welke ben jij?
  1. WC-rolleke afrollen naar muur of van de muur af?
  2. Was je specifiek uw benen in de douche of niet?
  3. Lang op de wc of kort?
  4. 1 alarm of 37 verschillende op je telefoon?
  5. Saus op de frieten of erlangs?
  6. Gat afvegen langs voor of achter? (speciaal voor @Tha_nOn behouden we deze)
  7. Choco met een mes of lepel?
  8. Pizza met een mes of schaar?
  9. (deze speciaal toegevoegd voor @Googke en @Tha_nOn.. ik begin een trend te zien Nonneke) Een paar cm in het holleke vegen of enkel errond?
  1. wc-rolleke afrollen van de muur af uiteraard - zoals het patent ;)
  2. Als ze vuil zijn of als ik mijn benen scheer dan ja, anders kan het zich wel eens beperken tot wat geveeg halverwege mijn dijen. Ik sta toch zo lang in den douche (en er komt zo veel shampoo uit mijn haar) dat dat beetje vuil er dan wel af is
  3. Afhankelijk van de noodzaak.
  4. ik heb alarmen voor verschillende tijdstippen/noodzaken (opstaan maar bv. ook kindjes ophalen op woensdag) maar ik vermoed dat ge snoozen bedoelt? Absoluut snooze, wel geen 37 keer (max 2)
  5. Saus ernaast
  6. langs achter (zoals reeds uitgelegd, is dit ook de enige goeie manier voor vrouwen)
  7. met een mes om te smeren, met een lepel om af te likken :unsure: (dat laatste doe ik wel slechts zéér zelden)
  8. met een mes
  9. Ik weet niet of uw anatomie anders is natuurlijk, maar rond uw holleke vegen lijkt mij nogal een minutieuze bedoeling. Ik veeg over mijn holleke maar ik ga er nie een paar cm in obv -_-

  1. Wil je kinderen? Ik hoop van wel dus ... :unsure:
  2. Wat zou je (al dan niet uw eigen) kinderen willen meegeven?
  3. Hoe voel je je tijdens Covid?
  4. Wat staat op nr 1 op je bucket list?
  5. Welke fora bezoek je zoal? Feedback & suggesties dus
  1. Ik hoef er geen extra maar diegene die ik heb waren en zijn zeer gewild
  2. Respect en begrip, zonder dat dat daarom betekent dat ze over zich laten lopen (en ook wel een goed zelfbeeld/zelfvertrouwen zodat ze kunnen doen wat ze willen en zich niet aantrekken wat een ander daarover zou kunnen denken. Ik vrees dat dat een beetje een utopie is want ik zie al de eerste tekenen van onzekerheid)
  3. Over het algemeen oké, ik ben zelf eerder introvert en ook hiervoor had ik niet superveel contacten allerhande of daar veel behoefte aan. De eerste lockdown was wel zwaar doordat ook familie toen op afstand bleef/moest blijven en we beide moesten thuiswerken met 2 kleine kindjes thuis. Daar hebben we gebruik gemaakt van dat corona-ouderschapsverlof waar mogelijk.
    Daarna waren vooral de momenten met slecht weer zwaar want echt niets kunnen doen met 2 keine kindjes thuis is niet zo heel plezant :'). Maar na die eerste periode is het vooral zwaar geweest omdat covid ook heel veel werk heeft meegebracht voor mij.
  4. Kan ik nu even echt geen antwoord op bedenken :')
  5. Het antwoord van sieber staat er precies nog :p. Ik bekijk vooral Algemene discussies en Vrije tijd & Lifestyle. In mindere mate (en op volgorde) werk en studie, economie & recht, bouwen &wonen, zwam

En als laatste: Welke vraag hoop je dat niemand stelt?
Naast de usual suspects (grootste geheim, meeste spijt van) misschien wel wie mijn favoriete forumboy is :unsure:
 
Laatst bewerkt:
wc-rolleke afrollen van de muur af uiteraard - zoals het patent ;)
NIET AFKIJKEN VAN VORIGE ANTWOORDEN AUB !!! :angry:

langs achter (zoals reeds uitgelegd, is dit ook de enige goeie manier voor vrouwen)
I know maar het begint ondertussen een klassieker te worden.

Ik weet niet of uw anatomie anders is natuurlijk, maar rond uw holleke vegen lijkt mij nogal een minutieuze bedoeling. Ik veeg over mijn holleke maar ik ga er nie een paar cm in obv -_-
Zo obviously is het niet als ik mij de discussie EN de vorige antwoorden herinner ... .

Respect en begrip, zonder dat dat daarom betekent dat ze over zich laten lopen (en ook wel een goed zelfbeeld/zelfvertrouwen zodat ze kunnen doen wat ze willen en zich niet aantrekken wat een ander daarover zou kunnen denken. Ik vrees dat dat een beetje een utopie is want ik zie al de eerste tekenen van onzekerheid)
Enige tips daarvoor zijn zeer welkom. Ik zie ook al dezelfde tekenen bij de onze :headshake:.

Kan ik nu even echt geen antwoord op bedenken :')
Oeie, serieus? Niks meer dat je nog zou willen doen? Het hoeft niet het "ultra omg dees moet nog gebeuren" ding zijn hé.
 
Terug
Bovenaan